Alkuperäinen kirjoittaja Dona
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1.8t + V8T aiheista puuhastelua leuka rinnassa
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
-
Pari pitkää iltaa aherrettu. Maanantain tosiaan irrotin kannen B5:sta. Kunto oli hyvä niinkuin odotettukin. Ajettu vain dyno ja pari kierrosta Kemoraa.
Tiistaina nakkasin koneen kokkolaan porattavaksi. Uus lohko tuli siis käyttäjältä Ere, kiitos. Wisecon 82mm 8.5 Uspartsilta.
Keskiviikkona pesin öljypohjan, suodatinjalan ja muut irralliset koneen osat. To oli kone alakerta valmiiksi kasattuna ja noudettavissa. Samana iltana hain auton vielä tallille. Sarjat ja venakoppa kävivät odottaessa vielä puhalluksessa ja saivat VHT maalit pintaan.
Perjantai meni puol neljään konehuonetta maalatessa. Kattelin että pikkuhomma, tunnin juttu. Uskomattoman kauan meni suojatessa kaikki, mutta hyvä tuli. Pintaan ihan paukku vht chassis/rollcage satiini musta. Ajatuksissa ollu vaihtaa väri koko autoon, mutta en ole saanut päätettyä mikä tulee. Musta neuraali väri konehuoneessa vaikka pinnassa olis oranssi, riviera blue tai kontinharmaa.
Tänä iltana nostin koneen paikalle ja muuta yleis kasausta. Huomiseksi jää pakopesä/sarjan modaus. Jää ½cm rako laippojen väliin :/ Pesä siis 16#. Dp pitää modata kans. Saas nähä joko sen sais kotiin huomenna.Viimeksi muokannut -03 tq; 28.8.2011, 02:32.
Comment
-
Eilen sain viimein tulille. 4:n pimeenä. Syy löytyy peiliin katsomalla :( Puristus nolla. Ei muutakun kansi irti ja pajalle. Keskimmäinen imuvena taittanut hieman jakoa laittaessa. Hieman kinkkinen laitella tuo jakopää tässä sekasikiössä. Pääs remmi hyppäämään ja nokat löi takas. Huoh.
http://www.youtube.com/watch?v=6fqC8...ayer_embedded#!Viimeksi muokannut -03 tq; 31.8.2011, 19:06.
Comment
-
Varasin enskuun 16.pv säätöajan Motestille. Rakennan tuon paluulinjallisen kiskon ensin. Tilaukseen meni muutama AN liitin ja aeromotiven suodatin.
Onko kellään tiedossa jos jostain saa, tai onko yleensäkään olemassa 4.5-5bar tai säädettävää säädintä aeb kiskoon? 034 myy 4.5barin säädintä, mutta finjectorin kaveri sanoi että on muuteltu jostain. Ecu vaatii staattisen paineen, niiin ajattelin tuota peruspainetta saada hieman korkammalle kuin 4baria. Ei tuntune isolle erolle, mutta voi olla suurikin jos paine imusarjassa 1.7 tai 2.2. Vai riittääkö pahimmillaan <n2 baria bensanpainetta? Ovat lisänneet tohon fuel line kittiin näköjään disclaimerin: http://www.034motorsport.com/fuel-in...n-p-18675.html Mullahan tuo paine oli n7baria ja tippui 1.7barin vedossa 6500 kohdalla alle 4:ään.
Comment
-
Oletko ihan tosissasi sen kanssa että vedät vaikka 5bar bensanpainetta ja et kytke säätimeen imusarjasta letkua ollenkaan jolloin se ruiskutuspaine on sitten 2,2bar ahdoilla 2,8bar.
Väittäisin että nyt olet ymmärtänyt jotain väärin, kukaan ei kytke bensanpaineensäädintä niin ettei sinne tulisi imusarjan paine tasaamaan sitä ruiskutuspainetta ja tällöinhän se paine on tosiaan "staattinen" eli aina kun suutin on 1ms auki niin saman verran rospahtaa bensaa kanavaan ooli imusarjassa 0,6bar alipaine tai 2,2bar ylipaine.
Comment
-
kyllä, tässä ymmärryksessä elän, että paluulinjaton tulee ihan tehtaaltakin näin. Sillä erolla että b-paine on n4baria. eihän siin alkup. Kiskossa edes ole sitä fpr:ää vaan se on siellä suodattimen sisässä. Ja tässä motronicissa hankala säätää muuttuvalle b-paineelle, tai ainakin kaikki menee uusiksi. Aebit yms erikseen sitten ahtopaine ohjauksella.Viimeksi muokannut -03 tq; 20.9.2011, 23:18.
Comment
-
Tuohan on nimenomaan muuttuva ja perinteinen järjestelmä ei ole muuttuva.
Painereferenssi suuttimelle on siellä imusarjan sisällä sen kärjessä. 4bar säätimellä suuttimen yli vaikuttava paine on aina 4bar riippumatta imusarjan paineesta. Se ei siis muutu. Bensanpaine on kiskossa ahdoilla enemmän, mutta suuttimen toiminnan kannalta se on sama joka tilanteessa kuten Roni totesi. Asia on melko yksinkertainen.
Lähtisin kyllä itse kokeilemaan ihan perinteisellä tavalla duunatulla bensasysteemillä miten auto käyttäytyy. Onhan siinä laajakaistaohjaus, johon voi nojata aika pitkälti. Sen lisäksi on ihan riittävän kattavasti korjauskarttoja ruiskussa, joilla homman saa varmasti pelaamaan, jos vähän näkee vaivaa.
Comment
-
Jep, 5sec homma ottaa sitten reguun paineohjaus jos tarvii. Ongelmahan on nyt kuitenkin ton orkkis systeemin kanssa se, että se suodattimen paluu kuristaa niin kovasti, että se paine nousee tajuttoman kovaksi, mutta laskee ahdoilla sinne missä sen kuuluiskin olla. Välillä tyhjäkäynnillä bensanpaine pumppaa eestaas ja käynti seilaa. Paree saada se tasaiseksi koko käyntialueelle.
Comment
-
Teet painesäätimeen tubelesin ja mittarin. Paat sinne 1bar ylipainetta ja bensapaine on aina 5bar. Oho, oliko purkkaviritys?
Comment
-
Kisko ja regulaattori. Linjan vedin painepuolen letkun kylessä. Suodatin meni alkuperäisen tilalle. samalla vetäsin pumpun kannesta asti 8mm letkun painepuolelle, ainoat 6mm kohdat on siinä nipassa ja kiskossa itsessään. Huomaa että bensaletkut ei ole enää kuumia vaan mukavan viileitä :)
tuolla regulla saa painetta säädettyä riittävästi.
Samalla kun auto oli pukeilla paikattiin yks halkeama sarjasta ja uus pakolämpöanturi löysi paikkansa. Näyttäs tää kone pitävän öljytkin sisällään. Sisäänajossa sai sopivasti sikaa ja mootorijarrua.Viimeksi muokannut -03 tq; 11.10.2011, 21:31.
Comment
Comment