Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 kunnostelua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Eikö etupuslat ole samat kaikissa C4 korisissa. Raidetangonpäätkin on samoja. Joissaki alustanumeroissa on eroteltu jonkin verran

    Comment


    • #32
      Kallistuksenvakaajan keskipuslat pikkasen elää version mukaan, muuten kaikki samaa

      Comment


      • #33
        Jep, vakaajan paksuuden mukaan (kannattaa mitata) ja tässä kohtaa on sitten ollut aktessa ainakin joskus virhe, juurikin noiden etummaisten puslien kohdalla.

        Comment


        • #34
          No niin. Tässä alkaa kehitelmät kehittyä. Raidetangon päät, kallistuksenvakaajan ulkopäät ja taka-alatukivarren rungon puoleiset puslat menee ainakin uusiin. Samalla voisi laittaa poikkituen tuonne konehuoneeseen kun sitä ei tuossa vuosimallissa vielä ole.

          Mites tuon takavakaimen kanssa. S2 tulee luettua paljon juttua miten sillä voi edes ajaa ilman takavakainta mutta ei sen puute ainakaan tuossa tee asiaa ihan toivottomaksi. Sen mitä tässä on kurvaillut. Vaan miten paljon sillä sitten on urs merkitystä?

          Entä onko takavakain lisättävissä vakiorautaan? Alatukivarteen ja apurunkoonhan se tulee? Saako apurunkoon hitsattua kiinnikkeet vai miten monimutkaisesti se on järjestelty?

          Comment


            #35
            Minulta löytyy tarvittaessa urssin oma poikkituki konehuoneeseen, ei sovi oman auton konehuoneeseen johtuen jarrunestesäiliöstä jossa korkki keskellä säiliötä, ursseissa joissa on alunperin ollut poikkituki säiliön korkki on kuskinpuoleisessa laidassa.

            Comment


            • #36
              Onko muuten kaikissa ässissä ollu se poikkituki pannuhuoneessa?

              Comment


              • #37
                Alkuperäinen kirjoittaja Jussi Toivanen
                Entä onko takavakain lisättävissä vakiorautaan? Alatukivarteen ja apurunkoonhan se tulee? Saako apurunkoon hitsattua kiinnikkeet vai miten monimutkaisesti se on järjestelty?
                Itse vaihdoin poikittaistakapalkin kun originaalissa, <ei-vakaajaa-tehtaalta-mallissa>, ei ollut korvakkeita vakaajan kiinnittämiseen. Samoin kuin nilkasta puuttui <pultin paikka>. Paikan puuttumisen korjasin porakoneella, pultinpätkällä ja hitsipisteillä. Tekijähenkilö varmaan pukkaisi korvakkeet palkkiinkin kotikonstein.

                Tosin semmoinenkin malli on sattunut silmiin mihin vakaajaa ei ollut tehtaalla asennettu mutta poikittaispalkissa oli korvakkeet kyllä. Siitä en tajunnu kattoa että olisko koiranluun pulttipaikkaa ollut.


                Alkuperäinen kirjoittaja raine keränen
                Onko muuten kaikissa ässissä ollu se poikkituki pannuhuoneessa?
                Ei, omastanikin puuttuu.

                Comment


                • #38
                  Tässäkun nyt on puslista puhe niin löysin kaapista jotain Tepolta joskus tulleita C4:sen puslia:

                  Molemmissa audi/vw logot
                  893199415 2kpl

                  893199419 2kpl (boge)

                  Ei mitään käryä mitkä puslat, mutta jos tarvetta niin lahjoitan kulujen hinnalla...

                  Comment


                  • #39
                    Tuo korkkiasia onkin hyvä pointti. Muistelen, täytyy varmistaa, että omassa tuo jarrunestepurkin korkki on tosiaan keskellä purkkia eikä sivussa. Samaten tolpissa pitäisi olla kiinnikkeet tuelle.

                    Kari: Millaisia eroja ajettavuuteen syntyi tuon takavakaimen lisäämisellä? Millainen alustaratkaisu kaikenkaikkiaan?
                    Viimeksi muokannut LongJohn; 24.8.2008, 09:14.

                    Comment


                      #40
                      Äkkisen etkailun perusteella noi mjkr:n puslat ovat kyllä kasikymppisen (B3/B4) ja coupen etukelkan etumaiset ja takimaiset puslat.

                      Muistelisin jostakin lukeneeni, että ainakin tuo urS4:n yläpäiden välinen poikkituki konehuoneessa on mallivuodesta -93 (P) alkaen, samoihin aikoihin tuli muutoksia myös mm. raidetankoihin. Ellen ihan metsässä ole niin veikkaisin tuon takavakaajan tulleen samoihin aikoihin.

                      Comment


                      • #41
                        Äkkisen etkailun perusteella noi mjkr:n puslat ovat kyllä kasikymppisen (B3/B4) ja coupen etukelkan etumaiset ja takimaiset puslat.
                        Samaa äsken qoogletin, mystinen homma tosin kun koskaan en ole mitään kasikymppiin ostanut :) noh, saa ne kuitenkin...

                        Comment


                        • #42
                          ursseissa joissa on alunperin ollut poikkituki säiliön korkki on kuskinpuoleisessa laidassa.
                          Siis hyttiin päin se korkki on poikkituen kanssa, näin.

                          Comment


                          • #43
                            Alkuperäinen kirjoittaja Jussi Toivanen
                            Kari: Millaisia eroja ajettavuuteen syntyi tuon takavakaimen lisäämisellä? Millainen alustaratkaisu kaikenkaikkiaan?
                            Iskareina Sacshin advantaget ja jousina suurin piirtein tehtaan sport running gearseja vastaavan mittaiset vieterit, eli ei hiposettiä. Radalla en oo päässyt vielä testaamaan, normiajossa tuntuu että kiikkuminen pitkissä rampeissa rauhoittui sekä soralla puskee vähempi. Enempi varmaan plasebo-vaikutusta kuin oikeaa, harvemmin kuitenkaan tulee työnnettyä niin rajoilla että moisia eroja oikeasti huomais.

                            Comment


                            • #44
                              Se meni sitten joku tunti viikonloppuna auton parissa. Syyläriä ei vielä ehtinyt vaihtaa mutta pääasialliset puslanvaihdot on nyt tehty. Alkaahan tuo kulkemaan pikkuhiljaa suoraankin.

                              Alusta paljastui tarrojen perusteella Eibach-Koni yhdistelmäksi. Ei vielä muutoskatsastettu.

                              Mitenkähän tuon putken kanssa tekisi. Laskennallisesti 2x2,25" hormi on suurempi kuin 1x3". Katit jää joka tapauksessa pois tai vaihtuu vapaammin hengittäviin. Onko vakioputki tuonne 400hv vielä hyvä ratkaisu ja jos ei, mitä tilalle? Nykyinen tilkkutäkki lähtee ainakin penkalle sieltä.

                              Comment


                              • #45
                                Liekkö noita taka-alatukivarren rungonpuoleisia etummaisia puslia (sinne kynnyksen alle) monen kokoisia? Purettiin tuossa tukivarsi ja varaosiksi ostamani 48mm halkaisijaltaan olevat puslat eivät käy. Reikä on 44mm. Eikä jäänyt reikään puslankappaleita tai muuta ylimääräistä.

                                Comment


                                • #46
                                  kyllä tuo isokorisen vakioputki taitaa aika pitkälle riittää, et vain halua uusia sitä ;) Hinnat ovat aika uskomattomia jos lähdet kyselemään, taitaa vain marmorilta löytyä kaikki osat. Yksittäinen 3" ränni alusta loppuun riittää tavoitetehoihin vallan mainiosti.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Saahan noita käytettynä. Ei se ole ongelma. Tuon nykyisen tilkkutäkin tilalle melkein mikä tahansa rööri on hyvä. Vakiosounditkin on ihan ok, ei tuosta ralli-raaseria ole tarkoitus ainakaan soundien osalta alkaa tekemään.

                                    Downpipe on tuolla vakioputkella ainakin visuaalisesti se ahtain paikka. Samaa hormi kuin loppuosakin mutta yksiosaisena. Loput sitten sillä 2x2,25" jonka ainakin pitäisi höökiä paremmin kuin 1x3". Poikkipinnan osalta. Onko se sitten putkistossa kaikki tarpeellinen en tiedä.

                                    Pitää tuohon kyllä voimaa saada. Ei kerkiä vakiona enää mihinkään. :)

                                    Comment


                                    • #48
                                      Jos on täysin vakio niin kunnon lastulla saa todella huomattavan muutoksen aikaan. Ja käytettävyys säilyy.

                                      Joko on lappeenrannassa tilaus vetämässä? ;)

                                      Comment


                                      • #49
                                        No jos sitä sitten ajallaan saalistaa jostain vakioputken ja koittaa ilman katteja tai kisakatin kanssa elää.

                                        Tänään tuli tällättyä uusi jäähdytin ja kiertovesipumppu autoon. Öljynlauhdutin näyttää siltä että vaihtoon menee kun seuraavat öljyt vaihtaa.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Simmonsiltahan löytyy 3" putkisto urssiin http://www.simons.se/Katalog/AUDI/AU...ns_Exhaust.htm, TUolta melko edullisesti http://www.modificars.fi/product_det...0e4b6bc87b14d5

                                          Comment


                                          • #51
                                            Miltä tuo Koni/Eibach-yhdistelmä tuntuu?

                                            Sachsin Advantaget odottaa asennusta ja jouset pitäisi vielä valita.

                                            Comment


                                              #52
                                              Joo ja saman putken saa minun kautta hintaan 550€ ... toimitusaika noin 1 kk ... Päivitetty hinta... (uusi työpaikka) :D
                                              Viimeksi muokannut Vieras; 29.1.2009, 16:52. Perustelu: Hinta päivitetty vastaamaan todellisuutta

                                              Comment


                                              • #53
                                                Noiden putkien osalta kysymys kuuluu mitä siitä kostuu? Toki uusi putki on aina uusi putki mutta tarjoaako 1x3" hormi parempaa hengitystä verrattuna vakioon 2x2,25" verrattuna? Katit penkalle tietysti.

                                                Arctos:

                                                Sanotaan että alusta on _jämäkkä_. Joku voisi sanoa kovaksikin mutta se en ole minä. Pudotusta on kyllä varmaan luokkaa 60/40mm tai vastaavaa eli melkolailla matalalla mennään. Ei ole passannut vielä hirveästi kanttailla kun ei ole nuo renkaat vielä kondiksessa, just saatiin pyöränkulmat pääosin kuntoon. taakse jäi vielä hieman liikaa aurausta.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Vaimentimista jne ja niiden ahtaudesta en tiedä, mutta:

                                                  pii x r^2=a

                                                  pii x 1,5^2=7,0685... neliötuumaa.
                                                  2 x pii x 1,125^2=7,9521... neliötuumaa.


                                                  Edit, ja niinhän tuo asia tuolla jo olikin mainittuna... No, tässä lukuina :D

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Kyllä tuo ison korin vakioputkisto hengittää ihan kivasti. 3" putkella ei suuren suurta eroa aikaiseksi saa. Toki turbolta jos pistää uusiksi, niin pääsee sen hitusen halvemmalla, kun ei tarvi ku yhden katin (3" rosterikatti virtaa aika julmasti)

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Miten paha pullonkaula downpipe sitten lie? Näyttäisi tulevan yhdellä 2,25-2,5" hormilla turbolta ja jakaantuu sitten ennen katteja kahdeksi. Saahan tuohon vakio catback putkistollakin sen 3" yhden katin tilsittyä väliin kun alkupää on kuitenkin yhdellä putkella.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        alkuperänen DP on tosiaan "pieni" jakautuen sitte kateille. En tiedä vaikutusta, kun en ole suoraa vertailua päässy tekemään ennen ja jälkeen.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Noinkin matalassa alustassa ei passaisi olla ainakaan yhtään vakiota enemmän roikkuvaa putkistoa. Vakion näyttäisi saavan jonkun 3cm ylempänä menemään kun ottaa marginaalit pois sijoituksessa.

                                                          Mitenkäs jos putkiston tekisi soikeasta putkesta? Saisi poikittain poikkipintaa ja pystysuunnassa ei jäisi roikkumaan.

                                                          Ohjaus keskittää vähän heikosti. Taitaa olla Audin / VAG perinteisiä mutta voisiko tuo johtua myös jostain välyksestä / viasta? Tuntuu ettei ratti pysy suorassa vaan se jompaan kumpaan päin vetää kun ratista heittää irti.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Hmm, pakoputki ylemmäs ja maavara kasvaa. Heti kun saat vakioputken 3cm ylöspäin nousemaan niin resepti kuvien kera tänne. Kiitos

                                                            Foxin putkiston kanssa maavara säilyi ihan samoissa kuin vakio putkenkin kanssa.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Putki tuossa tuntuu pitkin mantuja ekana raahaavan. Ei sitä koko matkalta saa ylemmäs mutta tuosta kriittiseltä alueelta katit ja keskiputki näyttäisi saavan. Toki tämä vasta visuaalisesti, en tiedä miten paljon tarvitsee modata, paljonko tarvitsee marginaaleja tärinän ym osalta mutta noin ½ putkenmittaa olisi hyvinkin tilaa nostaa ja jää vielä matkaa tulipeltiin ym.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X