Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 kunnostelua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Syyläri ja kiertovesipumppu tuli jokunen aika sitten vaihdettua ja nyt pysyy taas aineet hyvin sisällä. Ilmastoinnin kenno jätettiin toistaiseksi pois kun vuotaa kuin seula. Samalla tuli uusi kiertovesipumppu järjestelmään.

    Liekköhän tuossa putkessa merkitystä muodolla? Siis virtausten osalta. Olisiko sama käyttää vaikkapa 3" putkea poikkipinnaltaan vastaavaa soikeaa putkea? Saisi taas hieman lisää maavaraa tuohon akseleiden välille josta putki eniten roikkuu.

    Comment


      #62
      Ei sillä putken muodolla väliä ole, kunhan poikkileikkauksen muutos tapahtuu jouhevasti. 2x2.5" on kuitenkin helpompi ja varmaan halvemipikin toteuttaa. Sen lisäksi että virtauskapasiteettia on enemmän kuin 1x3".

      Comment


      • #63
        Aivan. No sitä putkiasiaa pitää katsoa edelleen.

        Mistähän noiden vehkeiden värikartat löytyy? Auto on tuota normaalia hopeanharmaata eli mikä sen maalin koodi lienee? Voisi muutamia osia maalailla korin väriin ja täpsiä kiveniskemät.

        Lohkolämmitintä en autosta löytänyt. Mihinkähän se tuohon AAN asennetaan, liekkö v*ttumainen homma ja mistä kannattaisi hankkia?

        Comment


          #64
          Värikoodi löytyy huoltokirjan varustetarrasta tai takakontista samasta tarrasta. Joku voi kertoa missä kohden urssissa on varustetarra kun en satu tietämään.

          Lohkolämmittimen asennuksesta 20vt -moottoriin on paljonkin juttua foorumilla. Hakuja peliin.

          Comment


          • #65
            Aa. Lohkiksesta löytyikin ihan asialliset ohjeet. Tuntuu olevan AAN konehuoneen tilan vuoksi helpompi asentaa kuin S2 motteihin.

            Huoltokirjastahan tuon värin olisi katsonut jos moinen olisi. :)

            Comment


            • #66
              Takakontin lattiaverhouksen kun nostaa ylös, niin sieltä se löytyy.
              Itsekään tarkemmin muista oliko se varapyöräkotelossa vaiko vain kontin pohjassa.

              Lohkolämmittimestä:
              http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...=lohkol%2A+aan

              Comment


              • #67
                Ainakin mun C4:ssa (ei tosin ole urssi) se takakontin kooditarra on muistaakseni maton alla kontin pohjapellissä vasemmalla puolella varapyöränkotelon veressä.

                Comment


                • #68
                  Kiitos linkistä lohkolämmitinasiassa. Pitää tiedustella tuosta paikallisista puljuista 393 Defan hintaa.

                  Eipä ole ihme ettei tuota tarraa ole kontista huomannut. Varapyöräkoteloon asennettu massiivinen risaksi soitettu 15" subbari ja pohjalevy on näin ollen kiinteä. Pitää purkaa poikkeen ja hommata jostain vielä takakontille pohjakin.

                  Comment


                  • #69
                    Olisiko teillä lastusuosituksia tuohon AAN moottoriin? Onko lastuissa miten suuria eroja?

                    Pitää ainakin tonkia boksi näkyviin ja katsoa onko tuo series1 vai 2 poksi. Tuossa Urs4 FAQ ketjussa se motronic kuvalinkki oli kyllä kuollut, miten nuo erottanee toisistaan?

                    Comment


                    • #70
                      Fyysisesti purkit eroaa sisuksiltaan <näin>.

                      Comment


                        #71
                        Pitää ainakin tonkia boksi näkyviin ja katsoa onko tuo series1 vai 2 poksi.
                        Kummassa päässä konetta sulla on hall?

                        Comment


                        • #72
                          Hallin paikalla ei ole kylla mitän merkitystä ecun version.
                          Mun 94 vuosimallin autossa on jakajanhalli, ecuversio oli AA
                          Kaverin 92´urs4´ taas hihnapyörahalli mut ecu versio 1

                          Comment


                            #73
                            Ja poistun takavasemmalle, olin siinä uskossa että nämä kaksi asiaa menee käsikädessä.

                            Comment


                            • #74
                              Ok. Täytyypä korkata auki ja vilkaista kumpi siellä on. Vuosimalleista tai muista ei voi siis käytännössä päätellä mitään?

                              Onko nuo piirit juotettuna levyssä vai vaihtokannoilla?

                              Comment


                              • #75
                                Onko nuo piirit juotettuna levyssä vai vaihtokannoilla?
                                Jos siellä ei ole ollut lastuja aikaisemmin, niin juotettu. Kannat on, mikäli on ollut lastut joskus.

                                Comment


                                • #76
                                  Jaha. Noita MTM versioita tuntuu olevan monenlaisia. 254hv mieto versio, sitten joku välimalli ja vielä 269hv variantti plus sitten erikoisempia. Mistäs noista tietää mikä on mikäkin?

                                  Comment


                                  • #77
                                    Series1 boksi löytyi. Kuulin että nuo olisivat kaikki kannoilla ja normi ecu olisi sitten juotettu versio. Teipit näkyi olevan piirien päällä. Saakohan noihin tehdaslastuja mistään?

                                    Kulutusta tuli seurattua 1240km matkan. Rapiat 157 litraa 98E eli 12,7 litraa sataselle. Ajotietokone näytti 11,9 ja tuo heitto optimistiseen suuntaan lienee ihan normaalia.
                                    Viimeksi muokannut LongJohn; 1.10.2008, 11:16.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Lueskelin vanhoja ketjuja ja huomasin että series1 ja series2 boksit olisi yhteensopivia? Ilmeisesti lastut ei käy ristiin mutta käykö series2 koko boksi ykkösen tilalle ns heittämällä?

                                      Comment


                                        #79
                                        Kyllä käy.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Vakiossa putsarikotelossa näkyy olevan sisällä tuommoinen putkenpätkä jolla ilmanotto ohjataan lähes kotelon toiseen reunaan. Sisällä ristikkäin kaksi levynpalaa kuin ilmanohjaimina. Mikä funktio tuolla putkella on ja haittaako jos sen ottaa pois?

                                          Comment


                                            #81
                                            Kokeilemallahan tuo selviää mutta oma käsitykseni on että se siellä ihan aiheesta on. Tasoittaa virtausta maffin läpi.

                                            Comment


                                              #82
                                              Älä ota pois. Se on siellä juurikin tuosta syystä.

                                              Comment


                                              • #83
                                                No nyt on alkuperäinen putsarikotelo uusine filttereineen paikallaan. Korkkasin samalla Maffin irti ja putsailin varovasti. Mikä funktio sillä anturin puoleisella jäähdytyssiilin tapaisella ulokkeella on siinä MAF kotelossa?

                                                Eipä uskoisi miten paljon meno muuttui tuon MAF putsauksen kautta. Ei tuota voi oikein kuvitellakaan kun en odottanut tuosta putsausoperaatiosta edes hyötyväni sen erikoisempia. Vetää paremmin, kiihtyy ihan eri tapaan jne.

                                                Mihin kaikkeen ilmamassamittarin likaisuus (voi) vaikuttaa?

                                                Boksihan oli jo korkattu ja chipit vaihtokannoilla paikoillaan. Series1 lootassa tuo vain kuulemani mukaan on noin vakionakin. Ahtomittari ei vain ainakaan ennen MAF puhdistelua noussut kuin 2.0 bar absoluuttista. Lastun kanssa kai painetta olisi enemmän. Sikäli kun tuo mittari pitää paikkansa. Mites tuon potentiaalisen lastun olemassaolon voisi verifioida?

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Ilmamäärähän siltä on hakusessa kun on riittävän pashanen Maffi, varmasti vaikuttaa puhdistus :D

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Joo. Nythän tuo alkaisi olla kötös suunnilleen nipussa noin perustoiminnoiltaan. Ilmastoinnin kenno jäi vielä penkalle, sitä pitää katsella varmaan kevään tullen. Syyläri meni vaihtoon, läjä puslia, joitain jarruletkuja ym pientä.

                                                    Motronic osoittautui tosiaan series1 tyyppiseksi johon ei taida saada oikein tehdastekoista tai oikein muutakaan lastua. Porkkis tarjoaisi mutta jatkoa ajatellen voisi olla parempi käyttää sitä yleisempää boksia.

                                                    Katsastuksessakin tuli käytyä. Kunnossahan tuo. Mitenkähän monet näistä urs4 on ei-vähäpäästöisiä? Katit joutaisi kuulemma veks.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Se alkaa kevättä kohti kello juosta ja kesäksi uusia kujeita kehitellessä...

                                                      Pikkuisen tuommoisia kriittisiä ja vähemmän kriittisiä päivityksiä tullut vastaan / on jo ollut tiedossa.

                                                      - moottorin lämpömittari toimii satunnaisesti (kontaktihärö varmaan jossain)
                                                      - öljy ei joko lämpene mitattavasti tai mittarissa häröä
                                                      - öljynlauhdutin pitää kunnostaa / tai vaihtaa ja siirtää keulalle
                                                      - toinen vakiovälijäähy tällätä öljylauhduttimen tilalle
                                                      - ovet purkaa, vaihtaa etuovien tiivisteet, puhdistaa ja öljytä lukot (jähmii pakkasessa)
                                                      - hifiä käynyt mielessä
                                                      - ilmastoinnin lauhdutin voisi olla kova sana kun kelit lämpenee

                                                      Hieman outona seikkana tuommoinen toleranssi suorituskyvyssä. En ole mitannut eli puhtaasti perstuntumaan perustuva asia. Välillä menee hyvinkin "kevyesti", välillä pitää poljeskella enemmän. Voisiko irtaimet sisuskalut putkistossa (kilinä kuuluu) tukkia välillä ränniä ja tuottaa tämmöistä? Mitään pätkimistä, hyytymistä tai muuta selvää vikaa ei ilmene.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        - öljy ei joko lämpene mitattavasti tai mittarissa häröä
                                                        Kyllä turbokoneessa pitäisi talvellakin nousta toi lämpömittari.

                                                        Voisiko irtaimet sisuskalut putkistossa (kilinä kuuluu) tukkia välillä ränniä ja tuottaa tämmöistä?
                                                        Voi hyvinkin.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          moottorin lämpömittari toimii satunnaisesti (kontaktihärö varmaan jossain)
                                                          Multivika anturi tod. näköisesti entinen.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Ottaako myös öljynlämpötila tietonsa multivika-anturista?

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Kyllä se ottaa mun tietääkseni tiedon jostain muualta. Multivika on vesikanavassa kiinni.

                                                              edit. Öljypumpun kyljessä kiinni oma anturi, yksikarvainen öljyn lämmöille.
                                                              Viimeksi muokannut quattro20v; 7.3.2009, 13:15.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X