Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Se on elossa ! 5000 cs quattro vm 86

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Mitä ihmettä ne mahtaa tuolle eculle tehdä, että siitä saadaan noin paljon tehoa?
    Pelkästään sytkää säätämälläkö? Eihän se ecu tuossa paljoa muuta ohjaa?
    Miten saadaan riittävästi polttoainetta koneeseen, varsinkaan jos ei kosketa järjestelmä ja ohjauspaineeseen?

    Anteeksi OT. Mutta sattuneista syistä asia kiinnostaa.

    Comment


      #32
      Lupaan tutustua aiheeseen, jos saan boksin lainaan tutkittavaksi. Sytkäohjauksen etsimiseen ei varmastikaan 15 sekuntia pidempään mene, mutta ahtopaineen säätö ja raja voi olla jo kertaluokkaa hankalampi. Sytkässähän se voima hyvin usein piilee joka tapauksessa.
      Perinteiset essonbaaritarinathan puhuu 250hv rajasta k-jetin kanssa. Todistetusti asia ei ole näin koska Suomessakin ollut tehokkaampia. Taito k-jetin virittämiseen vaan voi olla vähän vaikeampi löytää joka nurkalta.
      AMW:llä joskus tuli puheeksi aihe ja siellä on tarvittava laitteisto ja myös tietotaito. Sen lisäksi sinne on matkaa minun kotiovelta noin 20km säätelemään sitä sytkää :)

      Comment


      • #33
        Alkuperäinen kirjoittaja Tero Pänttönen Näytä viesti
        ...Vakuutus korvaa taloudellisen tappion...
        Käytännössä ei harrasteajoneuvon kohdalla edes taloudellista tappiota. Kun esimerkiksi moni Typ44 tykkää tiputella vihreää kultaa.
        Jokainen asiaan perehtynyt tietää, että järjestelmän korjaus on suhteellisen arvokasta.
        Silti vuotamattoman Audin korvaussumma on sama kuin vuotavassakin Audissa. Vaikka touhutonnillakaan ei öljyvuotoja välttämättä vielä edes tuki.

        Comment


          #34
          Jos en boxia muualta saa lainaksi tilaan modifioinnin IA:lta ylimääräiseen Hitachin purkkiin. Ja sitten Porkkikselle orkkis ja viri vertailtavaksi. IA:n kaveri ei ole vielä antanut vastausta kysymykseen, että onko ECUsta oikeasti muutettu sytkäkarttaa vai vain kikkailtu ahtopaineen kanssa. Muutoin asia on edennyt.

          Comment


          • #35
            vertailun vuoksi mulla on tuossa kaapissa yksi Hitachin Rally- boksi mallia MAC-RA11, ja toinen mac12 jossa on jotkin lastut.

            porkkis, otatko ne myös vertailuun?
            kulkeeko tavara helpoiten postilla vai satutko liikkumaan täällä päin?

            Comment


              #36
              Posti/MH lienee viisain. Roundtrip on aika nopea, mutta sitä en tiedä kuinka nopeasti ehdin niitä sitten tutkimaan. Vakiot samoista olisi kovin mukavat verrokiksi.
              Toistaiseksi tosiaan en ole yhteenkään hitachiin koskenut, mutta eiköhän ne ihmisten tekemiä vehkeitä ole :)
              Jatkakaamme privaviestein ettei projektitopikki sotkeudu enempään.

              Comment


                #37
                Tuloksia sitten vaikka clubialueelle. On nimittäin erittäin mielenkiintoista tietoa, mitä sieltä löytyy.

                Comment


                  #38
                  Tuossa olisi -87 5ktq:sta kähvelletty MAC-11C (035 905 383T) ylimääräisenä hyllyssä. Löytyykö tuolle tarvetta/käyttöä jollekin teistä? Voin pistää vaikka MH:lla vastaanottajan piikkiin tulemaan, mitään sen kummempaa korvausta en ole tuosta vailla...

                  Comment


                  • #39
                    DIN vai SAE?

                    Oliko Ameriikassa tuohon aikaan samat hevosvoimat käytössä kuin täällä? Se voisi antaa osviittaa kun näämmä useaa ihmetyttää. Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, osassa jenkkejä oli mielestäni tiukemmat päästölait silloin kuin täällä.
                    Viimeksi muokannut jasso; 9.12.2008, 10:54.

                    Comment


                      #40
                      Jenkeissä oli mielestäni muutenkin käytössä yleensä ne hieman löysemmät mallit esim. vanha MC vs. uusi MC, 1B vs. 2B.

                      Comment


                        #41
                        No nyt tuli vihdoin Intended Accelerationolta vastaus WR koneen boksin viritykseen.
                        "The ecu is remapped. Fuel and timing are compensated for."

                        Ei taida saada K-jetillisessä WR:ssä bensakarttoja muutettua...

                        Comment


                          #42
                          Sorvilla pystyy :)
                          Eli eipä tosiaan pysty sillä boksilla bensapuoleen vaikuttamaan. Ei varmaan ainakaan lisännyt tuon pajan uskottavuutta tuo lause.

                          Comment


                          • #43
                            "The ecu is remapped. Fuel and timing are compensated for."
                            Ei taida saada K-jetillisessä WR:ssä bensakarttoja muutettua...
                            Ei varmaan ainakaan lisännyt tuon pajan uskottavuutta tuo lause.
                            ??? Tuota ja tota noin, siis jos sekä bensa- että sytkäkartat on molemmat tehty uusiksi, niin miten niin ei saa muutettua..? Ja uskottavuudesta viis, ei tässä IA:a mainosteta, mutta hyvin on toiminut, kulutukset kohdallaan (24-26mpg jenkeissä ja paras 8l/100km täällä) ja potkua se verran kun luvattiinkin. :-)

                            Comment


                              #44
                              Pointti on siinä että K-jetissä ei ole bensakarttoja. Siinä kun bensan annostelu on mekaniinen toimenpide.

                              Comment


                              • #45
                                Pointti on siinä että K-jetissä ei ole bensakarttoja. Siinä kun bensan annostelu on mekaniinen toimenpide.
                                Pitää varmaan harjoitella tota pikalukua... Jotenkin palstalle oli eksynyt kommentti WR-moottorista. Aiheen Quattrossahan on MC1-motti ja KE-Jetronic eli Ameriikkalaisittain CIS-E. Ja IA:n on perustaja Ned Ritchie myynyt jo vuosia sitten eteenpäin, eikä IA:n nettisivuille ole sen jälkeen ilmestynyt mitään uutta. Uusi omistaja siis myy edelleen NR:n kehitelmiä, mutta ilman NR:n asiantuntemusta. Itse asioin aikanaan suoraan NR:n kanssa ,ja palvelu ja asiantuntemus olivat kohdallaan. Aina tuli mitä tilasin tai luvattiin. Joskus enemmänkin (esim. kaavio vakionopeudensäätimen kytkemiseksi moottorinohjaukseen). Jos soitatte IA:iin ja luurin päässä änkytetään pahasti, niin sitten NR on vielä kuvioissa...

                                Ja Juha, olen edelleen Kongossa, tarkista mailisi.

                                Comment


                                  #46
                                  K-jettiin sai aikoinaan briteistä K-star merkkistä purkkia millä korvattiin ohjauspaineensäädin, siitä pysty säätämään järjestelmäpaineen ja ohjauspaineen suhdetta esim kierrosnopeuden funktiona.

                                  Sisälti venttiilin ja jonkilaista logiikkaa mitä pystyi erillisellä laitteella ohjelmoimaan

                                  Comment


                                    #47
                                    KE-jetti onkin eri vehje kuin K-jetti. Tosin, esim. 1B:ssä on mielestäni mekaaninen painesäädin lohkossa ja määräjakajan kyljessä tuo sähkövena. Eikä sitä nyt vielä KE:ksi voi kutsua.

                                    Comment


                                    • #48
                                      MC on K-jetillä. KE:n tunnistaa puuttuvasta ohjauspaineensäätimestä.
                                      MC:n K-jettiin on sen verran sotkettu elektroniikkaa mukaan, että sieltä löytyy fuel frequency valve määräjakajan kyljestä jonka avulla seosta säädetään lambdan perusteella, sekä rikastetaan täykaasulla kierrosten ollessa yli 3000. K-jetin perussäädön ollessa kohdallaan duty cycle lamdan ohjaamana n.50% ja täyskaasulla muistaakseni jotain 80% luokkaa. En kuitenkaan usko että tuonkaan avulla vielä K-jetillä kovin pitkälle mennään...

                                      Comment


                                      • #49
                                        .
                                        Talli on pirkanmaalla.
                                        Viimeksi muokannut 5k4ever; 21.5.2010, 11:16.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Onkos täällä tapahtunut edistystä tossa Hitachin virityksessä?

                                          Tämmöisen aiheen löysin:

                                          http://www.isham-research.co.uk/quat.../mac01pin.html

                                          Comment


                                          • #51
                                            Pakko sanoa, olen aivan käsittämättömän kateellinen tästä.

                                            Pidä erittäin hyvänä niin saan yöllä nukuttua rauhassa, kiitos ja anteeksi.. =D

                                            Comment


                                            • #52
                                              Iisakin kirkko vihdoin rekisterissä ja liikenteessä."Pikkujuttujen" säätöä sitten tästä eteenpäin...

                                              Comment


                                                #53
                                                Hienoa.

                                                Pidäthän meidät kateelliset ajantasalla noiden 'pikkujuttujen' edistymisestä.. =)

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Muistapa kirjoitella auton huolloista jatkossakin. Kiinnostaa nääs muutkin typ44:set, joita on vielä liikenteessä :)

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    No niin. Reilun viikon ajan kerkisin helmellä ajelemaan kunnes ke iltana "normaalin" moottoritien alun kiihdytyksen jälkeen kuului puffff ja meno loppui. Loppui kyläseppien käyttö tana. Nöyryyttävästi hinurin lavalla merkkihuoltoon. Tehdään nyt sitten asiat kerralla kuntoon. Varmasti sattuu lompakossa mutta...

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Välijäähdytinhän se oli vaan revennyt. Ei ihme että vähän tussahti.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Kaksi kertaa teki samalla tavalla minulla tuossa tq:ssa, kun pääsi ahtamaan reilun kilon, noita sattuu :D
                                                        Ekan kerran välijäähyn pääty pullahti auki, toisella kerra irtosi vain turbolta tuleva letku.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          UrS4:n välijäähy laski kennosta hieman läpitte. Laitoin vuotokohtaan 2-komponenttista kemiallista metallia. Koeponnistin 2 barin paineeseen, pitäisi ainakin sen kestää.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Olikin aikeissa vaihtaa cooleri. Eikös 200:sen versio ole hieman isompi? No semmonen tilalle tulee. Ja letkut vaihtoon. Katsotaan sitten mistä korkkaa.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              No niin. Ne "pikkuhommat" ovat tässä vaiheessa jo mainitun coolerin lisäksi jäähdytin,startti,ilmastoinnin kompura ja kenno+kuivain. Ja jarrujen pommi. Virran jakoon myös vähän osia. Katsotaan sitten taas.
                                                              Onneksi Helmi on nyt hyvässä hoivassa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X