Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t + V8T aiheista puuhastelua leuka rinnassa

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B6 vaihtoi omistajaa..Omalle kylälle jäi.

    Comment


      Kovin on hiljaista, voisi jopa kuvitella että jotain mullistavaa olisi tapahtumassa? :)

      Comment


      • Rengassesonki ollut päällänsä. Voimat loppu. Kovasti koitan motivoida itseäni tallille, mutten ole siinä onnistunut. Jos joulun jälkeen..Kesä on yllättävän lähellä.

        Comment


        • Ideoita kuinka napaa saa nostettua olkavarressa? Pätkipoikkiko vai oisko jollain mahdollisuus tehdä ? Ylätukivarsi ottaa kiinni olkavarteen...on niin linkussa isoilla palloilla,kuitenkin haluan matalaksi.

          Comment


          • Yksi tarjous vahvalla ehkällä tuli nilkkojen tekijäksi. Taidan kuitenkin tehdä kevyemmän apurungon eteen korkeammilla alavarsien kiinnikkeillä. Vastaavasti tolpan yläkiinnikettä nostetaan konehuoneen puolella. Ensin pitäs saada kuitenki tuo koripuoli valmiiksi. Minkähän näköstä tuosta keulasta alkas veistellä?! Dtm tyyliä vai ihan perus lumiaura kuin oksan audissa..etulokarit kanssa levenee kuisulla. En kelpuuttanut että venytti ulos
            Attached Files

            Comment


              DTM miellyttäisi omaa silmää ja olisi jotenkin koriin nähden "sopivaa/soveltuvaa"...

              Comment


              • Omasta mielestä dtm kanssa tai sit samaa tyyliä, kun valtosen mazunissa?? ;D

                Comment


                  Tulis varmaan parempi geometria, jos jätät ne ylätukivarren kiinnityspisteet nostamatta.

                  Comment


                  • On nyt tosiaan niin linkussa, että varsi raapii kiinni olkavarteen. Meinaatko camber gain takia? Haluan kuitenkin rc:n ylemmäs edestä vaikka onkin periaatteessa puskemista edesauttava. Takana kun en ole pito ongelmista juurikaan kärsinut. Taakse vois koittaa jäykempää vieteriä kuitenkin tasapainottamaan suhdetta. Kokonaispito korkeammaksi näin? Hieman hankala lähtee koittamaan jousia kun ovat progressiiviset tosa kw3 ja kw ei anna mitään tietoa arvoista. Lineaariset tietty tilalle.
                    Viimeksi muokannut -03 tq; 16.2.2014, 00:21.

                    Comment


                      Nojoo, se on tietysti huonompi homma jos ei varret mahdu olemaan. Camber gain mulla oli päällimmäisenä mielessä, mutta toisaalta myös rc voi lähteä lapasesta noinkin paljon madalletussa autossa. Siitä puolestaan voi tulla harmia korin kallistelun takia -> camberit päin persettä ja toisaalta myös auton reagointi ohjausliikkeisiin hidastuu mikä ei ole kilpa-autossa toivottavaa. Jonkinlainen kompromissihan siihen täytyy löytää, vaikkakin periaatteellisesti kallistuskeskiön nostaminen lisää painonsiirtoa ja näin voi edesauttaa puskemista mikäli ilmiö tapahtuu etuakselilla.

                      Lineaariset jouset ehdottomasti. En äkkiseltään keksi mitään syytä, miksi kilpa-autossa pitäisi olla progressiiviset. Ja jousten speksitkin pitäisi kyllä olla tarkkaan tiedossa.

                      Taka-akselille voi toki kokeilla jäykempiä jousia, mutta sehän johtaa siihen että käytännössä taka-akselilta silloin vähennetään pitoa mutta eteen ei tuoda yhtään lisää. Edesauttaa toki auton kääntymistä, mutta koska time-attacissa säännöt eivät juuri auton rakentelua rajoita, niin pyrkisin itse löytämään ratkaisun siten että eteen saadaan lisää pitoja.

                      Tarkempaa analyysiä varten olisi hyvä saada tietoa siitä, miten tuo etutuenta käyttäytyy joustoliikkeen funktiona. Jonkinlainen cambergain siellä on, koska madalletun b5 camber lisääntyy. Mutta miten paljon ja onko se riittävästi, on kysymysmerkki. Ilmeisesti ei riitä, sikäli että puskemista esiintyy. Casterin lisääminen toimi erinomaisesti tyyppi kasiysissä ja luulisin että siitä voisi olla hyötyä myös tässä. Auttaisiko tukivarsien ja raidetankojen osumiseen, jos raidetangon ulkopäätä siirtäisi alemmas? Sehän vaikuttaa bumpsteeriin, muttan niin vaikuttaa myös tuo alatukivarsien kiinnityspisteiden siirtokin. Liekö olisi hyvä ratkaisu siirtää raidetangon päätä saman verran alas, mitä tukivarsien sisäpäitä ylös?

                      Comment


                      • Mitä mieltä jos laittaa passatista/a4 vaparista dwq laatikon ja perän? 4.55 perävälityksellä. Vaihdekohtasia en löytänyt mistään.
                        rtp ei ota kiinni nyt vaan ylempi taaempi varsi kääntäissä. Ja auto tasasella. Ajossa? Rtp pitäisi kyllä saada alemmas joo. On jo nyt niin alhaalla kuin on varaa ottaa, mutta puhutaan milleistä kun tarve senteissä. Noh tuohon saa syventyä enemmän kun sen aika on. 034 säädettävät varrethan tuossa on että perus camberia saa tarvittaessa muutettua. Lämpömittarilla kai tuo on paras katsoa renkaasta ajon jälkeen.

                        Comment


                        • Mistä tuollaisen DWQ laatikon löytää?
                          Attached Files

                          Comment


                            Mun oman leluauton rakennelmaloota syntyisi tuosta taulukosta sekoittelemalla :)
                            1+2 vasemmalta, 3-5 DWR ja loppuvälitys DWQ :)

                            Voisin kokemuksesta sanoa, että DWQ:n 1+2 on toooodella lyhyet. Itellekin tahtoisin vähän pidemmät, mutta ei ole olemassa paitsi perävälitystä pidentämällä. Sitten taas kolmonen kärsii, jota ei ole lyhyempänä kuin 1.43...

                            Oon siis suunnilleen tuota mieltä. Omani on vähintäänkin hyvä, koska sitä niin tunteella suunnittelin :)

                            Comment


                            • Ainakin b5 1.8 vapari a4 ja passat.porkkis tekee sitten mulle sen parhaan laatikon. Vien jo pullot kauppaan. Joo tuo 2 pitemmäksi ja kolmonen heti viereen vois olla kova.

                              Comment


                                Kolmonen heti sileeks vois olla paras. :D

                                Comment


                                • Käyttäjävirhe jos vehkeet hajoilee :)

                                  Comment


                                  • Mitä mieltä äijjät, on näistä ns. sanotuista "stroker" kit:stä? tossa nyt yks esim:http://www.jbsautodesigns.co.uk/prod...oker-kit-20ltr. Onko kellää oma kohtasia kokemuksia?

                                    Comment


                                      Kyllähän strokeri hyvältä tuntuu :) Nuo samat hilut saa kyllä ostettua aika paljon halvemmalla erikseen... 058 lohkoon enemmän hommaa, 06a lohkoon sit helpompi...

                                      Comment


                                      • Multa löytys 2.0 kampi 058 ympyröihin. Porkkis varmaan muistaa mistä peräsin. 150e.

                                        Comment


                                        • https://www.dropbox.com/sc/1l1ln7k2ilklyug/8V_H01fPZt

                                          Purkasin yhden romukoneen päivällä, jonka hain kesällä jyväskylästä. Aika paljo veivaa tommonen valuakseli. Ilmeisesti ok? Vai sorvauttaisko tuon ns. Suoraksi?
                                          Tohtiskohan tuota kynnyskoteloa kuinka leikata auki. Tarkotus ois tehdä tuommonen ränni eturenkaan takaa sivuhelmaan. Kuinka jäykistävä paikka tuo on. Pellistä tuo kohta hitsaamalla. Itse ponttooni rakennelma alumiinista. http://upload.wikimedia.org/wikipedi...2012-13-01.jpg

                                          Comment


                                            Juurikin tänään pyörittelin paria eri valuapuakselia. Toisessa oli hyvinkin pieni heitto mutta toinen oli soikea ja vipatteli juurikin noin niinkuin tuo sinun. Se mikä oli suorempi ja parempi niin oli myös paljon siistimmällä valujäljellä.

                                            Comment


                                            • Noita apuakseleita on aika montaa eri tyyppiä. Vanhojen diisseleiden akselit on suoria, mutta niissä on pumppua pyörittävä nokka. 16v koneessa oli aivan banaaneja akseleita, jolla kaiketi poistettiin värinöitä koneesta. Rallikäytössä yli 8500r kiertävissä koneissa noita akseleita katkeili usein suoraks sorvailusta huolimatta. Suosittelisin suoraks sorvausta, niin ettei jää terävää kohtaa sorvailusta.

                                              Comment


                                              • eikös sulla kaaret ole tuossa etutolppiin asti? et anna laikan laulaa vaan. Ei ainakaan merkittävästi vaikuta korin jäykkyyteen.

                                                Comment


                                                • Viimenen lomaviikko menikin melkeen tallilla vain. On hidasta sitten kokemattomalle, mutta kohta saa etuloksuista muotit ottaa. Vahingossa löyty halpa ksport settikin mukaan varkauden reissulla. Helpompi tehdä noihin satuloihin sovike, tai jopa ostaa jos saatvana kuin cayennen satuloita sovittaa
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                  • Meneekö tuo 1.8t jatkona oleva laatikko 4.2 jatkoksi? Millä vauhtipyörällä ja kytkimellä? Mitähän painoero 1.8 vs. 4.2 ? Kannattaako? Paljonko 4.2 kestää vääntöä? Pes m90 sarja ahtaa 5psi, melko vähän (435hv normi 300hv koneesta) Tavoitteena ajoa auringonlaskuun kestävä paketti e85:lla.

                                                    Comment


                                                    • Jos sulla 01a 5-lovinen niin menee jatkoks, Painoero olisko se 50kg ja hieman edempänä keulaa vielä. Lyökää joku faktoja pöytään, nua oon vaan itse kaivellu neti syövereistä. Eaton m112 nokalle, ei oo ainakaa hinnalla pilattu ahdin ja tehoja saa sen +500 ainakin irti sillä ja jos massimiehiä niin jotaki muuta kivaa sitte.

                                                      Tossa tietoja:S6+ 4.2 V8 32v / 866 PS 821 Nm (Puristussuhdetta muutettu)
                                                      http://www.v8-racing.de/audi8042v8kompressor/fakten

                                                      Hieman videota:
                                                      https://www.youtube.com/watch?v=GWhGEbYc7Os

                                                      Comment


                                                        Kylläpä kuullostaa raikkaalta.

                                                        Comment


                                                        • Hain illalla -95 vapari a4 quattron. Pikku laitolla saa toimittaa talviruoskan virkaa, kun femma menee talviunille. Miten se liittyy projektiin? Keväällä laatikko ja perä siirtyy kilpuriin. Tässä siis se 4.55 perävälitys. Kattelin ruotsin tarjontaa torstaina ja halvin 1200e. Irtolaatikot ilman periä melkein saman..joten.

                                                          Keula alkais muuten olemaan muotitusta vailla.
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                          • Tunkit tilattu zuikkikselta. Ei tartte helmoja irrotella joka nostolla. http://ksportusa.com/products/air-jack/
                                                            Liitännät senverta suolaset ,että perustarvikkaeista tulee rakennettua.

                                                            Saapunut 11.11
                                                            Attached Files
                                                            Viimeksi muokannut -03 tq; 12.11.2014, 18:51.

                                                            Comment


                                                            • Jotain pientä taas saatu aikaan. Pakosarja valmistuu paraillaan, 33mm id putkesta. 50mm turbosmart pesään suoraan. Luukkuja kevennelty. Puntari pitää ottaa mukaan seuraavalle tallireissulle, niin tietää vähän kiloista.
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X