Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urässän säädettävän ohjauspylvään asennusta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Urässän säädettävän ohjauspylvään asennusta

    Tuommoinen homma tuli väännettyä.
    Ohje käy kaiketi kaikkiin C4 koppaisiin, mutta noissa uudemmissa C4 A6/S6 :ssa joutuu kaiketi vähän eri osilla leikkimään.
    Perhealbumin kuvien ja osanumeroiden vertailu on tässä(kin) kova sana.

    Asennusohjeessa on näemmä jäänyt kommentoimatta Procon-Ten -vaijerin irroitus / kiinnitys, mutta kun se on sellaisessa hahlossa tolpassa kiinni, niin sen irrottamiseen ei tarvitse ohjetta, senkun ottaa purkaessa sen irtonaisesta tolpasta pois ja kokoonpannessa laittaa takaisin tolpan uraan ennen tolpan kiinnitystä.

    Mahtaako tuommoista jaloteräsvaijeriviritystä noissa uudemmissa ollakkaan?
    Attached Files
    Viimeksi muokannut peiponen; 3.3.2013, 11:48.

    #2
    Onko B4-korista ollut säädettävällä ohjauspyörällä? Onko tietoa?

    Hyvä selostus projektista ja varmasti palkitsee ajossa.

    Comment


    • #3
      Kappas, löytyihän tämä vanha asia kun aikansa kaiveli. Eli tämä olisi nyt itsellä ajankohtainen homma myöskin, mutta tuo virtalukko-fiba tuli tietenkin kantapään kautta todettua (no onpahan nyt kaikki osat irrotettu ja kiinnitetty harjotuksen vuoksi pariin kertaan).

      Mutta siis se varsinainen kysymys: Pystyykö vanhasta kiinteän akselin lukkorungosta vaihtamaan lukkopesän uuteen runkoon? Vai onko ne sisuskalut sitten sen pari senttiä "lyhyet" eli ei toimi? Onko kukaan tonkinut näiden sielunelämää niin tarkkaaan että tietäisi onko lukkopesät vaihtokelpoiset?

      Ei oikein kiinnostaisi monilla avaimilla alkaa pelaamaan, eikä toisaalta myöskään vaihtaa kaikkia lukkoja autoon. Kuten noissa ohjeissakin todetaan, niin kaukollahan tietty muuten pärjää paitsi sen kerran kun pitää päästä mekaanisella avaimella sisään...

      Comment


        #4
        Jos lukkopesän saa irti, niin eikös sen voi samalla sarjoittaa uudestaan? Edellisen kirjoittajan kysymykseen sen verran että B4-korista ei tietääkseni ole saanut säädettävällä pylväällä. En äkkiseltään keksi mitään syytä miksei C4 pylväs voisi ainakin pienellä modaamisella sopia paikalleen, mutta asia on vielä protoilematta. Procon-ten vaijeria ei ainakaan purkamassani S6-mallissa ollut, joten epäilen että se on poistunut mallistosta bägien ja paukkuvöiden yleistymisen myötä.

        Comment


        • #5
          Jos lukkopesän saa irti, niin eikös sen voi samalla sarjoittaa uudestaan?
          Niin en tiedä, kun jostain viestiketjuista saa kyllä sen kuvan ettei onnistuisi, toisaalla taas onnistuu. Poraamallahan se lukkopesä siitä perimätiedon mukaan irtoaa.

          Tässä mun tapauksessa se tosin ei lohduta kuitenkaan, koska luovuttaja-auto on S6, ja siinä on jo modernimpi avain. Eli tää oma vanha on se perinteinen "korollan avain" ja tuo uudempi on sellanen ura-avain (eli lukkopesätkin tyystin erilaiset).

          Mitä nyt albumia tutkin, niin ainakin siellä on eri numerolla lukkopesät kiinteään ja säädettävään rattiakselin rattilukkoon. Eli todennäköisesti siellä lukkopesän sisällä se kääntyvä liuska on eri mittanen, mutta onkohan se sitten vaihdettavissa "päikseen"...? Jossain viestiketjuissa niitäkin on menestyksekkäästi vaihdeltu, tosin niin että katkenneen tilalle uusi samanlainen. Mutta onko kukaan vielä touhunnu vastaavaa risteytystä?

          Comment

          Working...
          X