Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t + V8T aiheista puuhastelua leuka rinnassa

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Mun tietoon tehokkain 1.8T sähkökaasu oli 450hv maastossa. Ei tosin ollu ihan eka softaversio.

    Ja siis tosiaan, 500hv ei oikeasti synny motronicilla. 400 vielä nipinnapin ajettavasti, mutta 500 ei.

    Tai sitten 500hv TOIMIVAN 1.8T me7:n omistaja käsi ylös.

    Comment


      #32
      Ihan uteliaisuudesta, mistä tuo motronicin riittämättömyys johtuu?

      Comment


        #33
        Taidan siis itse päätyä yrittämään max. 400hp aeb koneesta :)

        Vielä kun joku viisas kertoisi että millä Garrettin gt sarjan puhaltimella sitä kannattaa lähtee yrittämään? gt2871, 2876 vai 3071
        Viimeksi muokannut MikaSS; 11.12.2008, 08:51.

        Comment


          #34
          Liittynee eniten sähkökaasumotronicissa olevaan rajoitukseen 8 bittisen kuormitusarvon riittämättömyydestä.
          Vaijerikaasussa kuorman laskenta on erilainen.

          Comment


          • #35
            Vielä kun joku viisas kertoisi että millä Garrettin gt sarjan puhaltimella sitä kannattaa lähtee yrittämään? gt2871, 2876 vai 3071
            Varmaan 3071 tai holset 35. Turbotekniikka varmaan voi vääntää jonku sopivan.

            Comment


              #36
              Laita holset niin saat enemmän vastinetta rahoilles.

              Comment


                #37
                BFB:ssä olisi varmaan helpompaa vaihtaa kansi AEB, AGU tai AFY koneesta sen sijaan
                että lähtisi porttaamaan pikkureikäistä kantta?

                Comment


                • #38
                  Onko noi veivit 144mm pitkät tuos? Us Partsilta 390e, wisecon 0,5 ylikoko 690e, kepit (katu) catcams 890e..siis normi kuluttajahinnat. ARP:n pultteja kanteen ei saa eikä cometicin pahvia, mutta eikös näis ole monikerros metallinen jo vakiona?

                  Mites toi soppa puoli? Tartteeko tuota pumppua vaihtaa? Jos tarttee niin minkälaista sinne tankkiin saa helpolla vaihdettua? Tai siis onko olemas jotai tehokkaampaa bolt-on pumppua?

                  Entäs tuo maf? Riittääkö vai mistä autosta kovaaja?

                  Comment


                    #39
                    Mikäs laippa noissa holseteissa on?

                    Tero: Kannattaa myös wössnerin mäntiä kysellä.

                    Comment


                      #40
                      Joutuuko rakentamaan B-pumpun lisäksi paluulinja ja muuttamaan pa-tukkia
                      "vanhanmalliseksi"? Netissä puhuttiin että B6:en järjestelmä riittää hyvin GT28RS
                      tehoille kovilla paineillakin. Mutta jos aletaan puhua GT30x kokoisista?

                      Ja olisiko käyttökinneriin tuo GT28 parempi koko nyt kuitenkin?

                      Jos veivit ja männät vaihtaa kannattisi varmaan samalla vaihtaa pariin jossa on ne isommat
                      yläpäät?

                      ecodetuning.com löytyy ihan kivasti tavaraa myös. Mm. 2.0l kamat.
                      Edit: tuossa on myös aik. mainittu "main girdle"

                      Comment


                        #41
                        holsetin 35 t3 laipalla

                        Comment


                          #42
                          harisella tarjouksessa gt2871r turbo ja valupakosarja 1300eur max 350hv

                          Comment


                            #43
                            Eli jos hakee 350-400hv niin tuo setti jää pieneksi. Pykälää isompi puhallin niin ei tarvi vetää viimesilleen.

                            Comment


                            • #44
                              Jokatapaukses tuo kellari pitää päivittää. Olin syyskuus tuon k04 kans Karalas ja sanoi ettei uskalla ottaa edes sillä enempää kun siinä on heikommat veivit kuin vanhemmis.

                              Harald, jos jää siihen gt28, niin on melkeen sama olla virittämättä enempää kuin nyt. Ajoin vuos sitten s3 joka oli Harisen säätämä ja muistaakseni n330hv penkitetty. Siinäkin oli sama fiilis , että ei tapahdu mitn yläkierroksilla.

                              Comment


                                #45
                                Allright, tarvekartoitukseen lisättiin siis yläkierrokset :) Omaan käytöstä johtuen sopisi
                                paremmin sellainen jossa vääntöhuiput 3500-4000 rpm ja vähintään vakion verran 2krpm.
                                Noilla GT30x koneilla taitaa väännöt nousta enemmän tai vähemmän suoraviivaisesti kierrosten
                                kanssa? Kivaahan sellaisellakin on ajaa...

                                Toinen mielenkiintoinen aihe on askin välitykset. Omassa kaipaisin joko hiukan lyhyempää
                                kakkosta tai pidempää ykköstä. Ehkä ennemmin lyhyempää kakkosta. Tämä siis vakio BEX
                                (ei edes taffel's vielä). Millaiset toivomukset tulisi 400 hv koneella?

                                Kerro sitten kun k04 vapautuu :)

                                Comment


                                  #46
                                  Tero varmaan sitä tarkoitti että kun alkaa ahtamaan, ni siitä sitten mennään rajottajalle asti niin että tuntuu.
                                  Minulla tuossa profiilin kulkineessakin tolla puhaltimella loppuu hönkä iha yläkierroksilla.

                                  Comment


                                    #47
                                    Onko noi veivit 144mm pitkät tuos? Us Partsilta 390e, wisecon 0,5 ylikoko 690e, kepit (katu) catcams 890e..siis normi kuluttajahinnat. ARP:n pultteja kanteen ei saa eikä cometicin pahvia, mutta eikös näis ole monikerros metallinen jo vakiona?
                                    Veivit on 144mm pitkät. Ite maksoin noista veiveistä ja männistä reilu kaks vuotta sitten yht. 950?
                                    Bfb motissa pitäis olla 10mm kannenpultit joten kyllä siihen saa arp:n pultit.
                                    Vakio tiiviste kestää hyvin.

                                    Comment


                                    • #48
                                      10mm ARP:n kannen pulteista sen verran että, kannattaa varmistaa että pultinkanta mahtuu uppoon kanteen. AGU:n kanteen ei ARP:n 10mm pultin kanta mahdu.

                                      Comment


                                        #49
                                        http://www.arp-bolts.com
                                        Kyllä tuolta löytyy 10mm pultit jotka on tarkoitettu ihan 1.8 20v kanteen sopiviksi.
                                        vanhemmissa lohkoissa esim. aeb on sitten 11mm kierre.
                                        Viimeksi muokannut Ere; 12.12.2008, 20:05.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
                                          Liittynee eniten sähkökaasumotronicissa olevaan rajoitukseen 8 bittisen kuormitusarvon riittämättömyydestä.
                                          Mikäs tossa ME7:ssa on prosessori? Hävettää kertoo kavereille että mulla on 8-bittinen...

                                          Comment


                                          • #51
                                            http://www.arp-bolts.com
                                            Kyllä tuolta löytyy 10mm pultit jotka on tarkoitettu ihan 1.8 20v kanteen sopiviksi.
                                            vanhemmissa lohkoissa esim. aeb on sitten 11mm kierre.
                                            Juu, tiedän että löytyy ja on kahta eri paksuutta 10 ja 11mm. Oma kokemus ko. pulteista muutaman vuodentakaa, paksuus 10mm, kierteet, pituudet ja kaikki muutenkin täsmäsivät, mutta itse pultinkanta ei mahtunut kannen "pulttiupotuksiin".
                                            Mutta jos nyt sit sopivia löytyy niin ei kun kiinni, eipä kai tästä enempää

                                            Comment


                                              #52
                                              Juu ei niitä 20v kanteen sopivia ole vielä kovin kauaa ollut saatavilla, mut nyt niitä on 10mm versioina ja ilmeisesti 11mm pultitkin on tulossa.

                                              Comment


                                                #53
                                                C167 Siemensi. Se ei ole sinällään 8-bittinen, mutta tuo arvo nyt sattuu olemaan.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Onko joku muu kuullut noista cat cam nokista että olis kestäävyys onkelmia?

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    On kuullut. Useammasta suunnasta.

                                                    Myös omasta konehuoneesta.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Linkki hävinnyt
                                                      Viimeksi muokannut keinis; 15.1.2018, 13:22. Perustelu: Linkki hävinnyt

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Srikistä taas kuullut hyvää, ei kokemusta tosin vielä. Soittelin eilen Kosuselle ja kyselin kansitöiden hintaa, 1400e kuulostaa äkkiseltä kalliilta vai onko?

                                                        Karalassa sanottiin, että ei pitäis olla ongelmia säätää tuonne 400hv nurkille sähkökaasullista. Tuosta turbostakin molemmat sanoivat, että ei se turbo tarvi olla mikään julmetun kokoinen tuon tehon saavuttamiseksi. Turbotekillä ehdotettiin Holsetin 221b ahdinta ja Kosunen jotain FinTurbon räätälöityä Garretia n54mm turbiinilla/53 kompuralla. Molemmilla hintaa m1400e..Nyt mennään jo ~5000e.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Yhdenkään Schrick - kilkkeen kanssa ei ole ollut koskaan laatu- tai kestävyysongelmia. Aika monta settiä olen itse asentanut, nokkia, venttiileitä, jousia, retainereita...

                                                          Ennenku dumaatte mut sit riistäjäksi tuon 20-24K budjettiraamin kanssa, niin muistutan, että sillon puhuttiin vielä 500hv motista, joka on ihan eri asia kuin 400hv.

                                                          Mitä sun 5000 eur paketti sisältää? Turbon, kansityön, nokat, kanget, männät?

                                                          1400 eur ei oo halpa hinta kansityöstä, mutta tässä tapauksessa korreloi työn laadun kanssa.

                                                          Onko kukaan saanut _oikeasti_ yli 400hv näillä nettikaupoista saatavilla olevilla valupakosarjoilla?

                                                          Multa saat 400hv CT hybridin liukulaakeroituna 1200 eurolla tai kuulalaakeroituna 1690 eurolla. Speksattuna sun nokille ja kannelle yms palikoille. Vaatii tosin jotain muuta pakosarjaksi, kuin ATP:n kynttilänjalan.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            221b lienee keksitty mallimerkintä. Ei sellaista ole olemassa.
                                                            Kosusen ehdottama on mitoiltaan hyvinkin tontilla vähän reiluun 400 hevoseen.

                                                            Schrickien ovh näyttää olevan 830e. Teppo antanee tarjouksen, jos pyydät.
                                                            http://www.avl-schrick.com/dat/MK/AV...ICK_2008_E.pdf

                                                            Ahdinvalikoimaa on todella paljon, jos puhutaan T25 tai T3 laipasta. Halunnet noin 50-55mm kompressorin ja turbiinin suunnilleen samankokoisen. Pakopesä varmaankin saa olla verraten pieni a/r 0.5-0.65. Mutuilua.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Niin tais olla tuon holsetin mallimerkintä HE221W , joka riittää näppärästi 400hv:aan.
                                                              Ps. halvalla/ilmaisiksi ei näitä projekteja saa koskaan tehtyä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X