Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 "slim" xenonpäivitys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B5 "slim" xenonpäivitys

    Eli tilasin 4300K, H7 35W spekseillä olevat slim ballastein varustetut lyhdyt saksasta sekä pitkiin että lyhyisiin, 95€/sarja pienen tinkaamisen jälkeen maksoivat.17€ postikulut koko höskälle, pari viikkoa kesti ja tänään tuli kirje että voin noutaa 3km päästä Valintatalosta !!! =D nauroin aika huolella.
    No, paketti ja tuote ovat jämäjän ja fiksun oloisia kuten ilmoituksessakin (tämä oli yksi kriteeri valintaa tehdessä, laatutuotteen näköinen ilmoitus), ainoa vain että paketin päässä on jotain H1 10.000K mutta polttimo on H7 ainakin,tuskin tuo kymppitonnikaan paikkaansa pitää.

    Slimit sen takia, että selkeästi mukavampi asennella 4 purkkia konehuoneeseen kuin perinteisiä taskumatin kokoisia palikoita.

    Illalla alan asentelemaan, kerran OLLOt jo (edit_ siis vanhaan autoon) pistänyt eli ei pitäisi paha homma olla.Kuvia tulee aamuun mennessä ja lisää stooria.


  • #2
    No niin, nyt ovat kiinni. Kuvia tulee jahka pääsen läppärin ääreen.
    huomioita verrattuna OLLOihin:

    -1 polttimossa isohko liima tms tahra->toimii mutta pistän rekkulan menemään.
    -en ole ennen lähivaloihin pistänyt, kuinka paljon se "kalansilmälinssi" tms siinä umpiossa vääristää?Somebody?Anybody? Aika paljon kellertävämpi lähivalo kuin kaukovalo. Ts oliko eri paria paketit?
    Kyllä nuo vaikuttavat 4300K olevan, pitää illalla napsia fotoja lisää.

    edit_ olis melkeinpä pitänyt ostaa Tornion OLLO-marketista =)

    Comment


    • #3
      Tota linssin kuvioo ilmeisesti pystyy jostain säätää.

      Comment


      • #4
        Miten muka? Linssi on kiinteästi asennettu, ja myös polttimo. Ainoa mitä siellä voi säätää on läppä jota käytetään ilmeisesti vääränpuoleisen liikenteen kanssa.

        Comment


        • #5
          Mikko tarkoittaa varmaan että vääristää valon väriä???

          Se linssi vääristää kyllä sitä. Ilman linssiä se on luonnollisempi ja todellakin 4300K arvolla se on huomattavasti kellertävämpi kuin siinä kaukovalossa sama arvo.
          Siksi suositankin 5000K tai 6000K jolloin se kellertävyys poistuu. Tällöin kaukovalo on hiukan valkoisempi kuitenkin :D

          Comment


          • #6
            ^jani oli ainoa joka ymmärsi =) kyllä se ero tasoittuu kun hetken katselee mutta ehkä 5000K olis pitäny linssin sisään pistää.

            Comment


            • #7
              Itellä kun vaihdoin kuskin puolelle uuden polttimon (4300K) niin se on silti kellertävämpi kuin vänkärinpuolella oleva, joka on sama polttimo. Johtuu ilmeisesti siitä, että umpio on uudempi ja vanhempi umpio likaisempi -> väri vääristyy?

              Comment


              • #8
                hids1.jpg
                hids2.jpg
                hids3.jpg
                hids4.jpg
                hids5.jpg
                hids6.jpg
                laatua??.jpg
                hids8.jpg

                Pitää hankkia toisiin piuhoihin parinkymmenen sentin jatko, saa akkukoteloon piiloon ballastit.
                Illalla lisää kuvia pimeällä, ja kattavat ohjeet kirjoittelen kun kerkeen.

                Vähän tuntuis toinen vilkku huurtuvan näin sateella, 25mm reiät tein koska ohjeen mukaisesta 21mm ei läpi taida mennä, en usko että johtuu siitä,suht tiukka kuitenkin.

                Comment


                • #9
                  Kuinkans vanha Panulla on se toinen polttimo? Jos uuden 4300K olet laittanut niin se on kellertävämpi kyllä kuin se käytetty poltin. Ppitäs laittaa 5000K tai 6000K niin sävy olisi suunnilleen sama.
                  Alussahan heti syttyessään tuo 4300K näyttää hyvältä ja valkoiselta. Mutta kun sen antaa hiukan aikaa palaa niin se menee kyllä keltaiseksi.

                  Comment


                  • #10
                    Hieno kertomus ja paikallaan moinen asennus olisi täälläkin. Herjaako auto palaneesta polttimosta eli ihmetteleekö se miksi ajovalojen piuhojen päässä on vähemmän kuormaa kuin ennen? Mitenkäs nelosen keulalla oli tilaa touhuta? Gynekologin otteitahan polttimon vaihtoonkin tarvitaan.

                    Comment


                    • #11
                      Eihän tuo paha homma ole. Vasemmalta ottaa imuputken irti (2 ruuvia ja ripeä nykäisy) sekä irroittaa ilmanputsarikotelon kiinnikeruuvin että sitä voi vähän töniä sivummalle.

                      Ainoa missä tarvitaan näppäryyttä on TÄMÄ vaihe, kun pitää saada piuha kulkemaan kiinnikkeen alta...

                      Ei herjaile mitään,kuten ei vanhakaan

                      Comment


                      • #12
                        B5:ssa umpion irroitus on aika nopia toimenpide.

                        Comment


                        • #13
                          Ootko asentanu automaattisen korkeudensäädön myös? Katastusmies ei tykkää hyvää, jos ei ole (kuten jo varmaan tiesitkin).

                          Comment


                          • #14
                            Höpö, höpö.
                            Vuosimallista riippuvaista.
                            Toisin en muista Kontion auton vuosimallia.

                            Comment


                            • #15
                              1.1.1995 ja sen jälkeen käyttöön otetuissa ajoneuvoissa täytyy olla lähivalojen sähköinen korkeudensäätö ja 10.10.1998 ja sen jälkeen käyttöön otetuissa automaattinen korkeudensäätö xenonien kanssa.

                              kontiolla vm. 99, rek. ilmeisesti 10.10.1998 jälkeen, joten kyllä sieltä automaattinen pitäisi kaikkien pykälien mukaan löytyä... Mutta pykälät on pykäliä, jopa katsastusmiehet on ihmisiä. Osa heistä. Itsellä oli vm. 98 B5, jossa jälkiasennus xenonit saksasta tuotaessa. Rekisteröinti oli 9/98, ei paljoa parempi tuuri voinut käydä.
                              Viimeksi muokannut Olli; 27.7.2008, 11:43.

                              Comment


                              • #16
                                Ei paljoa inssejä tunnu kiinnostavan ainakaan täälläpäin, vanhassa `99 B5:ssä oli ollot ja leimalla totes vaan että hyvät valot sulla...

                                Comment


                                • #17
                                  Mulle on jäänyt vaikutelma, että nuo em. päivämäärät olisi olleet typpihyväksyntä päivämääriä. Silloin auton vuosimalli ei ratkaisisi, vaan tyyppikatsastuksen päivämäärä. AKE:n sivuiltahan se selviäisi.

                                  Miten ovat huudelleet katsastuksessa noiden lampun pesureiden perään? Kontiolla ilmeisesti lähivaloilla linssiumpiot ja pitkillä heijastimet?

                                  Voi muuten olla, että kun valot on keltaisemmat, ei inssi tule ajatelleeksi, että siellä on kaasupurkausvalot. Spekulaatiota tosin..

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kontiolla ilmeisesti lähivaloilla linssiumpiot ja pitkillä heijastimet?
                                    Juu,ja kirkaslasi joka lienee sinällään hyväksytty xenoneille. Johonkin 3B:n vakioihin kun pamauttaa xenonit niin ei hyvää päivää...

                                    Lampunpesureitakaan ei mulla tietääkseni ole,tai no on puskurin edellisellä omistajalla vissiin ollut kun on paikat moisille...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kyllä tuo niin riippuu katsastajasta.
                                      Itsellä on lähi-kauko ja sumuvaloissa sumarit, mutta eipä tuota katsastusmiestä kiinnostanut.
                                      Auto vm-00

                                      Comment


                                      • #20
                                        Saakos autossa olla kolmet sumarit nokalla ;)

                                        Comment


                                        • #21
                                          olisko ne sittenkin xenonit :)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tässä AKE:n tiedotteessa (poimittu täältä) mainitaan, että

                                            Alkuperäinen kirjoittaja AKE tiedote
                                            toiminnaltaan automaattinen xenon-ajovalojen suuntauksensäätölaitteen tulee olla uusissa autotyypeissä 1.10.1998 lähtien ja 1.10.2000 lähtien kaikissa käyttöönotetuissa autoissa.
                                            Haihattelua tosin. Jotta asennus olisi täysin pykälien mukainen, pitäisi umpionkin olla xenoneille hyväksytty.

                                            Pitänee kokeilla tuohon Cee-nelkkuun noita jälkiasennettavia. Sen lähivalot kun ovat aivan onnettomat. Vielä huonommat, kuin tuon Passatin.

                                            Comment


                                              #23
                                              Hyväksyntien kannaltahan ongelma noissa jälkiasennussarjoissa taitavat olla polttimot. Eli vaikka ballasti ja umpio ovat e-hyväksytyt ja umpiossa olisi esim. D2S-merkintä, ei halogeenipolttimon kannalla varustetussa polttimossa hyväksyntää ole. Se, ketä se kiinnostaa ja kuka sen jaksaa tarkistaa, on eri asia...

                                              Comment


                                              • #24
                                                Vähän tuntuu pitkissä olevan kuvio ketuillaan, pitää koittaa säätää.lyhyiden kuvio on hyvä.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  cee nelkkuun saa siedettävät valot jo releytyksellä ja umpioiden putsauksella :) Xenoneilla lähivalot on kivat, pitkät luokkaa järjettömät ;) Ei haittaa vaikka joku tahvo tulis pitkät päällä vastaan, hyrskäyttää kuumat xenonit tulille, ni vastapuoli tavaa hetkenaikaa tietä ;)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Oliko polttimot GE:tä vai jotain kierrätyslasista tehtyjä kiinalaisia.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      En katsonut

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja qedu
                                                        cee nelkkuun saa siedettävät valot jo releytyksellä ja umpioiden putsauksella :) Xenoneilla lähivalot on kivat, pitkät luokkaa järjettömät ;) Ei haittaa vaikka joku tahvo tulis pitkät päällä vastaan, hyrskäyttää kuumat xenonit tulille, ni vastapuoli tavaa hetkenaikaa tietä ;)
                                                        Vähän menee ohi aiheen, mutta onko Cee-nelosessä valot tosiaan johdotettu viiksen kautta!!
                                                        En sen kummemmin tunne noitten Xenonien kytkentää, mutta olen siinä uskossa, että noi ballastit toimisi vähän niinkuin releiden korvikkeena..? Saisi samalla vaivalla ihan oikeat valot, kalliimmat ne tosin on.
                                                        Noihin heijastinumpiollisiin en uskalla ruvata kokeilemaan, mutta noissa linssiumpioissa xenonit voisi toimia. Jos nyt vaikka aloittaisi siitä putsauksesta..

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Vähän menee ohi aiheen, mutta onko Cee-nelosessä valot tosiaan johdotettu viiksen kautta!!
                                                          On. Pelkästään releyttämällä saa todennäköisesti reilun parannuksen valotehoon.
                                                          Kannattaa mitata jännitehäviöt lampunkannasta, auton käydessä ja valot päällä.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Noihin heijastinumpiollisiin en uskalla ruvata kokeilemaan, mutta noissa linssiumpioissa xenonit voisi toimia
                                                            Siis eikös mulla ole ihan heijastinumpiot pitkissä? ainakin OLLOt toimi pitkissä tosi hyvin, näissä on keila vähän vituillaan, pitää säätää vähän. En muista oliko halogeeneissa samanlainen hajakeila

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X