Miten nuo on näppärin puhdistaa? Paineilmalla? Sorkkimalla jollain rautalangalla? Luukku auki ja yläkautta vai puskurit irti ja alhaalta?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urs4 kunnostelua
Collapse
X
-
Antaa tolkuttoman huonosti vettä lasille
Comment
-
Mulla oli tuota valkoista kovettunutta möhnää korkin alla pesunestesäiliössäkin joten en ihmettele jos suuttimissakin olisi jotain. Pitääpä käydä uudet nozzlet hakemassa. Noita saa varmaan ihan malliin motonetistä?
Ei tuo kattoluukun alue kyllä kovin märkä ollut kun tutkin perusteellisemmin. Siellä alla on tosiaan sisältä katsottuna hieman kosteutta mutta johtunee siitä ettei se siitä pääse mihinkään. Ulkoa katsottuna kaiki kaukalot oli melkolailla kuivat.
Mittasin samalla akkua ja latausta. 12,8V antoi akku levossa, 13,8V moottori tyhjäkäynnillä. Mittasin samalla noiden stereoiden viemää lepovirtaa. Ilman herätettä vahvarille menevässä johdossa tasan 0,0. Soittimelle meni 2,7mA mutta huomasin vasta mittauksen jälkeen että irti kytkettynä ollut soitin oli alkanut vispailla jotain demoa ruudulla joten sekin arvo oli reilusti yläkanttiin. 2,7mA kulutuksella tuo ei kyllä söisi akkua kovin nopeasti (siis päivissä) vaikka demo pyörisi kaiken aikaa.
Tuokioon kuului myös aito quattro-moment. Naapuri oli peruuttanut autonsa kylki edellä parkkipaikan reunalta puoliksi alas. Toivoton tilanne Nissanilla. No remmi kiinni ja pienen revittelyn jälkeen auto takaisin tiellä. Aika liukasta osaa tuommoinen pintaloskainen pihajäätikkö olla.. :D
Comment
-
möhnää korkin alla pesunestesäiliössäkin joten en ihmettele jos suuttimissakin olisi jotain.
kanssa paineet kadoksissa ja aloin letkua tutkimaan, niin mureni koko
muoviletku käsiin monesta kohtaa. Laitoin uuden letkun ja paineet löytyi.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jtoivanenMittasin samalla akkua ja latausta. 12,8V antoi akku levossa, 13,8V moottori tyhjäkäynnillä.
Comment
-
Comment
-
No ni. Joku tunti taas temuttu. Pissapojan letku vaihdettu jo jossain vaiheessa ainakin kunnosta päätellen. Vuoto löytyi ja tukittiin, paineet palaili. Jostain se lorottaa vielä täyttä tonkkaa vajaaksi mutta ei kerennyt sitä sitten selvittää. Pääasia että lasia saa puhtaammaksi.
Samalla tuli irroiteltua kalvot ikkunoista. Nyt näkee taaksekin.
Mutta sitten. Pois lähtiessä auto käynnistyy vain neljällä pytyllä. No hattu auki, ykköstulpan reiässä öljyä, muissa vähän, yksi kuiva. Kuivaus ja tulille. Tovin pyöri, sitten taas neljälle. Hattu auki, kakkossylkyn puolasta kamat pihalla.
Pientä vitutusta. Taitaa mennä puolakonversion ostoksi noilla vakiopuolien hinnoilla. Öljy tuonne kai menee venttiilikopan tiivisteen läpi? Ainakin mitä lueskelin. Uudet tulpat jos pistäs sitten samalla joka sylkylle.
Merkinnöistä päätellen neljä puolaa viidestä on alkuperäisiä. Ainakin sylinterinumerointi löytyy. Vitoseen oli pistetty uusi. No kai tuo täysikäisessä autossa alkaa olla vaihtokuntoista...
Edit: Muuten kyllä ihan onnistunut päivä. Kalvojen lisäksi tuli kunnostettua tuo lasinpesin ja valmisteltua konttia tuohon hifistelyyn. Tuo hattuhyllyasennus voisi hyvinkin toimia.
Comment
-
Ei oo muuten sen öljyn kanssa poterossa niin justiinsa :)
Vaihdoin äskettäin yhteen urssiin nokkien välisen ketjun ja siis samalla venakopantiivisteen. Oli parissa poterossa öljyä ns ylös asti. Tulppia ei edes näkynyt siis. Ei pienintäkään käyntiongelmaa tai pätkimistä vaikka vehkeet 350hv luokassa.
Comment
-
Ei oo muuten sen öljyn kanssa poterossa niin justiinsa :)
Omasta en lähteny tiivisteitä vaihtamaan kun en uskaltanu niin kauan kuin vakiopuolat toimii.
Niinhän ne toimi koko sen ajan kun mulla auto oli.
Tulpat kyllä vaihdoin ja voi elämä sitä savun määrää käynnistettäessä tulppien vaihdon jäljiltä kun oli poteroissa olleet öljyt valuneet sylintereihin :)
Comment
-
No niin. Nyt ois -94 puolat koneessa. Jotenkin tasaisemmalle vaikutti käynti ja veto kun kävin pyörähtämässä koeajolla ja mikä tärkeintä: viidellä mukilla mennään.
Huoh. Jälleen yksi sunnuntai-illan Delta Mission parkkipaikalla menestyksekkäästi suoritettu. Elämää käyttis-projektin ja 25km päässä olevan verstaan kanssa. :)
Comment
-
Kyselit Jussi tuota ei-vähäpäästöisyyttä tuossa aiemmin. Itselläni on se käsitys, että jos auto on vähäpäästöinen se lukee aina rekisteriotteessa. Itselläni ei sellaista tekstiä ole ja katsastusmies kyseli viimeksi että eihän tämä ole vähäpäästöinen ja jäin ihmettelemään asiaa, mutta en uskaltanu silloin jutella aiheesta enempää, sillä eka ajatus oli, että omat päästöt on liian ylhäällä ja katit romuna ja lompakko kohta kovilla. Onko jollain käsitystä, että jos tuota tekstiä ei ole, voinko kylmästi nakata katit pois ja nauttia muutamasta lisähevosta?
Comment
-
No tuota. Minullahan tuota tekstiä ei ole. Katsastin auton joulukuussa 2008 ja leimalla auto meni ei-vähäpäästöisten normien mukaan. En tuossa vaiheessa sanonut inssille mitään uteliasta koska tiedän ettei auton katit ole häävissä kunnossa ja homma olisi ns kussut siihen. Kysyin sitten jälkikäteen rekisterinumerolla konttorilta onko auto vähäpäästöinen, tarkistakaa, ja on se. Se ei vain näy papereissa.
En tiedä missä vaiheessa merkintä on pudonnut pois. Käsittääkseni tullin merkinnät on olleet ns jämptit eli he harvoin unohtavat moisia asioita. Olisiko sitten tämä oteuudistus sotkenut tuotakin. Tiedän tapauksia joissa autoista on hävinnyt mm turbo joka voi ratsiatilanteessa johtaa mielenkiintoiseen selkkaukseen virkavallan kanssa. Ei sillä että pellin alle kurkittavia ratsioita olisi kyllä koskaan sattunut kohdalle.
Oman osalta ajattelin nautiskella merkitsemättömyydestä sen aikaa kun sitä kestää. -91 vuosimallisena inssi ei sitä sen kummemmin edes ihmetellyt, -92 eteenpäin se tulee sitten ollakin.
Comment
-
Mitenkä noissa syttyasioissa AAN osalta. Voiko noissa olla "vikaa" ilman suoranaista selvää ilmenemismuotoa?
Kun vaihdoin tuohon nyt tuon koko nipun puolia tulpanhattuineen tuntuu koko motti pyörivän tasaisemmin ja vetävän paremmin about koko kierrosalueella. En tiedä osaako tuommoista kuvitellakaan. Onko noissa mahdollista saada esim heikkoa kipinää tai jotain? Joka ei siis vielä pätkisi tai nykisi.
Comment
-
Jep, kyllä mullakin paljon jouheammin jytisee konversion jälkeen. Kaikki pienet nykäsyt ja rotäämiset poistui. Mitään kunnon vetoja en vielä ole tosin päässyt vetämään.
Comment
-
Pitääpä ottaa tuo 1.8T konversio tuohon "to-do" listalle. Alkaa olla aika pitkä lista tulevalle kesälle. :D
Nyt vaihdoin suoraan -94 auton koko alkuperäisen puolavitjan tuonne. Voihan se olla että ainakin tuo suolensa ulkoistanut puola on ollut vajaalla ennenkin. Hitto mikä käry.
No pääasia että auto on taas liikenteessä. Näitä käyttis-prokkis kompromisseja. :)
Tuossa oli muuten H&R 50/40 setti yhdellä klubilaisella varkaudessa mistä hain nuo puolat. Siinä toimi tuo madallus kyllä visuaalisesti hyvin. Ehkä tuommoinen 40mm setti takajousiksi olisi hyvä päivitys tuon kulkuasennon korjaamiseksi kun edessä on arviolta se -50mm.
Comment
-
Minkä verran urs koneen pitäisi viedä öljyä?
Comment
-
Venakumit kai siellä olisi se eka kohde. Ahdin varmaan toinen. Hyrrä pitäisi vaihtaa / kunnostaa kyllä joka tapauksessa ja ei siitä kannen kunnostuksestakaan varmaan haittaa olisi. Muistaakseni alle 500 eurolla tuon sai laitatettua kun joskus asiaa tiedustelin. Sisälsi (jos en muista väärin) just nostimet, venakumit, oikaisun, puhdistelun ym. Siis irtokannelle tehtynä.
Yksi asia joka myös tuli mieleen on se paljonko kylmäkäynnistykset vaikuttaa öljynkulutukseen?
Comment
Comment