Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 S4 WB sedan "all-in" (Hulk)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Millaiset varastotilat sinulla on käytössä, kun esim. penkin kokoisia kappaleita pystyt hilloamaan 14 vuotta. Saatikka kaikki muut, joskus tulevaisuudessa tarpeelliset :)

    Comment


      On sitä ihan kohtuullisesti, mutta paljon enemmänkin saisi olla :D Talli on ollut täynnä jo vuosia, olen joutunut pitämään osan tavaroista ties missä muualla. Maalla on onneksi tilaa (mutta ei riittävän isoa varastoa). Kotonakin on ollut satunnaisesti vanteita, toiset penkit, kattopahveja, jarruja ja vaikka mitä muuta :)

      Comment


        Aloin rakentamaan konetta. Hitsautin RS4 lohkon joka oli saanut vähän kipeää. Veivi meni poikki ja se tökki reikiä sinne sun tänne. Se lähtee koneistamolle huomenna. Laitan myös samalla THE-Tunerin vahvemmat runkolaakeripukit ja ARP pinnapultit.

        Männiksi tulee Italian RP:n custom stroker männät 9.5:1 puristuksella. Teetin nuo jokunen vuosi sitten.

        Laitoin öljypohjat ja muut lohkon aluniiniosat kylpemään moottoripesuriin.

        Kannet lähtee myös tuunattavaksi, ne portataan ja niihin tulee Ferrean isommat venttiilit ja IE:n pronssiset ohjurit joiden pitäisi kestää vakioita paremmin.

        Comment


          Sain viimeinkin vanteet, meni vähän yli 2 kk maksusta, mutta tuli kuitenkin :). Tykkään kyllä hitosti ja ne tuntuu kevyeltä kädessä.

          Koko on 19x10 ET 32. Takana jouseen jää ehkä alle 2 mm väliä ja kaareen noin 5 mm.

          Edessä on enemmän tilaa, ja satula mahtuu todella hyvin tuon RS6 navan ja isommalla offsetilla olevan jarrulevyn takia. Ilman niitä ei varmaan mahtuisi.

          Puhdistin lohkon osia porakoneella teräs- ja nailonlaikalla ja muutaman hiekkapuhalsin. Vesihiekkapuhallan huomenna vielä lisää, keksin nyt ostaa painepesuriin sellaisen lisäosan.

          Comment


            Puunaan moottorin osia tässä välissä kun lohko on koneistamolla. Pesin lauantaina nuo osat vesihiekkapainepesurilla. Olis kyllä täytynyt laittaa paremmat suojavaatteet, mutta aluksi ajattelin ettei se varmaan kauheasti roiski niin jätin laittamatta. No, öljypohjassa on niin paljon sellaisia muotoja joista vesimössö tuli jatkuvasti naamalle, niin aika sotkuista puuhaa siitä tuli. Hiekkaa meni yli 110 kg. Tosi tehokas tuo on, mutta ei kovin mukavaa hommaa varsinkaan talvella.

            Maalasin kahdet eri venttiilikopan kannet koska en ollut varma minkä väriset haluan. Toisissa on pulttikiinnitteiset puolat, toisissa painettavat.

            Jyrsin lohkon etupään laippaan vähän lisää tilaa Gatesin siniselle jakohihnalle, se on hivenen vakiota paksumpi ja saattaa muuten ottaa kiinni.

            Samalla kaivoin hyllystä viellä vuosia odottaneet THE-Tunerin osat ja maalasin nekin. Osien teippaus on kanssa melkosen ärsyttävää, kun hätähousuna haluaisin päästä heti maalaamaan. Mutta lopussa kiitos seisoo, olen kyllä tyytyväinen.
            Viimeksi muokannut okkim; 9.2.2025, 20:16.

            Comment


              Onko tuo vesihiekkapuhallus menetelmänä sellainen, että suosittelet osienputsaukseen tai voisit ajatella esim pohjan puhdistukseen? Tehokkaaltahan tuo vaikuttaa, mutta jos verrataan nyt ns perinteiseen hiekkapuhallukseen.

              Comment


                Jos vaan osat (ja mahdollisen pesupaikan) pystyy puhdistemaan järkevästi jälkikäteen niin suosittelen! Se on tosi tehokas, mutta sotkee aivan saakelisti.

                Comment


                  Harrastus on tullut aloitettua nuorena, ja ehkä siinä matkan varrella hommat on kehittyneetkin :)

                  Comment


                    No ei tuo kauas oo edenny. Neljä pyörää ja etumaiset kääntyy.

                    Mutta tuossa sen huomaa kun nuorena alkaa nää kulkupelit kiinnostaa niin se vaan jatkuu iän myötä ja karttuu kädentaidot. Nykyään kun roikutaan enempi älylaitteissa vaan kiinni eikä tehdä itse, niin ei sitä opitakkaan.

                    Comment


                      Joo ihan sama periaate edelleen :)


                      Jyrsin RS6 kaasuläppää että se sopii RS4 imusarjan pulttijakoon. Vaikka jyrsin on leikkikalun luokkaa, niin kyllä sillä tekee suurimman osan asioista mitä on tarvinut. Nyt se ”pelasti” jälleen.

                      Öljypohjasta oli mennyt propun kierteet, laitoin helicoilin tilalle. Jospa se nyt kestäisi vähän paremmin.

                      Comment


                        Paljonko rs6 kaasuläpällä saa lisää pinta-alaa(halkaisija ero riittää) tai virtausta heppoja tms vai mikä sovituksessa on ajatuksena? Tuommoinen jyrsin olisi kieltämättä kätevä.

                        Comment


                          Virtausta ja tehoahan sillä on tarkoitus parantaa. Ja onhan tämä "all-in" -projekti, niin pakkohan tuotakin on suurentaa :P

                          Noista kaasuläppien halkaisijoista löytyy ristiriistaista tietoa, enkä muista varmaksi mitä itse olen mitannut. Mutta S4 kaasuläppä on 65 mm, RS4 kaasuläppä on minun muistikuvan mukaan 73 mm, RS6 81 mm. Löysin netistä vanhan testin jossa on mitattu eri kaasuläppiä, alla niiden eroja.

                          81mm = RS6
                          80mm = Dodge Hemi 5.7L
                          75mm = Audi B5 RS4 2.7L - TT
                          70mm = Mercedes-Benz C320 – 3.2L
                          65mm = Audi B5 S4 – 2.7L / VW Golf & Jetta 2.8 24V VR6
                          60mm = Volkswagen Passat B5 1.8T

                          Cross Section Area’s of the throttle plates / Percentage increase % over stock 60mm unit
                          81mm =
                          5153 mm2
                          80mm = 5026 mm2 / +77.7%
                          75mm = 4417 mm2 / +56.3%
                          70mm = 3848 mm2 / +36.1%
                          65mm = 3318 mm2 / +17.4%
                          60mm = 2827 mm2 / +0%

                          TESTS:
                          HORSEPOWER / correctedhp
                          BOOST : Wastegate pressure - 17PSI
                          80mm: = 388.9 hp @ 7300 rpm
                          75mm: = 390 hp @ ?
                          70mm: = 383 hp @ 7200 rpm
                          65mm: = 378 hp @ 6500 rpm
                          60mm: = 374 hp @ 6700 rpm
                          BOOST - 22SI
                          80mm: = 451 @ 6700 rpm
                          75mm: = 447 hp @ ?
                          70mm: = 447 hp @ 6700 rpm
                          65mm: = 430 hp @ 6800 rpm
                          60mm: = 439 hp @ 6800 rpm
                          STOCK AWP Manifold + 60mm: = 421 hp @ 7100 rpm

                          TORQUE / lb-ft
                          BOOST : Wastegate pressure - 17PSI
                          80mm: = 322 lb-ft @ 5600 rpm
                          75mm: = 333 lb-ft @ ?
                          70mm: = 318 lb-ft @ 5600 rpm
                          65mm: = 320 lb-ft @ 5800 rpm
                          60mm: = 312 lb-ft @ 5700 rpm
                          BOOST - 22SI
                          80mm: = 380 lb-ft @ 5500 rpm
                          75mm: = 382 lb-ft @ ?
                          70mm: = 374 lb-ft @ 5600 rpm
                          65mm: = 369 lb-ft @ 5600 rpm
                          60mm: = 371 lb-ft @ 5600 rpm
                          STOCK AWP Manifold + 60mm: = 365 lb-ft @ 5100 rpm

                          https://www.vwvortex.com/threads/tec...izing.4690902/

                          Comment


                            Tulipas kattava vastaus :D

                            Comment


                              Eipähän tarvi selitellä :)

                              Sain imusarjan valmiiksi. Bensakiskon korvakkeita täytyi jyrsiä noin 3 mm että suuttimen O-renkaat ylettää riittävän pitkälle imusarjaan. Kaksi meni hyvin, mutta kolmannen kohdalla terän kiinnitys löystyi enkä huomannut sitä. Eli otin pinnasta vahingosss monta milliä liikaa pois.

                              Vähän kyllä harmitti koska olin juuri maalannut sen (joo olisi pitänyt muistaa jyrsiä ennen maalausta). No, teippasin imusarjan alueen alumiiniteipillä ja ruuvasin pultin korvakkeeseen. Sitten vaan hitsasin MIGillä pultin ympäri varovasti. Unohtui ottaa kuvia siitä vaiheesta. Mutta sain hitsattua sen niin ettei maali palanut juuri ollenkaan, ja sain pultinkin pois. Sitten jyrsin pinnan uudelleen tällä kertaa vähän huolellisemmin :) Siitä tuli niin hyvä ettei edes kierteitä tarvinut korjata. Jyrsin ulkopuolta vähän ja viilasin loput käsin.

                              Mittasin samalla kaasuläpät kun niitä oli siinä sopivasti esillä. RS6 läppä on 82 mm, RS4 74 mm, ja S4 69 mm.
                              Viimeksi muokannut okkim; 19.2.2025, 07:13.

                              Comment


                                Testasin takaspoileria. Se sopii minusta todella hyvin tuon värin kanssa, ja muutenkin tykkään sen muodosta. Laitoin myös renkaat paikoilleen, istuvuus on todella hyvä, kumin vannesuoja tulee 6 mm kaaresta ulos mutta kulutuspinta menee sopivasti kaaren sisään. Nuo on 275/30 renkaat.

                                Järjestelin vähän talliakin, löysin yhdestä laatikosta 16 kunkkupulttia ja kaikenlaista muutakin osaa mitä on tullut hillottua. En kyllä ymmärrä miksi kaikkea tulee ostettua niin että ”riittää” :)

                                Asensin viimeinkin takaluukun listan ja sähköt siihen. Oli todella kiva saada luukku auki kaukosäätimellä :) Ihan yksinkertainen asia, mutta minulla ei ole ennen ollut sedan ässää jossa olisi ollut sähköinen avaus. Nyt on! :)

                                Comment


                                  Hitto mut tää väri on kyllä hieno!

                                  Comment


                                    Sopivan mieto ja samalla kuitenkin hiilarisena kokonaisuuteen hienosti istuva!

                                    Comment

                                    Working...
                                    X