sen kuin hitsaa kiinni, niin mä noiden kanssa olen tehnyt.Kyllä se siellä pysyy.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ex - S4 Avant 2.7bt vm. 2000
Collapse
X
-
Sitten kun tulee enemmän perhettä niin ei muuta kuin S6 (tai RS6) hankintaan ja samansuuntasta projektia siihenkin! Ja onnea perheenlisäyksen johdosta! Ei parempaa farkkua kuin Audi! Värikin on aivan huippu!
Comment
-
No niin, päivitetääs hieman. Eli tällä hetkellä työn alla tuo alkuperäinen RS4 puskuri. Puskurin mukana ei tullut runkoa, joten istutus tapahtuu alkuperäiseen runkoon. Alla muutama kuva mallailusta:
Nurkat tehdään siten, että yläosaan tehdään v-mallinen viilto, jotta puskuri saadaan istumaan just eikä melkein. Käytännössä puskurin teossa ei käytetä lasikuitua ja kittiäkin vain nimeksi. Muuten muokkaus hoidetaan kuumentamalla ja käyttämällä kaksi komponentti muoviliimaa:
Nurkat tehtiin siten, että halkaistiin puskuria hieman, jotta reunoja saadaan taiteltua tarpeeksi eikä puskuri jää jännitykseen:
Tämän jälkeen täyteen muoviliimaa, tupakanmittainen tauko (en ite tosin polta) ja liima hiottiin pois. Tässä vaiheessa ei siis ole vielä käytetty kittiä lainkaan lasikuidusta puhumattakaan. Seuraavat stepit onkin liimata puskuri vielä sisäpuolelta ja tämän jälkeen viimeistään elastisella kitillä:
Niin ja talveksi hankin tälläiset:
Kuvia tulee lisää, kunhan puskuri saadaan valmiiksi. Konepeltiin on suunnitteilla bad boy luomet siten, että luomet on osa konepeltiä. Ei mitään hillitöntä mullistusta vaan sellainen 1,5-3cm jatke. Myös uusi maski tehdään kunhan vain jostakin saa kaivettua mustan muovisen maskin, missä ei ole kromia lainkaan... Niin ja merkeiksi tulee mustat rinkulat, joten kromia autossa on ainoastaan vanteissa ja takavaimentimessa. Ja se on hyvä niin.
Comment
-
-
-
-
Näin sitä viedään ku pässiä narussa :) Ei vaan tännehän tämä kuuluukin.
Puskuri alkaa olemaan maalia vaille valmis. Maskista sen verran, että ostin ihan normi mustan maskin ilman merkkiä. Keskustasta revitään ritilät pois ja reunat viimeistellään hyvin. Taakse tulee RS4 tyylistä verkkoa ja keskelle musta audin merkki. No okei onhan tuo aika teini ja melko amiskin kyllä ja ei varmasti passaa mitenkään ässän keulaan, mutta semmoinen sinne keulalle kuitenkin istutetaan. Ei herneitä :)
Comment
-
-
Se kävikin mielessä mutta mutta... siinä on ne kromiset reunat ja niitä ei saa maalattua ei sitten mitenkään. Yksi mattigin maski on myös tulossa mutta epäilys on että se ei ole lopulta sellainen kun halusin. Tulee tuo verkko liian lähelle ulkoreunaa. Itse pidän enemmän sellaisesta, että verkko on syvempänä. Vähän kuin tuo mikä nyt on paikallaan, mutta huomattavasti hienompi.
Comment
-
Teippaamalla maskin, saat parilla eurolla minkä värisen tahansa. Sahlman puhalti mulle noi rinkulat mustiksi.
Risan maski taisi maksaa marmoritiskillä noin 100€ (muistelen hinnan kun Rubu osti), ei siis mitenkään hirveän kallis.
Tässä vaihtoehto, jos tahdot tehdä itse ja verkon syvempään. Toivalan metalli myy tota verkkoa Kuopiossa. Hintaa muistaakseni noin 10-20€ puskurin ja maskin tarpeisiin tarvittava määrä.
Comment
-
Sahlmanilta mullekin tulee nuo rinkulat mustana, eteen sekä taakse. Mulla on jo tuota muoviverkkoa arkillinen ylimääräistä, aika pirun kallista tavaraa moinen, joten laitan sitä. Tosin tuo verkko oli kyllä pirun hienoa mitä tuossa linkissä oli. Puskuriin tuleekin ihan alkuperäiset ritilät, kun puskurikin on alkuperäinen.
Pitääpä pistää tuo yritys mieleen...
Comment
-
Itse asiassa möin nuo s4 matot pois ja ostin nämä:
http://www.slamit.net/product_info.p...oducts_id=3218
Etupuskuri maalattiin tänään ja piru että tuli kyllä hieno! Ne Hellan sumarit sopii justiinsa eikä melkein sinne risan orkkis verkkoon. Huomenna pistetään auto nippuun ja laittelen muutaman kuvan keulasta. Pesurin suojaläpät eivät ole vielä valitettavasti Saksasta tulleet perille asti mutta eiköhän ne sieltä kohta puoliin tule.
Comment
Comment