Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t + V8T aiheista puuhastelua leuka rinnassa

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ohjureilla ei väliä ,kun saavat siipeen muutenkin tossa väsäämisessä. Ois tietysti voinut pyytää niitäkin otettavaksi pois. Ei puhuta f1 stä tässä topicissa :) mutta kun puheeksi tuli niin onko jollain linkkiä johonkin vastaavaan toteutukseen?

    Comment


    • Nonni, yks setti lemmareita realisoitu :/ ja homma etenee. Ahtimen laitoin tilaukseen KKD:ltä, Hx40s ja #16 pesällä. Kansi lähti koneistamoon. Ens viikolla kone kasaan ja putkiston ja toisen 044 värkkäystä ennen dynolle siirtymistä 4.2. Alkaa oikeen jänskättään...
      Alko täs mietityttään että mites toi re85 on lantrattu nyt talvella ja laitoin st1:lle kyselyä. Vastasivat näin:
      Kiitos viestisäsi.
      RE85 on siirrytty talvilaatuun, tuotteen etanolipitoisuus on sama, mutta höyrynpaine on korkeampi.
      Kesälaatua ei ole tällä hetkellä saatavilla.
      Mitä tuo nyt sitten käytännössä tarkottaa?

      E: helposti syttyviä lisäaineita lisätty kylmäkäynnistyksen parantamiseksi.
      Viimeksi muokannut -03 tq; 27.12.2011, 11:52.

      Comment


      • Ahdin ja kansi kotiutunut. Eilen sain inspistä taas ja hain auton työmaalle nosturille ja asensin kantta jo paikallensa. Jää siis sen mittaus väliin, tehty mikä tehty:) Kanteen tuli uudet pako-ohjurit ja ne milliä isommat pakovenaset ja hd jouset Repolta(Rosten).Samalla kattelin mitä putkea tarttee hakea. Trailconilta hain sitten 2x110mm 90´ käyrää ja metrin suoraa, 3x3.5" 90´ käyrää ja pari metriä suoraa. 265e, kirpasi.



        Viimeksi muokannut -03 tq; 30.12.2011, 14:26.

        Comment


        • pari dp teaseria. 110mm menee lähes suorana 1cm marginaalilla suuntaansa, kun vinguttaa koneenkorvasta 1cm siivun pois. Toinen 044 tuli ja samaten catin säädettävä jakopää. Aluweldilla puolestaan oli kans tammi-ale, 2,5m2 2,5mm (15kg)alulevyä sain sopivasti kolmellakympillä ;) tuohon pohjalevyyn tulee kumisesta L-listasta "tunneli" joka eristää ilmavirran kulun ja nopeus säilyy kallistellessakin = downforcea. Etusplitterin ja diffuusorin teen luultavasti muovista.
          Attached Files
          Viimeksi muokannut -03 tq; 4.1.2012, 19:24.

          Comment


          • Eibachin etuvakaaja löysi paikkansa vihdoin. Loppukesästä tuon löysin puoli ilmaiseksi foorumilta nimim jaymz:lta. Entinen oli sport mallinen umpi jööti. Konepeltiin teimmä ilmanpoistot.
            Attached Files

            Comment


              Tuota päivitystä oonkii jo ootellu. :)

              Comment


              • paa ne osoitetiedot :) tos kuva vielä pellistä. Melko viddumaista tän puheliman kans lisätä noita kuvia kun kyykkää jatkuvasti...
                Attached Files

                Comment


                • Hyvä että löysi sijansa tuokin vakaaja. Olikin työpaikalla nurkassa 6kk.

                  Comment


                  • Jahas, sivilipelissä taas hajoiluviikot menossa. Se tekee ton saman aina, siis aina. Viikon sisään kopallinen murheita. Viikonloppuna oli pakosarjan ja putkiston korjaus. Alustaa nostin reilulla sentillä, kun oli pönttö vähän huonossa kunnossa jo. Viikolla alkoi suuttimen jatkoholkki vuotaa. Otin auki ja näytti että puolet o-renkaasta kadonnut johonkin. Mystistä. No vedossa ja heräämisessä alkoi kans ilmenemään jotain häikkää ja eilen sytytti cel kojelautaan. Pintakaasulla oli jotain ailahtelua havaittavissa ja ei oikeen jaksa alakierroksilla. Kööpikän kans käytin ajelemassa lenkki liten kanssa ja jäi jälki g28 ja g40 häröistä. Ilmaa liikkui kuiteskin n360g vaikka meno tuntuu vähän laimealta. Vaikuttaako nuo häröt ennakoihin? Porkkis kirjoitellut joskus näin eräässä toisessa i5 topikissa :
                    Jos hallivikaa tulee kesken ajon, myöhästetään ainakin 3B:ssä 6 astetta sytkää, luultavasti vastaava systeemi suorasytkässä myös.
                    Tuntee takuulla takapuolessa.
                    Pintakaasulla ennakot jotain 35-30 ja ylhäällä tais mennä jo 5 paikkeilla(3. veto, sutii). Piru kun ei tolla versiolla nää paljoko myöhästää.

                    Viikonlopuksi ajattelin vaihtaa ainakin tuon nokka-anturin, paineistaa, tsekkaa tulpat, n75, jako, hukkis yms
                    Viimeksi muokannut -03 tq; 20.1.2012, 12:18.

                    Comment


                      5syl motronicissa nakukontrollin käyttämä sylinterisynkkaus perustuu hall-tietoon, joten siinä tehdään noin.

                      Sama tehdään kyllä myös 1.8t vaijerikaasuisessa. Hallivikaisessa autossa vähän enemmän kuormittaessa nakumyöhästys menee joka pytyllä kiinteeään 6 asteeseen.

                      ME7 sähkökaasusta en suoralta kädeltä osaa sanoa mitä se tekee, mutta uskoisin ettei se tee samalla tavalla kuin nuo vanhat.

                      Vuotava suuttimen o-rengas aiheuttaa kyllä saletisti huonon käynnin ja toiminnan ja varmasti voi sytyttää valonkin.

                      Miten niin et näe paljonko myöhästää?

                      Comment


                        Tero taitaa täs tarkoittaa pyyntöä ennakoista. Ja mun Freeware-VCDS ei näytä kuin ne toteutuneet.

                        Comment


                        • Joo se o-rengas on hoidettu pois heti.

                          Comment


                            Ehkä nämä Teronkin rahalliset panostukset harrastukseen mahdollistaisivat yhden 300e rapiat aidon vcds-kaapelin niin elämä olisi helpompaa?

                            Comment


                            • kakkosen tulppa.
                              Attached Files

                              Comment


                                Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
                                Ehkä nämä Teronkin rahalliset panostukset harrastukseen mahdollistaisivat yhden 300e rapiat aidon vcds-kaapelin niin elämä olisi helpompaa?
                                Ja tarkentavaan kameraan? ;)

                                Comment


                                • no nää on näitä nokian kuvia. Jos tuosta ei näy, niin posrliinit puuttuu yhdestä. Männän päällä näkyy ainakin 2 pientä jälkee. Huoh.. Niin ja se suuttimen tihkasu oli 3. Ennenkä joku miettii

                                  Comment


                                  • Eipä auttanut nokka-akselin asentotunnistimen vaihto. Paineistin, mutta ei vuotoja. Cel pukkaa vielä. Pitää koittaa kampianturi vaihtaa vielä ja kurkata mites merkit on jakopäässä jos on päässyt hyppäämään.

                                    Comment


                                    • kun ala, ylä ja pakonokka on spot on merkeissään niin imunokka kunnolla sivussa? Ketju ja kiristin vaihtoon. Rasittaakohan nuo hd venajouset kettinkiä noin kovaa. Tolla ketjulla ajettu 40tkm josta 10tkm tällä kannella.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                      • Onko alunperinkään imunokka ollut kohdillaan?

                                        Comment


                                          Laske ketjulenkit. Ei mun mielestä kuulukaan osua ihan merkkeihin molemmat. 16 lenkkiä merkkistä merkkiin.
                                          Viimeksi muokannut porkkis; 21.1.2012, 15:12.

                                          Comment


                                          • näyttäs ketju olevan ok eli 16 väliä. Yleensä ne on ollut nuo nuolet nokkien lovien reunoilla.

                                            Comment


                                            • Noin osuu BFB-koneisessa noi merkit:
                                              Attached Files

                                              Comment


                                              • Tuo ei paljoa heitä tuo imupuoli sun kuvasta, mutta mulla on pakopuolen nuoli keskellä nokan lovea kun sulla taas on sekin sivussa. Kutakuinkin noin muistelisin, että ne kuuluukin olla.

                                                Comment


                                                • anturiviat tuli poissuljettua, samoin johtosarja. Eilen vaihdoin vvt säätimen, ei apua. Noh vielä kerran merkkejä katsomaan ja tällä kertaa todellinen ykk tuli todettua samalla. Wtf fiilikset, kun ruuvimeisseli menossa jo alaspäin, kun kampimerkki vasta tulossa kohdalle. No tässä vaiheessa oli jo selvää että alahihnarattaan kiila pettänyt. Jakopää auki ja todeta omin silmin, että näin on. Onneksi kampi ainakin näyttää ehjälle kiilaurasta. Hihna siis ei hypännyt vaan ratas luistanut ja siksi näytti ensin että jako kohdalla. Säikähdyksellä siis selvitään.
                                                  Attached Files
                                                  Viimeksi muokannut -03 tq; 23.1.2012, 19:21.

                                                  Comment


                                                    Tuntuuko Tero ikinä et olis jotain pientä vastoinkäymistä tuossa siun motorsport harrastamisessa? :D
                                                    No onneks ei oo mitää isompaa hajonnu.

                                                    Comment


                                                    • edelliskerralla oisin myynyt jo mut akka ei antanu (myydä siis :) Haen ensviikolla leiman, kun paan jakopään uusiksja nyt loppuu tän auton taru mulla. Kellään antaa t5 portteria vaihdos? :)

                                                      Comment


                                                      • ja eihän tuo eka tehokkaampi 1,8t oo josta kiila murtuu. Se tappi pitäs aina koneistaa sinne viereen. Tää on kyllä tämmönen kerää koko sarja ollu :)

                                                        Comment


                                                          On ainaki läpikäyty. :) Ja oot keränny koko sarjan.

                                                          Comment


                                                            Toisaalta sun rankomisella en ihmettele, ettei porsi yhtään useammin toi kone :D Kisakäytössäkin vehkeet on vähemmällä rasituksella :D

                                                            Comment


                                                            • joo radalla ei tarvi pumppailla, saa vetää kokoaika täysii!!

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X