Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Projekti "blue Ice" Audi S4 2.7 V6 BiTurbo -98

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Projekti "blue Ice" Audi S4 2.7 V6 BiTurbo -98

    [COLOR=black]Auton hankin 2007 vuoden puolella. Heti aluksi tuli ongelmia tekniikan kanssa ja ilmeni että hukkaporteissa ja ahtimissa on vikaa ja sieltähän paljastui melkeinpä paskaksi menneet ahtimet! Ei hätä sen isompi.. löysin erittäin hyvät Rs4 ahtimet ja niille uudet suuttimet ja S4:n pakosarjoja paremmat Rs4:n vastaavanlaiset röörit.[/COLOR]

    Koko Projektille löytyi pätevä kaveri joka saattoi ahdinpäivityksen eteenpäin ja moottorinohjauksen hoiti asiansa osaava Karala.

    Auton olemus muuttui erinomaisesta täysin järisyttävään suuntaan ainakin omassa vaatimattomassa mittakaavassa =)

    Eli koko autolle ei aluksi pitänyt tapahtua mitään kuin vain normaalia ajoa.. nyt koko homma meinaa luisua käsistä ja tehoaluetta olisi nostettava kohti 400hp tuntumaa ja sen ylikin. Korille olisi tehtävä jotain kun siinä näkyy ajan saatossa tulleita käytön jälkiä.
    Tätä rojekti tullaan päivittämään kun asia etenee.. tässä hiukan tarkempia tietoja tämän hetkisestä tilasta

    Tekniikka:
    Muuten vakio S4 2.7 v6 [COLOR=red]Bi[/COLOR]turbo
    -RS4 Ahtimet
    -RS4 Pakosarjat
    -RS4 Suuttimet
    -RS4 Tulpat
    -Karalan ohjelma
    -Joku peltirööri katilta taakse (hirveät saundit tullaan päivittämään parempaan)

    Alusta:
    -KW korkeussäädettävä

    Kori:
    -Vakio S4 Korisarja
    -FK Mustat Angels eyes etuvalot
    -RS4 18" vanteet
    -uudemman S4 mallin etu- ja takamerkit

    Tuossa kuva turboprojektin osalta jossa oltiin jo loppusuoralla uutta ohjelmaa vain vailla..
    toisessa kuvassa ollaankin jo nyt tämän hetkisessä kokoonpanossa toisen tiimikaverin vieressä=)

    koko projektista otetaan neuvoja ja vinkkejä vastaan
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Suhina; 17.8.2008, 20:04.

  • #2
    Mielenkiintoista! Enkelin silmiä paremman näköiset mielestäni olisi Devil Eyes-ledipornovalot. Mutta niitäkin komeammat ovat faceliftin umpiot. Mutta RS4-merkinnät tarvii, myös Rs4-puskimet ja lokarit. =)

    Comment


    • #3
      RS4 Levitykset olis kyllä kieltämättä asialliset, mutta nyt taitaa kaikki ylimääräinen aika mennä tuohon tekniikkaan. Talven aikana olis kyllä hyvä saada tuo ylimaalatuksi edes ja nuo kattotelineet saisi väistyä tieltä rikkoo jotenkin korin muotoa. Tosiaan tarkoituksena ei ole tehdä halpaa kopiota RS4:sta vaan normaalia nopeampi äsnelkku jossa olisi hiukan yksityiskohtia erottaen selvästi muista vakio korisista äsnelkuista..

      ehkä ripaus hiilikuitua ja sininen/musta kaksvärimaalaus. Jostain pitäs ens kesäksi taikoa mustat mielellä 19" vanteet kun nuo Rs4 nykyiset kesäpallot siirtyy talvikäyttöön.

      Miltäs nuo Devil Eyes-ledipornovalot näyttää???

      Comment


      • #4
        http://www.audizine.com/forum/showthread.php?p=2692725

        Kauniilta.
        Viimeksi muokannut Carpio; 17.8.2008, 19:24.

        Comment


        • #5
          Ei ne kyllä mitään kauniita ole b5:ssa, ainoastaan niissä mihin ne on suunniteltukin..

          Hyvältä kuulostaa prokkis muuten

          Comment


          • #6
            Joo no tää on varmaan taas ikuisuus rojekti=) haastetta olisi paljon jos koria ja tekniikkaa yrittää samaan aikaan ideoida, mutta kasotaan mitä tuosta saa padasta saa irti niin sitten talven aikana voisi operoida ulkonäköä.
            Tässähän touhussa on isoin ongelma se paljon puhuttu ja kirottu asia nimeltä raha!
            nuo RS4 osat maksaa maltaita ja muutenkin kohde ei todellakaan ole mikään halvimmasta, mutta on se vaan niin kiva lelu ajaa=) helpottaisi kummasti jos komponentit sai kerralla hankittu eikä pienissä erissä niin rojekti edistyisi mutta eipä ainakaan kerkee tylsistymään.

            Comment


            • #7
              Jaa, tämähän on tuosta melkein naapurista. Joka päivä koirankusetuslenkillä "Blue Iceä" kuolataan.

              Comment


              • #8
                Hehee juu siinä vieressä itekki käytän mopsiprinsessaa kusella ja siinä visioin sitten samalla kun narttu tekee hommat puskaan =)

                Comment


                • #9
                  No niin hiukan taas eteenpäin projektissa. fmic tuli hankittua jota lähiviikkoina pitäs alkaa räpeltää keulalle. Putket tuli matkassa mukana joita olis tarkoitus siistiä ja kiilottaa. Hyödystä en tiedä mutta veikkaisin jotain muutosta tulevan kun tuo kennon koko on aika huomattava ja coolerin sijoituspaikka on mielestäni paras mahdollinen.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    Onko tuo teetetty vai valmis?
                    Saattaa olla että hankin tuon tyyppisen myös kun ahtimet vaihtuu, mutta ei tuollakaan
                    luultavasti parasta jäähdytystä saa.
                    Olisikohan jossakin mittaustietoa tuollaisesta fmic:stä versus RS4 coolerit?

                    Comment


                      #11
                      Tuo on samanlainen kiinacooleri kuin minulla (jouten).

                      On tuollaisessa aika iso ero verrattuna risan coolereihin, RS246 forumilla siitä oli juttua. Ero oli kymmeniä hevosia, mutta en muista tarkasti.

                      Comment


                      • #12
                        kumpaan suuntaan?

                        Comment


                          #13
                          FMIC oli reilusti parempi.

                          Comment


                          • #14
                            Mitäköhän tuolle tekniikalle kannattaisi tehdä seuraavaksi? varmasti putkisto kun se on joku peltirööri..

                            Sen verran mulle pitää selventää että mitä hyötyä on jos hommais tuohon RS4 MAF ja siihen kaveriksi Rs4 bensapunppu tuleeko koneja lisää vai auttaako nuo osat lähinnä siinä että bensaa tulee suhteessa imuilmaan enempi. Viisaampi voi selventää.. muutamissa autoissa olen humannut että maffi olisi bensapumpun ohella vaihdettu. varmasti softaa taas täytyisi muuttaa?

                            Comment


                              #15
                              Ei sitä MAFfia tarvii vaihtaa jos vanha ei ole jo "tapissa". Tehoa ei saa lisää suurentamalla sitä, menee vaan säädöt pieleen jos softaan tai suuttimiin/bensanpaineeseen ei kosketa.

                              Downpipet ja putkisto siihen kannattaisi laitella seuraavaksi.

                              Comment


                                #16
                                Ei sitä MAFfia tarvii vaihtaa jos vanha ei ole jo "tapissa".
                                Ja "suomitehoilla" ei myöskään mene tappiin... ainakaan ihan helpolla

                                Suhina, ennenkuin haaveilet hurjista teholukemista mitä ulkomaan foorumeilta lueskelet niin ota OMALTA virittäjältäsi/säätäjältäsi selvää mitä kaikkea autolle joudut tekemään että pääset tehotavoitteeseesi, eipähän tule sitten pettymyksiä... Tai no ainahan asiat voi tehdä moneen kertaan ja mutkien kautta, niin minäkin tein .. ;)

                                Jos bensapumppua meinaat vaihtaa niin siihen löytyy fiksumpia/parempia/halvempia vaihtoehtoja kuin rs4 pumppu vaikka tuollakin kyllä pärjää jos sellaisen saa edukkaasti.

                                Comment


                                • #17
                                  Niimpä.. Paras ja järkevin vaihtoehto mielestäni olisi tässä vaiheessa käydä penkittämässä auto niin tietäisi edes suuntaa antavia lukemia missä vaiheessa nyt mennään. Missäköhän olisi Jyväskylän lähin 4x4 penkki olisko Harinen? Tässä on puntaroinut tietenkin erilaisia vaihtoehtoja, mutta täytyy sanoa että putkisto olisi nyt melkein prioriteetti number one! alustaankin pitäisi paneutua tuntuis vähän että puslat alkais olee viimeisillään.. myös moottori vaatii perusteellisen ptsauksen ainakin pintapuolisesti ja joitain letkuja tarkistaa.

                                  Comment


                                    #18
                                    Lähin penkki löytyy Palokan teollisuusalueelta, www.motest.fi Onneksi tännekin on tullut nelivetopenkki.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Projekti tulossa alustavasti myyntiin perheen lisäyksen johdosta.. jos kiinnnostaa niin yhteyksiä privan kautta..

                                      Comment


                                        #20
                                        No sehän loppui melkein ennenkuin alkoikaan. Kyllä tuonne mahtuu perhekin aivan hyvin ;)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kyllä projekti jatkuu, mutta siirtyy hyvälle isännälle heti kun sellainen löytyy.. ei autossa mitään vikaa ole hieno laite kerrassaan, mutta projektina tuollainen ympärivuotisessa käytössä oleva auto ei ole paras mahdollinen eli seuraavaksi ajattelin jotain halvempaa jota sitten ruuvailen aina kun vaipan vaihto viikoilta kerkee =)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Auto on myynnissä. annetaan hyvälle isännälle rahaa vastaan.

                                            Comment


                                            • #23
                                              tämä auto on päätynyt minun omistukseen :D

                                              Comment

                                              Working...
                                              X