Paljon on taas tapahtunut vaikkakaan ei tänne raportoitu.
Pakosarjahommassa päädyttiin käyttämään ammattiapua. Tehtiin omien laippojen kanssa jigihärveli ja se sitten toimitettiin Koivumäen Kallelle. Lyhyesti sanottuna sarja on aivan sairaan hieno. Häneltähän saa sopivasti myös 20vt sarjoja ja varmasti muitakin sopimuksen mukaan.
Ahtimen öljy- ja vesilinjat on olemassa. Öljynpaluun toimivuus jää nähtäväksi, niin alas tuo ahdin tulee. Tehtiin se kuitenkin 25mm putkesta, josko se vähän helpottaisi luvattoman pientä alamäkeä.
Projekti alkaa muuttumaan moottorinasennusprojektiksi, joten lienee paikallaan jatkaa siltä kantilta. Taitaa siis olla myöskin aika paljastaa mihin tämä kone nyt sitten menee. Joku saattoi arvata ja joku saattoi tietääkin. Kohde on Caravelle syncro '90. Takamoottoripeli siis.
Tässä matkan varrella on muunmuassa apurunkoputket muuttaneet muotonsa niin että vitonen istuu konehuoneeseen. Moottorin ja vaihteiston välissä on eteläafrikasta kotoisin oleva kytkinkoppa ja 220v kytkin kaikkineen. T3:a siis on tehty Afrikassa vitosella. Kytkintyösylinterin teline on omavalmiste.
Vaihteisto otettiin auki ja sinne vaihtuu synkrorenkaat ja tietysti kaikki tiivisteet. Myös pari eteläafrikka-special öljynohjuria menee laatikkoon.
Josko joku miettii tämän yhdistelmän laillisuutta niin siinä ei ole mitään epäselvää. Vertailumallin kuutiotilavuus on ~2100ksm eli +25% on enemmän kuin tässä rakennelmassa. E15/04 päästörajan täyttymiseen tähän pitää asetuksen mukaan lisätä katalysaattori, koska kyseessä on omavalmiste.
Seuraavia steppejä olisi imusarjan modaus, bensakisko, ahtojäähdytin putkineen (vesikiertoinen) ja pakoputkihommia. Toiveissa olisi että loppukeväästä voisi ottaa neitsytajelut.
Pakosarjahommassa päädyttiin käyttämään ammattiapua. Tehtiin omien laippojen kanssa jigihärveli ja se sitten toimitettiin Koivumäen Kallelle. Lyhyesti sanottuna sarja on aivan sairaan hieno. Häneltähän saa sopivasti myös 20vt sarjoja ja varmasti muitakin sopimuksen mukaan.
Ahtimen öljy- ja vesilinjat on olemassa. Öljynpaluun toimivuus jää nähtäväksi, niin alas tuo ahdin tulee. Tehtiin se kuitenkin 25mm putkesta, josko se vähän helpottaisi luvattoman pientä alamäkeä.
Projekti alkaa muuttumaan moottorinasennusprojektiksi, joten lienee paikallaan jatkaa siltä kantilta. Taitaa siis olla myöskin aika paljastaa mihin tämä kone nyt sitten menee. Joku saattoi arvata ja joku saattoi tietääkin. Kohde on Caravelle syncro '90. Takamoottoripeli siis.
Tässä matkan varrella on muunmuassa apurunkoputket muuttaneet muotonsa niin että vitonen istuu konehuoneeseen. Moottorin ja vaihteiston välissä on eteläafrikasta kotoisin oleva kytkinkoppa ja 220v kytkin kaikkineen. T3:a siis on tehty Afrikassa vitosella. Kytkintyösylinterin teline on omavalmiste.
Vaihteisto otettiin auki ja sinne vaihtuu synkrorenkaat ja tietysti kaikki tiivisteet. Myös pari eteläafrikka-special öljynohjuria menee laatikkoon.
Josko joku miettii tämän yhdistelmän laillisuutta niin siinä ei ole mitään epäselvää. Vertailumallin kuutiotilavuus on ~2100ksm eli +25% on enemmän kuin tässä rakennelmassa. E15/04 päästörajan täyttymiseen tähän pitää asetuksen mukaan lisätä katalysaattori, koska kyseessä on omavalmiste.
Seuraavia steppejä olisi imusarjan modaus, bensakisko, ahtojäähdytin putkineen (vesikiertoinen) ja pakoputkihommia. Toiveissa olisi että loppukeväästä voisi ottaa neitsytajelut.
Comment