Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 kunnostelua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Urs4 kunnostelua

    No niin. Se tuli sitten semmoinen investoitua. Sinänsä siistissä kunnossa mutta joissain määrin on pientä kunnostelunakkia tiedossa. Jäähdytin tihkuttaa hieman, kone on öljystä kostea, pientä siistimistä ja läpikäyntiä korissa ym.

    Uutena Urs rakentelijana tuli muutama kysymys alkuun mieleen. Koneen oikealla puolella (keulaltapäin katsottuna) imusarjan alla on semmoinen ison jogurttipurkin kokonen nassikka josta lähtee letkuliitin ylöspäin mutta siinä ei ole letkua. Mihin tämä vekotin liittyy ja tulisiko siinä olla joku letku kiinni?

    Moottorin alle kertynyt öljy oli melkolailla kirkasta ja samanlaista löytyi vajuneesta hydrauliikkaöljytankista. Ensihavaintojen perusteella pumppu vuotaa. Lieneekö tuohon saatavilla paikkauskittiä vai meneekö pumppu uusiin?

    Täytyy nyt katsoa mitä kaikkea tuolle keksii. 6-lovinen 2.2 20V turbo vakiotekniikalla, alusta on pudotettu tonttiin. Apurunko on ottanut jossain vaiheessa kolauksen ja täytyy käyttää pyöräkulmien säädössä jos ne osaisi sanoa onko se vinossa ja jos pitäisikö vaihtaa. Puslia menisi ainakin vänkärin takakulmaan ja sikäli ajattelin tilata koko sarjan powerflexejä ympäriinsä niin saa kaikki kerralla kuntoon.

    Lieneekö noihin poikkitukia saatavilla ja jos niin mistä? Takakallistuksen vakaimia on kai myöhemmissä malleissa, käynekö ne noihin ensimmäisiin? Tai onko vakaimiksi tarjolla jotain jäykempiä malleja kuten S2 puolella whiteline tai RS2 vakain?

    Kiitoksia jo etukäteen. Pistelen tähän kuvia jahka saan otettua ja prokkiksen etenemistä sitten ajallaan. Viikonloppuna pitäisi ainakin korjata vuotava putkisto ellei tee rosterista cat-back mallista kokonaan uutta. Suositusta päätevaimentimeksi? Jäähdyttimen kanssa vaihtaisi jos jostain sen kaivaisi vkl mennessä.

    #2
    Ikävä kyllä tähän koriin ei uretaanipuslia löydy. Eikä löydy tukevampia kallistuksen vakaajiakaan. Poikkitukia löytyy uudemmista ursseista. Takakallistuksen vakaajan asennukseen tarvit uuden takapalkin, vanhemmissa ei ole kiinnikkeitä vakaajalle.

    Comment


      #3
      Ota siitä "jugurttipurkista" kuva niin arvuutellaan lisää, ei ihan äkkiä tule mieleen mikä se voisi olla. :)

      Comment


        #4
        Hydraulipumppuun saa ihan korjaussettiä ja sitten saa pelkät O-renkaat niihin paineputkien liittiimiin, (vähän riippuen mistäpäin vuotaa). Pelkät O-renkaat maksaa muutaman euron, korjaussatsi tais olla useamman kympin. Kyselin aiheesta tuossa kesällä, mutta vaihdoin sittemmin koko pumpun.

        Hydrauliöljyn pitäisi olla sitä "vihreää kultaa" kaiketi, ei mitään kirkasta lientä, tosin en tiedä vaikuttaako tuo vuotamiseen.

        Comment


        • #5
          Pitää selvitellä tuo vuotopaikka. Helpoin korjata siinä vaiheessa kun vaihtaa tuon syylärin. Harmi kun puslia ja jäykkiä vakaimia ei saa. Powerflex ei ainakaan tunne koko koppaa.

          Tuosta jogurttipurkista tuli mieleen liittyisikö se jotenkin cruiseen? Semmoinen viiksen päässä on mutta ei pelaa. Alipainehäsmällä eikös se noissa toimi? No otan kuvan iltamassa niin selviää lisää.

          Tuli mieleen saako tuohon joltain valmistajalta ärhäkämpää / isompaa / parempaa välijäähyä? Samalla saisi vaihdettua kun purkaa keulan.

          Comment


            #6
            Ei löydy valmista cooleri settiä keneltäkään. Ilmastoiduissa projektia hankaloittaa krooninen tilanpuute. Itsellä on "tuotteistus" menossa valmiista vesi-ilma kitistä, mutta tämä siis vielä täysin vaiheessa.

            Comment


            • #7
              Mitenkähän riittävä tuo vakiocooleri on ehjänä ja kondiksessa? Jos piristyspuolta ajattelee.

              Comment


                #8
                lastutuksen sietää, siihen loppuu.

                Comment


                • #9
                  Tuon on jotkut tainneet ratkaista tinttaamalla keulalle RS tyyppisen puskurin jossa on enemmän tilaa. Harmi kun tuohon vakioon on vain ulkoasullisesti mieltynyt.

                  Comment


                    #10
                    Senpä takia lähdin itselleni kasaamaan vesi-ilma jäähyä, riittävä jäähdytin ja riittävä pumppu.

                    Comment


                    • #11
                      Mitenkäs muistaakseni 034motorsportin sivuilla olen nähnyt urssiin tarkoitetun coolerisetin... Mikään turhan edullinen se ei mielestäni ollut, mutta kuitenkin.
                      Vaan mitenkäs sopivuus euroopan malleihin, usassa taitaa olla jotkut pitkät puskurit myös urssissa? Oman auton pellin alle kun katselee niin ei siellä kyllä ylimääräistä tilaa coolerille juurikaan ole...

                      Edit:
                      http://www.034motorsport.com/product...roducts_id=218
                      vaikuttaa kyllä vähän jenkkiversioon sopivalta...
                      Viimeksi muokannut Tuom4s; 14.8.2008, 15:08.

                      Comment


                        #12
                        Mulla on toinen vakiointersyyläri modattuna toiselle puolelle, lähes identtisesti on ulkonäöllisesti kuin alkuperäinen. Öljyjäähdytin on siirretty keulalle, toki siinäkin on ulkomitta kasvanut ainakin luokkaa kaksinkertainen alkuperäiseen verrattuna.

                        Comment


                        • #13
                          Noni. Tommone nassikka siellä koneen kyljessä on. Lenssin muodosta päätellen oletan että tuohon on jokin letku tarkoitus vetää.
                          Attached Files

                          Comment


                            #14
                            näyttäis jälkijäähdytys pumpulta,ne tapaa vanhemmiten vuotaa,siksi se on ohitettu.

                            Comment


                            • #15
                              Jälkijäähdytys? Eli kierrättää ainetta sammutuksen jälkeen että ahdin jäähtyy paremmin tms?

                              Comment


                                #16
                                jepulis

                                Comment


                                • #17
                                  Käytöstä poiston jälkeen asian voi ilmeisesti korvata pyörittämällä tyhjäkäynnillä vähän aikaa ennen sammutusta?

                                  Vai miten kriittisiä nuo ahtimet on tuolle asialle? Tällä hetkellä työmatkaa ajatellen molemmissa päissä on ihan jonkun matkaa hyvin leppoisaa taajamakruisausta pienillä kierroksilla.

                                  Comment


                                    #18
                                    riittää kun ajelee rauhallisesti muutama kilometri ennen sammutusta

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mitähän noissa on maksimiahdot vakiona? 2,0 eli 1 bar ylipaineille tuosta saa oman mittarin menemään. Sen kummempaa turbopotkua ei ole, viittaisiko se sitten vakiosoftaan.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Vaikuttaa vakiosoftalta, ellei sitten ole ahtovuotoa.

                                        Tuo jugurttipurkki tosiaan jälkijäähyn pumppu, tuolla hieman juttua aiheesta

                                        Comment


                                        • #21
                                          Miten monesti tuo pumppu on sitten ohitettu ja miten haitallinen sen puuttuminen on? Linkitetyssä keskustelussa oli maininta mm kannen jäähdyttelystä ajon jälkeen kesäkuumalla tms. Coupessa oli se apujäähy jonka monet on tainneet viskata penkalle mutta kuuluuko tuo samaan kategoriaan?

                                          Jossain 3-4 vaihteilla yläkierroksilla ++4000rpm alkaa kuulua ääntä kuin joku soittaisi tamburiinia. Mistähän tuommoinen syntyy?

                                          Hukkista on rukattu, puhkuu konehuoneeseen, motissa vaparisuodin. Sinänsä kiva äänimaailma mutta tuo kilinä on vähän outo juttu.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Näyttäisi tuo tuon keskustelun perusteella olevan ihan tarpeellinen. Täytyypä tutkia noita putkistoja tarkemmin huomenna. Ilmeisesti lyhyellä putkenpätkällä ohitettavissa. Viksu systeemi sinänsä jos toimii.

                                            Minkä verran sakki on tehnyt näihin itse putkistoja? Liekkö kannattava projekti?

                                            Onko tietoa apurunkojen alumiini/kumipuslien koosta, muodosta ja mitoista? Lueskelin että noita on porukka korvannut alumiinisilla nassikoilla ja jos noita apurunkoja kunnostelee voisi vaihtaa tanakat koneistetut palikat sinne. Pitäisi vain tietää mitat millaiset tekee.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Click image for larger version

Name:	2318154183_0ac53735c3_o.jpg
Views:	1
Size:	74,9 Kt
ID:	1594695

                                              Click image for larger version

Name:	2318154171_0d5f403108_o.jpg
Views:	2
Size:	106,8 Kt
ID:	1594696
                                              Tällaiset jäykät puslat on nyt ollet jonkunajan kiini mun auton etuapurunkossa. Etumaine on helppo, pelkästä kakspuoline pyörähtysosa, takimaine billetkiinike on hankala mitoita, siitä löytyi .dxf kuvatkin, kunnes tietokone kaatui :S

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ai pahus. Kuulostaa tutulle. Itse just revin hiuksia päästä (niitä loppujakin) pari viikkoa sitten kun meni koneesta kovalevy. Sieltä sitten kaiveli recovery ohjelmilla pari päivää mitä sieltä sai. Onhan noita varmistellut mutta ainahan siellä jotain varmistamatontakin on.

                                                Nuo takapuslat näyttää tosiaan siltä että nuo ei ihan ulkomuistista tule oikein. Jos jollain olisi tosiaan ihan CAD .dxf tiedostot olemassa niin saisi oikoseltaan oikeanlaiset.

                                                Millaisia kokemuksia noista jäykistä on käytössä? Muut puslat ilmeisesti kaupan tavaraa?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ohjaustuntuma parani huomatavasti, muuta eroa ei ole.
                                                  Sit ku laita mootorin ja vaihteistonpuslat race mallisia, alka tulla jurina.
                                                  Nii .. ja vakioputkistossa kannata pysy niin kaua ku mahdollista, jos vaan katit ripusta tallin seinälle :) sillä pitäis menna neljällä alkavin lukemin helpolla.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Katit on siis ne jotka ahdistaa. Onhan tuossa vakiona näppituntumalta 2x2,25" tuo hormi takapöntölle asti, kai se johonkin asti henkii. Miten toimiva lienee downpipe? Oletuksella että pysyttelee pakosarjan kanssa mallissa RS2 tai Wagner RS2.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Ei tuo jälijäähy lähde pyörimään edes kesäkuumalla "normaalissa" kaupunkiajossa. Radalla kuulemma saa pörräämään, anturi taisi kytkeä sen päälle vasta 115c huitteilla. Foorumilla keskustelua aiheesta enemmänkin.

                                                      Ja koitetaan nyt pysyä housuissa vaikka se tq nyt onkin pihassa :D

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Tuosta jälkijäähystä on paljon juttua foorumilla kun jaksaa kaivella.
                                                        Ursseissa se lähtee kyllä todella herkästi päälle, kesällä ihan normipyörittelyt riittää.
                                                        Onpa porukka laittanut myös kylmempiä antureita saadakseen alemmassa lämpötilassa pyörähtämään.

                                                        Edit: Siinä pari ketjua alkupalaksi
                                                        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...E4lkij%E4%E4hy
                                                        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...E4lkij%E4%E4hy

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          115 asteesta lueskelin minäkin. Kaupungilla ajellen sain eilen 95 astetta aikaan. Tosin voihan tuon tuonne laitella, ei ole kallis mokkula kuitenkaan ja samalla vaivalla menee kun syylärin vaihtaa jos vain ohjausvermeet on kondiksessa.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Puslia. Liekköhän normi C4 satkun raidetangonpäät ja kallistuksenvakaimen ulkopuslat samanlaiset kuin ässässä? Tai 100q taka-alatukivarsien apurungon puoleiset puslat ässän puslien kanssa?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X