Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ex - S4 Avant 2.7bt vm. 2000

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tervehdys,

    Uusi Ässämies ilmottautuu joukkoon, eli minähän tuon hulluuksissani pois ostin. Parit koeajot, niin ässäkuumeelle pystynyt enää yhtään mitään! :) Nyt täytyy alkaa noviisina opetteleen tota biturbotekniikkaa ihan alusta alkaen...

    Autosta sen verran, että Mika on tehnyt siitä OEM-henkeä noudattaen asiallisen pelin, joten muutoksia ulkopuolelle ei minun makuun tarvitse/tule. Tekniikkapuolelle sitten asennetaan tässä lähiaikoina Mikan hommaamat palikat eli: RS4 perä ja RS4 maffi+suuttimet, sitten softaa sisälle. Myös jarrut päivitellään jossain välissä hivenen paremmiksi, janilla olikin jo selvät sävelet mitä sinne pitäs laittaa.

    Sen jälkeen kovaa ajoa vaan, toivotaan että Ässä pysyy nipussa edes kohtuudella :)

    Comment


      Ja että Ässä pysyy tiellä edes kohtuudella :D

      Comment


        Tekniikkapuolelle sitten asennetaan tässä lähiaikoina Mikan hommaamat palikat eli: RS4 perä ja RS4 maffi+suuttimet, sitten softaa sisälle
        Älä sitä softaa vaan ennen laita, ennenkuin olet hommannut ne "melkein ostetut" välijäähdyttimet... ;D
        ...niin ja tervetuloa joukkoon myös minun puolesta.

        Comment


        • Alkuperäinen kirjoittaja Mikse Näytä viesti
          Älä sitä softaa vaan ennen laita, ennenkuin olet hommannut ne "melkein ostetut" välijäähdyttimet... ;D
          ...niin ja tervetuloa joukkoon myös minun puolesta.
          Kiitoksia.

          Taitaa olla mulle noi vakiot ihan täysin riittävät, vaikka toki katu-uskottavuushan niillä vähän kärsiikin :)

          Comment


          • Hyvä että meni auto hyviin käsiin :) Kyllä se kunnossa on mutta pistäkää se putki paremmin kohilleen. Valuu nyt liian matalalla.

            Comment


            • Jaa Mikaki on auton menny myymään :( Joko harmittaa =) Mitä on suunnitelmissa joskus tilalle?

              Comment


              • Tilalle tuli A6 C5 1.8t. Ihan orkkis kunnossa oleva eikä vielä ole suunnitteilla mitään. Sekä aika että valuutta on kiinni talon remontoinnissa tässä vielä jokusen aikaa.

                Pistetään uutta rojektia pystyyn sitten tässä joskus :)

                Comment


                • Ja älä vaan vielä sano, että se on vajaavetonen?

                  Comment


                  • Just semmonen :)

                    Comment


                      Lama aika. Selvää säästöä ku on vetäviä pyöriä vähemmän :D

                      Comment


                      • Kaima vei sanat suusta :D Ei vaan hääty tehdä hieman priorisointia, joten auto joutui väistymään.

                        Comment


                          On se niin väärin :D "auto joutui väistymään"

                          Comment


                          • About 4000 km alla nyt Saudilla, vieläkin hauskaa piisaa, vaikka ohjelma+ hilut on vielä laittamatta!

                            Uusi perämurikka tuli vaihdatettua auton alle. Välykset pienenivät perstuntumalta ihan hyvin. Kuitenkin vielä tismalleen 110 km/h vauhdissa vetopäällä kuuluu semmonen vaimea sirinä, mitä Mikakin valitteli. Taitaa tulla taakse pyöränlaakerisulkeiset seuraavaksi alle jarrurempan yhteydessä.. Oisko muita ideoita mistä ko. ääni voisi kuulua?

                            Recaron young sport istuinkin tuli takapenkille tilattua, ei tule poika kateelliseksi isäukon jakkarasta :D
                            Viimeksi muokannut Ollkar; 3.9.2009, 00:51.

                            Comment


                              Vaihdoitko kardaaniin sen etupään kumin? Kiinnostaa tietää että käykö se golfin kumi siihen.

                              Comment


                              • Eikö perkele ollutkaan siinä perässä vika?? Turhaan tuskailin senkin kanssa. Ettei se oo sitten se kardaanin takapään nivel joka ääntää? Kannattaa varmaan ottaa koko kardaani irti ja tarkastaa vielä molemmat päät että on vielä kunnossa. Searchilla löytyy noiden nivelien osanumero ellei mikko muista sitä ulkoa. Tai sitten se on laakeri mutta pitäishän sen jo rohista jos on menossa rikki? No sen vanhan perän voi sitten hyvillä mielin myydä jos jollain sille on tarvetta.

                                4-veto Golf IV:n suojakumit pitäis käydä jos on mennyt rikki se tarvikekumi.

                                Comment


                                  Kyllä me se O-P:n perä puretaan ja katsotaan mitä se on syönyt. Samalla voi sen kardaanin tarkastella kunhan saa putken pois tieltä :)

                                  Comment


                                  • No Pörhöllä vaihdatin siis pelkän takamurikan alle ennen etelä-Suomen reissua elokuun loppupuolella. Ei kai ne paljon tutki siellä ylimääräisiä, tekevät vaan sen työmääräyksen mukaisen työn. Katsotaan janin pajalla tuota ääniasiaa joskus tarkemmin.

                                    Risan nupin vaihdoin myös tarvikenupin tilalle, löytyy paremmalle puoliskolle nyt vaihdekaaviokin nupista, nimimerkillä eikö tässä oo pakkia ollenkaan :D

                                    Huohottimen vastussetti tuli kanssa hommattua, täytyy sekin askarrella paikoilleen tässä syksyn aikana.

                                    Myös paremmat coolerit alkoivat jostakin syystä himottaa, vaikka ei pitänyt! Rs4 coolerit oli/ois siis hyvä pudjettiratkaisu, tekeekö noihin kukaan valmista letkusatsia S4:seen? Ei tarvitsi väkertää monesta letkunpalasesta patentteja jos tommoset vaikka Ebaysta tarttuis joskus...
                                    Viimeksi muokannut Ollkar; 3.9.2009, 22:08.

                                    Comment


                                      AWE-tuning tekee letkuja. Maksavat muistaakseni suht paljon.

                                      Comment


                                      • Ei mitään rs4 coolereita. Suoraan wagner-tuningin välijäähyt niin ei tarvii ostaa 400€ letkunpalasia.
                                        http://www.wagner-tuning.de/produkte...udiS44BLLK.php

                                        Comment


                                          Tai edukkaammin ja paremmin toimiva FMIC: http://www.jhmotorsports.com/shop/ca...products_id=43

                                          Comment


                                          • Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman Näytä viesti
                                            Tai edukkaammin ja paremmin toimiva FMIC: http://www.jhmotorsports.com/shop/ca...products_id=43
                                            Muuten olis mieleinen setti, mutta:

                                            "So unless you need your headlight squirters, fog lights or are worried about taking a pole right to the center between the bumper brackets you should be fine"

                                            Lampunpesimistä ei viiti luopua millään, ei kiinnosta kyllä vuosittainen coolerijumppakaan katsastusta varten yhtään :(

                                            Ruottalainen paja tarjoais tämmöstä settiä noin 650 euroon kotiin lähetettynä, pitäs kuulemma olla ihan bolt on satsi:

                                            http://www.extremeintercoolers.com/a...ooler_kit.html

                                            Ei vaan taida olla oikeen mistään kotoisin verrattuna RS4:n coolereihin tai Wagnerin kittiin...

                                            Comment


                                              Noista keulakuulereista ei taida suomessa porukalla olla hyvää sanottavaa hyödyn kannalta, jos esim. vesiruutta on. Ilmastointi ja koneenjäähdytys yms. asiat vs saatava hyöty.

                                              Itsellä APR rs4 setti (tuli letkuineen) toimii vesiruutan kanssa hyvin ja ei siitä oikein voi paremmaksi enää jäähdytyksen nimissä mennä ja jos pääsee niin puhutaan muutamasta asteesta vain. Paikaltaan lähdettäessä on imuputket yhtä kuumat molemmilla.

                                              Mulla lasinpesurien kuoret on liimattu kiinni ja katsastuksessa tulee vain korjauskehoitus, jos tulee. Kerran 3 vuodessa sellainen on tullut.

                                              Comment


                                                Tuo ruotsin coolerisetti ei kyllä näytä oikein virtaavalta päätyjen ja putkien osalta. Olisivat edes käyttäneet valmiita mutkia.

                                                Comment


                                                  Ai et noi keulacuulerit ei Suomessa pelais? :)
                                                  Taitaa tuolla Kaliforniassa olla hiukan lämpimämpää kuin Suomessa pohjoisnavan tuntumassa. Ainut mitä jenkeissä suositellaan on keulacooleri ja sitten hifistellään vesiruuttien ja muiden kera. Tietty tuon vois teettää hiukan pienempänä tai katsoa miki lampunpesimet ei mahdu oleen. Sumuvaloilla ei kukaan tee mitään ainakaan orkkiksilla, mutta lampunpesimien olemassa olo on ihan tarpeellinen.

                                                  Comment


                                                  • No ni, oisit saanut ne cooleritkin silloin:) Kyllä ne RS4:n coolerit ois tuohon sun pakettiin olleet ihan passelit. Mikolta saa vielä tarkat speksit miten letkut saa tehtyä ite. Menee nuo muut ihan hifistelyn puolelle, ellet meinaa alkaa toden teolla rääkkään autoa.

                                                    En tosin tiedä onko Mikse nuo jo saanut myytyä...

                                                    Comment


                                                      Taitaa tuolla Kaliforniassa olla hiukan lämpimämpää kuin Suomessa pohjoisnavan tuntumassa. Ainut mitä jenkeissä suositellaan on keulacooleri ja sitten hifistellään vesiruuttien ja muiden kera. Tietty tuon vois teettää hiukan pienempänä tai katsoa miki lampunpesimet ei mahdu oleen. Sumuvaloilla ei kukaan tee mitään ainakaan orkkiksilla, mutta lampunpesimien olemassa olo on ihan tarpeellinen.
                                                      Kyllähän jenkkien nettipalstoilta kannattaa kaikki faktat dynokäyrineen poimia :) Toki jos jollain on logeja keulacuuler vs rs4 malliset (muu fakta kuin myyjien) niin laittakaa toki mutta jos rs4 hiluilla imuilmat pyörii +10 astetta ulkoilmasta rasitettuna niin aika paha siitä on parantaa ;)

                                                      En tiedä miten ilmastoinnin hilutkaan mahtuu myöskään mukaan ? tosin jenkeissä ilmastointi luulisi olevan must ja olen kuullut ongelmia normaalijäähdytyksessä isolla keulacuulerilla.

                                                      Sanoisin niin päin, että ensin vesiruutta ja sitten hifistellään cuulereilla :)

                                                      Ola voisi kertoa kokemuksista ?

                                                      Comment


                                                      • Alkuperäinen kirjoittaja mikalkai Näytä viesti
                                                        No ni, oisit saanut ne cooleritkin silloin:) Kyllä ne RS4:n coolerit ois tuohon sun pakettiin olleet ihan passelit. Mikolta saa vielä tarkat speksit miten letkut saa tehtyä ite. Menee nuo muut ihan hifistelyn puolelle, ellet meinaa alkaa toden teolla rääkkään autoa.

                                                        En tosin tiedä onko Mikse nuo jo saanut myytyä...
                                                        Taisi nuot jo tuohon Laurin autoon mennä...

                                                        Tässä tulikin hyvää tietoa eri coolerivaihtoehdoista, päivitellään coolereitten osalta tilannetta kun sinne sellaiset saan joskus hommattua!

                                                        Comment


                                                          Itse sanoisin juuri toisinpäin että jenkkien foorumeilta ei kannata oikeastaan mitään poimia. Enemmän utopiaa ja vähemmän faktaa siellä.
                                                          Tietty onhan siellä asiaakin.
                                                          Risan omat coolerit toimii yllättävän hyvin. SE että vesiruuttaa laitetaan imuilmää jäähdyttään kertoo siitä että coolerilla ei ole sitä satu tarpeeksi alas. Mutta se kertoo myös varmuuskertoimien hakemisesta yms...
                                                          Ensin kannattaa se peruskonstruktio laittaa hyvin pelaavaksi kun kerta niitä osia kerta saa ja niitä on. Huom kannattaa siis. Tietty saa tehdä ihan miten ite lystää jos haluaa :)
                                                          Hyvin virtaavaa keulacooleria saa edukkaammin kuin Risan (uusia) tai Wagnerin coolereita. Mutta jokainen päättää omalta osaltaan.

                                                          Itse laittaisin kuitenkin Wagnerilta coolerit jos laittaisin :P En niinkään tehojen takia koska mitä niillä teen kun en osaa ajaa ja yleensäkkin se suurin puute on melkein aina ratin ja penkin välissä :) Siis mulla.

                                                          Comment


                                                            Hehe ! Itse sanoit juuri sitä mitä tarkoitinkin jenkkien foorumeista :)

                                                            Wagner:n kuulerit varmaan olisi tosiaan hyvät eli sellaisia ainakin itse suosittelisin keulakuulerin sijaan.

                                                            Sitä tuolla myös ajoin takaa, että vesiruutan kanssa rs4 tyyppisillä kuulereilla ei oikein ole paljoa parannettavaa. Vesiruutta parantaa rs4 tyylisien jäähdytystehoa eli palkästään rs4 kuulerit ei ole mitään rakettitiedettä eli silloin niillä nousee lämmöt korkealle. Kuitenkin virtaavammat kuin S4 kuulerit eli kannattaa vesiruutan kanssa laittaa.

                                                            Vesiruutta vaikuttaa moniin asioihin positiivisesti, siitä onkin omia ketkuja täällä foorumissa.

                                                            Comment


                                                            • En tosin tiedä onko Mikse nuo jo saanut myytyä...
                                                              Joo lunastin ne Mikseltä pois kun oli tuo remontti päällänsä..

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X