Inka Gelb audin kartastosta mun ehdotus
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B5 S4 WB sedan "all-in" (Hulk)
Collapse
X
-
Tottakai tuo näyttäisi hyvälle niin Nogarona, Misanona tai Imolana, mutta niitähän nyt on maailmalla jo tehty. Oikeastaan värillä ainoastaan pystyy erottumaan noiden "R"S4 sedanien joukosta ja niissäkin on nähty jo aika paljon Audin ja Porschen värejä. Jonkun kirkkaan tai todella säväyttävän värin se kyllä tarvii ehdottomasti.
Muutama mielenkiintoinen nosto Audilta:
Aventurine Orange Mica
Samtviolett
Merlin
Tangorot
Progressivrot
Kyalami grün
Comment
-
Kiva nähdä että threadiin tulee kommentteja.
Alkuperäinen kirjoittaja kalsket Näytä viestiInka Gelb audin kartastosta mun ehdotus
Joku räikeä oranssikin voisi kyllä sopia, tuo ei tuollaisenaan taida ole ihan minun makuun sopiva mutta sinnepäin kyllä.
Kyalami green on aika hyvä, mutta helmiäinen puuttuu. Mulla on joku fiksaatio siihen, sitä pitää olla. Noita vihreitä on tullut selattua paljon, mutta en vaan osaa valita niistäkään. Edelliseen autoon sain valittua värin suunnilleen vasta kun oli pakko. :)
- 1 like
Comment
-
Liian ruskea joissain kuvissa. Joissain se taas näyttää sikahyvältä. Sehän näissä on yksi ongelma kun välttämättä ei pääse kärryille miltä se sitten näyttää luonnossa varjossa.
Sain eilen ja tänään taas edistettyä autoa. "oikaisin" hieman ja ostin kuivajääpuhalluksen auton pohjaan. Tuolla lähtee kaikki sonta, mutta maalit (paitsi jos alla on ruostetta) ja massat ei. Eli pinnasta tulee tosi siisti eikä sitä tarvi puhdistella käsin jynssäämällä. Tulihan sieltä vielä ihan pieniä ruostepilkkuja esiin (noita ei olisi nähnyt muuten ollenkaan) niin sain sitten taas hioa ja hapottaa lisää. Mutta nyt perä on hiottu ja maalattu kerran epoksilla.
https://www.youtube.com/watch?v=bx2Ug9Jf94E
- 2 tykkäystä
Comment
-
Jos vihreä on ollut mietinnässä, niin ite joskus ihastuin goodwood greeniin, harmittaa, että se TT ei ollut muuten sopivilla varusteilla. Väri on kyllä erikoinen ja hieno. Tainnut vain hieman yleistyä nykyisten risojen kautta
Comment
-
- 10 tykkäystä
Comment
-
On kyllä hienoa, että tällaisella instafeedien ja reelsien aikakaudella löytyy edelleen tämän tasoisia projektitopikkejakin. Mielenkiintoista seurata - enimmäkseen hiljaa sivusta, mutta kun kerran tuota väriasiaa on muutkin kommentoineet, niin kirkkaista helmiäisistä tulee ensimmäisenä mieleen italialaisen tytäryhtiön mm. Gallardo Superleggeraankin aikoinaan tarjoamat Arancio Borealis tai Verde Ithaca .
- 2 tykkäystä
Comment
-
Kiva kuulla. Sen takia minä tänne päivitänkin tätä koska itseäkin ärsyttää tuo "kertakäyttö" sometouhu (vaikka kyllä päivitän näitä sinnekin). Kaikki häviää kohinaan, täältä ne löytyy kronologisessa järjestyksessä jatkossakin.
Nuo molemmat värit on hyviä, mutta vielä sellainen "lisäehto" täytyy lisätä että väri pitää sopia Risan kanssa yhteen, eikä saa olla liian samanlainen. Olen muuten pohtinut yhden jos toisenkin kerran että mikä on hyvä väri, ja mikä käy Risan kanssa. Liian samanlaista en halua. Nuo värit sellaisia ei onneksi ole.
Olen tässä vetänyt happea maalauksen kanssa, ja edistänyt takapuskuria. Minulla on RS4 puskurin alakeskiosa ja päädyt (ostin päädyt yli 10 vuotta sitten ihan vaan hyllyyn), mutta niiden yhdistäminen oikeista kohdista on ihan saakelin vaikeaa. Teenkin siis muotin alkuperäisestä puskurista johon nuo palat saa laitettua, ja sitten yhdistän siihen sedanin puskurin. Mutta olenkin jo alkanut miettimään että taidankin tehdä koko puskurin kuidusta niin siihen ei jää mitään saumoja jotka saattaisi ratketa ajan myötä.
- 4 tykkäystä
Comment
-
Yksi väri on valittu, ja se on harmaa, eiku musta! Eli pyöräkotelot, pohja takaa ja helmat on nyt maalattu epoksilla neljään kertaan (kaksi kertaa märällä, välihionta ja toiset kaksi märkää), sitten päälle tuli Troton Rangers PU lavamaali. Luulisi kestävän! Oli kyllä hirveä homma ensin hioa, hapottaa ja mitä lie, mutta nyt helpottaa! Etupyöräkotelot on vielä tekemättä, mutta ne on lastenleikkiä verrattuna tähän.
- 14 tykkäystä
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja MiQQ Näytä viestiKiva seurata kun tehdään kunnolla! Miten toteutit tuon pokkauksen risan paneeliin?
- 3 tykkäystä
Comment
-
Tällaisella vastaavilla pihdeillä tein ysikymppiin takapyöränkaaret joskus ja hyvä tuli:
Lävistys- ja taivutuspihdit - Biltema.fi
Comment
-
Pohja on viimeinkin kokonaan valmis! Ai että mikä homma vaikka tuossa ei ollutkaan ruostetta juuri ollenkaan. Ja toivottavasti en enää ”koskaan” tulekaan. Siinä on nyt kaksi kerrosta epoksia ja sen päällä reilusti PU lavapinnoitemaalia. Luulisi kestävän. Mietin vielä että laittaisinko silti vielä pohjamassaa vai en.
Konehuone on maalattu myös epoksilla. Tosi mukava hinkata kaikki kolot ja poterot, mutta pakkohan se on jos meinaa tehdä kunnolla. Seuraavaksi takapuskurin kimppuun kun ei väsytä niin rutosti.Viimeksi muokannut okkim; 17.11.2023, 11:08.
- 11 tykkäystä
Comment
-
Hyvältä vaikuttaa tää projekti, ei tosin yllätä ku Mikko on puikoissa :)
Audi TT:n tuotannon loppumista on surkuteltu tällä viikolla monen tahon osalta kuvien kera. Audi itse laittoi someen kuvan, missä näkyy TT mk2 erittäin hienolla värillä, joka peittoaa omasta mielestä kaikkien näkemieni TT:eiden värit. Eli alla olevan kuvan vaaleansininen TT RS. Huhhuijaa.
- 2 tykkäystä
Comment
-
Tuo on kyllä hyvä väri, mutta liian vaisu minulle :)
Jatkoin takapuskurin rakentamista, työlääksi tuntuu menevän. Alunperin olin meinannut käyttää ässässä jo kiinni ollutta prefacelift A4 puskuria, mutta kun sovittelin sitä Risan puskurin muotin sisään, huomasin ettei se oikein istu. Sitten tutkin asiaa lisää, niin sen muodot onkin yllättävän paljon erilaisia verrattuna facelift-puskuriin, joten kävin kaivamassa hyllystä sellaisen. Sekin on ollut hyllyssä pitkästi yli 10 vuotta, enkä edes avannut sitä paketista kuin muutama vuosi sitten. Siitä paljastui muutamia pieniä jälkiä, joten se pitää hioa, pakkeloida ja maalata että siitä kehtaa ottaa muotin.
- 2 tykkäystä
Comment
-
Taas hivenen edistystä. Sain puskurin pinnan niin hyväksi että siitä kehtasi alkaa ottamaan muottia. On kyllä melkoinen palapeli tämäkin homma, Saa nähdä miten nuo kaksi eri muottia saa yhdistettyä niin ettei saumaan tule virhettä. Laitoin gelcoatit päälle, seuraavaksi sitten kuitua.
Tallissa on vielä saakelin kylmä, niin sekin hidastaa hommia.
- 5 tykkäystä
Comment
-
Taas etenee, mutta hitaasti. Pari askelta eteenpäin ja yksi taakse. Muotti jäi jostain syystä muutamista kohdista kiinni. Gelcoat oli myös jäänyt kuivumatta kunnolla lähinnä päädyistä, niin sekin aihettaa lisää työtä. Sain onneksi raaputeltua kiinni jääneet maalit pois ilman pahoja jälkiä muottiin. No, lisää työtä tuli myös laippojen kuumaliimauksesta, koska se liima reagoi gelcoatiin ja siitä tuli isoa ryppyjä puskurin ja laippojen liitoskohtiin. Ensin piti irroittaa huonosti kiinni ollut gelcoat ja kuumaliimat, sitten kaikki kuopat piti pakkeloida. Sen jälkeen tuo pakkeloitu kohta ehkä pitää vielä maalata. Vasta sitten pääsen yhdistämään kahta eri muottia, työlästä on.
Tuossa sedanin puskurissa on kaksi eri tasossa olevaa reunaa, niin täytin sen sisemmän alempana olevan muottivahalla että muotti irtoaa siitä. Muuten siitä tulisi lukko.Viimeksi muokannut okkim; 3.12.2023, 19:38.
- 2 tykkäystä
Comment
-
On kyllä ollut melkoista tervanjuontia tämä muottien kanssa taistelu. Yksi päivä meni täysin pelkästään miettiessä että miten yhdistän ne, mistä kohtaa leikkaan, osuuko keskikohdan yläreuna sinne minne pitää yms. Vaikuttaa siltä että puskuri on liian takana keskiosan yläreunasta. Mutta sitä on aika vaikea mitata, eikä muottia voi sovittaa autoon.
Sovittelin muotin sisään RS4 päätypaloja ja keski-alaosaa, ja sitten yhtä sedanin prefacelift puskuria joka taas ei mahdu olemaan siinä kunnolla koska alaosa ottaa kiinni RS4 muotissa oleviin patteihin, ja muutenkin muodot on sen verran erilaiset ettei se istu sinne hyvin.
Lopuksi meni hermot, ja laminoin ensin keskiosan kiinni, ja sitten kun se oli kuivunut, laminoin nurkat. Nurkat ei osu muodoiltaan toisiinsa, joten niiden puristamisessa piti olla tarkkana. Nurkat pitäää tehdä yksi kerrallaan koska puristimet loppuu muuten kesken. Lisäksi puskurien muodoissa on muutenkin kaarevuuseroja, eli liitoskohta ei ole suora. Saapa nähdä miten paljon tuon kanssa vielä joutuu taistelemaan. Ostin toisen sedanin puskurinkin varalle jos joudun sittenkin tekemään koko roskan ensin liimaamalla osat toisiinsa ja tekemällä sitten siitä muotin.
- 7 tykkäystä
Comment
-
Täällä ei ole tullut hirveästi edistystä kun oli niin kylmä, eikä muutenkaan tuo muotin hinkkaaminen ole napannut. Olen nyt pakkeloinut siitä gelcoatin alta löytyneitä kuplia pois, ja niitä vaan tuntuu löytyvän jatkuvasti lisää. Vaikka kelasin lasikuitua mahdollisiman tarkkaan siihen tehdyllä rullalla, niin sinne alle jäi silti ilmakuplia. On kyllä aivan älyttömän ärsyttävää puuhaa.
Sitten tein tein päätyihin ohjainpalat, koska niitä täytyy lyhentää ja laminoida sitten taas yhteen. Noilla saan ohjattua palat oikeaan asentoon (toivottavasti). Sekin homma tulee olemaan työläs ja ärsyttävä.
- 6 tykkäystä
Comment
-
Nyt päädyt on lyhennetty. Mittaukseen ja leikkauskohdan merkkaukseen paloi paljon aikaa, mutta se kannatti. Toiseen puoleen tuli heti kerralla melkein täydellinen liitos, ei tullut oikeastaan yhtään kynnystä. Toiselle puolelle tuli pariin kohtaan pieni kynnys, mutta sain ne hiottua pois. Nuo "ohjurit" oli kyllä erittäin hyvät "aputyökalut" tässä. Tein vielä lisäksi tuon kuvassa näkyvän alumiinilistan jolla sain levitettyä puristimen painetta tasaisemmin. Innostuin vielä pakkeloimaan lisää virheitä pois, ettei sitten valmista osaa tarvitse hioa niin paljon. "hivenen" meinaa tuo pakkanen hidastaa hommia ja viedä motivaatiota.
Unohtui ottaa kuvat valmiista liitoksista, mutta jospa muistan ensi kerralla.Viimeksi muokannut okkim; 21.1.2024, 12:43.
- 5 tykkäystä
Comment
-
- 8 tykkäystä
Comment
Comment