Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 4000S

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 4000S

    Audi 4000S 2.2 quattro

    Tämmönen audi on ollut omistuksessani jo muutaman vuoden. Auto jäi lepäämään viimetalvena, kun kansipahvi tai kansi meni rikki.
    Vihdoinkin voisi löytyä lisää mielenkiintoa autoa kohtaan ja alkaa laittamaan sitä liikenteeseen ihan taas tosissaan.
    Audiin on vaihdettu taannoin vaparin tilalle 10v puhallinkone, mutta ei ikinä vielä leimattu tälle tekniikalle. Nyt olisi tarkoitus ihan aluksi laittaa auto taas kuntoon ja liikenteeseen, ennen ensikesänä alkavaa talonrakennusprojektia.
    Onhan se päässyt nuhraantumaan seistessään ulkona ja sisusta päässyt pahaan kuntoon, mutta nyt syksyllä ja tulevan talven aikana otetaan auto projektiksi.
    Tallissa on tekeillä samaan aikaan VW Golf Mk1 82´ automaatti ja RS Starletti, joten täytyy hiukan siivoilla että saadaan audi sisälle ja purkuun.

    http://public.fotki.com/CastrolSpiri...00/autot2.html
    Viimeksi muokannut CastrolSpirit; 6.8.2008, 18:02.

  • #2
    6.8
    No niin, auto lähti käymään pienen jumppaamisen jälkeen. Ilmeisesti vuoden mittainen ulkoseisotus tehnyt kepposensa.
    Sain auton siirrettyä sisätiloihin, tosin pienemmän tallin puolelle, jossa ei voi kuin korkeintaan alotella purkutyöt. Tarvis alkaa miettimään projektin todellista suuntaa. Ilmeisen selvää, että kone pois ja remonttiin. Samalla tarkoitus päivittää löpövehkeet pikkusen toimivammiksi kuin tuo alkuperäinen härdeli. Lisää tehoo, sehän on selvä, mutta 10v tekniikassa pysytään.
    Voimansiirto pitänee myös purkaa ja tarkastella, samoin alusta ja jarrut.
    Väri ei vaihdu, mustassa pysytään. Jos mattamustan tekis ja valkoset compotivet alle samaan tyyliin kun ruotsalaisen Limmetin BMW..? Vai onko tämä jo nähty?
    Sisusta lähtee kaikki purkuun ja vaihdetaan auton tyyliin sopivammaksi.
    Hommat jatkuu...

    Purin konepellin, etupuskurin ja maskin pois käynnistysoperaation yhteydessä:
    http://public.fotki.com/CastrolSpiri...0/img1544.html
    Viimeksi muokannut CastrolSpirit; 6.8.2008, 19:46.

    Comment


    • #3
      Kyllä siitä härskin pelin varmasti saa, mattamusta+valkoiset rattaat ei ole nähty juttu jos pellin alla on muutakin kuin pari puuhevosta ;)

      Comment


      • #4
        Aletaan aivan aluksi ihmettelemään konetta. Eli lisää tehoa, luonnollisesti. Unohtamatta kuitenkaan ihan perusjuttuja ja huoltotoimenpiteitä.
        Koneita löytyy aihioksi tällä hetkellä vapari JT-moottori, sekä autossa vielä kiinni oleva ahdettu WJ. Mahtaisikohan näistä koneista löytyä jotain mitä voisi yhdistää? Ainakin vaparin imusarjaa ajettelin käyttää.
        Lisäksi laitoin ostoilmoituksen ylimääräisestä sylinterinkannesta, jonka aion teetättää ja virtauspenkittää projektimoottoria varten.
        Pakosarjan valmistan itse, tai ainakin yritetään. Alkuperäinen satsi näyttää olevan halki sieltä täältä. Alkuperäistä ahdinta en aio käyttää.
        Välijäähdytinkin on jo hankittu joskus vuositakaperin Tupin audin keulalta, mutta tätä jäähyä käytän nyt turbo starletin nokalla, joten hankin varmaankin uuden.
        Moottorinohjaukseen valjastan megasquirtin, jollaisen olen jo pidempään halunnut väkästellä johonkin autoon.

        Ajatteli jonain yönä raapustaa nettisaitin projektille, jonne voisi laittaa tarkempia ja yksityiskohtaisempia juttuja esim. megan asennuksesta.

        Tästä lähdetään!

        Comment


          #5
          kymppiveessä on kyllä se oikea ääni mutta voimassa se antaa kyllä moniventtiiliselle melkoisesti tasoitusta. Onneksi hylsy ei mahdottomia paina niin vähempikin voima kuljettaa ihan kivasti.

          10V:n imusarja on sen verran tiukka paketti että sen sisään ei sähkösuuttimia tukkeineen kovin helposti sovitella.

          Varmista että jakajassa on 5-reikäinen levy hall-anturille, ainakin ennen se oli ainut tapa saada mega toimimaan 5-sylinterisessä.

          Comment


            #6
            Suuttimille kannattaa heti suosiolla tehdä paikat imusarjaan. En ole keksinyt keinoa saada yli 350cc/min suuttimia sopimaan suoraan kanteen (vain niitä saa juuri sopivan mittaisena). Suosittelen tekemään paikat perus-Bosch-suuttimille.

            Myös pakosarja on hieman ahdas tehdä imusarjan alle. Minun kuvista löydät lähinnä vinkkejä, miten ei pidä tehdä. Hukkaportti on mulla ahtimen ja imusarjan välistä ylös ja DP:n päälle. Sen voisi viisaana tehdä myös kollektorista taakse ja sieltä dp:n ali ja viereen ylös. Näin jää ahtimelle paremmin tilaa ja imusarjan pystyy asentamaan purkamatta pakopuolta.

            Megaan tarvitset vapaahengitteisen jakajan (5-reikänen hall-kiekko). Hitsauslukitse keskipako ja alipainesäädöt.

            Eläkä Teppo hakkaa 10v-konetta maan rakoon. Käyttöaluetta on ehkä vähemmän, mutta osaa sekin kulkea! Kyllä mä sulle vielä joskus näytän ;)

            Comment

            Working...
            X