Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 kunnostelua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Urssin puslat vaan kaikki tuppaa olemaan custom kamaa, jos muuta kuin oem haluaa.

    Comment


    • Näinhän ne on. Mulla on tuossa noihin vakaimen ja tukivarren väliin tulevia puslia yksi pari ylimääräisiä ja niitä voisi käyttää mallina. Eri juttu pelaako se ihan 1:1 kopiolla koska se asennus menee kohtuullisen jäykäksi jos puslan sorvaa esim nailonista. Paljonko se sitten parantaisi tilannetta, ainakin se maalaisjärjellä tuntuu kohtuullisen vetkulalle pisteelle koko alustassa. Toki nekin vakaimen ja apurungon väliset on kriittisessä kohtaa mutta ne voisi ehkä pelata ihan OEM kumisilla jos ne uusisi. Tässä kun ei kuitenkaan mikroautoa ole tekemässä. :)

      Comment


      • Mielestäni ei tule toimima ne kovat puslat, toi rakenne on vaan sellaine, että se vaati jonkuverra löysä.
        Apurunkon saa laitta jäykäks korin, ei tule mitän tärina, sit kun mootorin ja vaihteiston kumit on race tyylia alka ole epämielyttävä ääntä. (ja jos mootorin ja vaihteiston kumit onkin racea, mut apurunko orkkispuslilla, on myös hiljaista)

        Comment


          Oliko niin, että laatikon tukikumit on apurungossa kiinni? Ei ole tuota omaan niin tarkkaan tullut tutkittua, vielä. Konehan on ripustettu runkoaisoihin.

          Comment


          • Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viesti
            Oliko niin, että laatikon tukikumit on apurungossa kiinni?
            Pitää paikkansa.

            Comment


              Alumiiniä apurungon pusliksi niin o hyvä. Ei vetele ja on tarkka ohjaus! 25tkm ollu nyt nuo alumiiniset puslat kiinni ja pelkästään positiivista palautetta voin jakaa.

              Comment


              • Onko Antilla piirroksia noihin alumiinipusliin? Voisi teetättää pajalla mutta pitäs mallit olla.

                Mitenkähän noiden takalasin lämmitysjohdinten ja asetonin yhteensopivuus lie?

                Näyttäs urS jäävän talouden ainokaiseksi autoksi lähitulevaisuudessa. Ajomäärä kasvaa nykyisestä 10-12tkm ylöspäin, en tiedä minne saakka. 15tkm voisi olla ok varovainen arvio. Olisiko jotain ajatusta mikä olisi paras upgrade reitti jos autoa yrittäisi kärvistellä pitää taloudessa miten siitä saisi mahdollisimman taloudellisen? Nyt siinä on lastu mutta jos ahdin-pakosarja ym muutoksia ajatellaan.

                Comment


                • mulle kelpais kans tommose alupuslat, jos siis sorvaat pari ylimääräistä ;)

                  Comment


                    Mahdollisesti löytyy kuvat. Kuvat on kovalevyllä joka on hajalla mutta ehkä ne saa viellä sieltä pihalle!

                    Comment


                    • Nii eipä noista ilman kuvia tule mitään. Jotkut firmatkin tekee noita settejä mutta siellä taisi olla vain S2 apurungon puslat. Lienevätkö sitten samat urS.

                      Apropoo kuulin huhua että kiinacooleri rintamalta olisi tullut siedettävä ohut välijäähy joka sopisi urS keulalle ilman ilmastoinnista luopumista. Onko näissä jutuissa jotain perää?

                      Comment


                        Laita suosiolla se vesijäähy sinne. Olikohan toi mun jäähy 65mm paksu ja puskurin joutuu aikalailla raiskaamaan.

                        Tästä kuva nykykeula ilmeestä.
                        Attached Files

                        Comment


                        • Onkos tuossa vielä ilmastointi jäljellä vai nakattu kenno mäjelle?

                          Comment


                            Ilmastointi on mutta sulla taitaa olla vielä paksumpi se kylmästöinninkenno. Tai ainakin jostain muistelisin että R12 ja R134 kennon paksuudessa olisi eroa.

                            Tonne ei jää montaa milliä turhaa tilaa nimittäin.

                            Comment


                            • Mulla on nyt kenno mäjellä ja uusi haussa. Joten jos siihen kaksi erilaista on ja sattuisivat ristiin käymään kyllähän tuota ratkaisua voisi hyvin harkita. Ei tuo tuolla puskin ratkaisulla mitenkään susiruma ole vaikka pelti auki vähän karulle varmaan näyttäneekin. Ne RS tyyppiset puskimet ei taas minun silmään käy tuohon autoon...

                              Comment


                                Eivät käy ristiin. R12 ja R134 järjestelmissä on eri kierteet. Letkuja siis ainakin menee uusiksi. R134 kenno asettuu muuten vakioasennuksena lähes samaan tasoon R12 kennon ulkopinnan kanssa.

                                Comment


                                  Jossain muistan kuulleeni, että S6-puskuri olisi tilavampi. Väitteen paikkansapitävyyttä en osaa kommentoida. Istuvuuden kannalta muuten olen myös uupelo. Luulishan tuon kyllä käyvän..

                                  Comment


                                    Vai oliko se tilavempi plussan puskuri mikä taas on aika hinnoissaan mikäli semmoisen jostain löytää.

                                    Comment


                                      Toiseenkin nurkkaan vakiokuuleri ja öljynjäähyn siirto lienee kustannustehokkain toimivaksi havaittu ratkaisu, jos ei halua puukottaa puskuria.

                                      Comment


                                      • Täytyy katsella tuon ilmastoinnin kohtaloa. Servomoottoriremonttiin pääsee ainakin, ei puhaltele enää kuin naamalle. Viime talvena pelasi vielä ok myös tuulilasille ym.

                                        Vaan mitenkäs tämännäköinen vanne sopisi ursakseen:

                                        http://www.vannetukku.fi/images/tendenza_paakuva.jpg

                                        8x18" olisi koko, miedon spacerin kanssa?

                                        Comment


                                          Ei nyt ihan toi vanne mutta Rial nogaro ja 17" ja jonkun näkönen kuva. Vähän liian bling bling mun makuun noi, pitää kattoa jos vetäis keskiosan vaikka rs-harmaaksi.
                                          Attached Files

                                          Comment


                                          • Se voi punaisen auton kanssa korostua hieman eri tavalla tuo hopea / kiilto kuin harmaan. Ehkä. 8x18" RS6 replikoista jos katsoo niin saisivat kyllä olla leveämmätkin tai leveämmällä. Miten persiilleen se sitten sotkee ajettavuutta jos spacereilla alkaa pelailla..

                                            Comment


                                            • Omalla kohdalla ei speissereistä mitään haittaa ollut, eikä vaikuttanut ajettavuuteen mitenkään (ainakaan negatiivisesti). Mulla oli tuossa V8:ssa nämä + edessä 25mm ja takana 20mm lätyt, ja hyvin toimi. Vanteet muuten myynnissä... ;)

                                              Comment


                                              • Nätit vanteet. Varsinkin typ44. Eleganssia.

                                                Pitää vähän tutkia miten paljon tuota voi alkaa leventää. Ui nimittäin sen verran syvissä vesissä ettei saisi sitten kahmia takakaariin kiinni. 20mm on todennäköisesti ihan maksimi, en tiedä mahtuuko sekään.

                                                Millähän ilveellä urS on tällätty noita 245 nakkeja alle? Ja kai ilman loksujen levittämistä.

                                                Comment


                                                  Urssinhan on saanut tehtaalta 245/40R17 rengastuksella. 8" leveä vanne ET 40

                                                  Itselläni on "varastossa" 255/40R17 setti joka on tullut urssin alta.

                                                  Comment


                                                  • Muistanko väärin vai oliko vakio 16" urS vanne ET45? Eli tuo 245 optio on 5mm ulompana ja samalla 20mm leveämpi kuin nyt alla oleva 225.

                                                    Onko joku käyttänyt spacereita tuon leveysluokan (225) renkailla urS? Onko 10-15mm per puoli levityksellä tullut ongelmia?

                                                    Ei noissa kaarissa mitenkään massiivisesti sitä tilaa kyllä ole mitä pikaisesti vilkaisin.

                                                    Comment


                                                      Urssin 16" ja 17" tehdasvanteet on ET40

                                                      edit: 16" avukset on ET37

                                                      Comment


                                                      • Mitähän noissa vanhemman mallin RS6 replicoissa lie ET? 35?

                                                        Comment


                                                          Siinä paikkeilla ne tuppaa olemaan käsittääkseni.

                                                          Comment


                                                            Noi mun renkaat on 245/40/17. :)

                                                            Comment


                                                            • ET40 vanteilla?

                                                              Mittasin tuossa että 10mm spaceri, max 15mm, voisi käydä joka kulmalle ET35 8" vanteilla ja noilla 225/40 renkailla.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X