Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Nääh, laitan sellaisen punaisen lipun siihen roikkumaan :D Se saa kelvata.
No pitää kattoa saako tuota pönttöä sisemmäksi yhtään. Nuo Simonsin tötteröt oli vaan niin perkeleen pitkät. Ne on leikattu juuresta niin lyhkäseksi ku mahdollista.
Neukka, en tiedä noiden spacereiden merkkiä, kun paikallisesta rengasliikkeestä ne tilasin. Nuo on sinänsä hyvät että halkaisija on just yhtä iso ku jarrulevyssä se "rumpu" osa. Ei meinaa edes erottaa että on spaceri paikallaan.
Arvaa repesinkö ite :) Juu tiedossa on että merkki on liian alhaalla mutta omaan silmään se näytti niin tyhmältä tuossa oikeassa paikassa niin pistin sen omalle silmälle sopivaan paikkaan. Pakko kapinoida järjestelmää vastaan hieman :)
Ei vaan pitää tuossa kesällä kun rinkuloita ehostellaan, niin samalla siirtää ne oikeaan paikkaan. Ei Janilta löytyis millimetrin takkuudella kohtaa missä tuon merkin oikeasti tulisi olla? ;)
Edit: Niin ja vielä tuohon remonttiin on tulossa sellainen päivitys että taidan samalla vaihtaa hieman jäykemmän moottori etutukikumen sekä mahdollisesti laatikkoon muutamia kumeja vaihtoon myös.
Noita gummei on mulla joitain hyllyssä. Moottorin etukumin kun vaihtaa kehikkoineen niin se antaa hiukan ääntä kabiiniin, tyhjäkäynnillä. Se kumi on sen verran tiukka kehikkoon että pitää hioa hiukan pienemmäksi sitä. Ja tietenkin lämmittää kun pistää paikoilleen. Sen mitä pienoisenä äänenä häviää voittaa kyllä voimansiirron tiukentumisena.
Tuohon sitten vielä street version laatikon kumit. Race versiot olisi paremmat kun ovat jäykemmät , mutta racet hiukan taas lisää jurinaa kabiinin puolelle. Ei mainittavasti, mutta hiukan kuitenkin. Mutta kaikkeen tottuu. Viikon päästä ei edes huomaa. Oikeastaan jäykillä kumeilla tulee murakammin nuo Kuutosen äänet kabiinin puolelle :)
Kertokaas sitten ihan käytännön eroja vanhoihin kumeihin tytiseekö moottori vähemmän ja sujahtaako vaihteet paremmin. Ei noita pelkän tuningin takia kehtaisi vaihdella.
Kynekologin käsillä ja lehmän hermoilla saa tuon etukumin laitettua pelkästään pohjamuovin irroittamalla. Helpompaa se on kuitenkin kun etukehikkoa hiukan löysää. Tulee tilaa paremmin.
Kokeilemalla selviää mitä eroa on kun vaihtaa paremmat kumit. Jos nyt tekisin itselleni uudestaan tuon auton olisi järjestys:
-JHM keppi
-tukitangon pusla
-moottorin tukikumi
-laatikon kumit
-taka päähän Powerflexiä
-etupäähän Powerflexiä
-kallistuksenvakaajat
-korkeussäädettävä alusta
-sitten vastaa voimaa jos siihen sais :D
Tietty sisusta kokonaisuudessaan ja penkin ennen tuota alustaa jopa jo.
Oikeastaan tekisin kaiken päinvastoin mitä olen nyt tehnyt.
Ihme homma että eivät pitäneet minkäänlaista ääntä. Edes kovassa vedossa. Innolla odotellaan miltä meno maittaa risan turboilla :) "Pientä" öljyvuotoakin havaittavissa.
Comment