Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 Avant Quattro 2,0T -05

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi A4 Avant Quattro 2,0T -05

    Pari kuukautta sitte tuli hankittua tälläinen peli.
    Heti ostotapahtuman jälkeen lähdettyäni kotimatkalle, syttyihäiriövalo koelaudassa.Katalysaattori meni vaihtoon!Onneksi olin ostanut liikkeestä eikä omaa valuttaa täten kulunut euroakaan, hyvä niin: 1400?
    Aiemmin autoon oli vaihdettu uudet puolat, ilmeisesti nämä olivat hajottaneet myös katin..
    Olen ollu oikein tyytyväinen muuten autoon, paitsi bensakulutukseen..

    Autossa on
    -Tehtaan laskusarja (näin oletan, myyjällä ei ollut tietoa)
    -Tomason TN6 18" vanteet Nokian Z 235/40 renkailla
    -Brand Factoryn laittamat tummennukset

    Tulossa
    -Absolute Power:n lastu viikolla 31
    Attached Files

    #2
    Punaiset audit on aina hyvän näköisiä:) Mutta nuo vanteet vaihtaisin ehkä toisiin... Ei oikeen käy audin kliiniin ulkonäköön, tai no ei oikeestaan mihinkään.

    Comment


      #3
      Onneksi makuja on monia ja vanteita myös :)
      Tarkoitus oli hakea jotain sellasta mitä ei jokaisessa tule vastaan. Myös hinta/laatu ratkaisi asiaa.
      Toi lastu tulee Tutun kautta. Ihan laatukamaa pitäisi oleman ja varmaan voit arvella. että kun tulee tutun kautta niin ei pitäisi olla hirveän kallis..

      Comment


      • #4
        Hyvän näköinen pirssi...tuo punanen sopii hyvin farkkuun kyllä.

        Samaa mieltä vanteista, että ei ehkä ihan istu autoon. Toki mustat vanteet pienellä kromiehosteella sopii kirkkaan punaiseen hyvin. Tiheäpuolaisemmat vanteet kromilipalla esim. League LG205 DB Black tai Inter Actionin GT2 black Inox Lip.

        Tärkeintä on kuitenkin, että omistajan silmää miellyttää ja makuasioitahan nämä.

        Erikoinen yhdistelmä tuo sporttipenkit, mutta 4-puolainen ratti.
        Itsellä -20mm alusta ja nahka-alcantara sporttipenkit B6:ssa sekä kaikki muut varusteet, mitkä kuului Sport pakettiin ja silti nelipuolaratti ja normi vaihdekepin vatkain. Muistaakseni liittyi turboline varusteluun jotenki, johon kuuluu Ambiente 2 ja Family paketit...ehkä tuo olisi ollut ostohetkellä valittavissa.

        Joissain autoissa taas on suoraan 3-puolainen ratti, kun on sporttipenkit ja -20mm alusta...otappa tuosta selvää. Kääntyyhän tuo auto nelipuolaisella ratilla ja vaihteetkin menee päälle normi vatkaimen nupilla, ei toki yhtä tyylikkäästi!;)

        Comment


          #5
          Turbotecin ohjelmoinnin saa alle 600 euroon niin pitää kyllä olla aika halpa hinta ennenkuin laittaisin tuollaisen ihan tuntemattoman firman vehkeitä.

          Täällä myös sport sisusta ja nelipuolaratti, nähtävästi nuukailtu tilatessa

          Comment


          • #6
            Jouni: Tuollainen nelipuolainen ratti on ollut kaikissa näkemissäni B7 2.0Tq:ssa (n. 50 kpl otanta, S-Line -ulko- & sisäpaketilla tehtaalta). Sen sijaan esim. 1.8Tq & 2.0TDIq (140 hv) on samoilla paketeilla varustetuissa autoissa ollut kolmipuolainen ratti. En tiedä mistä tämä johtuu.

            Comment


            • #7
              Vanhempien 2.0TQ S-linessa on kyllä 3-puolaratti. Taitaa tulla Business ja Sport Edition malleissa vakiona, muihin saa laittamalla rastin oikeaan kohtaa autoa tilatessa.

              Comment


                #8
                Oishan se 3-puola ollu siistimmännäkönen mut kyllä tuollakin on saanu auton kääntyyn..pitää sit Kemorassa kattoa, että kääntyykö vielä kovemmassakin vauhdissa..

                Comment


                  #9
                  Ja sitten luetunymmärtämis-tehtävä!!
                  Autoon tullut Lastu on Upsolute..eikä Absolute :D

                  Comment


                    #10
                    Pistäppäs hetikohta viisaampana käyttökokemusta Upsolutesta.
                    Muistan pikemmin varoituksia kyseisestä merkistä mutta näinköhän
                    kellään siitä mitään faktaa oli tarjota.

                    Comment


                      #11
                      Nyt on jonnin aikaa kyseisellä lastulla ajettu..en ole huomannut toistaiseksi mitää ongelmia..matka-ajossa pääsin 7litraan satasella (14,29l/203,6km), ajoin suurinpiiritein rajoitusten mukaan (lukuun ottamatta paria pirteempää rekan ohitusta). Mikä omasta mielestä ihan hyväsuoritus kyseiseltä autolta.
                      Mitään käynti/käynnistysongelmia en ole myöskään toistaiseksi huomannut.
                      Tehofaktoja ei tällä hetkellä ole tarjolla, valitettavasti!!Koska Softantarjoajan sivuilla heidän myytävä "vakiosofta" on 240hp/350Nm..Mutta omaan laitettiin ensin joku tästä päivitetty versio ja vielä sen jälkeen Järein mitä kyseinen firmatarjoaa.Asentaja ei osannut kertoa mitä tämä versio pitää sisällään :(
                      Pienillä kierroksilla (n.1000-1200) esiintyy hieman tärinää mut ei mielestäni sen enempää kuin itse vakio-ohjelmallakaan.
                      Tarkoitus on jossain vaiheessa viedä auto penkitettäväksi.

                      Jotain pientä mielestäni autossa silti on, koska putken päät mustuu hyvinkin nopeasti (käy rikkaalla, siis?) mutta tämä oli jo ennenkuin uusi softa asennettiin.
                      Voiko joku viisaampi auttaa tässä?!?!Onko Ilmamäärän anturi malliamoro??
                      Toinen "ongelma" on, että edelleen tuntuu että autossa eiole sitä puhtia kuin olettaisi!!!
                      esim ed.mainitussa rekan ohituksessa 3vaihteella täydellä kaasulla Mazda6:n pysyi ihan vaivatta peräpuskurissa kiinni..ei näin..! :( Olisko siis By-pass:ssa vikaa??

                      Autolla ajettu nyt 96thk..

                      Comment


                        #12
                        Eli lastutuksen jälkeen ei kulje niinkuin pitäisi.
                        Huomaako väännössä eron vakioon?
                        Mitäs lastuttaja sanoi, vai oletko vielä maininnut?

                        Omistatko vag-comia että pystys ahtoja logittaa?

                        Comment


                          #13
                          Pienillä kierroksilla (n.1000-1200) esiintyy hieman tärinää mut ei mielestäni sen enempää kuin itse vakio-ohjelmallakaan.
                          Kytkimestä?

                          Comment


                            #14
                            siel on kuitenkim mps 6:n ollut pelottelemassa puskurissa. :)

                            Comment


                            • #15
                              Todennäköisesti :) On Mazdakuski ajatellu et kyllä taas audimiestä *ituttaa =D Noh mutta onhan MPS masassa ihan kiitettävästi potkusta jo ihan vakionakin...

                              Comment


                              • #16
                                Oikeastaan kaikissa B7 2.0Tq:ssa, joihin olen tutustunut pakoputken päät mustuvat todella nopeasti. Monesti reippaampien kiihdytysten aikana, vaihtohetkillä putkesta pöllähtää jonkin verran mustaa. VWVortexilla porukka on huomannut samanlaista taipumusta B6 Passateissa (2.0TFSI & 2.0FSI). Tässä ei siis välttämättä ole kyseessä lastusta johtuva juttu.

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja Miika H. Näytä viesti
                                  Oikeastaan kaikissa B7 2.0Tq:ssa, joihin olen tutustunut pakoputken päät mustuvat todella nopeasti. Monesti reippaampien kiihdytysten aikana, vaihtohetkillä putkesta pöllähtää jonkin verran mustaa. VWVortexilla porukka on huomannut samanlaista taipumusta B6 Passateissa (2.0TFSI & 2.0FSI). Tässä ei siis välttämättä ole kyseessä lastusta johtuva juttu.
                                  Minun auto on sitten poikkeus. Tai sitten pesen niin useasti auton. :) Autossa BSR lastu.

                                  Comment


                                    #18
                                    --------------------------------------------------------------------------------

                                    Eli lastutuksen jälkeen ei kulje niinkuin pitäisi.
                                    Huomaako väännössä eron vakioon?
                                    Mitäs lastuttaja sanoi, vai oletko vielä maininnut?

                                    Omistatko vag-comia että pystys ahtoja logittaa?

                                    Vast:
                                    Kyllähän eroa toki on vakioon verrattuna, myös väännössä!
                                    En omista kyseistä laitteistoa :(

                                    ---------------------------------------------------------------------------------

                                    Pienillä kierroksilla (n.1000-1200) esiintyy hieman tärinää mut ei mielestäni sen enempää kuin itse vakio-ohjelmallakaan.

                                    Kytkimestä?

                                    Vast: Kyllä..

                                    ------------------------------------------------------------------------------------


                                    siel on kuitenkim mps 6:n ollut pelottelemassa puskurissa. :)

                                    Vast: *heh* Ihan normimasta oli..oletan erottavani kyseisen pirteämmän version :)

                                    ---------------------------------------------------------------------------------------

                                    Oikeastaan kaikissa B7 2.0Tq:ssa, joihin olen tutustunut pakoputken päät mustuvat todella nopeasti. Monesti reippaampien kiihdytysten aikana, vaihtohetkillä putkesta pöllähtää jonkin verran mustaa. VWVortexilla porukka on huomannut samanlaista taipumusta B6 Passateissa (2.0TFSI & 2.0FSI). Tässä ei siis välttämättä ole kyseessä lastusta johtuva juttu.

                                    Vast: Ahaa...ok...Mutta kuten edellä mainitsinkin niin putkien mustumista tapahtui jo ennen lastutusta.
                                    Viimeksi muokannut 8866; 29.8.2008, 16:05. Perustelu: Yhdistelin

                                    Comment


                                      #19
                                      Mulla oli huohotus jostain kohdin vitullaan noin 32tkm lasissa. Silloin öljyn kulutus oli pahasti koholla ja takapuskuri pakoputken kohdalta aika liejussa. Pieni helppo takuukorjaus ( josta en tiedä mikä kalikka siellä oli paskana ) mutta kulutus tippui taas normitasolle eikä ööliä kulu.
                                      Öljyä kuulopuheiden huollon suunnasta mukaan kaikissa FSI-koneissa - myös turbottomissa - menee enemmän kuin mainokset pitkistä vaihtoväleistä antaa ymmärtää.

                                      Comment


                                        #20
                                        Käytin LMS:n pajalla jossa vaihdettiin Ilmamääräanturi.Rikkaalla olleet seokset korjattu..auto piristy hieman.
                                        Edeleenkää mikään Tykki se ei ole..eli..pitäisikö miettiä kokonaan auton vaihtoa..
                                        Tai sitte tyytyä siihen, että kesällä hurjastellaan Suzukilla ja talvella vähän hiljempaa audilla..

                                        Comment


                                          #21
                                          Tykkeys on varmaan suhteellista. Eikös samasta pajasta saa 300hv asti päivitystä kun vaan lataat tarpeeksi setelirahaa tiskiin? :)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kaikkeen tottuu ja nopeesti siinä onkin sitten jo loputon kierre valmis. Ei muutaku palikka-ostoksille jos alkaa tehot maistua puulta, saa tohonkin koneeseen vaikka mitä kivaa esim. APR:ltä.

                                            Comment


                                              #23
                                              Myöhäistä päivitystä..Käytin ennen lumien tuloa autoa Harisella, Valkeakoskella..
                                              Tulos: 225hp/407Nm
                                              vääntökäyrä oli outo! 2700-3000 kierroksilla tämä huippu, jonka jälkeen lähti laskuun kuin lehmän häntä.
                                              Menin valittamaan ohjelmantekijälle..nyttemmin saanut uuden päivityksen. Jossa piikkiä tasoitettu.En ole käyttänyt penkissä sen jälkeen.
                                              Tarkoitus olisi kevään ennättäessä käyttää uudelleen.
                                              Koska ensimmäinen penkitys tehtiin kun tankissa oli 95:sta.Harisen "puhuttelun" jälkeen olen siirtynyt käyttämään 98:a :) Jonka jälkeen auton kulku piristynyt huomattavasti.

                                              Comment


                                                #24
                                                vääntökäyrä oli outo! 2700-3000 kierroksilla tämä huippu, jonka jälkeen lähti laskuun kuin lehmän häntä.
                                                Noinhan se lastutuksessa yleensä menee. Ei sen vakio turbon tuotto riitä yläkierroksilla. Tasaista vääntökäyrää on turha toivoa. Vakiossahan tuo mäen huippu on leikattu tasaiseksi. Mut yllättävän vähän hevosia lähtenyt, eikös tuosta huomattavasti enemmän pitäisi softalla irrota?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  98E:lla olisi varmasti paljon paremmat lukemat, nuo viritysohjelmathan on tehty toimimaan 98:lla

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Onko ero tosiaan noin suuri 98/95? Olen kuvitellut että peruslastutuksilla irtoaa semmoset 245 - 250 heppaa...

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Pitkälti varmaan penkistäkin kiinni, niin kuin myös softastakin. Edellinen kärryni oli aiheen mukainen kulkine ja se penkitettiin AMW:llä. Tulos oli 98:a käyttäen 235hp/375Nm. Niin ja auto oli Karalan softalla...

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Tietenkin turbo vermeet ovat aika arkoja penkissä riittämättömän ja lämpimän ilman takia. Kadulla irtoaa hieman enempi voimaa.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Pitkälti varmaan penkistäkin kiinni, niin kuin myös softastakin. Edellinen kärryni oli aiheen mukainen kulkine ja se penkitettiin AMW:llä. Tulos oli 98:a käyttäen 235hp/375Nm. Niin ja auto oli Karalan softalla...
                                                          Penkeissä on isojakin eroja, mutta toki karalan softaakin taitaa liikkua erilaisia, kuka tahtonut minkäkinlaisella paineella jne. Tietysti muuten vakioissa nyt tuppaa olemaan aina se "perussofta". Kyllä se järjen mukaan sinne 250 paremmalle puolelle peruslastullakin pitäisi mennä, ulkomaisilta foorumeilta penkityksiä lueskellut niin peruslastulla tuntuu yleensä sikäläisissä dynoissa tuppaavan +250 paremmalle puolelle, enempi modatut sitten toki väliltä 260-320 rahankäytöstä riippuen. =)

                                                          Tuohon alkuperäsen kirjottajan viestiin, jos tehoa tuntuu uupuvan, kannattaa tarkistaa mm. ahtovuodot, by-passi, huohotusjärjestelmä.. itsellä ollut näitä B7 2.0TQ pari, ja ensimmäisessä osa paineista karkasi yhteen väliin ja kulku tietysti sen mukainen, aikalailla vakion tuntuseksi meni. Myös ilmamäärämittari tekee samaa jos parhaat päivänsä nähnyt.

                                                          Putkenpäät tummuu, ainakin noissa omissa ollut mustana aina kun pesun jälkeen kotiin asti pääsee ajamaan.

                                                          Jos oikeen reilusti tummuu ja öljyä kuluu, kannattaa viimeistään sillon PCV järjestelmä pistää uusiksi. Ko. järjestelmä aiheuttanut monet imuventtiilirikot ym. järjettömän karstanmuodostuksen takia maailmalla, 99$ hinnalla homma hoituu. Monet kirjoitelleet kokemuksia että tuolla TFSI tyypillinen öljynsyönti loppuu, itelle tulossa ensi viikolla kokeiluun moinen.

                                                          http://www.bshspeedshop.com/bshstore...CV-Revamp.html

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja Dex1 Näytä viesti
                                                            Penkeissä on isojakin eroja, mutta toki karalan softaakin taitaa liikkua erilaisia, kuka tahtonut minkäkinlaisella paineella jne. Tietysti muuten vakioissa nyt tuppaa olemaan aina se "perussofta". Kyllä se järjen mukaan sinne 250 paremmalle puolelle peruslastullakin pitäisi mennä, ulkomaisilta foorumeilta penkityksiä lueskellut niin peruslastulla tuntuu yleensä sikäläisissä dynoissa tuppaavan +250 paremmalle puolelle, enempi modatut sitten toki väliltä 260-320 rahankäytöstä riippuen. =)

                                                            Tuohon alkuperäsen kirjottajan viestiin, jos tehoa tuntuu uupuvan, kannattaa tarkistaa mm. ahtovuodot, by-passi, huohotusjärjestelmä.. itsellä ollut näitä B7 2.0TQ pari, ja ensimmäisessä osa paineista karkasi yhteen väliin ja kulku tietysti sen mukainen, aikalailla vakion tuntuseksi meni. Myös ilmamäärämittari tekee samaa jos parhaat päivänsä nähnyt.

                                                            Putkenpäät tummuu, ainakin noissa omissa ollut mustana aina kun pesun jälkeen kotiin asti pääsee ajamaan.

                                                            Jos oikeen reilusti tummuu ja öljyä kuluu, kannattaa viimeistään sillon PCV järjestelmä pistää uusiksi. Ko. järjestelmä aiheuttanut monet imuventtiilirikot ym. järjettömän karstanmuodostuksen takia maailmalla, 99$ hinnalla homma hoituu. Monet kirjoitelleet kokemuksia että tuolla TFSI tyypillinen öljynsyönti loppuu, itelle tulossa ensi viikolla kokeiluun moinen.

                                                            http://www.bshspeedshop.com/bshstore...CV-Revamp.html
                                                            No pitääpäs laittaa itsellekkin tuo tilaukseen :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X