Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 "sininen salama"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 "sininen salama"

    Eli tuli sit ostettua heinäkuulla tällainen:


    Ihan vakio vm2002 1,8turbo(AVJ) quattro, suomiauto täydellä merkkilikkeen huoltokirjalla. Uskalsin ostaa vaikka n. 215tkm mittarissa juuri tuon huoltokirjan takia. Tuolloin mielessä pyöri seuraavan kaltaiset päivitykset:
    -korkeussäädettävä alusta
    -tummat takavalot ja sivuvilkut
    -S-line etupuskuri ja takahelma sekä S4-ovilistat
    -18" kaksiosaiset vanteet ens kesäksi (merkki ja malli vielä auki)
    -näiden jälkeen hillittömästi lisää tehoo...

  • #2
    No nyt ollaan tässä vaiheessa:


    Eli tummat takavalot ja säädettävä alusta on alla. Tänään laitoin uudet talvirenkaat (Goodyear Ultragrip Performance) kuvassa näkyville RS4 replicoille ja säädin etupäätä noin 0,5cm ylemmäs jotta autosta tuli tasapainosemman näköinen kuin mitä kuvissa. Edelleen on vielä etunojaa mistä mun silmä tykkää. Seuraavaksi olis sitten S-line osien vuoro, luultavasti joulukuulla...

    Comment


    • #3
      Kuinkas mukava/epämukava on ajella noinkin kovalla madalluksella ?

      Comment


      • #4
        Alkuperäinen kirjoittaja Mustis Näytä viesti
        Kuinkas mukava/epämukava on ajella noinkin kovalla madalluksella ?
        Ihan mukava on, unohtu näköjään tohon pistää eli eibachin pro street s-alusta on alla. Sopivan jämäkkä, mutta ei oo pintakova.

        Comment


        • #5
          Hienon näkönen B6. Olisko sulla kuvaa taka jousesta ja siitä säätöpalasesta siihen jousen alle? Onko takapää säädetty niin korkealle kuin mahdollista noissa kuvissa?

          Comment


          • #6
            Ei oo kuvaa. Voin kyllä ottaa joku päivä, mut siinä menee varmaan pari viikkoo ennekun saan taas auton nosturille... Se tulee muuten jousen yläpuolelle ja on noissa kuvissa niin alhaalla kun mahdollista. Ne jotka on halunnu takapäätä vielä alemmas on ilmeisesti ottanu koko säätöpalan pois välistä.

            Comment


            • #7
              Joo, ei niillä kuvilla niin kiire ole. Ota sitten ku kerkeät.

              Säätöpalikka jousen yläpuolella kuiten kuulostaa järkevämmältä kuin sen alla. Minun H&R sarjassa palikka on siellä alla ja sitä ei voi säätää ilman että jousen käyttää pois. Yläpuolelle mahtuu varmasti paremmin vääntämään?

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja JouniH Näytä viesti
                Joo, ei niillä kuvilla niin kiire ole. Ota sitten ku kerkeät.

                Säätöpalikka jousen yläpuolella kuiten kuulostaa järkevämmältä kuin sen alla. Minun H&R sarjassa palikka on siellä alla ja sitä ei voi säätää ilman että jousen käyttää pois. Yläpuolelle mahtuu varmasti paremmin vääntämään?
                Joo, kyllä sitä pystyy vääntään, siinä on vaan sellanen ongelma että se ei oo millään kiinni. Eli se yläosa pääsee pyöriin sen säätöosan kanssa ellei keksi jotain millä sitä pitää paikallaan...

                Comment


                • #9
                  Pistähän kuvia kunhan s-line kilkkeet on kiinni autossa. Itsellänikin ollut mielessä niiden hommaaminen mutta ei vielä ole saanut aikaseksi. Mutta nyt näkis miltä ne näyttäis omassakin autossa ku väri ja "kori"malli sama ;)

                  Comment


                  • #10
                    Laitan tietysti kuvia, menee kyllä näillä näkymin tonne joulukuunpuoliväliin. Ei saa kaveri aikasemmin vedettyä väriä päälle.

                    Comment


                      #11
                      Sipaise kierros tummaa lakkaa vielä noiden takavalojen päälle. Nyt ne näyttää vähän hassuilta, kun on periaatteessa tummat, mut kuitenkin tollaset hailakat.
                      Älä myy orggis taka-umpioita pois, sillä tuo tumma muoti saattaa muuttua sullakin jossain vaiheessa. Nimimerkillä kokemusta on =)

                      Asiallinen ajokorkeus.

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja Iironman Näytä viesti
                        Joo, kyllä sitä pystyy vääntään, siinä on vaan sellanen ongelma että se ei oo millään kiinni. Eli se yläosa pääsee pyöriin sen säätöosan kanssa ellei keksi jotain millä sitä pitää paikallaan...
                        Siinä yläpäässä on luultavasti kuusiokolo keskellä jolloin sitä pääsee vääntämään ihan hyvin. Kuusiokoloavain kierreosaan ja säätöavain siihen säätöpalaan. Hieman voimaahan se toki vaatii ja auton on parempi olla nosturilla. Näin ainakin mulla.

                        Comment


                        • #13
                          Hieno on Diudi, huomasin et oot päivittämässä venteita ens kesäks, mitä meinasit tehdä vanhoille? ;)

                          Comment


                          • #14
                            Sielä nimenomaan on kuusiokolo, mut se on joku hassunkokonen kun ei sarjasta löytyny töissä sopivan kokosta. Täytyy jostain metsästää sellanen että pääsee säätään jos tarvii. Se voi olla ettei mee tällä hetkellä leimasta läpi maavaran takia, ainakin 9cm korkeudella olevaan esteeseen raapii pohjaa. Täytyy vielä tarkistaa jollain 8cm korkeella pulikalla tasasella alustalla että tarviiko nostaa hieman. Rocksulle sen verran, että näillä vanteillahan on nykyään uuden kitkat joten ei ole mitään vanhoja vanteita...

                            Comment


                            • #15
                              No niin, vihdoinkin sain puskurin ja listat tilaukseen. Pari viikkoa kehuivat toimitusajaksi, toivottavasti pysyy aikataulussa. 17. päivä pitäis sit saada ne maalaukseen ja kiinni. Silloin tulee siis uutta kuvaa. Mittasin tossa tänään ton maavarankin, ei oo kun muutaman millin yli 7cm. Täytyy siis viikon päästä ruveta ruuvaileen lisää korkeutta.:(

                              Comment


                              • #16
                                Onko mitään uutta? Itellä ulkonäöllisesti miltei samanlainen. Pistäppä kuvia miltä näyttää uusien listojen kanssa. Ite oon ajatellu vaan maalata ne korin väriin. Osaatko suositella hyvää maalaamoa?

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja Citybird Näytä viesti
                                  Onko mitään uutta? Itellä ulkonäöllisesti miltei samanlainen. Pistäppä kuvia miltä näyttää uusien listojen kanssa. Ite oon ajatellu vaan maalata ne korin väriin. Osaatko suositella hyvää maalaamoa?
                                  No ei oo..valitettavasti. Osat piti tulla Slamitilta jo kaks viikkoo sitten, ilmeisesti niillä on ollu vähän sitä muuttohässäkkää sielä. Toivottavasti pikapuoliin tulis. Maalaamoa en kyllä valitettavasti osaa suositella, koska omat kilkkeet vedetään väriin omalla duunipaikalla. Välillä on jotain hyötyä siitäkin että on ihmisten sylkykuppina merkkiliikkeen huollon tiskillä..;)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nyt vähän taas tuli muutosta suunnitelmiin... Koska ahtimen, suuttimien, vauhtipyörän, kytkinpaketin yms yms vaihto siirtynee ensi talveen/kevääseen niin akuuttin tehonpuutteeseen löyty lääke Jyväskylästä päin. Ensi torstaina suunnistan siis Motestille jossa suoritetaan ohjelmointi. Onko kenelläkään kokemuksia ko. paikasta?

                                    Comment


                                      #19
                                      Enpä ole kuullutkaan motestista koskaan?

                                      Miksi et vie karalalle tai hariselle?

                                      Omaan autoon pitäisi kanssa tuo ohjelmointi teettää kevään aikana
                                      ja meinasin viedä karalle tai hariselle, karalalla ei vain tietääkseni ole neliveto penkkiä, hinta sielä kuitenkiin sisältää penkityksen ennen ja jälkeen, missähän tuo sit tehdään, sitä en tiedä?

                                      No kerroppa sitten miten auto muuttui ohjelmoinnin jälkeen.
                                      minkälaisia tehoja/vääntöjä nuo lupasi tuola Motestilla?

                                      Comment


                                        #20
                                        MoTest ja Karala tekee yhteistyötä, ymmärtääkseni esim. nelivetopenkitykset tehdään MoTestin penkissä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Siksi vien sinne, koska hinta on todella kohtuullinen ja sisältää penkitykset ennen ja jälkeen. Ilmeisesti kukaan ei oo sielä sitten käyny... Lupasivat n. 190hv ja 300Nm, pistän perjantaina tai jo torstai-iltana tuntemuksia ajosta.

                                          Comment


                                            #22
                                            Tossahan noi (motest) mainostaa forumin etusivulla ohjelmointeja alle 300€.

                                            Comment


                                              #23
                                              No ei oo kyllä pahan hintainen, näytti niiden sivuilla olevan et vielä ennen vuodenvaihdetta olisi ohjelmointi ollut vain 249?.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Anteeksi hieman OT, mutta:
                                                Yksi 1.8T A3 on ainakin käynyt penkissä ohjelmoitavana ja lukemat oli 198hp/301Nm. Ennen ohjelmointia penkitti 154hp, vääntöjä en muista. Lupsakan oloinen kaveri. Omasta puolestani voin suositella. Lisää kokemuksia voin kertoa sunnuntai (11.1) iltana.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Pitäisiköhän tämä MoTest keskustelu siirtää omaan osioonsa?

                                                  Itseäkin kävi kovasti kiinnostamaan tuo. Alunperin ollut suunnitetelmissa Oettingerin direct port tuning tuohon omaan V6:een, mutta tuo MoTestin hinta on kyllä todella kiinnostava. Mitä mieltä porukka ylipäätään on? Voiko olla hyvää ja halpaa tässä tapauksessa?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    277km laru-JKL. Onkohan motestilla "toimipisteitä" lähempänä?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Avasin tonne turbot osioon keskustelun näistä motestin ohelmoinneista, niin ei mene OT:ksi tämä' Iironmani projekti osio.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        No itsepähän niitä kokemuksia kyselin... On se tietty hyvä olla oma keskustelu siitäkin.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          No niin, Motest-keikka takana ja auto kyllä potkii ihan eri malliin. Kehuja voi lukea täältä: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=70635 Vauhtipyörä pikkasen juristelee pienillä kierroksilla kun rankoo, mutta se täytyy sitten hoitaa jossain vaiheessa. Täytyy laittaa yksimassapyörä ja pitävämpi kytkin-setti tulevia lisävirejä ajatellen. Huonoihin uutisiin mennäkseni tuloksia ei saatu, koska autossa jotain häikkää nelivedon kanssa. Ohjelma ei antanu lukemia koska etu- ja takapään tehoero oli liian suuri. Antoi paljon enemmän tehoa etupäähän. Saa antaa vinkkejä että mikä vois autoa vaivata...

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            minkäslaista tehoa lupaili kyseiseen autoon? omaa autoa vaivaa tehon puute, josko tuolta sais helpotusta asiaan

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X