Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 kunnostelua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    No pitääpä noita selvitellä.

    Tyhmä kysymys valoista. Noissa ässissähän on nuo "projektio" valot tai jotain sinnepäin. Miten ok noihin on tällätä xenon polttimot kiinni ja mistä sen "hyväksynnän" aiheelle näkee? Onko se lasista kiinni, heijastimesta vai mistä?

    Edit: Apropoo onkohan Urs4 ja Urs6 loksuissa ja puskureissa miten paljon eroa? Tämä niiltä osin mihin roiskeläpät tulee kiinni. S6 meinaan saisi läppiä, S4 ei. Siis mallin omia, tarvikeläpät taas istuu niin hienosti että turha vaivautua...
    Viimeksi muokannut LongJohn; 8.3.2009, 22:55.

    Comment


    • #92
      Xenonit vaatii kai (virallisesti) ihan oman umpionsa ja siinä lienee mukana lasi, jossa hyväksyntä. En tiedä onko umpiossakin joku vastaava leima tai jotain. Olikos urS6:een jo jotain orggis xenoneita tarjolla? Noita polttimosettejä (jotka tulee vanhoihin umpioihin) on netti pullollaan, mullakin on jotkut kiinanversiot odottamassa kokeilua. Ei ne lailliset ole ja valitettavan paljon ratsaavat noita. Ihan kuin ei olisi parempaa tekemistä liikenneturvallisuuden parantamiseksi.

      Ei kai puskureissa muuta eroa ole kuin että kutosesta puuttuu se musta lista, joka nelosessa on. Lokasuojat lienee samat, joten roiskarit mennee. Mistä olet niitä hankkimassa ja mikä on hintataso? Marmorilta, Tepolta vai jostain muualta? Kiinnostaisi itseäkin.

      Comment


      • #93
        Satkun projektori umpioon saa xenoni lasin kyllä, ovat vaan tuplahintaiset halogeenilaseihin verrattuina. Lisänä sitten se, että aidossa umpiossa on rajumpi rajaus myös ojan puolella. Alkuperäisenähän tuo xenon setti on sitten täysin käsittämättömän hintainen, haluat uusia polttimot? Tonni, kiitos ja sitä rataa.

        Comment


        • #94
          Läppiä ajattelin ihan Laakkoselta. Kysäisin niitä jossain vaiheessa. Ei olleet muistaakseni ihan käsittämättömän hintaiset vaikka kyllähän niihin se 80-100 euroa muistaakseni heilahtaa. Se homma vain jäi silloin syksyllä siihen. Ajattelin jos tälle kesälle ottaisi sen ohjelmaan noiden muiden kaveriksi.

          Mitenkähän paljon tuosta servotronicista olisi apua ohjauksen tarkkuuteen? Herkkähän tuo tuolla normitehostuksella on mutta varsinkin maantie/motarivauhdeissa voisi olla täsmällisempi. Kyrsii kun Octavia menee pienemmällä vaivalla kuin tuo.

          gedu,

          Tarkoittaako tuo nyt sitten sitä että xenon lasien kanssa noille umpioille saisi tarvike-xenonit nasauttaa? Mitä ne noista syynännee ratsiassa? Sitä lasin merkintää? Hajavalo kai noissa se "turvallisuusriski" on. -91 ei tietääkseni ole pakko olla korkeudensäätöäkään. Tuossa se kyllä on mutta ei tietoa toimiiko se. Ei tainnut ainakaan katsastuksessa edes kokeilla. Lasit minun pitäisi vaihtaa muutenkin. Ei huomauttele konttori, ainakaan viimeksi, mutta joku viisas on käyttänyt autossa valoluomia, liimannut ne jollain sikakitillä kiinni ja irtiottaessaan oli revennyt lasista palaset mukaan. Ei lasissa reikiä ole mutta luomien muotoiset urat menee.

          Comment


          • #95
            Sitä merkintää ne yleensä noissa ratsioissa hakee, vanhemman puoleinen urssi vain on "edellä" aikaansa, eikä ole vielä kuin toinen hyväksyntämerkintä lasissa ja vakio halogeeni hyväksynnän kirjaimet puuttuvat lasista lähivalon osalta.

            Itselläni on tosiaan xenon umpion lasit odottelemassa keulan kasausta, pesurin ajattelin lisätä ;) Ihan yhtä laittomat nuo H1 tarvikesenoneilla silti on, koska polttimo ei ole hyväksytty. Eiköhän tuo silti paremmin kelpaa kuin halogeenihyväksytty lasi.

            Comment


            • #96
              Mistä hommasit ne hyväksytyt lasit ja mitä niille tuli hintaa?

              Comment


              • #97
                Ihan marmorilta ostin, hintaa ~110€/kpl muistaakseni

                Comment


                • #98
                  Ja nelosen umpion lasit? Pistäs koodikin tuohon vielä.

                  Comment


                  • #99
                    Joo. Niin ja ne vakioglasit oli siis about puolet tuosta eli satasen nujakoilla pari?

                    Soittelin tuohon konttorille virallista kantaa. Umpio laseineen pitäisi olla hyväksytty, lasi todennäköisesti tässä tapauksessa riittäisi, lamppuja ei syynätä, manuaalinen korkeudensäätö pitää -95 vanhemmissa olla ja jostain syystä ne lampunpesimet.

                    Tuosta tulikin mieleeni oletteko asennelleet ursseihin "modernimpaa" lampunpesintä? Tuossa tulee ne neljä suihkua mutta varsin pienille alueille ja vaikka pyyhkimet pyyhkii vettä menee aika rajua vauhtia jos meinaa saada lasia puhtaammaksi. Skodassa taas on semmoinen hienojakoisemmin isommalle alueelle sumutteleva suutin.

                    Comment


                    • Kaivelen nuo osanumerot kun pääsen kotikoneelle, ei jaksa duuniläppäri kunnolla etka virtualmachinea.

                      Kyllä, kyseessä on ihan C4 100 projektoriumpioon istuva kantikas lasi.

                      EDIT: noniin. 4A0 941 115 H ja 4A0 941 116 H 102,6€ marmorilta.
                      Viimeksi muokannut gedu; 9.3.2009, 19:02.

                      Comment


                      • Niin ne ei-hyväksytyt oli tuosta about puolet?

                        Mikähän urssiin ois sopiva alustakorkeus?

                        Tuossa on nyt Eibachin jouset Konin iskareilla. Ihan ok mutta ehkä vähän turhan matala omiin ympärivuotisiin preferensseihin nähden. Pudotusta saattaisi olla joku -60mm luokkaa molemmissa päissä. Näihin tavataan kai laittaa yleensä epäsymmetrinen pudotus eli joku 30mm taakse, 50mm eteen voisi ehkä olla aika soppeli. Vai millaisia lie käytössä?

                        Comment


                        • Halogeeni lasi on 50-55€ kpl muistini mukaan, niin marmorilta kuin paikallisesta varaosaputkasta.

                          Itsellä on H&R "40mm" setti alla, onhan ne kattien suojaraudat aika alhaalla jo tuollakin.

                          Comment


                          • Itseä häiritsee hieman lievä keuliminen H&R -40mm setillä omassa autossa. Ja ei voi kyllä sanoa että olisi mitenkään vaikuttanut se lievä mataluus ajamiseen, ei ole koskaan ottanu mihinkään mikään kiinni vaikka ei ole kauheasti varottu madalluksen jälkeen. Kestää siis ihan normaalia ajoa noilla jousilla ilman pohjakosketuksia.

                            Comment


                            • Mulla menee H&R -40mm setillä just katsastuksesta läpi 8cm maavaralla, jokaista hidaste töyssyä joutuu kyllä tarkkaan miettien lähestymään. :)

                              Comment


                              • Tämän korkuinen tämä on nyt nykykondiksessa. Putki ui melko alhaalla. Tarkoitus olisi tuossa kesällä vaihtaa hormiksi ensin kunnossa oleva vakioputki ja nostaa katit naulaan. Muutaman sentin sieltä voisi nipistää kriittistä maavaraa jos putken asettelisi sopivasti.

                                Katsastus meni, ihme kyllä, ihan ok. Nosturille ajellessa se akseleista nosteleva nostin raahautui katin kohdalta mukana mutta kumitassujen yliajamalla saatiin ok pukille. Inssi vain naureksi että taitaa aika matala olla. :)

                                Minusta tuo perä on ehkä liian alhaalla. Siis symmetrian osalta. -60/-40 voisi olla ihan oiva. Ehkä. Taakse olisi tarkoitus lisäillä se kallistuksenvakain. Siihen ei taida olla vakiokalikkaa kummempaa (jäykempää) S2 tapaan tarjolla?
                                Attached Files

                                Comment


                                • Vaan eihän sitä monissa ursseissa ole sitä vakiotakaan. Kutoseenkohan vasta tuli?

                                  Comment


                                  • Avant korimallissa 17mm takavakaja.
                                    Mulla on Vallilan takomon tekemä 22mm customi takapäässa.

                                    Comment


                                    • Onkos avantin taka-akselisto muuten samanlainen kuin sedanissa? Eli käykö se vakain sieltä sedaniin?

                                      Eikös se tullut vakioksi jossain vaiheessa elinkaarta? Noissa ekoissa nyt ei ole mutta miten on 93-94 lähtien?

                                      Mulk,

                                      Miten vakaimen vaihto vaikutti ajettavuuteen?

                                      Comment


                                      • Mulla oli vissiin aika lailla viimeisiä ursseja ja siinäkään tuota takavakaajaa ei ollut.

                                        Comment


                                        • mulla on -92 urssi ja takavakaaja löytyy.

                                          Comment


                                          • Sedani takaakselin runkossa ei ole paikkoja vakajalle.
                                            S6+ sedanista en nyt osa sano.

                                            Jussi,
                                            Paha lähte sano, en ole päässy aja kovin paljo ja samalla tuli tehty monta eri muutosta.

                                            Comment


                                            • -92 Sedanurssi pihalla ja tietääkseni alkuperäinen takavakain paikoillaan... Jonkinsortin optio?

                                              +:
                                              http://img21.imageshack.us/img21/6884/img1917c.jpg <- Huono kuva oman audin madalluksesta sillä H&R setillä.
                                              Viimeksi muokannut Tuom4s; 10.3.2009, 12:30.

                                              Comment


                                              • Lieneekö sitten niin että ne joissa tehtaan jäljiltä on mahtunut pää pyörän ja kaaren väliin ei olisi takavakaajalla ja ne joissa ei pää ihan mahdu, olisi vakaajalla? Perhealbumista selvinnee.

                                                Comment


                                                • Mulla on Eibach -30 mm ja joka kerta syynäävät sitä katsastuksessa kun se auto meinaa auttamatta mennä sen kevennyskelkan yli. Viimeksi oikein mittasi ja kai siellä se vähintään 8 senttiä vapaata tilaa on kun ei mitään kommentoinut.

                                                  Maantiellä kun sattuu joku töyssy vastaan, niin kyllähän ne pohjan suojaraudat saattaa kolista tiehen kiinni. Kukas se muuten hakikaan ostetaan palstalla niitä rautoja ...

                                                  Vakaajasta en tiedä, pitää katsoa joku kerta. Lisävarustekoodeissa sitä ei taida olla kun omasta muistaakseni kaikille tarran koodeille on selitys löytynyt. Ellei se sitten sisälly johonkin kokonaisuuteen.

                                                  Comment


                                                  • Niin, unohtui tarkenteena, että omahan on siis sedan, ja takapäästä tanko löytyy. Urssiahan on saanut ilman "sports running gearia", jolloin puuttuu takavakaaja ja yhdystanko keulalta. Ulkonäkö tällöin tosiaan "traktori"

                                                    Comment


                                                    • Niin, sekoitetaan soppaa vähän vielä lisää. Omaan urssiin melkein kyllä tais pää mahtua kaaren ja kumin väliin ennen madallusta, ja yhdystankoa ei konehuoneessa ole vaikka takavakaaja löytyykin... Onkohan ne siellä Neckarsulmissa vai missä ihan arponut noita yhdistelmiä? :D

                                                      Comment


                                                      • Olin ensin varma, että mulla olisi tuo sports running gear ja konehuoneen tanko siitä huolimatta puuttuu, mutta oli pakko tarkastaa listalta ja eihän tuossa ole alunperin ollut kuin 1BA, Fahrwerk Serienausführung. Ilmankos oli ennen Eibachia niin korkealla. Toisaalta sillä pääsisi mökkitietä ajamaan pohjakosketuksitta.

                                                        Comment


                                                        • Jaa jaa, mullahan oli konehuoneessa tanko mutta ei sitä vakaaja.
                                                          Auto sedan ja alkuperäisestä korkeudesta ei tietoa, sittemmin ~40mm madallettu. Meni nippa nappa katsastuksesta läpi, nosturi tuli aina mukana.

                                                          Comment


                                                          • Hmm, kirjavaa on. Tuo takavakain kyllä kiinnostaisi mutta toisaalta kiinnostaisi myös se miten paljon sillä on ajettavuuteen merkitystä. S2 keskusteluista jäänyt kuva että on aika ehdoton ja mitä jäykempi sen parempi.

                                                            Tuossa on kesälle konehuoneeseen mm toisen välijäähyn asennus, ilmastoinnin lauhduttimen laittelu, öljynlauhduttimen kunnostus / vaihto ja siirto keulalle, lohkolämmittimen asennus ym. Tuli sitten mieleen että ahtimen voisi huollattaa / päivittää ja vaihtaa pakosarja johonkin fiksumpaan. RS2 ja Wagnerin sarjaahan väki taitaa noissa ns tehdas-look vehkeissä käyttää?

                                                            Mihin saakka piisannee vakiosuuttimet? Välijäähy jää kyllä ahtaaksi kai jo lastun kohdalla ja ahdin siinä 300hv huitteilla (kai?). Paikallisen ahdinpuljun kanssa oli huolto & upgrade hommasta puhetta. Lähinnä sillä mitä vakiohyrrälle olisi mahdollista tehdä. Aika järkevässä hintaluokassa tuosta saisi tuommoisen RS2+ ahtimen tehtyä.

                                                            Comment


                                                            • Vakiosuuttimet ja pumppu rupeavat olemaan myös tuossa 300 huiteilla rajoillaan.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X