Oho.aika solmussa
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B5 S4 WB sedan "all-in" (Hulk)
Collapse
X
-
Miten se on noin solmuun mennyt? Tietysti, jos se on kolarin jälkeen päässyt jonkin aikaa käymään ilman öljyjä kierroksilla niin sitten, mutta onko näissäkin sellainen systeemi, joka katkaisee sytkän sekä polttoainepumpun kolaritilanteessa, jotta auto sammuu?
Vai olisiko Günther työntänyt bahnalla huonoilla öljyillä ja kiinnileikkautumisen takia ajanut kolarin?
Comment
-
Tuota on ihan selvästi ajettu ilman öljynpaineita koska ei se muuten olisi noin leikannut kiinni. Öljynuodattimeenhan oli osunut, ja se vuoti öljyt pihalle. Veivi oli sitten jossain vaiheessa leikannut kiinni, ja kone kyllä jaksaa vääntää sen poikki. En vaan käsitä että mikä idea tuossa hommassa on oikein ollut.
Tuostahan ei ole bägit lauenneet, joten ECUkaan ei tiedä että auto on ollut kolarissa. Joten se ei myöskään sammuta moottoria. Jos bägi laukeaa, niin silloin kone sammuu.
Voisihan se tietty olla mahdollista että kolari olisi tullut kiinnileikkauksen takia, mutta ei se kone olisi siihen pysähtynyt joten en oikein usko sitä.
Comment
-
Sitä minäkin mietin että kait se halusi siirtää auton jonnekin muualle.
Taidan jättää ehjän katon paikoilleen, tuntuisi vähän turhalta leikata se pois.
Ai niin, kävin eilen ajamassa neitsytlenkin metsätiellä :) Alla oli kesärenkaat, joten varovasti piti ajaa. Hyvin tuntui toimivan.Viimeksi muokannut okkim; 26.1.2009, 00:26.
Comment
-
Kysyin konttorilta että haittaako jos puskurista puuttuu tuo pää, ja vastaus oli että ei jos ei ole teräviä kulmia. Eihän ne tullissa noista narise jos on katsastusleima paperissa. On mulla siihen muotti jos tuo nurkka pitää korjata.
Huomenna pitäisi purkaa kojelaudan koristelista pois (vaihtuu hiilikuituiseen), ja ihmetellä mitä osia moottoriin pitää hommata.
Comment
-
Pientä edistystä (ja takaiskua) tuli taas tallilla. Purin lohkon tyhjäksi apulaitteista ja muista romppeista, ja siellähän oli toinen yllätys!
Erään vanhan moottorimekaanikon mielestä tuo olisi helppo homma hitsata puikolla umpeen, ja sitä kokeillaan ensi lauantaina kunhan löytyy oikea hitsipuikko siihen hommaan. Tässä kuva kampurasta, ei taida kiilloitus riittää? :)
Hoonasin sylinterit, ja mittailin vanhojen mäntien männänreikaiden päittäisvälyksiä. Hyvältä näyttäisi sillä osastolla koska rako on uuden luokkaa. (0.3-0.4 mm)
Nyt vaan pitäisi päättää että laitanko vakioveivit, vai laittaisko vahvemmat ihan vaan varmuuden vuoksi sinne varalle. Tekis kyllä mieli laittaa sinne kolmelitraisen kampura, mutta niitä ei ole tullut mistään vastaan...
Comment
-
Eiku tilasin jo netistä kemiallista metallia purkin, sillä saa reiät tukkoon ;)
Kyllähän sillä kampuralla saa lisää (desi)litroja kun siinä on n. 6 mm pidempi isku.
Purin tänään alumiinilistat ovista ja kojelaudasta, hiilariset tilalle. Kojelautaan pitää vissiin tehdä itse koska sitä ei ole ja uusi maksaa 400€.
Comment
-
Kappas, siellä on lohkokoi vissiin pesiny tjs. Saman näköstä kuin eräässä nimeltämainitsemattomassa The Lötkössä hiljattain. Saakos noihin kiinalaisia H-veivejä halvalla?
Comment
-
Joo en ole varma lajista onko tuo lohkopistiäinen vai mikä, mutta onneksi siihen löytyi hyvät lääkkeet. Tuolla pitäisi paikkaus onnistua hyvin, ja pitäisi myös kestää. Sattui käymään tuuri ja pääsin jonkun asiasta hyvin perillä olevan kaverin juttusille. Tuolla puikolla on kuulemma hyvä hitsata myös nuo vanhempien Audien halkeilevat pakosarjat, ei tarvitse enää mitään poppaskonsteja että kestäisi.
Kyllä saa kiinalaisia veivejä, itseasiassa pari päivää sitten laitoin sellaiset tilaukseen :) Katsotaan mitä sieltä loppujen lopuksi tulee kun niiden sivulla on eri kuvat kuin mitä sain sähköpostiin maksamisen jälkeen.
Onko kenelläkään muuten tietoa että mistä saa samanlaista hiilikuitua kuin mitä alkuperäinen on? Siinä on sellaisia ohuita sinisiä lankoja seassa koristeena. Joku hämärä muistikuva on että jossain netissä olen sitä nähnyt, mutta ei ole nyt tietenkään tullut vastaan. Tästä kuvasta näkee hyvällä mielikuvituksella ne langat.
Comment
-
Kappas vaan, täytyykin pitää tuo puikkovinkki mielessä. Tarttis omaa projektilohkoakin vähän täyttää että pysyy mehut sisällä.
Comment
-
Kun valuraudan hitsauksessa muistaa sen seikan, että jäähtymisnopeuden pitää olla mahdollisimman hidas, pärjää hyvin. Ensin esilämmitys 200oC ja hitsauksen jälkeen osa 100oC hiekkahauteeseen vaikka yön ajaksi niin halkeamista ei pitäisi olla huolta. Toki lohko on hieman hankala lämmittää ja laittaa hiekkahauteeseen, mutta pienemmillä osilla homma toimii.
Comment
-
Laitetaan nyt vähän päivitystä tänne ettei kukaan luule että on tullut laiskoteltua ;)
En saanutkaan noita hitsauspuikkoja, vaan menee taas viikonlopulle ennenkuin pääsee hitsaamaan.
Väkertelin kaikkea pientä ja näkymätöntä hommaa. Vaihdoin ABS-boksin ehjään, puhdistin ja mittasin männät sekä sylinterit. Männät on kuluneet noin satkun, eli ei juuri mitään. Sylinterit oli hieman soikeat, noin 4 sadasosaa, mutta toiminee ihan hyvin noin. Löysin tallista tällaiset pihdit. :) Olin muistelevinani että ne on jotkut männänrengastyökalut, mutta en ollut niitä koskaan käyttänyt enkä heti keksinyt miten ne toimii. Aika näppärät, vaikkakin hyvin ilman niitäkin pärjää.
Korjailin vähän muotteja, avasin ja puhdistin öljypumpun ja kiillotin pumpun rattaat. Vanha pumppu olikin saanut pienen iskun veivistä, ja se oli hieman halki. En sitten viitsinyt alkaa hitsailemaan sitä, vaan kaivoin hyllystä toisen käytetyn pumpun.
Ensimmäisen kerran tuli tallissa olo että "mitähän tekis", lasikuituhommia kun ei vielä viitsi aloittaa, ja moottoria ei pysty kasaamaan. Oli vähän eriskummallinen olo...
Kuka tietää mistä saa helpoiten Plastigaugea? Myykö ihan normi varaosaliikkeet sitä?
Comment
-
Taas pientä edistystä. Veivit tuli kiinasta, näyttäisi olevan ihan kelvolliset. Ja ainakin hinta/laatusuhde on erittäin hyvä. ARP:n pultit tuli mukaan.
Sain lohkon tilkittyä umpeen, hitsaaminen oli erittäin helppoa. Tuli vaan pieniä säröjä saumojen viereen, en tiedä haittaako se? Etupuoli näytti ensin tältä, mutta huomasin takapuolelta että siellä oli pieniä säröjä. Kun hitsasin ne umpeen, oli ulkopuolelle tullut säröjä.
Lämmitin lohkoa ensin kuumailmapuhaltimella (noin 50 asteiseksi) ennenkuin hitsasin, mutta ei tainnut riittää. Pitääköhän sille vielä tehdä jotain (kuumentaa pillillä ja hitsata lisää), vai antaa olla noin? Tuossa kuvasta niitä säröjä ei vielä ole.Viimeksi muokannut okkim; 1.10.2023, 08:31.
Comment
Comment