Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 S4 WB sedan "all-in" (Hulk)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Olen sovittanut, se oli ihan pakko koska muuten en olisi voinut tietää mihin asentoon ne laitan. Tässä viestissä siitä oli vähän tarinaa. Täytyy napsia lisää kuvia myöhemmin.

    Siellä on aivan saakelin ahdasta! Molemmin puolin on ihan millipeliä. Esim starttiin ei ole edes millin rakoa, ja muualtakin kompurakotelot on todella lähellä lootaa tai kantta/lohkoa. Tänään säädin kuskin puolen kompurakotelon asentoa ja hioin kannen nurkasta lisää ainetta pois. Ne kyllä on hyvässä asennossa nyt, ahtoputkille menevät lähdöt on aika helppo tehdä. Mittailin ja pähkäilin suurimman osan päivästä että mitä putkia tarvii ostaa. Kirjoitin ne ylöskin, ja unohdin lapun tallille kun lähdin :(

    Positiivista kaiken ahtauden kanssa on se, että imupuolelle menee "heittämällä" 63 mm putket eikä niihin tarvitse tehdä kauheasti mitään ihme mutkiakaan.

    Comment


    • No ei tuota voi väljäksi moittia. Ajattelinkin että varmasti siitä jotain juttua oli kun vain osaa katsoa oikeasta viestistä.
      Ei varmasti haittaa toimintaa että imupuolella on riittävän kokoista putkea ilman ihme kiemurteluja. Hieno seurata projektia toivottavasti tätä joskus näkyy tapahtumissa

      Comment


      • Kyllä tapahtumiin on tarkoitus tulla, sitten kun Hulk on valmis pitäisi viimeinkin olla aikaa käydä jossain. Tähän asti olen ollut melkein aina tallilla jotain autoa rakentamassa kun on ollut tapahtumia. :)

        Männänrenkaiden päittäisvälykset on nyt tehty, tein sitä varten oman työkalun jolla ne saa tehtyä tarkemmin ja nopeammin kuin viilaamalla. Tein myös toisen työkalun jolla männänrenkaan saa painettua lohkoon tasaisesti. saisihan sen tehtyä myös männällä, mutta tuota ei tarvi niin varoa ja sillä saa renkaan aina varmasti samaan syvyyteen ja suoraan.

        Pääsin eilen lohkon kimppuun, aloin hinkkaamaan ruosteita pois. Melkoisen ärsyttävää hommaa koska siinä on paljon pieniä koloja ja ahtaita paikkoia joita ei voi hioa millään helposti ja nopeasti.

        Comment


        • Lohkon puhdistamiseen suosittelsiin puhallusta alumiinioksidilla.

          Comment


          • En oikein halua lähteä puhaltamaan sitä kun tulee riski että sitä menee väärään paikkaan. Voi sitä tuossa käsinkin hinkatessa mennä mutta riski on pienempi. Täytyisi laittaa kannet ja öljypohja yms kiinni niin sitten uskaltaisin puhaltaa.

            Comment


              Saaviin ja sitruunahappoa. Lähtis ruosteet lohkon sisältäkin kanavista...

              Comment


              • En taida uskaltaa kun sylinterit on jo porattu ja runkolaakerilinja tehty, vaikka eihän sen hapon pitäisi ruosteettomiin pintoihin vaikuttaa. Hapotin sitä jo ulkopuolelta fosforihapolla mutta sekin on hidasta.

                Comment


                • Aivan turhaa jännittämistä. Sylinterit saa tulpattua ja tasopinnat suojattua. Järki ku on mukana niin onnistuu kyllä. Puhalluspistoolista paineella tuleva tavara on se mikä saa vahinko aikaan, se mikä sielä kaapissa leijuu osuman jälkeen ei enää mitään tee. Kaikenlaista on tullut puhallettua omassa kaapissa ja pilale ei ole mitään saatu... kop kop ainkaan vielä. Pesunhan se lohko toki puhalluksen jälkeen vaatii.

                  Comment


                  • Joo en minä tasopintoja pelännyt vaan sitä että hiekka menee lohkoon sisälle jonnekin mistä sitä ei saisi pois. Mutta laitoin öljypohjat ja laipat kiinni niin tuli se sitten kuitenkin vielä hiekkapuhallettua. Hiekkaa meni 25 kg, osa siltä jäi suuhun ja korviin :)

                    Kyllä siitä ihan siisti nyt tuli.

                    Comment


                    • Ei sua MIkko paljon tartte yllyttää ja hyvä niin. :)

                      Comment


                      • No joutuisin pian muuten ottamaan tuon "all-in" tekstin pois otsikosta :P

                        Comment


                        • Lohko on nyt putsattu. Se oli saanut aiemmin vähän kipeää. Ostin sen ihan vaan olohuoneen pöydän jalustaksi, mutta myöhemmin aloin ajattelemaan että saisikohan sen korjattua koska mun pitäisi kuitenkin koneistuttaa joku lohko, niin otin riskin ja valitsin tuon. Vein sen ammattilaiselle tutkittavaksi, ja hän sanoi että sen hitsaus onnistuu, joten ei muuta kuin TIG tulille ja hitsaamaan. Reikiä ja halkeamia oli vähän siellä sun täällä, mutta kyllä ne kaikki sai umpeen. Paukutin saumoja paineilmaneulakkurilla, sillä pinnasta tuli yllättävän sileä.

                          Comment


                          • Mikko olet tämän forkan edd china :D

                            Comment


                            • Kyllä sanosin, että Edd China on Englannin Mikko.

                              Comment


                              • Kiitos :) Oletan että tämä oli kehu :)

                                Comment


                                • Välillä imupuolen hommia. Turbon kompuran tulon halkaisija on 63 mm, joten tein sen mukaan alemman imuputken. Testaillessa vaikutti ensin siltä että sen kanssa tulee todella ahdasta nousta ylöspäin, mutta kun sain käyrät sopivaan asentoon, huomasin että sinne mahtuukin paljon isompi putki (venakopalta alaspäin). Eli ei muuta kuin tilasin lisää imuputkia, käytännössä aivan vastaavat putket kuin aiemmin mutta ylemmät vähän eri kulmalla kun näin paremmin mikä on hyvä, ja alemmat 90 asteen käyrät 70 millisenä. Teen sopivaan kohtaan sitten vielä 70 -> 63 mm liitoksen jota varten sorvasin työkalun jolla 63 millisen putken saa prässättyä sopivaksi.

                                  Vasemman puolen turbon lähtökin tuli valmiiksi, käyrä täytyi leikata ja modata mahdollisimman tiukaksi että sain sen menemään oikeaan paikkaan. Oikealla puolella on vieläkin ahtaampaa :( Hivenen kyllä aina jännittää rälläköidä uutta turboa, mutta hyvä siitä tuli :)

                                  Comment


                                  • Myös toisen puolen turbo on nyt modattu. Otin vähän kuvia tuosta käyrän muokkauksesta, siinäkin paloi kivasti aikaa kun hieroin siitä ”täydellisen” eli täysin pyöreän ja sellaisen että se sopii turbon lähtöön portaattomasti. Koko modauksessa aikaa meni noin viisi tuntia. Apukuskin puolelle jäikin yllättäen jopa noin 1 cm tilaa apurunkoon, vaikka aluksi näytti siltä ettei tuo mahdu sinne ollenkaan.

                                    Seuraavaksi täytyy muokata coolereille menevät ahtoputket.
                                    Viimeksi muokannut okkim; 4.4.2025, 07:14.

                                    Comment


                                    • Tänään kuului muutama kirosana tallissa! En ollut tyytyväinen miten tuo lähtö sopi ahtoputken kanssa, niin leikkasin sen irti, ja sitten halusin sorvata siitä tuon putken pois että saan aseteltua osat paremmin. Mutta jossain vaiheessa sorvin terä haukkasi kiinni ja tuo kaulus meni aivan solmuun! No, aikani kiroiltua ei muuta kuin hommiin.

                                      Oikaisin ensin tuon lommon, sitten pyöristelin sitä mahdollisimman pyöreäksi ja sitten hitsasin siihen vähän lisää ainetta ja hioin sen tasaiseksi. Sitten pääsin taas sovittamaan ja heftaamaan. Nyt molemmat puolet on hyvät.

                                      Comment


                                      • En osaa sanoa kumpi on korkeampi arvonimi "Ikostelu" vai "okkimistelu"

                                        Comment


                                        • Ostin vähän kevennysosia. Olisihan nuokin pitänyt tehdä itse, mutta ei ollut osia mistä ottaa muotit. Nuo onkin suunnilleen ainoat Baltic Carbonin osat mitä raaskin ostaa :) Nuo on siis välijäähdyttimien kannakkeet. Alkuperäisistä ruosteisista pyydetään melkein sama hinta, niin oli aika helppo päätös valita nuo.

                                          Comment


                                          • Sitten vähän ”race” osaa :) Ostin turboihin billet by-passin kannet koska alkuperäiset on muovia, ja niin lähellä pakosarjoja että ne ei varmastikaan kestä ihan hirveän kauaa. Ja niiden vaihto kone paikoillaan on mahdotonta niin tässä kohtaa oli hyvä ennakoida.

                                            Sitten aloin tekemään downpipeja. Niistä tulee 3.5”, luulisi virtaavan riittävästi. Ostin sen takia lootan kannakkeet, ne antaa paljon enemmän tilaa. On siellä silti tietyissä kohdissa ahdasta, mutta ei lähellekään niin paljoa kuin vakio kannakkeilla. Orkkis kannakkeita on myös murtunut, nuo ei varmasti murru.

                                            Comment


                                            • Mistäs kannakkeet on ostettu?

                                              Comment


                                              • Tuolta: https://jaeinnovations.com/en-fi/col...mission-mounts
                                                Nuo on tosi helpot asentaa (ja irroittaa) myös koneen ollessa paikoillaan, se helpottaa paljon myös kytkinremontissa niin voi ottaa helposti pelkän lootan irti.

                                                Tuolta näyttää löytyvän noiden kopiot, taitavat olla mustaa rautaa:
                                                https://www.speedingparts.eu/p/chass...ox-mounts.html

                                                Comment


                                                • On mahdollista, että 2*3.5" on naksun yli riittävästi. :D

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X