Kyllä tarkoitus on ollut tehdä aina asiat kerralla kunnolla, niin ei jää harmittamaan. Mutta voi tsiisus että siihen palaa aikaa järjettömän paljon!
Takajarrusetup muuttui B7 RS4 jarruista nelimäntäisiin Bremboihin ja normi facelift (käsi)jarrusatulaan. Olis noilla B7 jarruillakin ehkä pärjännyt, mutta kun tuo idea tuli mieleen, en vaan päässyt siitä yli toteuttamatta sitä :)
Ostin käytetyt Brembot ja hioin sekä lasikuulapuhalsin ne puhtaaksi, ja niiden lisäksi uudet B5 S4 satulat ja niille kannakkeet. Yksi jarrunippa katkesi satulaan vaikka lämmitin sitä kunnolla ja moneen kertaan. Eikä se irronnut edes hitsaamalla mutteri siihen, senkin tein moneen kertaan. Sitten pitikin porata se melkein kokonaan pois, jonka jälkeen otin vingulla lisää kunnes sain loput kaivettua piikillä pois. Mutta kierteet meni vähän pilalle, niin oli otettava jyrsin käyttöön ja tehtävä uudet kierteet. Sain onneksi kierretapin alkuperäisiin kierteisiin jonka mukaan sain kohdistettua terän oikeaan asentoon.
Maalasin ne kahteen kertaan koska ekalla kerralla unohdin pintaväristä kovetteen... :( Kyllä muuten tuli muutama kirosana kun huomasin kovetteen pöydällä! Ei auttanut muu kuin liuottaa kaikki pois ja aloittaa alusta. Mutta kyllä työ tekijäänsä kiittää, nyt takajarrutkin näyttää katu-uskottavilta :)
Asensin samalla JHM DTS:n, sekin on ollut vuosia hyllyssä odottamassa, viimeinkin sain sen autoon kiinni.
Takajarrusetup muuttui B7 RS4 jarruista nelimäntäisiin Bremboihin ja normi facelift (käsi)jarrusatulaan. Olis noilla B7 jarruillakin ehkä pärjännyt, mutta kun tuo idea tuli mieleen, en vaan päässyt siitä yli toteuttamatta sitä :)
Ostin käytetyt Brembot ja hioin sekä lasikuulapuhalsin ne puhtaaksi, ja niiden lisäksi uudet B5 S4 satulat ja niille kannakkeet. Yksi jarrunippa katkesi satulaan vaikka lämmitin sitä kunnolla ja moneen kertaan. Eikä se irronnut edes hitsaamalla mutteri siihen, senkin tein moneen kertaan. Sitten pitikin porata se melkein kokonaan pois, jonka jälkeen otin vingulla lisää kunnes sain loput kaivettua piikillä pois. Mutta kierteet meni vähän pilalle, niin oli otettava jyrsin käyttöön ja tehtävä uudet kierteet. Sain onneksi kierretapin alkuperäisiin kierteisiin jonka mukaan sain kohdistettua terän oikeaan asentoon.
Maalasin ne kahteen kertaan koska ekalla kerralla unohdin pintaväristä kovetteen... :( Kyllä muuten tuli muutama kirosana kun huomasin kovetteen pöydällä! Ei auttanut muu kuin liuottaa kaikki pois ja aloittaa alusta. Mutta kyllä työ tekijäänsä kiittää, nyt takajarrutkin näyttää katu-uskottavilta :)
Asensin samalla JHM DTS:n, sekin on ollut vuosia hyllyssä odottamassa, viimeinkin sain sen autoon kiinni.
Comment