Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 kunnostelua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Miten nuo on näppärin puhdistaa? Paineilmalla? Sorkkimalla jollain rautalangalla? Luukku auki ja yläkautta vai puskurit irti ja alhaalta?

    Comment


    • Sörkkimällä alakautta, loppusilaus paineilmalla. Itse en irroittanut mitään.

      Comment


      • Antaa tolkuttoman huonosti vettä lasille
        Mulla oli suuttimet vaan tukossa, en tiedä mitä tuolla säiliössä on käytetty mutta suuttimet sellasta valkosta kovettunutta möhnää täynnä. Ei lähtenyt millään irti, uudet ilman lämmitystä olevat makso jotain 3e kipale.

        Comment


        • Mulla oli tuota valkoista kovettunutta möhnää korkin alla pesunestesäiliössäkin joten en ihmettele jos suuttimissakin olisi jotain. Pitääpä käydä uudet nozzlet hakemassa. Noita saa varmaan ihan malliin motonetistä?

          Ei tuo kattoluukun alue kyllä kovin märkä ollut kun tutkin perusteellisemmin. Siellä alla on tosiaan sisältä katsottuna hieman kosteutta mutta johtunee siitä ettei se siitä pääse mihinkään. Ulkoa katsottuna kaiki kaukalot oli melkolailla kuivat.

          Mittasin samalla akkua ja latausta. 12,8V antoi akku levossa, 13,8V moottori tyhjäkäynnillä. Mittasin samalla noiden stereoiden viemää lepovirtaa. Ilman herätettä vahvarille menevässä johdossa tasan 0,0. Soittimelle meni 2,7mA mutta huomasin vasta mittauksen jälkeen että irti kytkettynä ollut soitin oli alkanut vispailla jotain demoa ruudulla joten sekin arvo oli reilusti yläkanttiin. 2,7mA kulutuksella tuo ei kyllä söisi akkua kovin nopeasti (siis päivissä) vaikka demo pyörisi kaiken aikaa.

          Tuokioon kuului myös aito quattro-moment. Naapuri oli peruuttanut autonsa kylki edellä parkkipaikan reunalta puoliksi alas. Toivoton tilanne Nissanilla. No remmi kiinni ja pienen revittelyn jälkeen auto takaisin tiellä. Aika liukasta osaa tuommoinen pintaloskainen pihajäätikkö olla.. :D

          Comment


          • möhnää korkin alla pesunestesäiliössäkin joten en ihmettele jos suuttimissakin olisi jotain.
            Kannattaa tarkistaa se säiliön ja suuttimien välinen letkukin. Omassa oli
            kanssa paineet kadoksissa ja aloin letkua tutkimaan, niin mureni koko
            muoviletku käsiin monesta kohtaa. Laitoin uuden letkun ja paineet löytyi.

            Comment


            • Alkuperäinen kirjoittaja jtoivanen
              Mittasin samalla akkua ja latausta. 12,8V antoi akku levossa, 13,8V moottori tyhjäkäynnillä.
              Akku ainakin on tikissä. Riippuen latausjännitteen mittauspaikasta, on laturikin kai ihan ok. Itse mittasin samoja lukemia apuvirran nastoilta. Tai sitten meillä molemmilla on laturimurheita.. :)

              Comment


              • Mittasin sekä akun että latauksen suoraan akun navoista.

                Mistä quattro ostit nuo suuttimet? Motonetistä sai johonkin Golf III noita suuttimia just tuon 2,90 kappale. 100/A6 ei ole ollenkaan, marmoritiskiltä saisi mutta hinta oli 9 euron luokkaa.

                Comment


                • Kai se laturikin on ihan ok. Laturin plus-navasta suoraan auton runkoon mitattuna voisi saada vähän kovempia lukuja.

                  Minulla mittaristossa näyttää latausjännitteeksi 14V, kovalla kuormalla ja tyhjäksi sahatulla akulla vähän vähemmän.

                  Comment


                  • Mistä quattro ostit nuo suuttimet?
                    www.merteil.fi

                    http://www.merteil.fi/images/34900.jpg

                    Comment


                    • No ni. Joku tunti taas temuttu. Pissapojan letku vaihdettu jo jossain vaiheessa ainakin kunnosta päätellen. Vuoto löytyi ja tukittiin, paineet palaili. Jostain se lorottaa vielä täyttä tonkkaa vajaaksi mutta ei kerennyt sitä sitten selvittää. Pääasia että lasia saa puhtaammaksi.

                      Samalla tuli irroiteltua kalvot ikkunoista. Nyt näkee taaksekin.

                      Mutta sitten. Pois lähtiessä auto käynnistyy vain neljällä pytyllä. No hattu auki, ykköstulpan reiässä öljyä, muissa vähän, yksi kuiva. Kuivaus ja tulille. Tovin pyöri, sitten taas neljälle. Hattu auki, kakkossylkyn puolasta kamat pihalla.

                      Pientä vitutusta. Taitaa mennä puolakonversion ostoksi noilla vakiopuolien hinnoilla. Öljy tuonne kai menee venttiilikopan tiivisteen läpi? Ainakin mitä lueskelin. Uudet tulpat jos pistäs sitten samalla joka sylkylle.

                      Merkinnöistä päätellen neljä puolaa viidestä on alkuperäisiä. Ainakin sylinterinumerointi löytyy. Vitoseen oli pistetty uusi. No kai tuo täysikäisessä autossa alkaa olla vaihtokuntoista...

                      Edit: Muuten kyllä ihan onnistunut päivä. Kalvojen lisäksi tuli kunnostettua tuo lasinpesin ja valmisteltua konttia tuohon hifistelyyn. Tuo hattuhyllyasennus voisi hyvinkin toimia.
                      Viimeksi muokannut LongJohn; 21.3.2009, 21:05. Perustelu: Lisäys

                      Comment


                      • Ei oo muuten sen öljyn kanssa poterossa niin justiinsa :)
                        Vaihdoin äskettäin yhteen urssiin nokkien välisen ketjun ja siis samalla venakopantiivisteen. Oli parissa poterossa öljyä ns ylös asti. Tulppia ei edes näkynyt siis. Ei pienintäkään käyntiongelmaa tai pätkimistä vaikka vehkeet 350hv luokassa.

                        Comment


                        • Tuo eväänsä pihalle sylkenyt puola häiritsee kyllä. Tiedä sitten mikä sille tuli, johtuiko vika jostain vai tuliko sille vain tunnit täyteen. Neljällä pyörii, kulkee miten kulkee ja kuulostaa ihan Saab 96. :D

                          Comment


                          • Ei oo muuten sen öljyn kanssa poterossa niin justiinsa :)
                            Juu, ei todellakaan.
                            Omasta en lähteny tiivisteitä vaihtamaan kun en uskaltanu niin kauan kuin vakiopuolat toimii.
                            Niinhän ne toimi koko sen ajan kun mulla auto oli.
                            Tulpat kyllä vaihdoin ja voi elämä sitä savun määrää käynnistettäessä tulppien vaihdon jäljiltä kun oli poteroissa olleet öljyt valuneet sylintereihin :)

                            Comment


                            • Liittyykö noiden puolien vaihtoon mitään erikoisempaa? Kuullut juttua mm siitä että kannesta irroitettuaan puolat vikaantuisi tms. Entinen pois, uusi tilalle, roikat ja pultit kiinni ja menoksi?

                              Comment


                              • Ei noihin mun mielestä liity mitään erikoista. Omasta ottanut moneen kertaan
                                orig. puolat kannesta pois ja ei ne siitä ole suuttunut.
                                Konversiota tilalle vaan.

                                Comment


                                • No niin. Nyt ois -94 puolat koneessa. Jotenkin tasaisemmalle vaikutti käynti ja veto kun kävin pyörähtämässä koeajolla ja mikä tärkeintä: viidellä mukilla mennään.

                                  Huoh. Jälleen yksi sunnuntai-illan Delta Mission parkkipaikalla menestyksekkäästi suoritettu. Elämää käyttis-projektin ja 25km päässä olevan verstaan kanssa. :)

                                  Comment


                                  • Kyselit Jussi tuota ei-vähäpäästöisyyttä tuossa aiemmin. Itselläni on se käsitys, että jos auto on vähäpäästöinen se lukee aina rekisteriotteessa. Itselläni ei sellaista tekstiä ole ja katsastusmies kyseli viimeksi että eihän tämä ole vähäpäästöinen ja jäin ihmettelemään asiaa, mutta en uskaltanu silloin jutella aiheesta enempää, sillä eka ajatus oli, että omat päästöt on liian ylhäällä ja katit romuna ja lompakko kohta kovilla. Onko jollain käsitystä, että jos tuota tekstiä ei ole, voinko kylmästi nakata katit pois ja nauttia muutamasta lisähevosta?

                                    Comment


                                    • No tuota. Minullahan tuota tekstiä ei ole. Katsastin auton joulukuussa 2008 ja leimalla auto meni ei-vähäpäästöisten normien mukaan. En tuossa vaiheessa sanonut inssille mitään uteliasta koska tiedän ettei auton katit ole häävissä kunnossa ja homma olisi ns kussut siihen. Kysyin sitten jälkikäteen rekisterinumerolla konttorilta onko auto vähäpäästöinen, tarkistakaa, ja on se. Se ei vain näy papereissa.

                                      En tiedä missä vaiheessa merkintä on pudonnut pois. Käsittääkseni tullin merkinnät on olleet ns jämptit eli he harvoin unohtavat moisia asioita. Olisiko sitten tämä oteuudistus sotkenut tuotakin. Tiedän tapauksia joissa autoista on hävinnyt mm turbo joka voi ratsiatilanteessa johtaa mielenkiintoiseen selkkaukseen virkavallan kanssa. Ei sillä että pellin alle kurkittavia ratsioita olisi kyllä koskaan sattunut kohdalle.

                                      Oman osalta ajattelin nautiskella merkitsemättömyydestä sen aikaa kun sitä kestää. -91 vuosimallisena inssi ei sitä sen kummemmin edes ihmetellyt, -92 eteenpäin se tulee sitten ollakin.

                                      Comment


                                      • Mitenkä noissa syttyasioissa AAN osalta. Voiko noissa olla "vikaa" ilman suoranaista selvää ilmenemismuotoa?

                                        Kun vaihdoin tuohon nyt tuon koko nipun puolia tulpanhattuineen tuntuu koko motti pyörivän tasaisemmin ja vetävän paremmin about koko kierrosalueella. En tiedä osaako tuommoista kuvitellakaan. Onko noissa mahdollista saada esim heikkoa kipinää tai jotain? Joka ei siis vielä pätkisi tai nykisi.

                                        Comment


                                        • Onhan se. Heti kun lähtee ominaisuudet vaeltamaan kulumisen myötä pois "määritellystä" niin rupeaa kipinä kärsimään.

                                          Comment


                                          • Jep, kyllä mullakin paljon jouheammin jytisee konversion jälkeen. Kaikki pienet nykäsyt ja rotäämiset poistui. Mitään kunnon vetoja en vielä ole tosin päässyt vetämään.

                                            Comment


                                            • Pitääpä ottaa tuo 1.8T konversio tuohon "to-do" listalle. Alkaa olla aika pitkä lista tulevalle kesälle. :D

                                              Nyt vaihdoin suoraan -94 auton koko alkuperäisen puolavitjan tuonne. Voihan se olla että ainakin tuo suolensa ulkoistanut puola on ollut vajaalla ennenkin. Hitto mikä käry.

                                              No pääasia että auto on taas liikenteessä. Näitä käyttis-prokkis kompromisseja. :)

                                              Tuossa oli muuten H&R 50/40 setti yhdellä klubilaisella varkaudessa mistä hain nuo puolat. Siinä toimi tuo madallus kyllä visuaalisesti hyvin. Ehkä tuommoinen 40mm setti takajousiksi olisi hyvä päivitys tuon kulkuasennon korjaamiseksi kun edessä on arviolta se -50mm.

                                              Comment


                                              • Minkä verran urs koneen pitäisi viedä öljyä?

                                                Maksimista on menty minimiin semmoisen 6500km matkalla. Mittatikun minimi-maksimi ero lienee puolisen litraa?

                                                Ahdin, kansi, männänrenkaat?

                                                Comment


                                                • Eiköhän tuo ole vielä suht normaalia, omakin vie jonkinverran. Ehkä venttiilinvarrenkumit alkaa olemaan näin vanhoissa vehkeissä jo senverran loppu että falskaa? Muuten kuitenkin toimii ihan hienosti.

                                                  Comment


                                                  • Minkä verran urs koneen pitäisi viedä öljyä?
                                                    Edellinen galluppi tuotti tälläistä: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=34520

                                                    Comment


                                                    • Täytyykös tässä alkaa ohjurinkumien vaihtopuuhaan kun mulla menee litra jossain kolmen-neljän tonnin huitteissa. Ja kai se mittatikun max-min on lähempänä litraa kuin puolta?

                                                      Comment


                                                      • Venakumit kai siellä olisi se eka kohde. Ahdin varmaan toinen. Hyrrä pitäisi vaihtaa / kunnostaa kyllä joka tapauksessa ja ei siitä kannen kunnostuksestakaan varmaan haittaa olisi. Muistaakseni alle 500 eurolla tuon sai laitatettua kun joskus asiaa tiedustelin. Sisälsi (jos en muista väärin) just nostimet, venakumit, oikaisun, puhdistelun ym. Siis irtokannelle tehtynä.

                                                        Yksi asia joka myös tuli mieleen on se paljonko kylmäkäynnistykset vaikuttaa öljynkulutukseen?

                                                        Comment


                                                        • Näin ne veronpalautusrahat alkaa löytää osoitettaan! Kunhan vaan riittäisi ...

                                                          Comment


                                                          • Mitenkäs 20vt venankumien vaihto kansi paikoillaan? Onko turhan v***umainen homma?
                                                            Viimeksi muokannut 8866; 26.3.2009, 14:28. Perustelu: ***

                                                            Comment


                                                            • Mitä öljyä käytät?
                                                              10w60 on aika jankkia talvella, mutta sillä ei ainakaan omassa hävinnyt yhtään.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X