Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

t85 90 Quattro -86 20VT

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • t85 90 Quattro -86 20VT

    Ei se yksi riitä ja tuo toinen kori on sen verran pitkässä puussa että joku hauskuutin pitää saaha äkkiä alle :)

    tekniikka tuttua ahdettua 20 venttiilistä 5 sylinteristä.. ratapäiville pitäis tulla vielä tällä.
    Alatukivarren puslat vaihtuu nailoniin, sekä runkopuslat alumiiniin

    * samat kuvat löytyy täältä http://public.fotki.com/jtapio/t85-90-20vtq/ *
    Attached Files
    Viimeksi muokannut jvt1; 9.2.2009, 12:48.

    #2
    Häkellyttävän siistikuntosen näkönen rapsakka. Hattua pitää nostaa projektin tahdille :)

    Comment


    • #3
      Ai että onkin maukkaan näköinen. Kiva tuo gekko takasivulasissa.

      Comment


      • #4
        nappasin motin eilen irti toisesta kopasta ja samalla vauhdilla paloittelin osiin jotta saadaan kestävämpää tavaraa sisälle. Maanantaina kasaamaan :)
        Attached Files

        Comment


          #5
          Toi koppahan olisikin tosi hyvä, mutta siitä on joskus oikeakylki ajettu sisään. Takakaaret on muuten kertaalleen vaihdettu...

          Erittäin hyvä budjetti/ kakkosprojekti kyllä.

          Alunperinhän mulla oli tohon WR-kone jo pellin alle menossa vuosi sitten!

          Comment


          • #6
            Joo ton huomaakin että on kaaret vaihdettu kun maalatttu takakylet ja onhan tossa pientä kukan alkua kun tarkemmin kattelee, mutta hyvin toi on oiottu jos kerta mällätty on, en olisi ihan heti huomannutkaan.

            Jonkunlaiset kaaret olis tarkotus taikoa myös kun vituttaa 200+ mennä mettään ilman niitäkään.. tulee rumaa jälkea jos lipsahtaa..

            niin ja nythän toi on palannut juurilleen kun huoltokirjassa on Pörhön Autoliikkeen leimat ja Roi-Osan tarrat takaluukun sisällä :D

            ja pakko sanoa vielä että vaikka tätä kuinka vertaa tuohon aikasempaan koppaan niin tämä vie sitä satanolla. Se oli kyllä niin järkyttävässä kunnossa että paaliin olisi pitäny melkein laittaa.. jokapuolelta mällätty ja lahonnu
            Viimeksi muokannut jvt1; 6.7.2008, 14:08.

            Comment


            • #7
              Tuli tehtyä täyspäivä eilen osien puhdistuksessa ja maalauksessa. Pitää antaa nyt lohkon kuivata ja pessä kanavat ettei vain jää mitään hiekanjyvää mihinkään odottamaan että pääsee tekemään tuhojaan.. pytyt näyttää hyvältä ja tuossa näyttäs että siinä näkyis vielä hoonausjäljetki. Pitänee alkaa metsästämään männänrenkaat jostain niin saa pistää nippuun.
              Attached Files

              Comment


              • #8
                Hoonaa vain ,niin syö uudet renkaat tiiviiksi. Ei kannata noin vähässä säästää eihän?

                Comment


                • #9
                  jepjep näin oli toki tarkoituskin ja nyt alkaa olla alakerta nipussa uusilla laakereilla ja pytyt hoonattu, huomenna kiertokanget/männät paikalleen ja perjantaina saa kannen koneistamolta niin saa alkaa laittamaan loput osat kiinni, hyvältä näyttää.


                  edit 9.7: lisää kuvia
                  *tiedän, talli on sekanen mutta jos se ei olis sekanen eihän siellä mitään tehtäiskään silloin? eihän? :D*

                  edit: päivän aikaansaannos vielä, kaaret hollillaan ja penkki paikallaan, piti jotain tekemistä saada kun menee perjantaille ennenkuin saa osat koneistamolta, oli kuulemma sen verta kiirusta kuitenkin.
                  Attached Files
                  Viimeksi muokannut jvt1; 9.7.2008, 23:00.

                  Comment


                  • #10
                    etenee näköjää aika mukavalla tahdilla, hyvähyvä.

                    Comment


                    • #11
                      Paljonko lohkolla kilometrejä? Eilen otettiin n.180tkm ajetusta AAN:stä kansi pois ja ei ollut hoonausjäljistä tietoakaan! Eihän se tallin sotku niin haitaa ,kun kone näyttä olevan noin hyvässä "järjestyksessä". :)

                      Comment


                        #12
                        Tuossa keväämmällä kun purin yli 300tkm ajetun 3b-moottorin, niin hoonausjäljet olivat hyvin näkyvillä.
                        Tsemppiä projektiin, kovasti näyttäisi tulevan valmista. :)

                        Comment


                        • #13
                          Mikäs tulee ohjailee konetta? Muista sitten että kunnon kuristukset ettei vaan sallittu teho ylity ;P
                          Näitä turbotettuja typ85:ia alkaa kanssa olemaan kun sieniä sateella.

                          Comment


                          • #14
                            VEMS.. pitkälti osat on samoja kuin tuossa aiemmassa projektissa joka nyt jää vähän kesken määrittelettömäksi aikaa..

                            ei saanut tosiaan eilen vielä kankia/mäntiä ja huomen aamusta ouluun joten sunnuntai iltana jatkuu taas kunnolla hommat.

                            Comment


                            • #15
                              noniin.. pientä edistystä tapahtuu ja hieman takapakkiakin, lähti ensimmäisen männän paikalleen laitossa renkaasta pala pois, kiitos laadukkaan ja iäkkään lainarengaspuristimen. No sain heti tutulta tilalle sopivan renkaan joten nou hätä.

                              alakerta on nipussa ja oli tarkoitus saada tälle illalle vielä kansikin paikalleen mutta kun pitää olla taas 08-18 raksalla isälle hommissa niin hidastaa pirusti hommia. yritys oli kova mutta ei ehtinyt läpätä venoja ja aineetkin oli jossain hukassa. No huomenna sitten koko paska nippuun ;)

                              Niin ja kiitokset Jedelle vääntimen lainasta, saat heti loppuviikosta takaisin olusien kera :)

                              Edit 17.7: uusia kuvatuksia..
                              Attached Files
                              Viimeksi muokannut jvt1; 17.7.2008, 22:13.

                              Comment


                              • #16
                                lähti ensimmäisen männän paikalleen laitossa renkaasta pala
                                Sulla kävi samanlailla ku mullakin, mulla lähti vain toisen männän laitossa :)

                                Tulee näköjään vähän nopeammin tulosta ku mitä mulla ollessa tuli :)

                                Comment


                                • #17
                                  noniin.. moottori olisi nipussa ja seuraavaksi jos vaikka nakkaisi sen koriin paikalleen ja alkaisi jännäämään että lähteekö käyntiin ja mikä porsii :D

                                  tai oikiastaan heti seuraava asia on tallin täydellinen siivoaminen, levinny kaikki romut sikin sokin..
                                  Attached Files
                                  Viimeksi muokannut jvt1; 22.7.2008, 22:52.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Jeps, eli moottori on keulilla ja VEMS asennettuna paikalleen, muutama tarkentava juttu pitäisi saada nyt tietoon. (Purkissa on Kalskeelta valmiina jo toimiva softa noille suuttimille)

                                    - muutettu 62 aste anturin pinnit 1-2 ristiin
                                    - Laajakaistalambda olisi valmiina mutta ei ole downpipe valmis, niin ei voi laittaa paikalleenkaan, tarviiko sen kuitenkin olla paikallaan että edes voi kokeilla käynnistää?
                                    - Vemssille sopiva imuilmanlämpöantura paikallaan.
                                    - Todennettu että VEMS on kunnossa ja lisänäyttökin toimii. (mikä tuo LA tuossa tiedoissa on?)

                                    kokeiltu startata ja bensaa saa, tulpat kastuu eli ei anna kipinää.Voisko tuossa käyttää ajotuslamppua että näkis että antaako kipunaa vai ei, ja miten se noihin puoliin/sytkävahvareihin pitää kytkeä?

                                    miten tuon nokkahallin kuuluisi olla kohdallaan? nyt se on niin että kun nokan rattaan merkki on ajotusmerkeistä pikkusen taaempana ja vauhtipyörän tappi on kohdallaan niin jakajantumpin levy on "merkissä?" eli levyssä oleva viiva on rungon viivan kanssa kohdallaan (reikä on juuri vieressä)
                                    Attached Files
                                    Viimeksi muokannut jvt1; 26.7.2008, 10:23.

                                    Comment


                                      #19
                                      LA = Lambda

                                      Jos vakiopuolat niin johdoista pystyy lampun liipaisemaan ongelmitta.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kun koneen merkit kohdallaan, niin myös jakajan merkit on oltava silloin kohdallaan.
                                        http://www.sjmautotechnik.com/troubl...st.html#timing

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kone käy ja kukkuu, syy miksei aluksi meinannut millään saada käyntiin oli liian alhainen varaus akussa, putosi jännitteet 7-8v startatessa. Nappasi työkoneesta lainaan paremman akun niin johan lähti.

                                          Ja X mones kerta merkkien tarkistusta ja yleistä varmistelua ei koskaan toki pahastakaan ole.
                                          Viimeksi muokannut jvt1; 28.7.2008, 08:17.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Siinä se tämäkin etenee.. Sai Pro-molta nuo v-band lemmarit ja laipat niin pääsi eteenpäin taas, tuossa yhden "työ"päivän tuotos. Nyt alkaakin sitten seoksien hakeminen kohdalleen, sytkän tarkastus (meinaa putkessa paukuttaa) ja hemmetinmoinen nysväys yleensäkin VEMSsin kans..

                                            Paksulla tahtoo käydä kun ei ole downpipe paikallaan ja lambda on turbon huulilla :)
                                            Attached Files
                                            Viimeksi muokannut jvt1; 2.8.2008, 02:47.

                                            Comment


                                              #23
                                              Ihan ekaksi tyhjäkäyntiin kiinteä pwm ja sytkällä säätö veks, bensakarttaan tyhjäkäynnille ko. alueen joka nurkka samaan arvoon. Noilla löytynee nätti tyhjäkäynti ja siitäpä sitten vaan hieromaan.

                                              Sitten kun vehkeet toimii, voit palata tuohon tyhjäkäyntisäätöön. Sen kanssa palaa useampikin ilta melko rattoisasti.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Niin joo.. en tainnut mainita että VEMSsissä on sisällään Kalskeelta valmis softa kyseiseen koneeseen ja noille suuttimille, että sen puitteissa pitäisi kaiken olla suurinpiirtein ok. Pitänee kaivaa VEMS säätömanuaali jostain että pääsee tutustamaan tarkemmin.

                                                edit: nyt kun sai downpipen paikalleen ja lambdan kiinni kunnolla niin vemsin tieto näyttö näyttää LA arvoksi ~1 Eli asia ihan ok, pitää käydä seuraavaksi bensakarttoihin käsiksi. Ennenkuin lambda saa itsensä peliin niin käy huonosti ja sitten lambda korjauksella alkaa käymään nätisti. (Kiitos Kalskeelle avusta)

                                                EDIT: korjailtu ajatuspieruja ja vähän selkeytetty tekstiä
                                                Viimeksi muokannut jvt1; 31.7.2008, 20:41.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  VEMS manuaali on sitten sekava, takaan sen ;)

                                                  Sieltä kyllä löytyy pientä apua tyhjäkäynnin säätämiseen, tuliko sulla matkassa diodi isv:n rinnalle? (5c osa elektroniikkaliikkeestä), ilmeisesti parantaa käytöstä ihan kivasti.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ei perkele kerenny saaha huomiselle penkitystä varten kasaan, meni alkuviikko kempeleessä ja keskiviikkona vasta pääsi kasaamaan taas. Nakkasin 5-syl syylärin mäelle ja laitoin neloskoneen syylärin keulalle ja huomenna saan valmiiksi itte välijäähyn niin katsotaan miten sen saa toimimaan tuolla viismukisen syylärin paikalla.

                                                    Meinasin että en ala ässän hydr tehostusta rakentamaan tähän mutta näemmä pikkupakko kun ei tuon alkuperästä pumppua oikein saa tuohon istumaan mitenkään.
                                                    Attached Files
                                                    Viimeksi muokannut jvt1; 7.8.2008, 23:11.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Itse kasailin AAN pumppuun ihan normaaleilla hydrauliikkaliikkeen sovitteilla täysin bolt-on letkunpään tuolle typ85 tehostajan letkulle. Muistaakseni yksi kierteellinen banjolähtö+yksi jatko+sovite öljyletkuun. Yhdistelmälle tuli juuri sopivasti mittaa ettei tarvinnut koskea letkuun. Tuo jatko sellainen kartiolla oleva, pyörii molemmat päät vapasti kunnes kiristää. Sitten vaan AAN pumpusta ne toiset piirin männät pois, voi jopa saada paikallaan otettua irti.
                                                      Paras tietysti olisi saada kokonaan teetetty letku, mulla vaan oli niin jumissa ohjauksen päässä että turha toivo.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Tämänpäivän saldo:

                                                        - Hydr tehostus jarruille ja ohjaukseen
                                                        - vakaajatanko eteen paikalleen
                                                        - kaikennäköistä pientä hilpettä kasaan ja paikalleen

                                                        mutta sitten päästäänkin itse huolenaiheeseen, tuskin pääsen kemoraan. Kävin tässä iltasella ulkoiluttamassa audia vemsloggerin kanssa ja tuli huomattua ikävä lisamauste. Heti kun mennään painealueelle jostain tulee ölpän käry ja kaikenlisäksi vielä tuo näyttäisi hikoilevan ykköspytyn vierestä kannentiivisteen välistä (ö-kanavan kohtaalta) Voisko olla että kansi ei vielä ole asettunu tai että uuelleen kiristämällä vois asettua? tai sitten turbo valskaa tai kannentiiviste ei pidä jonkin syyn takia.
                                                        Viimeksi muokannut jvt1; 9.11.2008, 13:14.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Jokos tää alkaa olla valmis? :)

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            On se ainakin hiukan valmiimpi kuin mitä se meillä oli :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X