Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t + V8T aiheista puuhastelua leuka rinnassa

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kyllähän ne kortit pitäs loppuun katsoa, kun sitä olis vielä kovastikin tulossa ulos lisää. Toisaalta pitäs kestää ajaakin, kun vakio männät/laatikko käytössä.

    Comment


    • Mites tuo askin päivitys cbl tai cmg malliin? Ilmeisesti nuo on 6v s4 2.2/4.2 peräisin. Koneeseenhan se vissiin istuu suoraan, mutta onko etuperän välitys sama kuin takaperä? Entäs laipat ja vivustot? Kellään tietoo

      Comment


        4.111 , on perävälitys,laipat 108mm , s4 b5 vivustoilla saattaa olla bolt-on

        Comment


          01a vaihto 01e laatikkoon vaati etummaiset vetoakselit, vivuston ja kardaanin vaihdon. Sehän 01e on raskaampi kuin 01a ja kulmikkaampi käyttää.
          Viimeksi muokannut pv; 22.3.2012, 12:10.

          Comment


          • Siis b5 etuvetoisen akselit. Mikä kardaani ja vivusto? Päteekö nämä myös b5 s4 askin kans?b Onko perävälitykset siis samat vai eri?

            Comment


            • Eiku luultavasti b5 01e-laatikollisesta etummaiset vetoakselit. Ja eiköhän ne pidä olla tosta myöskin kardaani ja vivusto.. kuhan vaan arvailen.
              Viimeksi muokannut eske; 22.3.2012, 12:20.

              Comment


                01e laatikko on isommilla sisänivelillä. Perän välitys on tietääkseni eri kuin 01a laatikossa. Laatikon ja koneen väliin voi joutua tekemään n. 8 mm välilaipan riippuen vauhtipyörästä. S4:ssa on ainakin alun alkaen välilaipan mikä ei ainakaan suoraan käy. Itsellä on kyseinen projekti vielä ennen kesää edessä, osat löytyy jo mutta sovittelua en oo ehtinyt vielä aloittaa. Vivusto on aivan erilainen 5 ja 6 lovisessa. S4:n vivusto menee ainaki.

                Comment


                • Tossa nyt lopullinen lappu tältä illalta. Hukkista moitittiin pieneksi. Isommalla ois saanut kuulemma jo 5000 max väännöt.
                  Attached Files

                  Comment


                    Aika kiva pelialue.

                    Comment


                    • samantyylinen kuin noilla 35:lla on ollut.

                      Comment


                        ennakkoo kestää ilmeisesti hyvin??

                        eihän tuo ahtopaine karkaa vai miksi moitittiin porttia pieneksi??
                        Viimeksi muokannut kessu74; 28.3.2012, 09:31.

                        Comment


                        • Karkais. Siks sitä piti alkaa raottaan jo aikasemmin kuin ois muuten tarvis, että saa jotenkin tasaset käytökset ainakin dynossa. Ennakkoa kestää paremmin tietty kuin bensat, mutta oli silti rauhallisesti ottanut. Lukemaa ei osannut kertoa. Ajoon varmaan jätetään joku 1.8baria niin on vähän varaa elää ton paineen.

                          Comment


                            onko tuo nyt sitten ahtojen karkailua,jos sitä pystyy säätämään??

                            mulla portti noin 1bar jousella,vaikka venttiili on ammollaan auki silti ahdot nousee 1,8bariin

                            Comment


                            • No rajoilla oli. Mielummin 100% kontrollissa kuin 90%.

                              Comment


                                Se on totta.

                                Comment


                                  Jos oikein ymmärsin, niin paine nousee niin nopeasti, että hukkaporttia pitää avata runsaasti ennen tavoitepaineen saavuttamista. Ainahan sitä pitää vähän ennen avata, mutta mikä on liikaa. Paineen säätö lienee vielä haastavampaa radalla, kun kaasua mahdollisesti pumpataan tai alueelle tullaan vaihteen vaihdon kautta.

                                  Comment


                                  • Juurikin noin.

                                    Comment


                                      Tuohon voi vaikuttaa merkittävästikin myös se miten hukkaportin linja tulee kollektorista.

                                      Comment


                                        Sehän taitaa olla vähän tuollainen "oksa". Ohessa aika helppo tapa toteuttaa jouheasti.
                                        Attached Files

                                        Comment


                                          mulla varmaan osasyyllinen hukkaportin putki lähtee vastakarvaan,ja pakosarja tehty pienestä putkesta sisähalkaisia vähän yli 30mm,suuri virtausnopeus.

                                          hukkaportin kasvattaminen 44mm>50mm ei mitään apua.

                                          Comment


                                          • Tuo mun sarja on 33 id, hukkikselle tulevat putket n38. Jaettu sarja, jossa toisen puolen toinen putki tulee suoraan hukkishaaraan ja toinen pienessä kulmassa. Samanlailla toisessa haarassa.

                                            Comment


                                              mulla on kuumalujasta tehty,päältä 33-34mm en muista tarkkaan,hukkaportinputki 48mm.

                                              Comment


                                              • Toi pakosarjan pieni putkikoko tekee sen ongelman ettei siihen pysty järkevästi laittamaan isompia lähtöjä hukkaportille. Isomman portin laitto ei auta mitään jos lähtöjä ei saa isonnettua. Iso portti tuo sitäpaitsi pieneen moottoriin sen ongelman, että ahtopaine alkaa seilaamaan paineen noustessa. Niin kävi omassakin 45mm portilla. (42mm putkesta sarja ja lähdöt portille just saman kuin portin venttiili) Tosin sulla isompi turbo ei välttämättä reagoi ihan niin herkästi.
                                                audissahan olis hyvin tilaa kahdelle pienemmälle portille. Saattais toimia jaetulla sarjalla/pesällä hyvin.

                                                Comment


                                                  sama ongelma oli mulla,kollektori on niin pieni ettei isompaa hukkaporttia pystynyt laittaa.

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja porkkis
                                                    Tuohon voi vaikuttaa merkittävästikin myös se miten hukkaportin linja tulee kollektorista.
                                                    Vähä pähkäilin tätä yks päivä, et tuolla linjalla/kulmalla miten hukkislähtö on toteutettu varmasti myös vaikuttaa pakokaasun vastapaine..? Eli jos on hyvin virtaava turbiini ja pienet vastapaineet mutta huono hukkiksen lähtö, niin hukkaportille ei ohjaudu tarpeeksi hyvin kaasua. Turbiiniin ikään kuin imee kaiken kaasun ja heittää ylikierroksille/ahdolle herkästi... Toisaalta samaisella hukkislähdöllä voi toimia paljon paremmin jos on kovat vastapaineet, eli kaasu puristuu väkisin tonne hukkaporttiin ja se pystyy näin säätelemään ahtoja terävemmin. Vaikuttaako järkevältä?

                                                    Ps. Näyttipä Tialin MV-R(44) olevan vain 40mm(?).

                                                    Comment


                                                    • Ton kokoluokan turbolla ei luulis pakopainetta olevan. Silläpä juuri sen kaasun virtaaminen porttiin pitäis saada onnistumaan. Mites tässä oli toteutettu hukkiksen ulostulo? Että virtaa myös sieltä kautta tarpeeks ulos. Liian lähelle pakopesää poisto, niin ei varmasti toimi hukkis toivotulla tavalla, koska hukkiksen poistopuolelle ois hyvä saada imu aikaiseks. (en jaksais puhelimella selata joka kuvaa läpi, niin en nyt muista toteutustapaa)
                                                      Ite ajelen 100hv laiskemmalla autolla ja mun 38mm kiinaportti ainakin päästelee tarvittavan määrän kaasua ohi. Mulla ahto 1.6bar pakopaine 1.7bar. Poisto hukkikselta pakoputkeen n.80cm päässä pakopesästä. Pakoputkessa ei painetta isoillakaan kierroksilla. Eli oletettavasti vapaa pääsy ulkoilmaan. (mitattu)
                                                      Portin lähtöihin jollain konstilla lisää tilavuutta ja isompi portti tai sit toi mainitsemani tupla ratkaisu.
                                                      Vai oliks tässä moottorissa joku muukin syy kuin kytkin ettei paine sais nousta ;)

                                                      Comment


                                                      • Tässä tulee lähes heti pesän jälkeen hukkispurku downpipeen viistosti. Ainoa vaihtoehto jos ei halua ulos rääkyvää hukkisputkea. Dp on 4,4" niin ei mahdu yläkautta mitenkään. Sivilipelis tulee hukkispurku auton alas dp:n mutkaan kiertäen vetarin alakautta, mikä on paljon parempi ratkaisu. Katotaan nyt ensin montako kilsaa tuo kestää :) Kiristää sit vähän jos niikseen tulee, ellei saa muuten hajalle konetta tai laatikkoa.
                                                        Kokemuksíen puutteesta ei vissiin kukaan osaa sanoa mikä vaikutus e85 pakokaasuvolyymillä on ahtimien ja sarjojen koon valintaan. Itse pelasin varmanpäälle tossa asiassa. Mukaanlukien pakonokka.

                                                        Niin ja paineita ei mitattu sarjasta tai putkesta. Tos vielä kuva kun oli 35 kiinni:http://tero2.kuvat.fi/kuvat/kilpuri/audi5.JPG
                                                        Viimeksi muokannut -03 tq; 2.4.2012, 19:29.

                                                        Comment


                                                          ulosrääkyvällä taitais tulla timeättäk luokka ylöspäin, jolloin pitäis tehä vielä lisää hommia?

                                                          Comment


                                                          • 8.2.b.9. Pakokaasujärjestelmä ja äänenvaimennus
                                                            Pakosarjan ja pakoputken mitoitus ja sijainti on vapaa. Ulostulon on ulotuttava akseleiden
                                                            puolenvälin takapuolella sekä korirakenteen ulkopuolelle. Maximi meluraja 110
                                                            dB. Melusuositus max 95 dB.
                                                            Harjoitusajon, lajitteluajon tai kilpailuajon järjestäjä voi lisämääräyksellä vaatia alemman
                                                            maksimimelutason. Huom. Joillakin radoilla suurin sallittu melutaso on 95 dB.


                                                            Olennaisin ero renkaissa. Compissa semit ja unlimitedissä slicksit. Periaatteessa tuolla vois ajaa unlimitediä, mutta siellä mennään jo aika lujaa. Ja ne jotka siellä lujaa ajaa on eri budjetilla matkassa, kuin meikäläinen duunaripalkoilla. Ja toisaalta muutama Unlimited auto ajaa välillä compissa.

                                                            Comment


                                                              Juuri tuota tarkoitin :)

                                                              Ei taida Oksan Antin Coupe kyllä sopeutua comppiin ikinä :D

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X