Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 S4 WB sedan "all-in" (Hulk)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Ettei vain okkim väännä Audi S4 LANG mallia. :) Vois olla näkemisen arvoinen laitos... :D

    Comment


      #32
      ja vielä "Sei"-kuuusivetojärjestelmällä :)
      Viimeksi muokannut J-M Koopikka; 10.11.2008, 13:42.

      Comment


      • #33
        Taas saadaan nähdä varmasti hieno projekti Mikkolta..mielenkiinnolla odotellaan mitä tulemaan pitää.

        Comment


          #34
          Saas nähdä kauanko tässä aloittamisessa nyt menee. Menee nimittäin hermot tähän Tullin verotuspolitiikkaan, koska auto pitää olla katsastuskelpoinen ennenkuin sen voi verottaa.

          Ja tietysti tuon auton korjaaminen nostaa sen arvoa, joka taas nostaa veroa! Ylimääräistä rahaa ei satu olemaan liikaa joten pitää säästellä. Sain tällaisen vastauksen Tullilta kun kysyin miten pitäisi tehdä (vastaus tuli muuten erittäin nopeasti):

          Autoverolain mukaan ajoneuvoon katsotaan kuuluvan toimintakuntoisina vähintään ne varusteet, jotka siinä tulee olla, jotta se voitaisiin hyväksyä liikenteeseen. Verotusarvoa ei alenneta tällaisen katsastusvarusteen puuttumisen tai epäkuntoisuuden vuoksi.

          Kolaroitu ajoneuvo tulee siis korjata liikennekelpoiseksi ennen kuin se voidaan autoverottaa. Ajoneuvon verotusarvo määritetään verotushetkellä ja tarvittaessa siis korjattuna.


          Taidan nyt ensin tehdä niin että korjaan auton noilla ruttuisilla osilla katsastuskelpoiseen kuntoon, jonka jälkeen vasta laitan sen oikeasti kuntoon. Mitään huijaustahan tuo ei edes ole, laitan vaan nuo rutussa olevat osat sen verran suoraan että se menee läpi katsastuksesta :) Ei nimittäin yhtään kiinnosta maksaa omasta työstä "lisäveroa".

          Jos jollain on lainata ajovaloja (mahdollisimman huonoja), sekä surkeaa etupuskuria niin olisin kiitollinen :) A4 osat käy myös. Itsellä on kyllä yksi rikkinäinen RS4 puskuri jonka ehkä voisi laittaa, heh tuleepa hienon näköinen viritys!

          Comment


          • #35
            Auton kunto vaikuttaa omien kokokemusteni perusteella todella vähän verotukseen.. Olen verottanut pari varkausvaurioista sekä yhden kevyesti peräkolaroidun ja näiden perusteella veroista sain alennusta muutaman kympin. Joten ei mielestäni maksa vaivaa kasata ensin perusosilla...

            Comment


              #36
              Juuri noin se pitääkin katsastaa. Milloinkahan tapahtuu se ihme, että EU:n mukainen verotus olis täälläkin.

              Comment


              • #37
                No niin! Tulihan se julki! \o/

                Kyllä sä minulta ne valot ja puskurin saat lainaan.

                Comment


                  #38
                  Muistelen, että tuttavani haki toisinaan alennusta veroissa just rikkoontuneista valoista yms kun toivat autoja maahan. Luulisi sunkin saavan jotain rabatskua =)
                  Tuntuu nimittäin aivan järjenvastaiselta ensin ehjätä ja maksaa sit veroa omasta työstään.
                  No, se selviää sit aikanaan..

                  Comment


                    #39
                    Lape, ne sun osat on vähän liian hyvät, mutta puskuri on sentään väärän värinen :) Ota vaan ne mukaan kun tulet... En malta odottaa virkailijan ilmettä kun näkee "korjatun" auton :)))

                    Eihän näissä autoveroasioissa ole muutenkaan mitään järkeä...

                    Comment


                    • #40
                      Onko siinä ehjät peilit? Mulla olis nekin sinisenä... Otat ekan projektikuvan "Katsastusmiehen ilme ennen" ja lopuksi "Katsastusmiehen ilme jälkeen".

                      Comment


                      • #41
                        Verotin syyskuussa auton, jota ei ole edelleenkään rekisteröity. Sain tullista veron maksettuani paperit, joilla auton voi myöhemmin rekisteröintikatsastaa.

                        Oulun tullissa asioin ja yhteystiedot sinne löytyy (samalle henkilölle) jos ei muuten onnistu.

                        Comment


                          #42
                          Itse korjasin yhden saksasta laahatu e36 coupe bemarin. Tilanne oli juuri sama kuin Mikollakin. No laiskana jannuna en jaksanut alkaa kikkailemaan risojen osien kanssa ja päädyin dokumentoimaan kaikki korjaukset digikameralla. Lisäksi mulla oli kuitit ostetuista varaosista. Nämä sitten liitin papereihin verotusta tehtäessä ja kuinka ollakkaan, vero oli mielestäni aivan kohtuullinen, kun päätös tuli. Eli alennusta tuli sen verran mitä oddotinkin. Samoin kävi kaverin konevikaisen ZX300 TT nissanin kanssa. Autokeskus kirjoitti kustannusarvion remontista ja se kädessä mentiin täyttämään papruja, kun kone oli ensin vaihdettu ja atuo saatu katsastuskelpoiseen kuntoon. Silloinkin vero oli ihan kohdallaan.

                          Comment


                            #43
                            jos on tuontimaassa katsastusvoimassa, autonhan ei tarvitse olla sitten katsastuskelpoinen kun ei tehdä sitä teknistä tarkastusta uudestaan, eli oikea määrä jarruja, valoja ja bägejä tarttee olla, mutta ei niiden toimia tarvitse.

                            Comment


                              #44
                              Ajossa (=rekisterissä) olevan auton täytyy olla AINA katsastuskelpoinessa kunnossa, tai se voidaan määrätä ajokieltoon. Vai olenko ymmärtänyt väärin?

                              Comment


                                #45
                                voi olla, mutta sitä ei tarkasteta tässä, eihän se tietenkään ihan mee oikein kun trailerilla viedä asemalla, mutta täten ei tarttis korjata ja saa projektit etenemään

                                Comment


                                  #46
                                  Mun mielestä tuossa ei ole katsastus voimassa, jos ymmärsin oikein myynti-ilmoituksesta.

                                  Kaveri sanoi ettei hänen tarvinut katsastaa ensin omaa kolaripeliä (pienempi vaurio tosin), vaan hän kävi ensin näyttämässä autoa tullissa, verotti sen, jonka jälkeen korjasi auton ja katsasti myöhemmin.

                                  Aika jännä jos eri toimipisteissä on noin isot erot käytännöissä, saa nähdä mitä Jyväskylässä sanotaan.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Oman auton kun kävin maahantuontikatsastamassa viime viikolla niin valon pesurit ei toiminu, eli sen perusteella hylky olis tullu mut kun oli voimassa oleva saksan katsastuslappu niin ukko vaan sanoi et noi pitää sitten korjata seuraavaan katsastukseen mennessä. Päästöjä ei myöskään tarkastettu.

                                    Niin ja tsemppiä projektiin Mikko! =)

                                    Comment


                                    • #48
                                      Mä sain tähän omaani muutaman satasen vähennystä veroista puhuttua puuttuvien kynnyslistojen ja pohjamuovin takia =)

                                      Ja tuosta linkistä löytyvästä ekasta B5:stäni sain mielestäni ihan hyvän hinnan pois veroista,tai siis verot laskettiin tuon kolhitun arvon mukaan. Tampereella on tullissa ihan fiksu tyyppi, sillekin yhteystiedot löytyy jos tarvii. Tampereella pitää tosin käydä näyttämässä, kirjekuoritullaus ei onnistu.

                                      http://www.kivelasports.com/kylki_saksa.jpg
                                      Viimeksi muokannut kontio; 13.11.2008, 11:37. Perustelu: kuva muutettu linkiksi, okkimin projekti kuitenki =)

                                      Comment


                                      • #49
                                        Kyllähän se pitäisi miltein samantien(olikohan 10pv sisällä) katsastaa kun veropäätös on pistetty alulle. Itse kuitenkin venyttelin katsastusta veropäätöseen asti. Verot oli maksettu mutta kilvet sait hakea vasta sitten kun se siellä konttoorilla oli käynyt tutkimuksissa.

                                        Eli tavallaan jos löytyy dokumentit siitä että auto oli rekisterissä tuontimaassa, niin ei muuta kuin paperit tulliin ja autoa käydä näyttämässä. Sitten vielä ottaa kuvia sen hetkisestä kunnossa perusteeksi siihen miksi auton yleiseen kuntoon on rastittu "huono" . Ja liittää ne niihin verotuslappoihin, siinä toivossa että verot laskisivat.

                                        Itse näkisin asian sillälailla, että riittää kunhan saat ajettua kulkineen tulliin ja omaat ne verotukseen tarvittavat paperit niin muuten ei pitäisi olla ongelmaa.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Tähän väliin pitääkin sitten mainita noista hirveistä vanteista, täysin matta mustaksi maalattuina saattaisi mennä. Mutta todella kaameat ovat. :D

                                          Onnea vaan mikolle rojektiin :)

                                          Comment


                                          • #51
                                            Miten tuon aisanpään saa helpoiten korjattua, vedetäänkö tuommoset ensin penkissä oikeaan kulmaan ja vaihdetaan palkki/palkinpää?

                                            Laitappa Mikko kuvia, kuitenki oot jotain jo tehny :D

                                            Comment


                                              #52
                                              Enpä ole vielä tehnyt muuta kuin siivonnut lisää tallia että pääsee kunnolla purkamaan. Tänään piti saada moottori pois, mutta eipä ehtinyt. Jos huomenna jaksais mennä tallille niin sittenhän tuo kone olis "sylissä".

                                              Eiköhän se juuri niin tehdä että vedetään se aisa suoraksi ja sitten vaihdetaan tarpeellinen pätkä. Tai sitten vaihdetaan vähän kauempaa koko roska.

                                              Niin ja sen verran sain tuosta verojen maksusta selville että se on tosiaan oltava tieliikennekelpoinen että voi mennä tulliin. Siksipä laitan lekan heilumaan ja oion nuo osat sinnepäin suoraksi :)

                                              Jos jollakin olisi lainata rumia 17" vanteita (mieluuiten ässän vakiovanteita talvirenkailla) päiväksi niin olisi jees...

                                              Comment


                                                #53
                                                Sain nykäistyä moottorin pois. Mitään yllätystä ei ollut, mutta näyttää siltä ettei konetta ole vielä koskaan aiemmin irroitettu. Eli sain luultavasti "kaupan päälle" rikkinäiset pakosarjat :)

                                                Seuraavaksi pitää alkaa tutkailemaan vaurioita tarkemmin, aika vähän tuo on onneksi taipunut. Tässä muutama kuva.
                                                Click image for larger version

Name:	moottori_irroitettu.jpg
Views:	718
Size:	339,4 Kt
ID:	1961880
                                                Click image for larger version

Name:	moottori_irroitettu2.jpg
Views:	715
Size:	324,5 Kt
ID:	1961881
                                                Click image for larger version

Name:	moottori_irroitettu3.jpg
Views:	733
Size:	332,8 Kt
ID:	1961882
                                                Viimeksi muokannut okkim; 30.9.2023, 20:34. Perustelu: Kuvat liitetty forumille.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Jahas. Pitääpä tulla kattomaan sitten jossain välissä kun projekti etenee :D
                                                  Rikkinäiset pakosarjat on jees.
                                                  Aika pienet vauriot näyttää olevan. Niin siis sulle.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Ja kuvien tiedostonimestä näkee jo mihin suuntaan ollaan menossa tässä projektissa :)

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Oletkos miettinyt josko sipaisis tuon kiinteän katonkin pois tieltä?

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        En ole, mutta en meinaa kyllä ottaa. Meinaatko että tekis avon? Itsetehtynä voisi olla aivan liian vetelä kori, eikä avoauto ole ratapeli johon suuntaan tuota meinaan rakentaa.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Onko sisustan tuleva tyyli sama minimalistinen suuntaus kuin Tepon projektissa?

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Ei taida olla, kyllä sinne kaikki penkit ja muut jäävät näillä näkymin. Etupenkit vaihdan kuppimallisiin kunhan sopivat osuu kohdileen. Nuo ässän penkit (sini-musta nahka/alcantara) menee myyntiin.

                                                            Eli en mitään täysin karsittua tuosta ajatellut tehdä, mutta mitään äänieristeitä ym en lisäile, eikä tule stereoita.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti

                                                              Eli en mitään täysin karsittua tuosta ajatellut tehdä.
                                                              Tämän lauseen pistän mieleeni... Pääsen sit kuittaamaan, kunhan mopo on karannut ;D

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X