Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 S4 WB sedan "all-in" (Hulk)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    ARP2000 5/16x1.5, 200-6210), ARP-rasvalla kierre ja kanta 26lbs/ft eli 35.2Nm

    http://www.arpfasteners.com/Tech/TechTorque.html

    Comment


      Joo, tuo on oikea momentti tässä tapauksessa, mutta kaikissa veiveissä se ei ole vaikka pultit on samat.

      Pulteissa pitää käyttää ARP:n molyrasvaa tuolla momentilla, öljyn kanssa se on eri.

      Comment


        Ihan pientä edistymistä havaittavissa. Sain turbot viimeinkin modattua, johan ne vuoden tallissa odottikin.

        Click image for larger version

Name:	oikea_RS6_turbo_hitsattu.jpg
Views:	1009
Size:	186,1 Kt
ID:	1961933
        Click image for larger version

Name:	vasen_RS6_turbo_hitsattu.jpg
Views:	1011
Size:	164,7 Kt
ID:	1961934
        Click image for larger version

Name:	hukkaportin_kellon_jalka_ja hukkaportin_vipu_hitsattu.jpg
Views:	1019
Size:	107,4 Kt
ID:	1961935

        Tuo kellohan sojottaa toisessa turbossa suoraan sivulle, ja vipu myös 90 astetta väärään suuntaan. Kellot otan vanhoista turboista, ja ne pitää vielä säätää oikealle kireydelle.
        Viimeksi muokannut okkim; 30.9.2023, 22:20. Perustelu: Kuvat lisätty forumille.

        Comment


          Millä mikko ottaa kompurakotelot irti ahtimista? Kuuluuko ne tempasta jollain ulosvetäjillä vai miten voi olla varma ettei siipi ota siipeensä?

          Comment


            Lämmöllä. Siellä kotelossa on liima joka pitää sen kiinni, mutta se lähtee kun lämmittää tarpeeksi ja vaikka hieman kopauttaa takaosaan.

            Itsehän tässä tapauksessa en noita purkanut, vaan hitsasin vähän kerrallaan ja jäähdytin paineilmalla koska takaisinliimauksesta ei ole kokemusta. Kaipa sen saisi sikamassalla ikuisesti jumiin, mutta ehkei kannata :)

            Comment


              Eilen hitsailin vanhoja rikki meneviä pakosarjoja, ja teen niistä ei-rikkimenevät :) Samalla porttaan kannen ja pakosarjan reiät samankokoisiksi, pakosarjassa on sisäpuolella laipan juuressa aikamoiset saumat joista tulee turhaa virtausvastusta.

              Sovitan samalla myös turbon ja pakosarjan reiät samankokoisiksi. Laitan näistä jutuista kuvia myöhemmin jakoon.

              Comment


                Johan tässäkin on aikaa taas vilahtanut. Sain pakosarjat portattua, ja turbotkin on hitsailtu ja jopa kiinni koneessa.

                Hioin sarjoista saumat pois ja hitsasin ne varmuuden vuoksi TIGillä etteivät irtoa. Ja hitsasin myös normaalisti kollektorin irtoavan sisäputken kiinni, ja sovitin sen saman kokoiseksi turbon kanssa.

                Kone alkaa olemaan nipussa, vain huohotinsysteemi kaipaa vähän rakentelua ja yksi ahtoputki muokkausta.

                Rakentelin pienen erikoistyökalun jolla voi lukita vauhtipyörän, ettei tarvitse käyttää kampuran lukituspulttia. Pultit kun väännetään niin sairaan kireälle, että aina on (tuskan)hiki otsalla kun noita kiristää. Joskus ovat kuulemma saaneet lohkon halki kun on käytetty kampuran lukituspulttia. Mutta eipä ne minulla ole hajonneet, mutta varmuuden välttämiseksi :)
                Attached Files

                Comment


                • Niin siis kun muut vääntää naama irvessä kaksin käsin, mikko vääntää yhdellä kädellä :)

                  Comment


                    Päädyitkö noihin turboihin sedanin moottorissa?

                    Comment


                    • Onko starttikehä lämmöllä irrotettavaa mallia vai vauhtikseen koneistettu? Aattelin vain ettei muutaman aukomisen jälkeen ala pyörimään tyhjää jos oiken kovasti joutuu vääntämään.

                      Comment


                        Starttikehässä on muutama täppi ja lisäksi "lämpöliimaa". Luulis pysyvän paikoillaan kun kestää starttaillakkin. Toisaalta Mikolla on sellaiset pirtelöt fastin purkissa, että tarvis erilaisen lukitusavaimenkin. =)

                        Comment


                          Niin, siis vakio vauhtipyörässä on mig-liimaa. Tuo on muistaakseni ihan lämpösovitteella (vp kun on alumiinia), mutta ei se sieltä irtoa mihinkään. Ja kyllä tuota meikäkin joutuu vääntämään pitkällä varrella ihan kunnolla ;)

                          Ei tämä kone taida sedaniin kuitenkaan mennä...

                          Comment


                            pakosarjat
                            Olikos noilla jokin tehoraja missä alkavat ahdistaa? Onko porttauksesta mitattavissa olevaa hyötyä?

                            Comment


                              Varmasti on, mutta millä tehoilla eipä siitä taida olla mitään faktaa esillä. Silloin kun kaasujen äänennopeus saavutetaan tulee seinä pystyyn.

                              Kyllähän nuo hitsisaumat jotain siellä vaikuttaa kun ovat niin tyhmästi siinä tiellä. Samalla kun saa reiät samankokoiseksi, niin ei se ainakaan haittaa menoa. Minkäverran on vaikutusta, paha sanoa. Mitä isompi teho, sen tärkeämpi on että kaikki palikat toimii oikein.

                              Comment


                                Ei tämä perhanan projekti etene. Myyn tänään erittäin halvalla pois. Ostakaa hyvä aihio!

                                Mukaan autotallinen varaosia.

                                Comment


                                • Aprillipila :)

                                  Comment


                                    Olis ollut parempi pila kun olisit sanonut että S4++ on valmis :)

                                    Comment


                                      HEH HEH! :D

                                      Olis tosiaan, harmi kun ei tullut mieleen :)

                                      Comment


                                        Click image for larger version  Name:	50FE9F85-97E7-4CD3-A2ED-CD0FCBC15E97.jpeg Views:	0 Size:	225.8 KB ID:	1861650Click image for larger version  Name:	F060EA83-093D-41BF-9152-6D0C6974EFF9.jpeg Views:	0 Size:	365.9 KB ID:	1861654Click image for larger version  Name:	57D5CE41-1B71-4025-8065-57C01D4E38DC.jpeg Views:	0 Size:	404.3 KB ID:	1861652Click image for larger version  Name:	C2147BD6-69C7-4259-A63E-05EC39DC916F.jpeg Views:	0 Size:	147.0 KB ID:	1861653Click image for larger version  Name:	3E92E9E6-D3E8-4131-9F01-5B5C57A48F3A.jpeg Views:	0 Size:	161.9 KB ID:	1861651 Onpas taas aikaa vierähtänyt... Jopa sen verran että kattopahvin kangas oli päättänyt tippua alas ilmeisesti kosteuden vaikutuksesta. Tämä päättelin siltä kun ostin ehjän kattopahvin joka tosin haisi ummehtuneelle, joten aloin pesemään sitä huuhteluimurilla. No, kangas irtosi siitäkin :(

                                        Ei muuta kuin tuota vaahtomömmöä irroittamaan, se liukeni veteen aika hyvin. Kun se oli pois, liimasin 3 mm vaahtomuovin pahviin. Sitten liimasin kattokangasta pieni pätkä kerrallaan. Tuli kyllä yllättävän hyvä, pieniä ruttuja/kuoppia tuli etureunaan mutta sellaisiin paikkoihin ettei ne näy.

                                        Jospa sen saisi joskus vaihdettuakin, kunhan saan ensin toisen projektin alta pois...
                                        Viimeksi muokannut okkim; 1.9.2019, 19:09.

                                        Comment


                                          Sitähän on ihan semmosta kangasta missä se vaahtomuovi valmiina kiinni. Sellaisesta omaan avanttiin tehty uusi verhoilu.

                                          Comment


                                            On minulla sellaistakin, mutta se ei ole alkuperäistä. Tuo on :) Saa toki kertoa mistä tuota alkuperäistä kangasta saa.

                                            Comment


                                              Laitanpa tähän tarinaa Allusta jonka ostin 2.8 aanelosen tilalle. Hommasin ensin isälle Allun, jonka jälkeen iski hinku saada itselle samanlainen. Satuin löytämään yhden halvalla, mutta se vaati kyllä paljon huoltoa. Turbot oli aivan väljät, turbiini antoi vikakoodia, nokkien väliset ketjut hankasi kanteen, sisempi vetonivel oli aivan väljä, jarrut osittain jumissa ja loppu, ilmapussi vuosi sekä kardaanin tukikumi oli "korjattu" isolla mällillä sikaflexiä. Lisäksi sisällä oli aika mukavasti hometta koska varapyöräkotelossa oli jostain syystä aika paljon vettä ja auto oli seisonut puolitoista vuotta.

                                              No, ei muuta kuin auto heti nosturille, kone pois ja turbiini huoltoon. Turbot löytyi omasta hyllystä. Sitten hommasin uuden kardaanin tukilaakerin, mutta se olikin A6 malliin ja 25 mm liian matala. Myyjä ei tiennyt mitä myi. Irroitin laakerin raudasta ja hitsasin sen vanhaan tukirautaan. Jakopään tein tietty samalla.



                                              Click image for larger version  Name:	fullsizeoutput_2b.jpeg Views:	0 Size:	241.2 KB ID:	1861680Click image for larger version  Name:	+kr33Q4MT1GJ47OS+u0ktg.jpg Views:	0 Size:	202.2 KB ID:	1861679

                                              Click image for larger version  Name:	H57TPsYpT6KhMfPjW17F4Q.jpg Views:	0 Size:	282.5 KB ID:	1861678Click image for larger version  Name:	NLYD7PdUQmWhAV8gi9VmYw.jpg Views:	0 Size:	225.6 KB ID:	1861676



                                              Click image for larger version  Name:	uOXVmY5%QXyaNw0NmcYJLw.jpg Views:	0 Size:	315.3 KB ID:	1861681Click image for larger version  Name:	fullsizeoutput_16.jpeg Views:	0 Size:	308.6 KB ID:	1861672

                                              Click image for larger version  Name:	fullsizeoutput_43.jpeg Views:	0 Size:	291.1 KB ID:	1861673Click image for larger version  Name:	fullsizeoutput_318.jpeg Views:	0 Size:	202.7 KB ID:	1861674

                                              Click image for larger version  Name:	IMG_0399.JPG Views:	0 Size:	247.4 KB ID:	1861675Click image for larger version  Name:	EA0E1C08-4C83-471E-8F8E-904D860854EE.jpg Views:	0 Size:	339.1 KB ID:	1861677
                                              Viimeksi muokannut okkim; 2.9.2019, 09:40.

                                              Comment


                                                Huohotin oli aivan tukossa. Oli hyvä aika puhdistaa sekin. Samalla asensin pumpulla olevan letkulämmittimen akun alle. Löytyi aika kiva paikka.

                                                Sitten ajovalot piti kiillottaa, koska ne oli aika huonossa kunnossa. Laitoin samalla uudet bixenon heijastimet niihin, koska vanhat heijastimet olivat mustat ja toinen jopa sulanut.
                                                Click image for larger version  Name:	fullsizeoutput_2a.jpeg Views:	0 Size:	147.6 KB ID:	1861685Click image for larger version  Name:	qG0gT+NsSkeND2E9YivyIA.jpg Views:	0 Size:	186.5 KB ID:	1861690


                                                Click image for larger version  Name:	bc3Kw9FwTEqqlzj33cb7fw.jpg Views:	0 Size:	172.8 KB ID:	1861686Click image for larger version  Name:	QiCuwlf8TdmjyBv6NOlMCw.jpg Views:	0 Size:	244.3 KB ID:	1861692

                                                Click image for larger version  Name:	KQvEHsarRM6URLuXRsZsvg.jpg Views:	0 Size:	160.1 KB ID:	1861691Click image for larger version  Name:	hDaJnZf5ReeKOn40nnnE6w.jpg Views:	0 Size:	217.9 KB ID:	1861688

                                                Click image for larger version  Name:	bX0nQWo3TuyW1uOh%0Hl8Q.jpg Views:	0 Size:	226.5 KB ID:	1861687 Click image for larger version

Name:	fetch?id=1861697&d=1567359244.jpg
Views:	1799
Size:	180,4 Kt
ID:	1861742

                                                Click image for larger version  Name:	fullsizeoutput_3d3.jpeg Views:	0 Size:	199.8 KB ID:	1861693Click image for larger version  Name:	fullsizeoutput_3d4.jpeg Views:	0 Size:	328.0 KB ID:	1861694
                                                Viimeksi muokannut okkim; 2.9.2019, 09:39.

                                                Comment


                                                  Samalla kiilloitin auton koska maalipinta oli aivan karseassa kunnossa. Aika pienellä vaivalla siitä sai sellaisen että kehtaa pyöriä kylillä.

                                                  Click image for larger version  Name:	NwQGwx+HRY+86qj93uFNJg.jpg Views:	0 Size:	85.1 KB ID:	1861698Click image for larger version  Name:	cQyGt6cPRjeJTpx++T8lEg.jpg Views:	0 Size:	233.4 KB ID:	1861701
                                                  Click image for larger version  Name:	aH+eOV0oRSuOCPfPkFWvvA.jpg Views:	0 Size:	179.7 KB ID:	1861699Click image for larger version  Name:	XyF8Jx+ERsmUGy7yjoHvlw.jpg Views:	0 Size:	188.1 KB ID:	1861702
                                                  Click image for larger version  Name:	2IxUywskSN2QmZbVTKMAfw.jpg Views:	0 Size:	255.4 KB ID:	1861703 Click image for larger version  Name:	allu.jpg Views:	0 Size:	447.6 KB ID:	1861741
                                                  Attached Files
                                                  Viimeksi muokannut okkim; 2.9.2019, 09:41.

                                                  Comment


                                                    Toki kerran ajaa biturbo Allulla, tarvitsee olla varaosia. Joten ostin toisen Allun, halvalla kun sai :) Otan siitä ainakin penkit, kunhan joudan.

                                                    Tässä nyt suunnilleen kaikki mitä tuil mieleen, jotain pienempää nysväystä jäi varmasti kertomatta.
                                                    Click image for larger version  Name:	fullsizeoutput_842.jpeg Views:	0 Size:	360.1 KB ID:	1861710Click image for larger version  Name:	IMG_0361.JPG Views:	0 Size:	105.4 KB ID:	1861709Click image for larger version  Name:	IMG_0360.JPG Views:	0 Size:	95.4 KB ID:	1861708
                                                    Viimeksi muokannut okkim; 2.9.2019, 09:43.

                                                    Comment


                                                      Eikö jutut Allusta kiinnosta? Entäs sitten ässäjutut? Sedan projekti pääsi viimeinkin työn alle! On kyllä mennyt aivan liian kauan, mutta parempi myöhään kuin ei silloinkaan.

                                                      Aloitin purkamalla koneen pois. Sitten aloin sovittaman takalokaria paikoilleen. Hivenen kylä aluksi hirvitti alkaa leikkaamaan täysin ehjää autoa, mutta olihan se pakko kerran leikkiin on lähdetty.

                                                      Hauska nähdä miten paljon tässä threadissa on aiemmin kommentoitu, toivottavasti some ei ole vienyt porukkaa kokonaan pois forumilta.

                                                      Comment


                                                        Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                                                        Sain lohkon tilkittyä umpeen, hitsaaminen oli erittäin helppoa. Tuli vaan pieniä säröjä saumojen viereen, en tiedä haittaako se? Etupuoli näytti ensin tältä, mutta huomasin takapuolelta että siellä oli pieniä säröjä. Kun hitsasin ne umpeen, oli ulkopuolelle tullut säröjä.
                                                        Click image for larger version Name:	lohko_hitsattu.jpg Views:	0 Size:	237,1 Kt ID:	1961899

                                                        Lämmitin lohkoa ensin kuumailmapuhaltimella (noin 50 asteiseksi) ennenkuin hitsasin, mutta ei tainnut riittää. Pitääköhän sille vielä tehdä jotain (kuumentaa pillillä ja hitsata lisää), vai antaa olla noin? Tuossa kuvasta niitä säröjä ei vielä ole.
                                                        Lohko kesti noin viisi vuotta, kunnes siitä murtui runkolaakeripukin yläpuoli (kohtuu yleinen vika riittävän paljon viritetyissä lohkoissa.)

                                                        Click image for larger version  Name:	ADCreHdXzSzQq_PxWNbao8E0D_OkRtsdWHv_66vjZ0OhP-fg45bDjbHS01AU0pIn-8_69ki2cdCYBlDhSXXSXu4Mh8x4PnI53xx0sAFTOguiA8wT4FR7hE6aADAOmf51ESLalRDxSouH5TjoOkmpv40xq04wsw=w1310-h983-s-no?authuser=0.jpg Views:	0 Size:	339,5 Kt ID:	1961953

                                                        Comment


                                                          Missä autossa tuo lohko siis oli kiinni ja millaisella setupilla?

                                                          Comment


                                                          • Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                                                            Eikö jutut Allusta kiinnosta? Entäs sitten ässäjutut? Sedan projekti pääsi viimeinkin työn alle! On kyllä mennyt aivan liian kauan, mutta parempi myöhään kuin ei silloinkaan.

                                                            Aloitin purkamalla koneen pois. Sitten aloin sovittaman takalokaria paikoilleen. Hivenen kylä aluksi hirvitti alkaa leikkaamaan täysin ehjää autoa, mutta olihan se pakko kerran leikkiin on lähdetty.

                                                            Hauska nähdä miten paljon tässä threadissa on aiemmin kommentoitu, toivottavasti some ei ole vienyt porukkaa kokonaan pois forumilta.
                                                            Kyllä nämä kiinnostaa, varsinkin kun on selkeesti kätevä kaveri käsistään joka touhaa. Kyllähän meitä osan vaihtelijoita (mihin luen myös itseni) on moneen lähtöön, mutta sitten ku ruvetaan oikesti tekemään, niin tekijät harvenee huomattavasti. :)

                                                            Comment


                                                              Todelakin kinnostaa. En oo ikinä innostunut noista ruumisautoista, vaikka tekijän yksilöt ovatkin ihan puhasta kultaa. Nyt kun sama efortti menee sedaniin, kiinnostus on potenssiin kolme.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X