Wavetrack, alupuslat paineensäädin yms asenneltu. Nyt autossa tuntuis taas olevan jarrut! Edessäkin. Huomenna olis tarkoitus viedä kulmien sätöön ja tiistaina botniaringille testaamaan. Melko hutera tuo takavetoisena kylmillä slickseillä oli kadulla ainakin. Radalla varmasti vetopitoa paremmin ja lämpösellä renkaalla. Pitää asentaa etuvetarit jos alkaa siltä tuntumaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1.8t + V8T aiheista puuhastelua leuka rinnassa
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
No eipä pojat kerenneet säätä kulmia joten ihan silmämitalla kattelin ennen radalle lähtöä. Ongelma oli kun lyhensin 034ms varsia sentin jolloin tabletin vatupassi (!)kertoi camberiksi eteen 3.5 astetta ja rtp :ssä loppui säätövara. Just just sai silmämitalla ehkä suoran tai avistus haritusta. Joutuu tehdä omat rtpt siis ja tulevia säätöjä varten lankatelineet.
Illalla siis suunnaksi botniaring ja kassalle nippu liikuntaseteleitä, vehkeet tulille ja shakedownia ajamaan ekaa kertaa kolmeen vuoteen. No heti huomattiin että penkissä säädetty ahtopaineohjaus ei jostain syystä toiminut taaskaan. 1.7 säädetty ja ypsuoja rötäs heti joka säädetty 2baariin. Pitää portti avata, tarkistaa peruspaine ja solenoidi.suojat 2.2bar alkoi vetää puhtaasti.
Auto on liian matala?! Raapii splitteristä mikä sinänsä ei yllätys koska ylitystä on. Välillä haisi laahauspuu sisällä :) samoin helmat hieman raapii ja oikea takarengas peltikaareen. Joutuu tehdä tilaa tai vaan nostaa sentillä koko rotisko.
Tehostimenpumpun joutuu uusimman kolmannen kerran.
Mutta, nyt auto menee sinne mihin käsketään, vetopitoo on. Kaasulla saa vielä lisää tiukkuutta kääntymiseen. Nyt oli oikeesti kiva ajaa vaikka ihan varovasti. Joutui lopettelemaan sitten siihen että oikea tarengas sojotti ihan vinoon. Huomena auto pukeille ja katsomaan mistä löystyny.
https://youtu.be/kAa5leYn1ps6Viimeksi muokannut -03 tq; 20.7.2016, 01:40.
Comment
-
Tsempit tästä. Tälläset projektit jää liian usein kesken. Sulla on energia riittänyt. Lakki käteen.
Ja hienon olosestihan tuo rääkyy.
Koska luonnollisestihan olet tulossa Motoparkkiin, niin perjantaina on meluraja 95, joten joudut laittamaan imsa-tyylisen auton ulkopuolella roikkuvan äänenvaimentimen.
http://s768.photobucket.com/user/Nai...IMSA1.jpg.html
Comment
-
Comment
-
Vieras
Eikö tehostin ongelman voi ratkaista joko sähköisellä tehostimella tai poistamalla sen kokonaan ja hankkimalla sopivalla välityksellä olevan hammastangon ( mikä lienee racempi vaihtoehto)
Comment
-
-
Motoparkissa ollaan ja ekat kisat päivitetyllä autolla takana. Uusien palojen kanssa alko oleen jumppaa heti aamusta mutta jonkunlaiset jarrut saatiin esille. Pitkään aikaan ei ole tullut ajettua täällä joten ajolinjat oli vähän hukassa mutta aika parani päivän mittaan. Q1 jäi ajamatta, Q2 täpärästi p3. Ja superlap p3. Jäi vähän hampaan koloon hitaampi kuski superlapilla joka jarrutti menoa jo lämppärikierroksella ja kuumakierros oli sen luukus ajelua ja maalissa rinnalle. 2s erolla kakkoseen. Se olisi voinut olla muuten ajettavissa jos..gt raceen en lähtenyt. Paras aika 1.38 jotain..alustaa ja jarruja ja treeniä nyt vaan. Tuntuis olevan ptentiaalia vähän parempaankin.
Vika kuva japen, huomaa ruohot jäähdyttimessä ;)Viimeksi muokannut -03 tq; 25.7.2016, 14:08.
Comment
-
-
-
Kyllä ne jouset varmaan "siellä päin" on. Takavetoisessa takajousi voisi olla löysempikin. Iskunvaimentimen kiinnityskohdasta johtuen tuossa on wheel rate varmaan luokkaa n. 0.8 eli jousijäykkyydestä pyörälle "näkyy" sellainen 80%. Tämä kannattaa ottaa huomioon jousia valitessa ja lisäksi takana ja edessä jonkin verran eri kerroin koska iskari/jousi on vähän eri etäisyydellä navasta.
Comment
-
Kuulostaa varmaan nyt tosi pösilöltä, kun monikin pitää mua jonain autoalan yleijeesuksena, mutta mä en alustan säätöasioita tunne juurikaan, muuta kuin nämä pari autoa, mitä olen ite säädellyt.
Kuitenkin tuollaset 130 ja 150 kiloset kuulostaa mun korvaan vähän niinku apujousilta, jos ajellaa slickseillä kilpaa. Mutta jousen valintaan vaikuttaa paljon myös vaakajat sekä iskunvaimentimen säädöt.
Paras olisi maksaa jollekin se pari sataa, joka simmaa sun iskarit, ja kertoo millanen vieteri. Sillon menee kerralla muutama kolikko enemmän, mutta pääsee kertaheitolla oikealle alueelle. Sitten kun auto on säädöissä, niin ei ole kottikärrillistä kerran paikallaan käyneitä (liian kovia, liiian pitkiä, liian pehmeitä) jousia lojumassa tallin nurkassa.
Tollasta palvelua saa ainakin Heinoilta AST Suomelta. Riippuu paljon toki myös siitä, millaset iskarit sulla on nyt, että voiko niitä simmailla.Viimeksi muokannut Repo/promo; 30.7.2016, 12:34.
Comment
-
Niin tosiaan, sillähän ajetaan sileellä pyörällä. Kyllä sitten vois olla paikallaan vielä jokusen naksun jäykempi jousi.
Samaa mieltä Repon kanssa tuosta kyllä, että alustasarjan hinnassa on merkittävä osuus tuota tietotaitoa.
Meillä on endurance-bemarissa edessä 150kg ja takana 30(!)kg jouset. En olis kyllä ikinä ite keksiny laittaa taakse noin löysää ja ajavat kuulemma löysemmälläkin jotkut. Mutta tätähän ei voi käyttää vertailussa oikeastaan juurikaan koska tuentatyypit on erilaiset ja ajetaan katurenkaalla tai semillä.
Magentan Lupossa aikanaan oli jotain 100-150kg jousia muistaakseni, se oli painoltaan aika lähellä tätä projektia mutta silläkin ajettiin semillä ja siinäkin oli erilainen tuenta. :) Siinä oli AST alusta ja siitä ei pahaa sanottavaa jäänyt.
Comment
-
-
Koitetaan nyt halppis bc racing br sarjaa. Näilläkin on menty lujaa ja kehuttukin( jari järvenpään gtr bmw). Etujouset 22 ja taka 12. Sää näyttää nyt kurjalta lauantaiksi alastaroon. Saa nähä kehtaako lähteä. Autossa kun ei ole sadevarustusta ;) Myös litium akku odottaa asennusta hyllyssä.
Mopokin on nyt ahdettuViimeksi muokannut -03 tq; 10.8.2016, 15:06.
Comment
-
Onko teillä hetki aikaa puhua v8:sta? Mikä aihio on paras aihio ahdettavaksi ja liitettäväksi nykyiseen laatikkoon? Oliko niin että 40v käy esim v6bit kytkin ja vauhtis vaikka olisi automaatista kone? Jos 32v A niin ei löydy mitään valmista vauhtipyörääkö? Entä c4 peräiset kasit? Vai olisiko sittenkin v6t parempi. Sinkku turbo ja tatech ohjaus pysynee.
Jumalassa taas naputtaa ilmeisesti kk laakeri....huoh. Illalla viisampia
Comment
-
Täydellinen 40v kasi tulossa nyt kerhon V8 harrastajalta. Soittelin tuossa konetta jo pohjoismaita myöden mutta läheltä löytyi. Sopivuus on hieman epävarmaa putkiaisojen väliin mutta pitäisi mennä. Pakosarjat todennäköissesti ottaa kiinni jos ottaa. VP ongelmaan ilmeisesti on Tepolla jo ratkaisu olemassa THell projektin jäljiltä. s8 vp:n tuotanto on jo lopetettu ja hinta olisi ollut meillä reilun tonnin.
Todennäköisesti siirrän loota taaksepäin sen mitä se mahtuu ennenkä kone ottaa kiinni ohjaus vaihteeseen.
Mukana tulee johtosarja ja ecu, mutta todennäköisesti laitan suoraan tatekille ja ahdettuna. Ens sunnuntain pääsee jo sovittelemaan jos kaikki menee putkeen.
Kuinkahan tuo hx40 #16 pesällä rokkais sinkkuna tässä koneessa? KKD kalle meinas että sais olla isompi. mutta taitaa tulla enemmän vääntö kone kuin kierroskone. Innostus on valtavaa v8#hauis
Comment
-
Oliko niin, että 32v kaseissa on 10pulttinen pyörä ja 40v 8pulttinen.
Tuolta saa haluamansalaisen vauhtipyörän.
http://www.blingfactory.fi/epages/bl...ath=Categories
Comment
Comment