Kyllähän ne kortit pitäs loppuun katsoa, kun sitä olis vielä kovastikin tulossa ulos lisää. Toisaalta pitäs kestää ajaakin, kun vakio männät/laatikko käytössä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1.8t + V8T aiheista puuhastelua leuka rinnassa
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
01e laatikko on isommilla sisänivelillä. Perän välitys on tietääkseni eri kuin 01a laatikossa. Laatikon ja koneen väliin voi joutua tekemään n. 8 mm välilaipan riippuen vauhtipyörästä. S4:ssa on ainakin alun alkaen välilaipan mikä ei ainakaan suoraan käy. Itsellä on kyseinen projekti vielä ennen kesää edessä, osat löytyy jo mutta sovittelua en oo ehtinyt vielä aloittaa. Vivusto on aivan erilainen 5 ja 6 lovisessa. S4:n vivusto menee ainaki.
Comment
-
Karkais. Siks sitä piti alkaa raottaan jo aikasemmin kuin ois muuten tarvis, että saa jotenkin tasaset käytökset ainakin dynossa. Ennakkoa kestää paremmin tietty kuin bensat, mutta oli silti rauhallisesti ottanut. Lukemaa ei osannut kertoa. Ajoon varmaan jätetään joku 1.8baria niin on vähän varaa elää ton paineen.
Comment
-
Jos oikein ymmärsin, niin paine nousee niin nopeasti, että hukkaporttia pitää avata runsaasti ennen tavoitepaineen saavuttamista. Ainahan sitä pitää vähän ennen avata, mutta mikä on liikaa. Paineen säätö lienee vielä haastavampaa radalla, kun kaasua mahdollisesti pumpataan tai alueelle tullaan vaihteen vaihdon kautta.
Comment
-
Comment
-
Toi pakosarjan pieni putkikoko tekee sen ongelman ettei siihen pysty järkevästi laittamaan isompia lähtöjä hukkaportille. Isomman portin laitto ei auta mitään jos lähtöjä ei saa isonnettua. Iso portti tuo sitäpaitsi pieneen moottoriin sen ongelman, että ahtopaine alkaa seilaamaan paineen noustessa. Niin kävi omassakin 45mm portilla. (42mm putkesta sarja ja lähdöt portille just saman kuin portin venttiili) Tosin sulla isompi turbo ei välttämättä reagoi ihan niin herkästi.
audissahan olis hyvin tilaa kahdelle pienemmälle portille. Saattais toimia jaetulla sarjalla/pesällä hyvin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja porkkisTuohon voi vaikuttaa merkittävästikin myös se miten hukkaportin linja tulee kollektorista.
Ps. Näyttipä Tialin MV-R(44) olevan vain 40mm(?).
Comment
-
Ton kokoluokan turbolla ei luulis pakopainetta olevan. Silläpä juuri sen kaasun virtaaminen porttiin pitäis saada onnistumaan. Mites tässä oli toteutettu hukkiksen ulostulo? Että virtaa myös sieltä kautta tarpeeks ulos. Liian lähelle pakopesää poisto, niin ei varmasti toimi hukkis toivotulla tavalla, koska hukkiksen poistopuolelle ois hyvä saada imu aikaiseks. (en jaksais puhelimella selata joka kuvaa läpi, niin en nyt muista toteutustapaa)
Ite ajelen 100hv laiskemmalla autolla ja mun 38mm kiinaportti ainakin päästelee tarvittavan määrän kaasua ohi. Mulla ahto 1.6bar pakopaine 1.7bar. Poisto hukkikselta pakoputkeen n.80cm päässä pakopesästä. Pakoputkessa ei painetta isoillakaan kierroksilla. Eli oletettavasti vapaa pääsy ulkoilmaan. (mitattu)
Portin lähtöihin jollain konstilla lisää tilavuutta ja isompi portti tai sit toi mainitsemani tupla ratkaisu.
Vai oliks tässä moottorissa joku muukin syy kuin kytkin ettei paine sais nousta ;)
Comment
-
Tässä tulee lähes heti pesän jälkeen hukkispurku downpipeen viistosti. Ainoa vaihtoehto jos ei halua ulos rääkyvää hukkisputkea. Dp on 4,4" niin ei mahdu yläkautta mitenkään. Sivilipelis tulee hukkispurku auton alas dp:n mutkaan kiertäen vetarin alakautta, mikä on paljon parempi ratkaisu. Katotaan nyt ensin montako kilsaa tuo kestää :) Kiristää sit vähän jos niikseen tulee, ellei saa muuten hajalle konetta tai laatikkoa.
Kokemuksíen puutteesta ei vissiin kukaan osaa sanoa mikä vaikutus e85 pakokaasuvolyymillä on ahtimien ja sarjojen koon valintaan. Itse pelasin varmanpäälle tossa asiassa. Mukaanlukien pakonokka.
Niin ja paineita ei mitattu sarjasta tai putkesta. Tos vielä kuva kun oli 35 kiinni:http://tero2.kuvat.fi/kuvat/kilpuri/audi5.JPGViimeksi muokannut -03 tq; 2.4.2012, 19:29.
Comment
-
8.2.b.9. Pakokaasujärjestelmä ja äänenvaimennus
Pakosarjan ja pakoputken mitoitus ja sijainti on vapaa. Ulostulon on ulotuttava akseleiden
puolenvälin takapuolella sekä korirakenteen ulkopuolelle. Maximi meluraja 110
dB. Melusuositus max 95 dB.
Harjoitusajon, lajitteluajon tai kilpailuajon järjestäjä voi lisämääräyksellä vaatia alemman
maksimimelutason. Huom. Joillakin radoilla suurin sallittu melutaso on 95 dB.
Olennaisin ero renkaissa. Compissa semit ja unlimitedissä slicksit. Periaatteessa tuolla vois ajaa unlimitediä, mutta siellä mennään jo aika lujaa. Ja ne jotka siellä lujaa ajaa on eri budjetilla matkassa, kuin meikäläinen duunaripalkoilla. Ja toisaalta muutama Unlimited auto ajaa välillä compissa.
Comment
Comment