Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 kunnostelua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Njoo. Eli se menisi sitten tuommoisen kunnostetun ja hieman päivitetyn ahtimen kanssa samalla sinne RS2 osastolle suuttimien ja pumpunkin osalta.

    Mihin saakka RS2 setillä sitten päässee? Lastuilla puhutaan 350-360hv, vajaan 500nm seteistä. Miten kunnostettua ahdinta sopivilla välijäähy ja polttoainepuoliratkaisuilla saisi rääkättyä? Veivit pitäisi tietysti vaihtaa jos maksimivääntöä hakee..

    Comment


    • Tuo takavakain kyllä kiinnostaisi mutta toisaalta kiinnostaisi myös se miten paljon sillä on ajettavuuteen merkitystä.
      Tässä samassa ketjussahan Karppa jo asiaa sivusi. Ei kovin suurta
      eroa vakaimettomaan.
      Viimeksi muokannut mikaks; 12.3.2009, 18:29. Perustelu: Typo

      Comment


      • Aivan. Takavakain ja poikkituki kai nuo ns sport paketin erot normaaliin.

        Onko noita ns plasmavalosarjoja kojetauluun ostettavissa ihan sarjana vai miten ne pelaa? Joitain polttimoita mennyt ja voisi korkata sen tuossa muiden ohella.

        Comment


          Siis mittaritauluja? Sarjana nuo myydään, "plasmojen" johdoille pitää modata kulkuaukot kuoriin, siinä suurimmat purun ja kokoamisen lisäksi.

          Comment


          • Polttimojenvaihto on kuitenkin hommana todella helppo ja mielestäni ne plasmasarjan siniset valot sotkee kabiinin maailman melko muusiksi. Mutta kukin tavallaan. :D

            Comment


              Joo, jos plasmat laittaa ni sitten kannattaa pohtia kaikkien sisällä paistavien valojen väriä...

              Comment


              • Nii no melko miedoksi se pitäisi saada että pysyy käyttökelpoisuus. Ei joulukuusella kehtaa ajella. Sininen on kyllä ollut viime vuosina melkoinen trendiväri sen ainaisen punaisen jälkeen. Liian kirkas valaistus ei vain oikein palvele mutta ei palvele osaksi toimimatonkaan.

                Comment


                • Omasta mielestä olisi parasta jos vain vaihtaisit ne risat polttimot ja unohdat plasmat.Typerän näköistä jos mittarit siniset, ilmastoinnin näyttö sekä ikkunoiden kytkimet punaiset.Niin ja se diffin kytkin myös punainen. Ja trendivärihän on ollut valkoinen... ;)

                  Comment


                  • Prkl taas oli syöny akun tyhjäksi. Onko noissa jotain / mitään kohdetta joka söisi sähköä parkissa? Muu syy kuin kehno laturi (joka pitää kyllä tarkistaa) ja mahdollisesti jatkuvassa valmiudessa seisovat vahvistimet.

                    Apropoo te joilla on noita -40mm sarjoja alustoissa. Paljonko sieltä löytyy kaaren ja keskiön väliltä mittaa? Omassa ui tuo perä kyllä liian alhaalla. Oisko 50-60mm pudotus ja se on sitten taakse ainakin visuaalisesti liikaa.

                    Comment


                      edessä on noin 33cm ja takana 35

                      Comment


                        Jospa takaluukun johtosarjasta olisi porsinut eristeet, siitä haitarikumin seutuvilta ja sähköä vuotaisi sitä kautta.

                        Itsellä myös tuota akun satunnaista yön aikana tyhjentymistä tapahtunut, ostin jo uuden akunkin, kun luulin, ettei se vanha ottanut enää varausta vastaan...

                        Comment


                        • No vanha ei ottanut ja se meni sen takia vaihtoonkin. Joulukuussa pistin uuden akun ja edelleen se on puutunut. Laturi ei kyllä ole ihan 100% iskussa joka kanssa vaikuttaa asiaan.

                          Kävin mittaamassa noita alustahommia. Piti tarkistaa ihan kahteen kertaan. Tuossa on takana 33cm, edessä 35cm.

                          Mikähän helkkarin tontitus se tuommoinen sitten on. Takana -60mm ja edessä -20mm? Ei oo ihme että vähän perä alhaalla fiilis on...
                          Viimeksi muokannut LongJohn; 13.3.2009, 17:04.

                          Comment


                          • Aivan. Takavakain ja poikkituki kai nuo ns sport paketin erot normaaliin.
                            Tarkoitin siis takavakaajan vaikutusta ajettavuuteen. Ei vissiin tee autuaaksi
                            urssissa, eli sama onko vai ei. Korjatkaa ihmeessä joku, jos höpöjä lasken.
                            Itsellä ei vertailukohdetta. Omasta moista vakaajaa ei löydy, kuten ei
                            poikkitukeakaan.

                            Comment


                            • Juu aivan. Näin ymmärsinkin.

                              Edit: Mika: oliko tuo 33/35cm just 40/40 madalluksen kanssa? Ja nimenomaan noinpäin että takana 35cm, edessä 33?
                              Viimeksi muokannut LongJohn; 13.3.2009, 17:39.

                              Comment


                              • http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&highlight=V94
                                Potentiaalinen akun tyhjääjä.

                                Comment


                                  H&R -40mm. Edessä 360mm ja takana 340mm. Ja myös mulla perä lievästi liian alhaalla. :)

                                  edit. Nyt kun katoin noita sun kuvia niin näyttäs mulla olevan perä enemmän alhaalla kun sulla. Kun saiskin perän noin ylös kun sulla. ;)
                                  Viimeksi muokannut quattro20v; 13.3.2009, 18:25.

                                  Comment


                                  • Heh, niinpä siinä loogisesti käy kun kaaret on kuitenkin suht symmetriset edessä ja takana. Jos H&R madaltaa noin ja mulla on sitten 10mm vähemmän kummassakin päässä se viittaisi -50mm sarjaan. Balanssiin tuon saisi, ainakin visuaalisesti, nakkaamalla taakse -30mm jouset.

                                    Edit: Nii no ei se tuokaan ns ryyhötys hyvälle näytä. On kun ois takajouset antautuneet tai jotain. Aina menee vähän kyseenalaiseksi jos tuo rakonen kaaren ja renkaan välillä kapenee ihan olemattomaksi.
                                    Viimeksi muokannut LongJohn; 13.3.2009, 18:36.

                                    Comment


                                      nyt en sitte oo kyllä 100 varma oliko 40mm satsi. joku ap-n jousisarja (halpa) toi on. takapäätä tos omas tekis mieli laskea 1-2cm. edessä 33 ja takana 35
                                      Attached Files

                                      Comment


                                      • Hyvällehän tuo korkeuden osalta näyttää. Tiedustelin tuosta paikalliselta jälleenmyyjältä oisko Eibachilla -30mm takajousia tuohon malliin tarjolla. Ainakin noihin 200 20v ovat tavanneet noita 20mm epäsymmetrisiä sarjoja laittaa.

                                        Comment


                                          KYllähän C4:sia silloin tällöin näkee pienessä etukenossa ja hyvältähän se niin näyttää. Omassa tuo taka-akseli on myös sen pari senttiä etuakselia lähempänä lokarin kaarta (Eibach Pro-kit). Näin talvikeleillä on vaan tuo ajettavuus ollut niin hyvä, ettei ole tohtinut puuttua asiaan.
                                          Ei nimittäin luikkaassa mutkassa todellakaan puske, vaan perä seuraa melkein samoilla jäljillä, noin kärjistetysti. Jännittää vaan, että jos keulaa vielä pudottaa sen 10...20mm, alkaako se jo yliohjata liukkaalla. Oma on tosin kyllä perässä raahattavalla taka-akselilla.

                                          Comment


                                            tos mun autos oli alunperin eibachin joku saria, aikalailla lailla oli samalla lailla.

                                            Comment


                                            • Miten se keulan pudottaminen käytännössä olisi viisainta tehdä? Hieman kirvelee ajatella että uusia jousia tarvitsisi mennä rälläkällä muokkaamaan :S

                                              Comment


                                                Madaltavat jousilautaset on käynyt joskus mielessä, mutta en ole vielä niin vakavissani niiden kanssa, että olisin saanut aikaiseksi etsiä. B4:n ymmärtääkseni saisi, joten kai C4:nkin saa..?
                                                Itse en haluaisi ruveta uusimaan jousia, kun nuo Eibachit eivät tee autosta kivirekeä. Jäykemmät vakaajatkin on joskus käyneet mielessä, mutta vajaavetoon niitä saakin ilmeisesti jo hakea. Eikä tuo nytkään mikään kovin huojakka ole.

                                                Jousiahan ei itse pätkitä. Mun vanhassa peltikeula-Passatissa (35i) oli ostettaessa jonkun itse pätkityt jouset, joiden ansiosta sai olla vaihtelemassa laakereita. Tilalle tulleesta K+F:n -30mm sarjasta en muista paljoakaan kertoa. Oli sillä 5 vuoden takuu ainakin.

                                                Comment


                                                  Etujousilautaset on kiinteä osa tolppaa C4 korissa.

                                                  Comment


                                                  • Mitenkäs päin tuossa käy jos taakse vaihtaa pidemmät ja näin ollen ainakin oletusarvoisesti hieman löysemmät jouset? Siis noiden ajo-ominaisuuksien kanssa. Yli- vai aliohjaavaan päin?

                                                    Jäykällä takavakaimella kai tulisi sitä balanssia tai jopa yliohjausta mitä noista S2 jäi mieleen.

                                                    Comment


                                                      Pehmeämpi takajousi kai veisi aliohjaavaan suuntaan. Jäykällä vakaimella taas minun käsityksen mukaan saadaan yliohjaavuutta.

                                                      Parempi tulisi minun mielestä jäykällä vakaajalla ja pehmeällä jousella. Ajomukavuus ei kärsi ja kallistelu pysyy kurissa. Mikäli siis em. oletus ei ole ihan metsässä. Tiedä sitten, miten tuo vaikuttaa mutkapitoon noin yleensä.

                                                      Comment


                                                      • Noinpäinhän tuo maalaisjärki sanoisi. Saa nähdä olisiko tuohon väliin jotain soppelia jousta tarjolla(kaan).

                                                        Miten teillä antaa kori ja sisustan osat periksi jäykällä alustalla? Varsinkin näin talviaikaan kun on jääpahkuraa ja monenlaista epätasaisuutta. Narinoita sun muuta, lähinnä tietysti sisustan osista.

                                                        Lasinpesimen taitaa saada kunnostaa. Antaa tolkuttoman huonosti vettä lasille, painetta ei ole tarpeeksi. Ellei sitten vuoda johonkin..

                                                        Comment


                                                        • Sisusta tuppaa kyllä nitisemään ja natisemaan varsinkin pakkasella... Melko ärsyttävää kun itsestä löytyy eräänlainen friikki noita asioita tarkkailemaan. Vituttaa joskus melko rankasti kaikki ylimääräinen nitinä :D

                                                          Comment


                                                          • Kieltämättä näin tekee. En tiedä saisiko noita sitten vaimennettua jotenkin järkevästi. Tässä olisi ajan ja mahdollisuuksien puitteissa tarkoitus purkaa kesällä ainakin kaikki ovet atomeiksi. Puhdistaa ja öljytä lukot kun tahtovat jähmiä pakkasella. Tiedä auttaako mutta edes yrittää. Samalla voisi pistää vähän vaimennusmattoa oviin, ovinpaneeleihin ym. Nuo natinat on vain melko pieniä liikehdintöjä...

                                                            Miten tuossa menenee kattoluukun vedenpoistorännit? Melko kostealle näytti luukun alapinta kun käytin taaksepäin auki sitä tuossa yksi aurinkoinen päivä. Tiiviste vaikuttaa siistille mutta kai tuossa on kuitenkin huomioitu miten se siitä huolimatta katon sisään pääsevä vesi poistuu?

                                                            Comment


                                                              neljä letkua/putkea lähtee katosta alas. Etupyörän koloseen tulee eteen ja puskurin sisään taakse. Todennäköisesti sieltä jonkinlainen biosfääri löytyy ;)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X