Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t + V8T aiheista puuhastelua leuka rinnassa

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alkaa asettumaan syyläri. Ois varmaan pitänyt partsilta ottaa alumiininen syyläri, niin ois helpompi tehdä liitokset. Mutta saa näköjään purettuakin nuo orkkis lähdöt ja ainakin keula asennuksessa tuokin oli riittävä jäähdytin.
    Onkohan toivoakaan ilman sähköpumppua saada tuota toimimaan? Poisto tulee diffuusorin läpi, ja toivottavasti hyödyntää sen ilmavirtaa.
    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=vLYZyfdOZyk[/ame]
    Attached Files
    Viimeksi muokannut -03 tq; 12.2.2013, 23:00.

    Comment


    • Pari kuvaa lisää Mikin pajalta. Seuraavaksi sokka ir..eiku katto auki!
      Attached Files
      Viimeksi muokannut -03 tq; 19.2.2013, 15:49.

      Comment


        Hienoa, innolla odotan miltä katto tulee näyttämään. Syylärin putket tai letkut ilmeisesti kulkevat sisätilossa jonkunmatkaa?

        Comment


        • Juu auton allahan olisi optimi jo jäähdytyksenkin kannalta, mutta joutuu ottaan ne takajalkotilasta todennäköisesti sisään. Jotain pitää keksiä niihin päälle. Välillä oli tuon pakoputken kanssa jo kuuma.

          Comment


          • Kilpurin kone löytyy myyntipalstalta jos jollain tarvetta.

            Comment


            • Eli kilpurin kone vaan a4 nokille siihen hintaan,johdotukset sun muut sisältyvät,ecut jne...?

              Comment


              • Myytävänä vain täydellinen kones apulaitteineen.

                Comment


                • Tuollasta sieltä nyt pukkaa. Eikä ole laskeskeltu 7´ laskua yms :) Päätyihin kuitenkin tulee pyöristykset ettei ala ainakaan sinne jarruttamaan, jos tyonne nyt ilma edes eksyy. Laitetaan vielä mielenkiintoinen cfd-pätkä mikä löyty tuubista. Ainakin tuossa videossa ilma "irronnut" katosta nacan alueella.
                  [ame]http://www.youtube.com/watch?v=uMEYeQMvzLc[/ame]
                  Attached Files

                  Comment


                    Sit vielä teet muotin tosta intakesta ja lopullinen versio hiilarista..? :)

                    Comment


                    • Koko katto joo sais olla hiilaria. Millistä peltiä..

                      Comment


                      • Jarrut alkaa oleen, putkia vailla. Etulevy 321 meni taakse ja 345 eteen. Viikonloppuna saa laittaa tulille ja koittaa ilmata systeemiä. Alastaro lähenee..
                        Attached Files
                        Viimeksi muokannut -03 tq; 2.3.2013, 22:23.

                        Comment


                        • Vaihtuuko kone toisenlaiseen vai oliko vaan ylimääräinen motor myyntiin joutavana?

                          Comment


                          • Tuo kones mikä paikollaan on oli myynnis. Ajetaan nyt tuo rikki ja katotaan sitten sitä 2.7:aa. Eilen sain tuon käyntiin ja tänään käytin sitten vähän kauemmin. Tps oli pimeä joka parani uudella osalla. Stackin vedenlämpö ei toimi näköjään autometerin anturilla. Molemmissa oli vikaa jo viime kesänä. Vems pakolämpö näyttää mitä sattuu. Varmaan anturi sökö tai johto. Lisäks tumppas tyhjäkäynniltä koneen jumiin. Pyöritin sitten vähän taaksepäin ja pyöri niinkuin pitää. Sen jälkeen startatessa pitää outoa ääntä. Tovi meni tutkiessa ennenkä katoin vp:n hampaat. Sieltähän puuttu 1.5 hammasta. Jotai tippunu varmaan sekaan :/

                            Positiivista että käynnistysongelmat loistaa poissaolollaan.(sähköt tehty uusiksi) Viime kesänä sai sahata vaikka akun tyhjäksi, jos ei pilotilla auttanut. Vaati kyllä hyvin virtaa tuo tatekki ja viina. Kytkin pelaa, jarrut hieman tunnottomat, mutta eipä tuolla lumella oikeen saa tuntumaa muutenkaan ja palat on vanhat/levyt uudet. Vesi tuntuu kiertävän hyvin ja pitää lämmöt 90 vaikka termari pois. Flekteille tietysti termostaattianturi. Vois jopa toimia ilman sähköpumppuakin radalla.
                            Viimeksi muokannut -03 tq; 26.3.2013, 22:16.

                            Comment


                              Epäilenpä, että et pääse 2.7:llä radalla yhtään parempia kierrosaikoja. Ehkä jopa huonompia!
                              Rahaa saa kuitenkin menemään pellin alle merkittävästi enemmän.

                              Nyt on okkimin päivä pilalla, mutta korostan, että en puhunut katuautojen viitekehyksessä. :)

                              Comment


                                Tämä väite pitää tarkistaa kunhan joskus minun auto on ratakunnossa! ;) (toki siitä ei ole tulossa pelkkää rata-autoa.)

                                Comment


                                  Tuo pitäis melkein testata, luulis että suomen kapeat ja hitaat radat suosisi laajan vetoalueen omaavia autoja.

                                  Comment


                                    Suomen kapeat ja hitaat radat suosii ennenkaikkea kevyitä autoja.

                                    Comment


                                    • Pitkät välitykset ja ylhäällä oleva te
                                      hokaan ei paranna aikaa. Nyt tuntuu että suuurin tulppa on kuitenkin välityksissä. Käytössä oikeastaan kakkonen ja kolmonen ja mutkissa pitäs olla 2.5 vaihde :) Kolme sekkaa pitäs löytä kuskista :)
                                      toiset kolme, jos siirtyis sliksiin.

                                      Comment


                                      • Itekin mietin tota painohommaa, varsinkin kun nyt olet saanut siirrettyä jakaumaa taaksepäin.

                                        Miten lie vitoskone, olisiko vaan ojasta allikkoon? Kestävyyttä ainakin olisi ja kohtuuhintainen virittää.

                                        Comment


                                          Muistaakseni vitonen on pitempi kuin V6, joten sen suhteen mennään ojasta alikkoon

                                          Comment


                                            Onhan se hitosti pidempi, V6 ei ole kovinkaan paljoa kolmesylinteristä pidempi. Eli jos karkeasti sanoisi, vitoskone on kaksi sylinterinmittaa pidempi.

                                            Comment


                                              Omasta mielestäni sillä taas ei ole suurta merkitystä, kun kutonen painaa kuitenkin oleellisesti enemmän. :) Jos välitykset ei natsaa, niin helpointa varmaan vaihdella niitä kuin rakentaa kokonaan uusi moottorikonstruktio. Auton suorituskyvyn mutkaradalla ratkaisee kuitenkin pääasiassa muut komponentit kuin konehuoneessa olevat.

                                              Comment


                                                Omasta mielestäni sillä taas ei ole suurta merkitystä
                                                On sillä kun vaikuttaa vipuvarrella negatiivisella lailla

                                                Comment


                                                  Siirtäähän se painopistettä eteenpäin, mutta kummalla lie isompi merkitys; painon lisääntyminen, vai sen siirtyminen?

                                                  Itse olen Terhon kanssa samoilla linjoilla. Pidä se nelari ja vaihda ennemmin rattaita. Tulee varmaan halvemmaksikin.

                                                  Comment


                                                    Niin sitä tässä tarkoitin sanoa, että kisoja ei voiteta muuttamalla koneen painopistettä alle sata millimetriä puoleen tai toiseen. Varsinkaan jos sen sadan millimetrin kaverina saadaan kymmeniä kiloja painoa lisää. Olen edelleen sitä mieltä, että pää kannattaa ottaa pois konehuoneesta ja katsoa sitä autoa kokonaisuutena. Esimerkkinä elävästä elämästä mainittakoon viime syksyn Botnian ratapäivät, jossa ajettiin Toveri Airaksisen kanssa tismalleen samoja aikoja vaikka omassa erikoishenkilöautossani on se painava vitoskoneen rotjake ja Petrillä ~100hv enemmän tehoa kevyessä neloskoneessa. Mulla oli kuitenkin paremmat renkaat ja alusta. Vehkeitä tai niiden kuljettajia sen kummemmin kehumatta tai dissaamatta auto-kuljettaja-yhdistelmän nopeuteen vaikuttavia tekijöitä on aika paljonkin muita kuin moottorikonfiguraatio ja sen sijoittelu konehuoneessa. Sitten kun se kone siirretään _kokonaisuudessaan_ etuakselin takapuolelle tai taka-akselin etupuolelle niin aletaan vasta olla ns. jännän äärellä.

                                                    Comment


                                                    • Teho ei merkkaa kaikkea ei. Esim jurvassa samaa aikaa tahkottu jo 300hv:lla. Isommalla moottorilla saattais vääntää jo alempaa ja saada luotettavampaa tehoa. Vääntävämpi moottori olisi helpompi ajaa ja vauhti helpommin sovittaa tilanteisiin.
                                                      Kristus noita kommentteja tuosta mun virittäjät jaksosta foorumeilla :) Hirvee älämölö siitä, että ilmoitettu auton tehoksi yli 600hv, kun ilmottauduttu ohjelmaan. Mutta tätä topikkia ajatuksella lukeminen varmaan selvittää tapahtumakulut.

                                                      Comment


                                                        Turbon koosta ja sitä myöten maksimitehoista tinkimällähän sitä vääntöä saataisiin alemmas ja pelialuetta lisää. Jos samalla kontsruktiolla on vedetty samoja aikoja pari sataa heppaa pienemmillä tehoilla, en itse edes miettisi koneen vaihtoa isompaan.

                                                        Comment


                                                          No ehkäpä se vaihteistohomma nyt pitää laittaa kondikseen ensin ja mieti sitten muita moottorivaihtoehtoja. Optimoidut välitykset tarvitset joka tapauksessa, on se moottori mikä hyvänsä. Siviiliauton aavikkolaatikolla ei tee rata-autossa oikein mitään.

                                                          Voin jeesata välitysten pähkäilyssä tarvittaessa. 01E-siviilivariaatiot pitää silti melkein unohtaa koska ei isoja vaihteita saa oikein mitenkään käyttökelpoiseksi Suomen radoilla.
                                                          Omassa lelussa on nyt sellainen laatikko, että Motoparkin pääsuoran jarrutuksessa kierroksia isoimmalla vaihteella on noin 7100. Onnistui laatikko aika hyvin.

                                                          Comment


                                                            Olihan se jollakin 1.8t 01E laatikolla noin 250 huiput kuutosella 7000rpm. Huomioitava myös se, että vaihtaminenkin ottaa aikaa, eli pelkästään lyhyt laatikko ei välttämättä ole paras.

                                                            Comment


                                                              Onko vielä testiä ajettuna? Kiinnostaisi tietää nykyisen jäähdytysjärjestelmän speksit ja tehot.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X