Löytyykö kuvia kokonaisista autoista noilla väreillä? Noista lapuista valkkaamalla tahtoo olla aina vähän arpapeliä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B5 S4 WB sedan "all-in" (Hulk)
Collapse
X
-
Löytyy, mutta niistäkin on vaikea sanoa kun kuvakulma vaikuttaa, valoisuus yms. Ja yleensä ne on niin kaukaa otettu ettei helmiäisen/metallin kokoa näe kunnolla. Jossain kuvassa joku näyttää hyvältä, mutta toisessa taas ei. Mikä on se "oikea" kuva? :) Kyllä niistä minusta paremmin pääsee kärryille kädessä pyörittelemällä, mutta olisihan se parempi olla vaikka kokonainen ovi maalattuna. Risaa vartenhan minä maalasinkin muutaman oven.
Comment
-
Aloin tässä odotellessa etsimään alustan osia. Hyllyssä oli yhdet todella hyväkuntoiset takaolka-akselit, mutta innostuin hiomaan niistä valupurseet pois ja muutenkin tasoittelin valupintaa. Maalasin ne Temacoat RM40:llä, tuli ihan nätit. Mulla on hyllyssä jo todella kauan sitten tehtyjä alustan osia, esim kuumasinkityt alatukivarret ja niissä PU-puslat. Kiva kun ei tarvi enää ihan kaikkea tehdä nollista. Muissakin tukivarsissa on jo PU-puslat valmiina.
Löytyi kiva yllärikin, puslia etsiessä silmät osui RS4 mittaristoon, ja sitten näin toisen paketin jossa oli toinen RS4 mittaristo. Luulin että minulla oli vain yksi, mutta parempi näin :)Viimeksi muokannut okkim; 21.5.2024, 13:59.
- 2 tykkäystä
Comment
-
Perän alustan osat alkaa olemaan asentamista vaille valmiit. Noiden(kin) kanssa on palanut aika monta tuntia. Täytyi ottaa "money shot" sen takia :)
Asensin perään jo jokunen vuosi sitten Wavetracin lukkoperän, ja sille on billet kannakkeet. KW V3 iskarit, H&R vakaajat ja niiden pariksi 034 billet apurungon tuet, kaikki puslat on polyuretaania paitsi apurungossa jotka on aluminia. Apurunko, alatukivarret ja iskarikotelot on kuumasinkitty, kestää varmasti kauemmin kuin muu auto. Hioin jarruputket puhtaaksi ja maalasin ne Temacoatilla. Samalla maalasin myös bensatankin suojia jotka on myös kuumasinkitty.
https://www.instagram.com/p/C7ZZPmmoZSh/
- 5 tykkäystä
Comment
-
Joo kyllähän noita on kiva asentaa kun ei mene kädet likaiseksi. Täytyy vaan olla tarkkana etten sotke vaseliinilla mitään, laitoin tänään iskareita iskarikoteloihin ja heti tuli puunattavaa :) Laitan kaikkiin pultteihin vaseliinia ettei ne ruostu jumiin. Vaikka tuskinpa ne ruostuisi kun en ole ajatellut ajavani huonolla kelillä. Risallakin tuli ajettua viime vuonna vähän yli 800 km.
Comment
-
-
Kiitos :) Värin valinta oli kyllä tuskainen homma, kaikista vaikein tähän mennessä koska sen piti sopia Risan väriin, mutta olla silti erilainen. Mutta nyt vaikuttaa siltä että se onnistui hyvin. En malta odottaa että näen sen itse auringonvalossa! Vielä on pitkä tie siihen että sillä pääsee ajamaan, mutta nythän kaikki on helppoa tästä eteenpäin, eiku...
Comment
-
Kävin katsomassa autoa maalaamolla, ja kyllähän se väri näytti livenä hiton hyvältä ja sopii hyvin Risan kanssa! Myös hämärämmässä tilassa väri näkyy hyvin, eikä auto ole vain joku tumma möykky. Maalaamolla on kesälomat hidastaneet hommia, mutta kohta varmaan alkaa taas etenemään. Onpahan lakka ainakin kovettunut :)
- 10 tykkäystä
Comment
-
Lasikuulapuhalsin jarrut ja maalasin ne värillä joka osuu varmasti silmiin :) Päivä siinä meni mukavasti nysvätessä, mutta itse tykkään hitosti lopputuloksesta.
Etusatulat on e-tronista jotka mitä ilmeisimmin on samat kuin B9 RS4:ssä mutta eri hintalapulla, levyiksi tulee 375mm kokoiset limput. Taakse tulee B7 RS4 satulat C5 RS6 kannakkeilla joilla satula menee juuri oikealle etäisyydelle keskiöstä. B7 kannakkeet on lyhyemmät, ja palat jää niillä levyn sisäreunaan. Otin riskin ja tilasin kokeeksi uudet Ronsun kannakkeet, ja se kannatti :)
Noiden puhaltaminen kivaa kun osat oli niin hyvässä kunnossa. Ostin B7 satulat joskus ihan saakelin kauan sitten varmaan joskus 2010 tienoilla. Ja e-tronin satulat taas on niin uudesta autosta ettei niissäkään ollut sanomista.Viimeksi muokannut okkim; 27.7.2024, 13:13.
- 4 tykkäystä
Comment
-
Olen harrastellut kesälomalla CAD piirtelyä. Suunnittelin uudet kannakkeet noille satuloille, ja sain testattua niitä tänään. Skannasin ensin orkkikset joiden mukaan piirsin 3D-mallin, ja tulostutin koekappaleen. Täytyy sanoa että aika hyvin tuli mitoitettua, koska sivusuunnassa heittoa oli vain 0.2mm, säteen suunnassa ei välttämättä yhtään. Kasvatan silti kannaketta millin säteen suunnassa jos levy kuumetessaan kasvaa niin jää enemmän pelivaraa ettei se ota kiinni satulaan. Olka-akselit on C5 RS6:sta, niissä on 6mm suurempi offset. Vakio B5 olka-akseleilla ei ole riittävästi tilaa levylle.
Kannakkeen satulan pulttijako meni oikein, mutta olka-akselin ei koska luin netistä että jako olisi 145mm, (ja luotin siihen), mutta se onkin 146mm. No, onneksi tässä kohtaa se ei haitannut.
Täytyy sanoa että tuo 3D piirtely on ollut hyvä taito oppia, olispa nämäkin hommat olleet paljon vaikeampia ilman sitä.
Keksin autolle nimenkin koska muillakin on. Se on tästä eteenpäin Hulk, koska siihen tulee muskelia ja se on vihreä :)
- 14 tykkäystä
Comment
-
Tuo 3D skannaus on kyllä oma lajinsa. Varsinkin jos skanneri on "hinnat alkaen" -mallia. Minulla on Revopointin Mini. Aluksi kuvittelin että ei muuta kuin skanneri tulille ja kuvaamaan, mutta eihän se ihan niin mene. Pinta pitää olla sellainen että skanneri "näkee" sen oikein, eli mikään kiiltävä ei toimi. Olen laittanut osiin tarvittaessa CRC:n säröjen etsimiseen tarkoitettua valkoista sprayta jonka saa helposti pois. Sitten osaa joutuu kääntämään koska eihän sitä voi kerralla kuvata joka suunnasa, ja sitten skanneri saattaa seota paikasta. Ja kyllä se saattaa tehdä sitä muutenkin, eli aika pitkähermoisen kaverin hommaa. Skannauskuvat on näköjään kadonneet bittitaivaaseen, mutta käyttäkää mielikuvitusta :) Tuollainen siitä skannauksesta tuli.
- 3 tykkäystä
Comment
-
Näyttää äkkiseltään hyvälaatuiselta mallilta. Työn puolesta tulee touhuttua erilaisten konenäköjen parissa ja se on näillä kymmeniä tuhansia maksavilla teollisuuteen tarkoitetuilla järjestelmilläkin melkoista turaamista usein. Älytöntä säätämistä ''valmiilla'' softilla ja virheen mahdollisuus usein aika iso. Sen pohjalta olisin kyllä tyytyväinen tulokseen.
Comment
-
Hyvä tietää :) Minulla ei ole kuin vähän kokemusta kuin tuosta Ministä ja vielä vähemmän saman firman Pop 2 mallista.
Skanneria pitää liikuttaa varovasti ettei se hukkaa paikkaansa, se on tuossa se suurin ongelma. Ja saattaa se hukata sen silti. Opin että skannauksia voi yhdistää jolloin homma helpottuu vähän kun ei tarvi tulla kerralla valmista.
Comment
-
Kovia skannaustarkkuuksia tuo Minikin lupaa. Seuraavaan skannaukseen vois tulostaa dummy-pultit (ilman kantaa) kierrereikiin, niin skanneri sais sen skannauksen millin tarkaksi? Luulis että skannais tarkemmin suorakylkistä pultin tynkää kuin kierrereikää. Kierrereijänhän generoi sitten cadilla.
Comment
-
Nuo reiät olikin vähän hankala skannata. Minulla ei ole (vielä) omaa 3D tulostinta, enkä viitsi ihan yksittäisiä pikkunippeleitä lähteä tilaamaan koska postikulut on turhan kovat sellaisille. Joskus kyllä varmaan täytyy ostaa tulostin, mutta sen valinta on aika vaikeaa koska koko ajan tulee uutta mallia ja mikä on sitten se paras. :)
Comment
-
Comment