Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ex - S4 Avant 2.7bt vm. 2000

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    en ymmärrä yhtään mitä Mika selittää, katsotaan kuvista sitten =D

    Comment


      #32
      Eikös sinulla Mika ollut myynnissä joskus tässä rs4-look takapuskuri, sitäkö tässä asentelet autoos, eli tällainen varmaankin. Putki/putket tulis siis aukoista läpi eikä alta...

      Comment


      • #33
        Jaa tuommoinen... en tykkää henkilökohtaisesti.ässän puskin on parhaiten omaan silmään sopiva, siten että se takahelma on musta keskeltä

        Comment


        • #34
          Toivottavasti ei nyt tuollaista kuituhirvitystä tulis, jotenkin tulee mieleen ne kaikki amiskoslat mihin noita on lykätty, ja sitähän tuollainen ässä ei todellakaan ole. Ässän vakiopuskuri ainakin tuhat kertaa siistimpi. Tokihan tämä on vain minun mielipiteeni, asia kun ei minulle sen enempää kuulu... :D

          Comment


          • #35
            Kyllä siihen juurikin tuollainen tulee. Ja kyllä se passaa siihen ihan hyvin :) RS4 verkkoa laitetaan reikiin niin avot. Pitää kato välillä vähän harrastaa ja testata eri vaihtoehtoja. Noita saman näköisiä RS4/S4 lookkeja tulee joka nurkasta vastaan, niin koitetaan jotain toisenlaista.

            Ässän takapuskin toki jätetään varastoon jos tuleekin katuma päälle :)

            Comment


              #36
              Yksi vaihtoehto olisi jatkaa ässän puskuria vähän alaspäin, jos alkuperäinen on liian tusina. Esmes tästä voi hakea vähän ideoita. Tuo Juhon heittämä esimerkki on kieltämättä aika mielipiteitä jakavaa mallia. Tunnetaan tuuninkipiireissä myös tusinariigerinä?
              Jos tahdot oikeasti erottua, lähde levittämään autoa sivuille, ei alas. Alaspäin pääsee coilovereilla =)

              Comment


              • #37
                Tuossa on kyllä ideaa ja pajalla oltiinkin jo kyllä lokasuojia leventämässä mutta kerkeäähän tässä. Mutta samaa mieltä olen, että auton tulee olla matala ja leveä :) Katotaan millainen tuosta tulee ja pohditaan sitten uudestaan.

                Comment


                • #38
                  Huhuh!! Ei se ässäkuume kyllä yhtään ainakaan helpottanu ku kävin tätä testaa =) Pirun hyvä oli ajaa.

                  Comment


                  • #39
                    No niin prokkis etenee hieman. Eilen tehtiin uusi takavaimennin sekä pistettiin puskuri paikalleen. Eli kuten arveltiinkin Remuksen pönttöä ei saanut millään ilveellä riittävän korkealle, jotta sen olisi saanut menemään puskurin rei'istä:

                    Click image for larger version

Name:	remontti_01.jpg
Views:	1
Size:	338,5 Kt
ID:	1594680 Click image for larger version

Name:	remontti_02.jpg
Views:	1
Size:	269,9 Kt
ID:	1594681

                    Kävin hakemassa 2,5" tarvike vaimentimen sekä pussillisen mutkia ja kiinnikerautaa ja ei muuta kuin mallaamaan pönttöä paikalleen:

                    Click image for larger version

Name:	remontti_03.jpg
Views:	1
Size:	455,3 Kt
ID:	1594682 Click image for larger version

Name:	remontti_04.jpg
Views:	1
Size:	481,5 Kt
ID:	1594683

                    Tämän jälkeen testiä että ulostulo tulee sopivalle kohdalle ja sitten pistettiinkin paikat jämysti paikalleen:

                    Click image for larger version

Name:	remontti_05.jpg
Views:	1
Size:	474,5 Kt
ID:	1594684 Click image for larger version

Name:	remontti_06.jpg
Views:	1
Size:	460,2 Kt
ID:	1594685
                    Click image for larger version

Name:	remontti_07.jpg
Views:	1
Size:	462,4 Kt
ID:	1594686 Click image for larger version

Name:	remontti_08.jpg
Views:	1
Size:	434,1 Kt
ID:	1594687

                    Sitten puskuria paikalleen, puskurin reikiin pistettiin muovista RS4 look verkkoa:

                    Click image for larger version

Name:	remontti_09.jpg
Views:	1
Size:	385,3 Kt
ID:	1594688

                    Lopuksi silaus sisälokasuojan puolelle. 4mm muovista sopiva palanen reunaan, jottei paskat keräänny tuonne puskurin sisälle:

                    Click image for larger version

Name:	remontti_10.jpg
Views:	1
Size:	429,8 Kt
ID:	1594689

                    Hieman taisi tulla alimitoitettua tuo takavaimennin. Äänet jäi valitettavasti liian suureksi. Jos ois huomannut aiemmin, että keskivaimennin on otettu pois ja korvattu suoralla putkella, olisin siihenkin ottanut valmiiksi vaimentimen. Pitää koittaa laittaa mahdollisimman suuri pyöreä vaimennin tuohon keskelle, jos se pienentäisi tuota matalaa murinaa.

                    Pöntön päähän pistetään vielä joku passeli krominen jatke kunhan moinen löytyy (kaksi jo ostettu eikä kumpikaan ole kunnolla passannut). Pistetään sitten uutta kuvaa kunhan auto on valmis. Takapuskuria pitää hieman vielä tukea vasemmalta puolelta, niin ei varmasti heilu mistään.

                    Seuraava urakka onkin asetella alkuperäinen RS4 puskuri tuohon ässän keulille...

                    Suuret kiitokset Mutekin Pasille erittäin hienosta työstä!

                    Comment


                    • #40
                      Tjaah, mitähän tähän nyt sanoisi..... minen tykkää nyt yhtään tästä viritelmästä, mutta eipä ole mun autokaan.

                      Syitä; Simons, on jotenkin vain niin teinimerkkiä, että sitä en kyllä s4:n huolisi. Toinen syy, kyllä ässässä pitää tuplaulostulot olla. Ja kolmantena syynä on tuo puskuri ja verkko. Näyttää jotenkin tosi paljaalta, ja tuo nykyinen ulostuloratkaisu (mikä tuskin jää tuollaiseksi), ei sovi tuohon.

                      Tuollaiseen puskimeen ja isoihin reikiin ilman muuta "iso" tuplaulostulo.

                      Mitä tulee ääniin, niin kyllä se keskivaimennin aika mukavasti sitä ääntä vaimentaa, eli siihen vaan tilalle joku vaimennin, niin hiljenee varmasti.

                      Comment


                      • #41
                        Keskivaimennin yleensä vaimentaa ne suurimmat ylä- ja keskikierrosalueen äänet ja sen jatkuvan huminan. Pelkällä takavaimentimella äänet on aina sellasta jatkuvaa meteliä joka on ajaessa hyvin rasittavaa kuunneltavaa.

                        Comment


                        • #42
                          Ulostulo ei tietenkään tuollaiseksi jää. Ei ole vain sopivaa päätä löytynyt tuohon vielä tähän hätään. Kaksi ulostuloa olisi kyllä ihan hieno, mutta näillä mennään tällä hetkellä. Ja mitä tulee kahteen ulostuloon niin.. no joo. oishan se ihan hieno tietenkin. Jos äänet saadaan kuriin keskivaimentimella, niin sitten takavaimentimen vaihtoa tuplaulostuloihin voidaan jossain välissä harkita.

                          Itseä ei putkiston merkki sinänsä kiinnosta, kunhan se kestää jonkun aikaa ja äänet eivät ole liian suuret, sen takia voin käyttää myös Simonsia. En tiedä onko nyt niin järkeä maksaa esim. Supersprintin vaimentimesta 700e jos saa saman hoidettua suurinpiirtein viidesosalla tuosta. Nämä tietenkin makuasioita... toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä. Joillekin menee molemmat :)

                          Itse olen ihan tyytyväinen tuohon takapuskuriin kaikkien asennusvaikeuksien jälkeen.

                          Comment


                          • #43
                            Keskivaimennin yleensä vaimentaa ne suurimmat ylä- ja keskikierrosalueen äänet ja sen jatkuvan huminan. Pelkällä takavaimentimella äänet on aina sellasta jatkuvaa meteliä joka on ajaessa hyvin rasittavaa kuunneltavaa.
                            Juurikin näin. Tälläistä perhanan humppa showta ajo tällä hetkellä on. Ei vain hoksannut lainkaan vasta kun asennusvaiheessa, että tuo keskivaimennin uupuu kokonaan.

                            No ensi viikonloppuna pistetään keskelle myös vaimennin, joten katsotaan miten äänet muuttuu sen jälkeen.

                            Comment


                              #44
                              Minusta taas on yks hailee minkä MERKKINEN se pakoputki on, putki = putki = putki. Kurjaahan se on tietysti jos ei enää essolla selkään taputella kun tuli laitettua vääränmerkkinen. :)
                              Tosiasia on toki se, että simons pöntöt ei vaimenna paljon mitään.
                              Tuplaulostuloista olen sitä mieltä että turha niitä on viritellä mikäli suorituskyvyn edellyttämä kaasumäärä mahtuu yhdestäkin putkesta. Erikseen sitten ne koneet, jotka tarvivat ne 2x3" rännit.
                              Takapuskuri noin muuten ei oikein iske, olis parempi umpinaisena.

                              Comment


                              • #45
                                Kyllä mulla ainakin tuossa E36:ssa tuo Simonssi toimi vallan mainiosti. Äänet oli todella mukavan möreät mutta ei kuitenkaan huutanut. Luulisi nyt perhana turbo autossa kuitenkin äänet pysyvän kurissa.

                                Älkäähän nyt vielä luovuttako tuon puskurin kanssa ennen kuin koko paketti on kassassa :) Tuo suoraan takaapäin otettu kuva ei anna täydellistä kuvaa.

                                Comment


                                • #46
                                  Onko muuten tulossa minkäänlaisia helmoja, koska helmalinja jää varmaan ylemmäs ton takapuskurin takia?? Kuhan et vaa mee laittaa mitään m3 helmoja :D Vois olla siisti jos alkup. helmoja jatkas vähä alaspäin ;)

                                  Comment


                                  • #47
                                    Ei tohi noihin ässän helmoihin mennä oikein koskemaan. Mitä nyt oon täällä lueskellu, niin aika arvokkaista osista on kyse :) Itse asiassa tuo puskuri ei tiputa perää niin paljon että pistää silmään.

                                    Sellaista muutosta perään tulee vielä, että oikealle puolelle vedetään putki myös. Jos äänet saadaan pysymään kohtuu rajoissa, ajattelin teettää Marteliuksella pöntöt kummallekin puolelle tupla ulostuloilla jollain aikataululla.

                                    -Mika K

                                    Comment


                                      #48
                                      Siellä toisella puolella vaan on bensatankki, se hankaloittaa vähän hommia...

                                      Comment


                                      • #49
                                        Mutta on niitä tehty siitä huolimatta. Teettää vaan vähän enempi töitä. Tuossa aiemmin kun kirjoitin, että tuplaputket, niin en tarkoittanut että molemmille puolin, vaan ihan normaaliin tapaan vasemmalta puolelta tuplana.

                                        Jos ja kun nyt teet molemmilta puolilta tulevat ulostulot, niin sellaiset ovaalin muotoiset vois olla aika nätit. Jos tuohon pyöreät laittaa, niin ei oikein istu ainakaan mun silmään.

                                        Comment


                                          #50
                                          Vai olikohan ajatuksena jopa livetä bemari puolelle ja M3 tyyliin 2xtupla ulos. Itse olen kanssa samaa mieltä että jos kaksi ulos eri puolilta niin ovaali vois toimia.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Hope not. Molemminpuolin tuplaulostulot ei kyllä oikein mitenkään sovi b5 ässään. Tulee epäonnistunut teinilook vaan mieleen.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Juu on tila niin vähissä tuola toisella puolella että ei toivoakaan että putken saisi sieltä menemään kohtuu työllä. Kyllä tuo yksi ulostulo hieman häiritsee itseäkin. Kovasti yrittänyt etsiä sopivaa päätä tuohon mutta ei meinaa oikein löytyä, lähinnä juurikin tuollainen ovaalinmallinen kiinnostaa. Tällä hetkellä väliaikaisesti on vain yksi ulostulo kunhan sen paremman pään löytää. Toinen vaihtoehto mitä oon miettinyt että teettää moisen ulostulon jossain, tai koko takavaimentimen...

                                              Äänet saatiin kuitenkin todella hiljaiseksi sillä keskivaimentimella :) Puskurikin on myös tuettu hieman paremmin eikä se heilu enään lainkaan. Ensi viikolla alkaakin etupuskurin työstäminen. Sisälle tilasin Oettingerin kangasmatot ja talveksi 17" RS4 replica vanteet.

                                              Kuvia pistän tulemaan kunhan saan auton pestyä ja etupuskurin paikalleen.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Eikö Simonsin tarkikevaimentajista löytynyt sellaista pöttöä taakse, mikä olisi ollut yksi sisään kaksi ulos mallia? Siihen sitten vain kaksi sopivaa kiiltävää ulostulopäätä ja homma bueno.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Ei löytynyt ainakaan suoraan. Varmaan olisi tilaamalla saanut mutta tyydyin sitten hyllytavaraan. Eiköhän tuohon sellaisen ovaalin pään löydä jostain, joka tuohon passaa hyvin.

                                                  Muuten menee mittailuksi ja Marteliukselta tilataan tuohon just sopiva pönttö juurikin sellaisilla ulostuiloilla kun on itselle mieleen. Loppujen lopuksi tuo putkistotyö ainakaan tuolla takana ei ole paha homma, jos vain löytyy joku tuttu joka osaa hitsata. Edessä homma onkin sitten jo hieman eri juttu, ainakin tuossa ässässä... Hieman erilaista hommaa kuin toimistossa koneen ääressä kiroaminen :)

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Eihän tuo nyt niin amis ole kuin pelkäsin =)

                                                    Biilteemassa on itse asiassa kerrankin ihan näppärän oloista putkenpäätä tarjolla:

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Ja oikein klemmari/pantakiinnityksellä. Yeah! Se on sitten siitä hyvä jonkun pölliä se teini corollaansa. No joo, voihan tuonkin hitsata siihen pönttöön kiinni.

                                                      Kyllähän tuohon nykyiseenkin pönttöön saa toki hitsattua kaksi ovaalinmuotoista ulostuloa. Tai mitä nyt ikinä aiotkaan laittaa. Mutta mahdollistahan se siis on, että siihen hitsaa sopivat ulostulot.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Onnistuuko se tuon rosterin hitsaaminen kunnolla? Ainakin kuuleman mukaan ei meinaa kunnolla pysyä hitsisauma tuossa... tiedä sitten kun en hitsaamisesta mitään tiedä.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          No helvata, en mäkään sen vertaa kahtonut tuota. Joskus olen sellasia nähnyt, mitkä on ihan suoraan hitsattavia. Hitsaushommista mulla ei sitten olekaan mitään tietoa. Viisaammat jatkakoot.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Hitsauksesta sen verran että jos se vaimennin on mustaa rautaa ja ulostulo kirkasta. Niin onhan niitä "raja"puikkoja millä voi hitsata kirkasta mustaan.
                                                            Ohuella puikolla vaan vaikka koko pää kiinni jos siltä tuntuu.
                                                            Itse kiristäisin tuon klemmarin ja sitte vaan muutamat pienet saumat ni jo kestää.
                                                            Ja hitsataanhan rosteria migillä, tigillä, puikolla... Kaikki kestää

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Pitääpä käydä mittailemassa kuinka pitkälle tuo pää tulisi tuolta. Muutenhan tuo on ihan passeli, jos pituus vaan on kohillaan. On kyllä nyt mukava ajella kun äänet on kurissa. Mukavemmat ja pienemmät äänet tuossa nyt on kuin ihan alussa. Jotenkin tuntuu iloisemmin vääntävän alhaalta tai sitten vain tuntuu siltä kun ei koko ajan korvissa soi :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X