Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ex - S4 Avant 2.7bt vm. 2000

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Noissa Wagnereissa on se huono puoli, että se käyttää alkuperäisiä letkuja. Ja niissä on vikana se että niissä on typerät S-mutkat mitä RS4 ja ER:n coolereissa ole. Niissä on ihan suorat letkut.

    Eli mutkista tulee turhaa virtausvastusta.

    Comment


    • No niin, nyt on coolerit vaihdettu hieman leveämpiin/paksumpiin alumiinipäätyillä varustettuna. Samalla uusin muutaman ahtoletkun ja klemmarit. Aika värkkäämiseksi tuo asentaminen meni ja dremelillekin käyttöä riitti että sai sopimaan paikalleen.

      Seuraavaksi menee paikalleen RS4-suuttimet/adapterit ja maffi, sitten auto säädettäväksi. Mitä mieltä raati on, tohtiiko autolla ajaa nätistä ahtamatta tuommosen 120 km siivun, vai olisko viisaampaa laittaa vasta perillä nuo palikat paikalleen?
      Attached Files

      Comment


        Nuo näyttäisi CX-racingin coolereilta?

        Voi käydä rikkaalla RS:n suuttimilla, mutta toisaalta jos laitat MAffinkin samalla niin se saattaa toimia parina ihan ok. Ei ole tuollaista tullut kokeiltua.

        Comment


          Suuttimet kannattaa laittaa kyllä, sen verran tekemistä niissä on sitten säätöpaikassa. Rs4 suuttimilla käy rikkaalla, joten tee matkan ajaksi maffi sekoitus eli rs4 maffirunko ja s4 anturi. Säätöpaikassa on anturi sitten helppo vaihtaa.

          Rs4+rs4 kamoilla menee varmasti liian laihalle.

          Vag-com:n block 033 tai oliko 034 kertoo miten ecu sitten säätää suuttimia eli miinustaa jos on liian rikkaalla jne. 032 kertoo sitten pitkäaikaisarvot mutta niitä ei paljoa sun matkan aikana kerkeä tulemaan.
          Viimeksi muokannut vayne; 4.10.2009, 12:21.

          Comment


          • Kiitoksia vinkeistä!

            Mikko: coolerit on vissiinkin noi, välikäden kautta sakemannien Ebaystä tilasin.

            Säätämiseen liittyen vielä vähän ihmeteltävää, eli vähitellen on tuo 2800-5200 rpm tehoalue alkanut hivenen häiritsemään, eli saako uudella ohjelmalla puhtia aivan ylärekisteriin asti? Paljonko olis semmonen turvallinen max. ahtopaine mihin tuo kannattas säädättää? 1.3 bar?

            Ootko muuten Mikko onnistunut kirimään noita k04:n öljyputkia alakautta? Itsellä kuskinpuoli hivenen tiputtelee, öljynvaihdoissa paikallistin tuonne turbon seudulle pikkuvuotoa. Ahtaalta vain näytti...

            Comment


              Kyllä uudella K04:sille tarkoitetulla softalla saa aika paljon pidemmälle puhkua. Joku 1.3-1,5 baria noissa on ollut.

              Meinaatko niitä öljyn paluuputkia turbon päästä? Ei ole tarvinut niitä onneksi koskaan avata kone paikoillaan, mutta kyllä sinne oikeilla työkaluilla ylettää. Kummallista kun nyt jo vuotavat.

              Comment


                K03 ahtimien ohjelma tiputtaa paineet 5200 jälkeen 1 bar, koska K03:set ei enempää tuota. Siksi sillä ohjelmalla on yläkierrokset nihkeitä K04:lla.

                Turvallinen ahtopaine tarkoittaa vähän jokaiselle eri asiaa. 1.5 bar toimii ihan turvallisesti ja eipä paljoa enempää kierroksilla jaksa tuottaa ja alakierroksille ei nyt enempää vääntöä juuri tarvi vielä isommilla ahtopaineilla.

                Comment


                • Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                  Kyllä uudella K04:sille tarkoitetulla softalla saa aika paljon pidemmälle puhkua. Joku 1.3-1,5 baria noissa on ollut.

                  Meinaatko niitä öljyn paluuputkia turbon päästä? Ei ole tarvinut niitä onneksi koskaan avata kone paikoillaan, mutta kyllä sinne oikeilla työkaluilla ylettää. Kummallista kun nyt jo vuotavat.
                  Kyllä, elikkä se teräspunosletku näyttäs vuotavan turbon kiinnikkeestä (tais olla laippa kahdella kuusiokolopultilla kiinni) sitten siellä ylemäpänä oli semmonen ohut metalliputki mikä myös oli hivenen kostean näköinen... Täytyy koittaa kiriä noita kun seuraavan kerran on tonne auton alle asiaa!

                  Comment


                  • Juu puhkua riittää pitkälle hyvillä säädöillä.
                    Mitä ite ajelin sillon k04 setillä ilman säätöjä niin se ei antunu enempää ahtaa n.0.9-1.1 mitä abt oli säätäny. Ja tosissaan lastun kanssa k03 ässän puhku tossisaan tuntu 5000rpm jälkeen hiipuvan.

                    Nykyään ässä vetää "isojen poikien" kierroksillakin

                    Comment


                    • Ahdot voi tosiaan toimivalla K04 setillä laittaa suoraan sinne 1.5 bar tuntumaan. Jaksaa vetää mukavasti 6500 rpm asti.

                      Parempi tietysti jos ruuvaat uudet suuttimet kiinni vasta säätöpaikalla.

                      Comment


                      • Pientä päivitystä:

                        Nyt on autoon uusi ohjelma ajettu sisään. Maanantai meni pitkälti Powerflash Oy:lla Oulussa, kiitokset sinne Ekille ja kumppaneille erittäin hyvästä palvelusta!

                        Suuttimet ja ohjelma pistettiin paikalleen pajalla pienien vastoinkäymisten kautta. Adapteri ja suutin meinasi olla ihan liian vaativa palikkatesti, mutta kuvan mukaisesti ne lopulta Mikon puhelinkonsultoinnilla saatiin paikalleen ja vielä tiiviisti:) => kiitokset nopeasta avusta jyväskylään. Suutinjumpan lisäksi asennettu maffi ei aina näyttänyt tarpeeksi korkeita arvoja, joten se menee heti vaihtoon. Lisäksi vielä ecusta piti joku piiri vaihtaa eri tyyppiseen tms. että ohjelma saatiin ylipäätänsä sinne poltettua..

                        No lopputulos oli kuitenkin kuskin mielestä kiitettävä, mikä lienee tärkeintä. Uudella ohjelmalla ahdot piikitteli 4-vaihteen vedätyksissä 1,4-1,5 bar:n tuntumassa, mutta kuulemma vetoja ei aivan totuttuun tyylin maffin seilailusta johtuen ollut. Entiseen verrattuna ero on kuitenkin kuin yöllä ja päivällä. Ässä sysää ihan eri malliin ja vetää nyt kovaa myös korkealta... :) Kesällä sitten kun pitoa riittää niin hienosäädöt päälle.

                        Koeajolenkillä ja vielä tänäänkin kaikki painepuolen letkut/putket pysyivät paikoillaaan ennakkoepäilyksistä huolimatta, joten niitä ei kuiten tarvinut enää alkaa ropaamaan. Katotaan nyt kuin auton (ja äijän) käy...
                        Attached Files

                        Comment


                        • Pannaanpa tämmönenkin, lokakuun vimppa päivä Oulussa torinrannassa kuka tunnistaa ton sinisen rotiskon omakseen?
                          Attached Files

                          Comment


                            Hyvä että suuttimet löysivät paikkansa :)

                            Comment


                              Kovasti tuo "rotisko" näyttäs olevan KM:n työntekijän. Asuu tuoss Tornio cityssä :P
                              Kohtahan se kehuja kommentoi varmasti täällä :)

                              Comment


                                Alkuperäinen kirjoittaja pillari Näytä viesti
                                Pannaanpa tämmönenkin, lokakuun vimppa päivä Oulussa torinrannassa kuka tunnistaa ton sinisen rotiskon omakseen?
                                Ettei olisi hifimessut kyseessä? Katselin kauempaa että pari ässää parkkeerattuna vastakkain ja joku napsii kuvia. :)

                                Comment


                                • Ihan pakko oli ottaa kuva torinrannan parkkipaikan rumimmista autoista! :) Nekin piti Keminmaa-Tornio akselilta sinne asti raahata..

                                  Comment


                                  • Pientä päivitystä tännekkin:

                                    202 tkm on nyt audilla mittarissa ja kovaa ajoa edelleen vaan :) kopkop...

                                    Autoa en ole kummemmin laitellut normihuoltojen ja fiksailujen ohessa, paitsi kiina-putkiston tilasin syksyllä. Omaan makuun hivenen liian kovat mörinät (naapurikin on samaa mieltä =D), mutta huomattavasti paremmin tuo mahtuu auton alle kuin aikaisemmin olleet tarvikevaimentajat.

                                    Pikkuhiljaa alustakin kaipaa vanhan tilalle uutta: kolinaa ja kalinaa on jonkin verran havaittavissa, mistä lie tulee... Tarkoitus olisi päivittää ainakin uretaanipuslat, H&R alusta + vakaajat ? ja vielä lisäksi tukivarsisetti eteen. Slamitilta sais ainakin edukkaasti, mutta tuo puolipaikallinen jobbari myy Lemförderiä aika edukkaasti : http://www.ojanpera.net/index.php?si...tuoteryhmaid=0
                                    Meneekö tuo suoraan myös facelift-ässään?

                                    Asiaan, eli itseä askarruttaa,että millainen tuo H&R setti on käytännön ajossa? Oma mieltymys olisi saada vähän mukavuutta lisää ja pintakovuutta vähemmäksi. Konin iskareilla ja eibachin vietereillä tuo pintakovuus syö miestä esim. mökkireissuilla :D...

                                    Vanteetkin tuli päiviteltyä kesäksi RH:n purettaviin huulivanteisiin, kun Tomin kanssa tehtiin vaihtokauppaa. Keskiöt on nyt soodapuhallettu alumiinipinnalle ja uudet kasauspultit/etukehät on tilattu, mutta vielä pitäis maali ruiskia keskiöiden päälle. Kuinka nuo kannattaa maalata, mitä pohjaan että maali pysyy? Väriehdotuksia keskiöihin otetaan myös vastaan (paitsi ei mustaa kun talvivanteet tuli sillä pilattua..)
                                    Attached Files
                                    Viimeksi muokannut Ollkar; 24.12.2010, 01:50.

                                    Comment


                                      Tuo H&R:n korkeussäädettävä on taatusti pintakovempi kuin nuo Konin iskarit ja Eibachin jouset.
                                      Tuo sun settihän pitäs olla kohtuu hyvä. Ainakin niihin mihin on H&R:n jouset menneet ovat tykänneet. Ne ei minustakaan ole kovin pintakovia olleet. Mut eipä nuo Eibachit ainakan H&R:ää huonommat pitäs olla.

                                      Comment


                                      • Ainakin B6:ssa H&R:n ei säädettävä -45mm alusta oli aivan loistava. Madalsi sopivasti, keula sivuprofiilista hieman matalampi kuin perä, ajettavuus huippuluokkaa ainakin omasta mielestä. Ebaystä viikossa kotia hintaan 560e.

                                        On sulla vaan edelleen komia auto! Mutta mustat vanteet ei sitten passaa. Ois ollut parempi harmaana. Äläkä maalaa noita RH:n palloja sisältä mustaksi. Näyttävät pienemmältä kuin mitä ovat oikeasti.

                                        Comment


                                        • Päivitystä:

                                          H&R vakaajat tuli tuossa laiteltua talvella. Paljon miellyttävämmäksi muuttui auton käytös liukkailla, puskeminen vähentyi huomattavasti vaikka vakaaja ei ihan tönkkösäädössä olekaan. Kesällä ei paljon minun ajoilla eroa huomaa...

                                          Samoilla liukkailla uusin taakse RS2-koiranluut, takatukivarret, jarrut, pyöränlaakerit ja kaikki puslat+ napahelat. Tuli kyllä vimpan päälle jämy, mutta powerflexit tuppaavat narisemaan väliin aika lailla!

                                          Etupäähän ei ole vakaajan lisäksi viitsinyt vaihtaa vielä tukivarsia, eikä kyllä akuuttia tarvetta olekkaan, vaikka kohta 210tkm on mittarissa. Vasemmalta puolelta meni ylempi jarrumäntä totaalijumiin jarrutuksessa joten toinen satula tuli maalattua vasaralakalla tiiviste/herkistelyjumpan ohessa :)

                                          Moottoripuolelle toinen EGT-antoi satunnoista koodia, joten tilasin korjaussarjan ja vaihdoin uudet lambdat myös. Sanalla sanoen vittumaisista vittumaisin homma aukoa kiinni palaneita antureita ahtaissa tiloissa, mutta kyllä ne sieltä irti lähti kun tarpeeksi purki edestä tavaraa pois ja värkkäsi. Nyt ahdoilla auto pelaa huomattavasti tasaisemmin.

                                          Bosch 044+asennusroippeet odottaa tallissa seuraavaa urakkaa ja tukivarsisettiäkin on edelleen tarkoitus laittaa joskus, jos vaikka jarrupuolellekin seuraavaa tasoa..

                                          Muutama kuva nykykunnostakin alla, vanteet maalasin LZ17 Avus-hopeaksi ja kasasin kultaisin pultein. Takalippana Rs4 ja takavinkkarin otin pois. Pikkumaalaushommia myös teetetty, kun takapuskuri ja rek.kilven ylälista kaipasi ehostusta. Onkos kellään muuten myynnissä passeleita vanhan mallin Rs6-replikoita talvivanteiksi??
                                          Attached Files

                                          Comment


                                            Miten sulla on nuo coolerit toimineet? Olen vähän etsiskellyt omaan autoon edullisemman pään coolereita, mutta käyttökokemuksia löytyy ainakin tältä foorumilta vähänlaisesti..

                                            Comment


                                            • Alkuperäinen kirjoittaja angra Näytä viesti
                                              Miten sulla on nuo coolerit toimineet? Olen vähän etsiskellyt omaan autoon edullisemman pään coolereita, mutta käyttökokemuksia löytyy ainakin tältä foorumilta vähänlaisesti..
                                              Ei nuo mitkään hipocoolerit ole ja kesällä huomaa että ei kulje niinkuin talvella. Ihan laadukkaasti oli tehtykin, ei mun käyttöön valittamista ollenkaan. Ahtoilman lämpötilaa ei ole tullut tsekkailtua sen kummemmin...

                                              Comment


                                                Kiitos vastauksesta, olen ehkä taas hieman viisaampi tämän asian suhteen. Täytyy vielä yrittää etsiä ja vertailla eri vaihtoehtoja. Hyvä kuitenkin kuulla, että työn jälki on ok, ja että nuo ylipäätään ovat kestäneet ehjinä jo jonkin aikaa.

                                                Vinkkejä coolerihankintaan otetaan mielellään vastaan, saa laittaa vaikka yv:tä..

                                                Comment


                                                  Jos kyse on CX-racingin coolereista niin maailmalla ovat pahimmillaan haukkuneet huonommiksi kuin alkuperäiset, eivät jäähdytä eivätkä virtaa. Tiedä sitten mikä on totuus. Hyviä ja edullisia coolereita löytyy Wagnerilta ja AWE:ltä. Ainakin AWE:n jäähdytystä on kehuttu riittävän isommillekin ahtimille. Seuraavasta hintaluokasta löytyy sitten ER, jonka jäähdytysteho on parempi kuin edellisten, mutta joidenkin testien mukaan useissa perättäisissä vedoissa AWE palautuu jopa ER:iä nopeammin.
                                                  Viimeksi muokannut Mikse; 20.7.2011, 10:20. Perustelu: typo korjattu. XC->CX

                                                  Comment


                                                  • Coolerit on tuommoisesta pajasta => http://www.kwe-racing.de/product_inf...nfo/p118_.html.

                                                    Hinta ainakin on tuplaantunut siitä, kun itse tilasin. En ole varma onko noiden omaa tuotantoa vai jälleenmyyntitavaraa

                                                    Comment


                                                      Ei näytä olevan CXracing coolerit vaan jotain muuta. Löysin muutaman havainnollistavan kuvan noista ER:stä vs S4 vs RS4 jäähyt.
                                                      Attached Files

                                                      Comment


                                                      • Tämä audi jatkoi matkaansa hyvin uskollisesti hyvin palvelleena :). Mittarissa n. 212 tkm ja hyvin kävi ja kukkui (ei käkikellona).

                                                        -1-pyttysellä jatketaan tästä eteen päin.

                                                        Comment


                                                        • Vieläköhän kukaan lukee tätä foorumia?
                                                          terveisin Audin nykyinen omistaja.

                                                          Comment


                                                            Kyllähän tätä luetaan ja kohtuullisen aktiivisesti ilmestyy myös uusia viestejä. Kerro ihmeessä missä tämän vehkeen kanssa nykyään mennään ja jos on tietoa tapahtumista vuosien varrelta.

                                                            Comment


                                                              Vanhat jäärät tätä vielä seurailee

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X