Se vaahto lienee superlonia, tai jotain sen sukuista. Murenee aikain saatossa, kuuma nopeuttanee prosessia. Pehmusteen muuttuessa pölyksi, ei kankaan ja varsinaisen pahbin väliin jää mitään, mikä pitäisi ne yhdessä. Pöly sitoutuu kivasti sitä ympäröiviin liimoihin ja on sitten yhtä *krhm* putsattavaa muusta sisustasta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B5 S4 WB sedan "all-in" (Hulk)
Collapse
X
-
Tuo ei muutu pölyksi, vaan joksikin mömmöksi.
Olen ostanut kangasta 2018, ja nyt jo otin sen pois pussista. Testasin vähän sen asennusta, ja se taitaa olla liian jäykkää. Olisko jollain kokemusta esim tästä että onko se sopivan värinen "audin kattopahvin harmaa"?
https://www.sisustusmuovikum.fi/tuot...88-antrasiitti
Tai sitten tämä:
https://www.sisustusmuovikum.fi/tuot...-1890-t.harmaa
Ja miten nuo venyy?
Comment
-
Audi Traditionista oikeeta kangasta jossa se 3mm vaahtovuovi valmiiksi takana. VIN antamalla tulee oikeeta jos vain löytyy.
Comment
-
No, Janne/Manulab vetää alcantaralla koko katon sit :)
EDIT, samalla sit rattiin ja kepin pussukkaan vähän vihreetä tikkausta ai, että.............
Comment
-
Sain mallikappaleet tuolta Sisustusmuovista. Yksi väri osuu aika hyvin, mutta sekään ei ehkä taivu noihin kauhukahvan kuoppiin. Tuo keskimmäinen pala osuu aika hyvin, ja luonnossa se näyttää enemmän samanlaiselta orkkiksen kanssa.
Taidan kokeilla sellaista että värjään sen vanhan kankaan. Foliatecillä olisi jotain sprayta millä vois ehkä kokeilla.
https://www.foliatec.com/en/interior-color-spray-400-ml
Tuleva ratti on uusi, joten sitä en ehkä lähde nyt verhoiluttamaan, ja keppiin ei varmastikaan tule pussia ollenkaan :) Tässä autossa menen enemmän race-teemalla.
- 1 like
Comment
-
Osien järjetön nysväys jatkuu. Oli ne nuokin pakko maalata kun en jaksa vielä alkaa konetta tai muutakaan isompaa rakentamaan. Vaikka ne ei näy mihinkään niin onhan niitä kiva katsella ainakin niin kauan kun ne näkyy.
Laitoin laakeripesän ympärille keraamista tahnaa ettei se ruostu/hapetu jumiin. Toivottavasti auttaa. Nyt ne lähti todella helposti irti.Viimeksi muokannut okkim; 17.8.2024, 16:32.
- 8 tykkäystä
Comment
-
Kannakkeet on valmiit, ja ai että niistä tuli hienot! Todella sileä pinta, ja ne istuu kuin nenä päähän. Saihan noidenkin kanssa taas askarrella aika paljon, mutta kyllä kannatti! Meinasin ensin jyrsiä ne käsin, mutta onneksi peiponen patisti tekemään nämäkin teeman mukaan, eli all-in :) Pultit menee sormin paikoilleen, eli niidenkin mitoitus osui hyvin kohdilleen. Koneistuksen ja anodisoinnin teetin tuolla: https://pro-machining.fi/ Aivan hiton hyvää jälkeä ja tosi hyvä palvelu.
Laitanpa tänne tuon jarrulevyn osanumeron talteen kun meinasin jo unohtaa mikä se on: 4M0 615 301 AS
Otin vanhoista kannakkeista teräksiset insertit. Kuvat menee nyt vähän hassuun järjestykseen, mutta älkää antako sen häiritä :)Viimeksi muokannut okkim; 3.9.2024, 08:52.
- 8 tykkäystä
Comment
-
Mikäs näiden kanssa on minimi vannekoko ja ei varmaan enään näytä vanteet ns tyhjiltä mitä näkee aika välillä rakennetuissa kamppeissa. Itsellä ainakin tarttuu aina silmään ja hieman ihmetyttää kun ei ole jarruja päivitetty uusille tehoille.
Värimaailma on kyllä huikea, tähän peukku.
Comment
-
Täytyy testata, mutta oletan että 18" ei mahdu vaan minimi on 19". 20" vanteita en tuohon halua. Luulis sen noilla jarruilla pysähtyvän. Ja siihen liittyen, minulla on vielä pari ässää hihassa, paljastan ne sitten kun pääsen sinne asti :)
Comment
-
Auto on viimeinkin takaisin tallissa. Saatan toistaa itseäni, mutta ai että tykkään tuosta väristä! :) Ihan saakelin hyvä auringossa, ja varjossakin se on "pirteä" eikä synkkä tumma möykky. Nyt sitten pitäisi vaan alkaa kasaamaan. Alusta nyt ainakin ekana että saan sen alas nosturilta, mutta sitten en tiedä alkaisiko sisustan vai minkä kimppuun.
Osia on ympäri tallia, kun en taaskaan jaksanut järjestellä niitä riittävän hyvin niin aikaa palaa taas varmasti riittävästi niiden etsimiseen ja puhdistamiseen.Viimeksi muokannut okkim; 8.9.2024, 09:05.
- 15 tykkäystä
Comment
-
Sain paljon kuvia maalarilta, lisäsin ne tuonne kansioon. Tuo maalaus on kyllä ollut iso homma! Tuo väri on työläämpi maalata kun ensin pitää vetää pohjamaali (tietysti), sitten hopea, ja sen päälle vihreä ja lakat. Tuo ”välihopea” näyttää myös aika kivalta väriltä, olisko se sittenkin pitänyt maalata sillä? :P
Maalautin samalla Recaron Polet, niissä oli aivan kummallinen erittäin karkea hiekkamaali. Onneksi se lähti suurimmalta osin ihan repimällä irti. Laitan nuo penkit Risaan (koska niissä on nuo RS4 logot) ja Risasta penkit Hulkiin.
https://photos.app.goo.gl/z7KSoNeakrx6gVNk9Viimeksi muokannut okkim; 10.9.2024, 08:56.
- 2 tykkäystä
Comment
-
Sillä on iso vaikutus, se juurikin antaa syvyyttä ja "eloisuutta" (tai miksi sitä nyt osaisi sanoa). Tuo päällä oleva vihreä ei peitä hopeaa väriä kokonaan, siksi sillä on merkitystä.
Toivottavasti nuo kuvat antaa itsellekin motivaatiota :D Vähän siinä on vielä tekemistä. Eilen sorvasin tankin kansia. Ai että mikä sotku siitä tulee.
- 2 tykkäystä
Comment
-
Sain taka-akseliston suurinpiirtein koottua. Apurunko, iskarikotelot ja tukivarret on kuumasinkitty, ja muut osat on maalattu. Pusliksi tuli Powerflexin ja Strongflexin PU-puslia paitsi apurunkoon jotka on jyrsitty alumiinista. Perän billet tuki on Verklinen tekemä. Uudet pultit tuli jotka rasvasin vedenkestävällä vaseliinilla, on kyllä ”mukavan” sotkuista hommaa.
Tein tankin kannakkket rosterista niin eipähän tarvi niitäkään enää koskaan kunnostella.
iskareiksi tuli KW V3, olen ostanut ne jo joskus vuonna 2009 :)
- 4 tykkäystä
Comment
-
Sain perän paikoilleen, sen tukena on edessä ja takana billet tuet ja polyuretaanipuslat. Perään asensin jo muutama vuosi sitten Wavetracin lukon. Oli muuten ”hauska” punnertaa se yksin paikoilleen kun nostin sen vain olkapäälle. Olis mulla vaihteistonostinkin mutta en halunnut naarmuttaa perää niin nostin sen käsin. Toisella kädellä piti laittaa vetarit kiinni ja sitten pari kiinnityspulttia. Hiki meinasi tulla :)
Vakaaja on H&R ja sen tueksi laitoin 034 apurungon vahvikkeet ettei se repeä.
Seuraavaksi pääsin etuakseliston kimppuun. Kaikki puslat on sielläkin polyuretaania. Laitoin jarrulevyn ja satulan väliaikaisesti paikoilleen kun en malttanut odottaa enempää että näen miltä se näyttää. Ja hyvältähän se näyttää!
Maalasin myös vähän lisää osia kun oli päässyt unohtumaan.Viimeksi muokannut okkim; 27.9.2024, 08:52.
- 6 tykkäystä
Comment
-
Pieni päivitys. Aikaa on mennyt aivan hirveästi ja tuntuu ettei ole tullut mitään edistystä. Mutta kaikkea pientä on tullut nysvättyä, esim lämpökilvet olka-akseliin. Orkkis ei mahdu, joten tein tuollaiset pienet palat suojaamaan palloniveliä ja ABS-anturia. Sikkasin isompaan pienen jäykisteen ja samalla siitä tuli vähän ”tehdymmän” näköinen.Viimeksi muokannut okkim; 11.10.2024, 08:31.
- 2 tykkäystä
Comment
-
-
Orkkiksella tarkoitin orkkis RS6 lämpökilpeä. Sinne ei mahdu mikään lämpökilpi koska olka-akselin ja levyn väliin niin vähän tilaa. Jos nyt muistan oikein, niin S4 "kilpi" on suunnilleen samanlainen pieni lärpäke kuin tuo minkä tein.
Taistelin kattopahvinkin kanssa. Uuden liimaus osoittautui erittäin vaikeaksi valon kohdalta. Prefaceliftin pahvin verhoilu on paljon helpompaa. Tuo oli niin hankala että kovan yrityksen jälkeen tuumasin ettei se onnistu ja vein sen ammattilaiselle. Hieman kyllä ärsyttää nöyrtyä, mutta en jaksanut harjoitella moneen kertaan. Kankaan tilasin saksasta, se on hivenen orkkista tummempaa mutta ei häiritsevissä määrin. Verhoilen sillä lisää osia joten sävyero ei haittaa.Viimeksi muokannut okkim; 13.10.2024, 12:02.
- 3 tykkäystä
Comment
Comment