Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 2.0 FSI, -02 Käyttö & projekti.

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Eikös näitä itselleen kuitenkin rakennella? Propsit rohkean erilaiselle linjalle... Vaikka itsekin hieman erilailla olisinkin rakennellut. Mut eikös pääasia ole kuitenkin et itse tykkää?

Comment

Vanteet pari tuumaa isommaksi, etupuskuri, takasiipi ja helmat vaihtoon ja ovien alalistat korinvärisiksi. Siinä seuraava steppi. :)

Comment

Jouvuin oikeen kahesti kattoon noita ennen ja jälkeen kuvia kun aluksi näky saab 9-3 ja sitten tuo sun a4.. Eipä oo kovin montaa muovi-audia tällä foorumilla kehuttu, joten otit sitten tietoisen riskin tuodessas omas esille. Ihan hyvä niin, joskus pitää tehä muutakin kun vaan maalata helmat korin väriin ja surkutella loppuvuosi kun värisävy poikkeaa hieman alkuperäisestä ;)
        Audin merkit kun tuosta vielä raaputtais pois niin voit huoletta ajella 'saabismi on sairaus' paita päällä. Jos kuitenkin päätät neljä ympyrää keulalle jättää niin: siipi pois;)

Comment

Oho, ompas se... hmm...

Comment

Vanteet pari tuumaa isommaksi, etupuskuri, takasiipi ja helmat vaihtoon ja ovien alalistat korinvärisiksi. Siinä seuraava steppi. :)
            Juu toi tulee tod.näk. oleen edessä 4-5v päästä. Tosin siiven taidan jättää. Sen aika näyttää. Olis tolla perällä jotain omaa muotoo, niin tarveis mitään järkkyä spoikkaa, mut kun ei - niin spoikka it is. I'm very sorry että häirittee setiä... tai sit en ;)

Comment

Ihan hyvältä se näyttää!
              Vähän vaihtelua näihin tylsiin KW Variante + 20" RS-replica OEM:iin.

No jos siipi jää, niin ota nyt edes toi etupuskuri pois. ;-)
              EDIT: ..tai no... niin no
              Jätkät ei varmaan edes pysty kattomaan DTM-kisoja... :)

Comment

Jätkät ei varmaan edes pysty kattomaan DTM-kisoja..
                Helposti. Nehän kulkevat kovaa ilman turhia hömpötyksiä. Niin, eivätkä näytä saabeilta.

Comment

Helposti. Nehän kulkevat kovaa ilman turhia hömpötyksiä. Niin, eivätkä näytä saabeilta.
                  Eikö tossa ole jotain ylimääräistä härpäkettä vakioon nähden?

http://automotorsport.se/bigpix/2008...ttias2_big.jpg

Comment

aika karu sisusta.. muuten ihan jeeves

Comment

Eikö tossa ole jotain ylimääräistä härpäkettä vakioon nähden?
                      Vakioon nähden toki "ylimääräistä", mutta kyllä siinä kaikilla härpäkkeillä oma tarkoitus on.

Comment

Menee jo vähän mauttomuuden puolelle ehkä nämä meidän kommentit, mutta, jokainen toki tekee itelleen, sitä en kiellä, enkä paheksu.

Makuja on monia. Ja myös tekijöitä. Jos otetaan tuo dtm-juttu nyt esille, niin eihän kisapelistä ja katupelistä voida puhua edes samana päivänä. Eroja on niin paljon.

Tyyli, allshownogo, on aika naurettava. Omasta mielestäni. Ja tässä tapauksessa ei edes ole tuota allshow-efektiä olemassa.

Paras on, kun on normaali ulkokuori, ja pellin alla sitten kunnolla sitä jerkkua.

Kommentti, "kwvariant ja 20" replicat", on aika karu yleistys.

Niin kuin jo sanoin, jokainen tyylillään. Tykätä ei tarvitse, kommentoida saa, ja pitää.
                        Ja tässä projektissa on kuitenkin jotain tapahtunut, eli voidaan pitää projektina. :)

Projektiosiossa on aina se riski, että kaikki eivät pidä toisten kanssa-autoilijoiden tekeleistä, ja hyvä ehkä niin. Muutenhan kaikilla olisi samanlaiset pirssit.

Comment

Saisiko kuvia vähän eri kulmasta. En millään tahdo uskoa, että tuo etupuskuri on tuon näköinen :) Mutta ei kannata lannistua vaikkei täältä kannatusta hirveästi tullutkaan. Eiköhän tuo kuintekin ikätovereissa tee tehtävänsä eli niskat pyörähtää ympäri kun kurvailet kulmia ympäri ;)

Comment

Täytyy taas ihmetellä näitä kommentteja, joista kovinkaan moni ei ole edes asiallinen. Onneksi jotkut sentään ymmärtävät sanoa samaan hengenvetoon että itselle näitä kuitenkin rakennetaan. Jälleen huomataan tämä "foorumin hyväksymä OEM" -suuntaus, johon tämän topicin kaltaisen auton rakentaja ei "mahdu".

Itsekin olen sitä mieltä, että harvassa ovat sedan-autot joihin lintulauta sopii. Tähänkin sellanen (onko se nyt sit S tai RS-mallin) pieni lippa maksimissaan sopisi, ja vanteisiin tuumia lisää. Etupuskuri on radikaali, joskin nyt vain yhdestä kulmasta sen pääsee arvostelemaan.

Mutta rakkaat foorumilaiset. Meitä on moneen lähtöön, ikäjakauma suuri(!), tyylisuuntauksia monia, kuin myös jokaisen omat maut. Asialliset kommentit ja parannusehdotukset on mielestäni hyviä, mutta jättäkää se negatiivisuus. Kiitos :)

Comment

No ainakin sain tällä projektilla paljon keskustelua aikaseks \o/

Kuvia tulee lisää tällä viikolla, kunhan saan noi puuttuvat ritilät paikalleen. Sitten pääsee arvostelemaan useemmasta kulmasta, että kuin kamala se on xD

Ja en kyllä millään pysty lannistuun moisista kommenteista, jokainen saa tosiaan olla omaa mieltä ja antaa palautetta... asiallisuutta tosin sais olla. Mulla on erikoinen maku ja tässäkin se tulee esille. Tykkään tosta spoikasta ja koristakin tuli simmua & mieltä lämmittävä. Melko sama erottuuko joukosta vai ei, mut tää on mun :P

Jos en oo muistanu mainita, niin mulla on tää ite autokin vielä maksamatta, käyn joka talvi ulkomailla laskettelemassa ja hommasin just melkosen kotieteatterin, syön ruokaa päivittäin, maksan laskuja ja sponsoroin kaiken ihan keskenäni. Oon köyhä nuori - kultalusikka jonkun muun perseessä syntyessä... eli ihan kaikkeen ei oo varaa, mm. niihin muutamaan lisätuuman vanteissa jne. Kuhan tahdoin nyt taas yhden haaveeni toteuttaa ja alkaa oleen mulle ihan riittävässä vaiheessa. Erikseen taas ne, jotka keskittää koko elämänsä tuunaukselle / ylimäärästä vaurautta jostakin kasaantunut.

Comment

Asialliset kommentit ja parannusehdotukset on mielestäni hyviä, mutta jättäkää se negatiivisuus. Kiitos :)
                                Ne kehuvat jotka tykkäävä, toiset sanovat jotain muuta. Kyllä pitää negatiivisuuttakin kestää eikä mitään ainaista sik oossomia. :) Taitaa negatiiviset kommentit aina häiritä enemmän muita kuin auton omistajaa itseään...
                                Viimeksi muokannut pasi_; 7.7.2008, 08:02.

Comment

Jos en oo muistanu mainita, niin mulla on tää ite autokin vielä maksamatta, käyn joka talvi ulkomailla laskettelemassa ja hommasin just melkosen kotieteatterin, syön ruokaa päivittäin, maksan laskuja ja sponsoroin kaiken ihan keskenäni. Oon köyhä nuori - kultalusikka jonkun muun perseessä syntyessä... eli ihan kaikkeen ei oo varaa, mm. niihin muutamaan lisätuuman vanteissa jne.
                                  Tyylitaju on kyllä ihan ilmasta... ;)

Ei vaan, mulla on melko sama tilanne ku sulla, mutta auton suhteen oon tehny ihan erilaisia päätöksiä, eli rahaa palo vanteisiin ja alustaan, kuten myöskin konepellin alle. Korin osia en oo ostanu ainuttakaan, mun mielestä toi B6 -korimalli on siisti melkolailla vakiona. Kysehän näissä hommissa on makuasioista ja sitäkautta valinnoista, eli toinen esim. ostaa hieman arvokkaammat vanteet siinä ku toinen puskurit. Mä oon niitä vannemiehiä ja lopputulos näyttää tältä.

Ja jos parannusahdotuksia kaipaat, ni nyt kun sun etupuskuri on noinkin radikaali, ni se kaipaa seurakseen jonkin reilumman sortin käsittelyn tolle konepellille, koska nyt toi keula näyttää melko metkalta ku konepelti loppuu noin puol metriä puskurin etuosaa ennen.. joku melko erikoinen värin tohon autoon vois myöskin sopia, sekä reipas tontitus.

"opinions are like assholes, everybody's got one."

Comment

Pasi: Ehkä huonosti muotoiltu tuo mun lauseeni, mutta pointtina oli se, että kettuilua ja "haukkumista" sais vähentää. Eli en tarkottanut ettei mitään negatiivista sais kommentoida. Sori sekava ilmaisutaitoni ;) Eli muistakaa asiallisuus sekä hyvässä että huonossa palautteessa.

Comment

Omasta mielestä tällä hetkellä hyvältä näyttää tuo spoileri. Muissa osissa on varmaanki se vikana, että ne näyttää siltä että ne on vain heitetty paikalleen.

Helmoissa häiritsee tuo musta osa helmojen yläpuolella ja ovat ne ehkä omaan silmään myös hieman liian monimutkaiset.

Etupuskurissa taas sama juttu kuin helmojen kanssa. Eli esim. jos maskin vaihtaisi joksikin muuksi enemmän samaa tyyliä puskurin kanssa edustavammaksi saattaisi puskurikin näyttää paremmalta.

Niin kuin monet ovat jo sanoneetkin niin kaikki rakentavat autoja itselleen(ainakin toivottavasti).

Comment

Mun mielestä tuo etupuskuri on vain liian pitkä, lisää auton pituutta varmaan 10 senttiä. Ehkä teräviä muotojakin hieman liikaa. Tosin hienot B6:en puskurit ovat todella harvassa. Tuolla näyteikkunassa olevassa sinisessä sedanissa on aika hyvän näköinen malli. Itselläni on S-Line korisarja Avantissa, eikä sekään sovi oikein mun silmään etupuskurin osalta. S4 puskuri taitaa olla hienoin jota olen B6:ssa nähnyt.

Jos spoileri pitäisi tuollaiseen asentaa, olisin itse varmaan valinnut sellaisen ylös takalasiin tulevan lätkän joita näkee runsaasti mm. E36 Coupeissa.

Summasummarum kiukkuisen näköinen tuosta varmaan tulee kun saat sen vaan tiputettua. Taitaa tuo puskuri ja helmat raapia aika alhaalla kun tiputat renkaat kaarien tasalle, etenkin kun tuo etuylitys on kasvanut aikalailla.
                                        Viimeksi muokannut Henri Ekberg; 8.7.2008, 09:39.

Comment

Siiven tilalle se lipare, etupuskuri hieman sirompaan, helmat korinväriin..

Comment

Tämä foorumi on kyllä vaarallista aluetta niille, jotka ottavat liian vakavasti muiden kommentit, ja joilla on tämänkaltainen projekti. Tämä foorumi on myös aivopessyt mut. Nykyään lähes naureskelen vanhalle projektini tyylisuunnalle. Kommentit omassa projektissa on kyllä aika radiakaalia, mutta olen ottanu opikseni ja sitä rataa.

Olen varma että kyllä tästä hyvä tulee, ja nostan hattua, kun seisot omiesi mielipiteiden takana. Itsekin tekisin aika lailla kuten muutkin. Mutta kuten on sanottu, erilaisuus on rikkautta. ;) Eli go on vaan ja tsemppiä tälle projektille. Ja minusta nuo nykyiset muutokset ovat ok.

Comment

Antakaa ny kaverin harrastaa. B6 korinen A4 on ainakin omaan silmään orkkiksena äärettömän tylsä.
                                              Onhan tuo menevämmän näköinen ja tehot piisaa tuolla 2.0FSI:lläkin, ellei tavotteena ole kisailu kavereiden kanssa snäkärillä.

-Vanteet ja 17" koko on ihan hyvä tuohon. Toki menevyyttä saa lisää kun laittaa ne kärrynpyörät ja kissannahat. Ajettavuus on varmaan parempi noilla.
                                              -Puskuri muuten ok, mutta ehkä aavistuksen turhan "syvä".
                                              - Ehkä mallaisin kromisia listoja ja peilinkuoria, josko ne sopisivat.
                                              - Jätä alkuperäinen putkisto paikalleen ja asenna vain taakse tarvittava tuplaulostulollinen pönttö. Ehkä 1.8T:ssä tai TDI-koneisissä löytyy sopiva.
                                              Se putkiston vaihdon tuoma hyöty on oikeasti ihan olematon. Säästät hieman rahaa. Älä laita mitään viemäriputkea ulostuloksi. Ne sopii Ooppeleihin.
                                              - Helmat on mukavan näköset

- Siivet ei ole koskaan ollut mun silmään sopivia. Onneksi se ei ole sentään alumiinisiipi.

Sikäli jos vertaa esim joidenkin typ85 tms projekteihin niin ei tämä nyt niin kauas niistä erillaisuudellaan jää mun mielestä. Toki niissä on hieman eri meininki pellin alla.

Mutta kannattaa negatiiviset kommentit ottaa vakavasti ja miettiä voisko niissä olla perääkin. Näytillehän olet auton tänne projekti-osiossa laittanut. Itselle toki olet sen tehnyt.

Ei tuohon sinänsä mitään lisää tarvitse pistää enään. Kategoroisin tuon sporttiseksi pappalookiksi ripauksella teinixiä silti vielä.

Comment

Kiitos kaikille vastanneille, ja kiitoksia positiivisesta meiningistä erityisesti.

to albanzo:
                                                Toi on upee kosla sulla kyllä, ilman mitään teinimeininkei. Ite taas halunnu rakennella tämmösen jo muksusta pitäen, siks tämmöne mulla.
                                                Tosta konepeltihommasta oon ihan samaa mieltä... jotain sille pitäis tehdä, että näyttäis sopivalta koko pakettiin. En kuitenkaan usko, että alan mitään kauheen kummosia tekemään, koitan saada tän pidettyä "palautuskunnossa". Ei oo tarkotus pitää tätä tämmösenä "pissispirssinä" kovinkaan ikuisesti. Esim maalia en ees harkitte, vaikka olisin aina tahtonukin maalauttaa semmottiseks "importiks / Fast & Furious". Laskee liikaa auton arvoo ja maksaa aivan järkyttävästi.
                                                Tontiks tulee luultavasti -40/-30mm tai jotakin sitä luokkaa, jahka vaan saan rahaa seuraavan kerran tähän touhuun. Muitakin menoja niin pirukseen :P

to J.A.A.:
                                                Juu ne tosiaan on vaan laitettu kyytiin, toi ei oo mikään oikee korisarja. Tota olis tarvinu ihan tosissaan työstää, että olis saanu oikeen näkösen. ja nuo "mustat helmojen yläpuolella" on jäänteet noista iskusuojista, ovien alalistat. Ne on menossa vihtoon, jahka tota rahaa nyt sais edes hieman. Ja kuten edellä kirjottelin, niin maski on jo tilattu kuukausi sitten. Nyt vaan odottelen, että käyttäjä "kalleabba" sen lähettää tuon eeberin kanssa.

to Jumbbane:
                                                siipi jää, etupuskuri jää, helmat on korin väriset.

to Carpio:
                                                Onhan se aivan varma, että maku muuttuu vanhetessa ja muutoinkin. Oon aikalailla varma, etten tästä luukista loppuelämääni pidä. Kokemus ja ikä tuo paljon erilaista katsomusta tähän touhuun, Im sure. Ja kiitosta vaan positiivisesta palautteenmuodosta ^_^

to Petri.Koskinen:
                                                Samaa mieltä, hemmetin tylsä toi ulkonäkö ilman mitään ulkonäkömuokkausta. Toisaalta hieman pienemmälläkin olis saanu rikottua muodon :D (juu ne vanteen, lipare ja madallus, I know I know...)
                                                Tarkotus ei oo kisata kikkarilla ja joka valoissa, mutta sais toi silti liikahtaa. Oli kivaa ajaa ooppelilla välillä, kun toi auto oli huolloissa yms pois, kun se sentäs liikahtaa. Ei silti, on toi FSI todella mukava ajaa ja sentäs hieman enempi löytyy kun normi 2.0.
                                                Vannevalinta oli tietonen mukavuusvalinta. Toisaalta siihen vaikutti hyvin paljon myös rahatilanne, mutta yhteistuloksena oli nää pyörät.
                                                Oot ihan oikeessa tosta puskurista. Se on liika pitkä / syvä. Tarveis kyllä tolle nokkapellille tehdä jotakin, ettei oo noin äkkijyrkkä.
                                                Tosta kromista en oo syttyny tän väriseen autoon, mustassa ne näyttää aivan järkkyupeelta, kunhan muukin tyyli on bisnis. Tähän en ala sotkeen kromia.
                                                Putket ei tosiaan oo kokonaisia, vaan juurikin silleen, että tosta puolenvälinpaikkeilta haarottuu. Duplexilla tai Simonssilla mennään. Ja ulostuloiksi sain fooruminkäyttäjä "Jagar" -nimimerkkiseltä tyypiltä (työkaveri) hyvän idean. Leveät ovaalit, jotka täyttää noi putkenulostulot lähes kokonaan tuolta takapuskurista. laitan lisää kuvia koslasta, jahka saan kamerani takas.
                                                Jokainen kommentti on otettu huomioon, negatiiviset ja positiiviset. Tyrmään nuo lipare ja puskurinvaihdot tässä vaiheessa täysin, koska sain autostani omaan makuun miellyttävän ja toiseksi: mistäs mää nyt siihen taas rahat saisin... en oo elämäntapatuunaaja edelleenkään ;P

En oikein löydä mielestäni tota sporttista pappalookkia tästä, mutta teinixit paistaa senkin edestä ^_^ Pappalookin takia tätä olikin aivan pakko alunperin alkaa muokkaamaan. En halua ajaa "vaarin laina-autolla", vaan ihan omalla, omannäkösellä. Ja kun palauttelen tätä lookkia normaalimmaks, koitan silti välttää paluuta siihen ultimate-pappalookkiin, ei sytytä sit alkuunkaan.

Comment

Kun en keksi mitään positiivista sanottavaa noista muutoksista niin en sano muuta kuin että mitä ilmeisemmin omistajansa näköinen auto.

Edit: keksin kuitenkin. Positiivista että osat on sentään maalattu auton väriin ennen kiinni ruuvaamista, toisin kuin useissa muissa tämän tason rakenteluprojekteissa joita liikenteessä näkee.
                                                  Viimeksi muokannut kalsket; 14.7.2008, 17:47.

Comment

Älä ny Teppo viitti olla tollanen :D Mä näen tässä ainakin yhden hyvän puolen vielä, auto on edelleen suht helposti palautettavissa takas alkuperäiseks jos joku pussihousumobilisti sen haluaa joskus "pelastaa" :)

Kunhan omistajalle tulee ikää enemmän niin mahdollisesti voi tulla sitä tyylitajuakin :p Ja teknistä tietämystä varsinkin. Vois tää pahemmaltakin näyttää, variksen takavalot, jne :D

Nou herneitä itsekullekkaan...

Noi ovilistat korinvärisiks, maski vaihtoon, ja se on siinä :) (ne alkuperäiset osat autosta kannattanee kuiteski pitää tallessa)
                                                    Viimeksi muokannut Kenda; 14.7.2008, 22:05.

Comment

Aikas pahaa piikkiä tulee, illan naurut ainakin taattu. Onko toi oikeesti NOIN ruma...

[OT]Pistä Teppo pari pilkkua tuohon ekaan lauseeseen, ettei vaan ole kirjoittajan näköinen teksti :-)[/OT]

Comment

Pappaluukki tulee perästä ja vanteistä, sporttinen teinix helmoista ja nokasta :)

Jos haluaa harrastaa, mutta rahaa ei ole kymmeniä tuhansia euroja teettää muilla auto, niin pitää antaa hieman löysää.

Jokaisella ei kuitenkaan ole myöskään mahdollisuutta tehdä kaikkea itse. Ne kaverit onkin sitten eri luokassa. Valitettavasti 20" vanteet ei tuo myöskään mukanaan tyylitajua aina.

Pieniähän nuo muutokset tuossa loppujen lopuksi on. Mokia tulee jokaiselle varmasti ja niistä opitaan.

On täällä pahempiakin nähty. Itse en moisella enään voisi ajella, koska olen tykästynyt kolhuisiin huonossa maalissa oleviin kansanautohin myöhemmällä iällä.

Jos jotakin lisää tuohon vielä vois miettiä niin takapuskuri on vielä orggis. Jotta nokka ja perä täsmäis niin sekin pitäis modata.
                                                        Lopuksi sitten hiotaan ja sovitellaan pikkuasioita, kunnes tuleekin auton myynti eteen. Noilla tuningeilla ostajakunta voi olla kovin kapea.

Mutta ei siinä ole onneksi sitä alumiinisiipeä :)

Comment

Jos jotakin lisää tuohon vielä vois miettiä niin takapuskuri on vielä orggis. Jotta nokka ja perä täsmäis niin sekin pitäis modata.
                                                          Lopuksi sitten hiotaan ja sovitellaan pikkuasioita, kunnes tuleekin auton myynti eteen. Noilla tuningeilla ostajakunta voi olla kovin kapea.

Niin siis takapuskuri ei ole orggis. Laitan kuvia siitäkin tällä viikolla. Ja orginaali-osat on varastossa kiltisti odottamassa taas vuoroonsa. En ole ajatellut tosiaan edes yrittää myydä tota autoo tuunattuna. Uskosin, että tää tulee oleen mulla niin kauan, että kerenny tuunaukset loppuun aikapäiviä sitten.

Comment

Voiskos saada lisäkuvia autosta?

Comment

Hienoa, että et tee samanlaista kuin muilla on. Pidä vaan oma tyylisi kommenteista huolimatta.

Comment

Working...
                                                              X