Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B6 1.9tdi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B6 1.9tdi

    Tuollainen vm2001 kiisselipeli tuli hommattua 4 vuotta kestäneen ooppelin omistamisen jälkeen. Kyseessä siis ensimmäinen eri merkkinen peli. Mittarissa nyt 230tkm mutta eipä mitään moitittavaa vielä tällä hetkellä. Auto on tässä kuussa menossa softapäivitykseen, niin saadaan menohaluja hieman lisää.

    Autosta löytyy 19" aluvanteet 235/35 rengastuksella, joka näyttää aika hurjalta vakio alustan kanssa joten sen suhteen pitää keksiä jotain. Todennäköisesti nuo nykyiset vanteet siirtyvät sivuun ja tilalle laitetaan leveämpää 18" rengastusta. Ajotietokone pitäisi laitella ja mitä nyt olen tutustunut aiheeseen niin viiksi vaihtoon ja lasinpesunesteen tasoanturi paikalleen ?

    Tummennuskalvoja huutaa myös, joten meinasin eteen 55% ja taakse 35% kalvoja.

    Tuossa nyt yksi kuva ja laitellaan lisää kunhan edistyy.

    http://koti.phnet.fi/petrii/A4/A4.jpg

  • #2
    Tuli äänentoistopuoleen satsattua hieman. Soittimeksi vectran vanha Pioneer AVH-P5700. Lisäksi tulee Hertzin HV 165L midit ja Focal Polyglass keskiäänet, mikäli jälkimmäisille löytyy vain sopiva asennuspaikka. Etupäälle ajattelin Focus Acousticsin Formula X FX-4150 vahvistinta, joka myöskin vectrasta. Sitten olis vielä saman valmistajan Fx-1500D digipääte, jos haluaisi subeihin sijoitella.

    http://koti.phnet.fi/petrii/A4/soitt...8062008031.jpg
    http://koti.phnet.fi/petrii/A4/soitt...8062008033.jpg

    Mitä alustasarjoja ihmiset on laitellu tämänkoppaisiin A4:siin ? Säädettävää meinasin, kun kuitenkin ympärivuotinen auto..
    Viimeksi muokannut repa; 8.6.2008, 21:26.

    Comment


    • #3
      Samat fysiikan lait pätee kuin muihinkin autoihin, pistä hakuun `säädettävä` tai `coilover*` niin alkaa löytymään.KW:n satsit ovat varsin toimivia, kuten H&R:kin...

      Comment


      • #4
        Itselläni on nyt alla FK:n halvin korkeussäädettävä. Mielestäni ihan asiallinen! Jos nyt vertaan A6:seen laittamaani KW:n var 1:seen, niin äkkiseltään väittäisin FK:n alustaa mukavammaksi normaaliajossa. Tietysti autoissakin on eroja... Molemmissa kuitenkin ollut samat 19" renkaat.

        Comment


        • #5
          Itsellä oli vectrassa kw variante 2 ja tuntui ihan hyvältä ja jämäkältä alustalta. Mutta turha on näitä kahta autoa vertaila. FK Königsport on käynyt mielessä tai sitten KW var1.

          Korin ehostuksesta ei ole vielä oikeen varmuutta. Riegerin osat ovat olleet aina omaan silmään passelit, mutta en tiedä haluanko raiskata (kuten jotkut asian näin ilmoittavat) kaunislinjaista autoa. Slamit.netin sivuilta tiiraillut noita Oettinger osia ja puolitoista tuhatta tulisi maksamaan tuo hyvännäköinen sarja. Tosin takapuskurin jatketta joutuisi muokkailemaan hieman kun tulee molemmille puolille änkkärit tuplaulostuloilla.

          Ahtopainemittarin virittelin kabiiniin ja mietityttää se että tuo viisari väpättää viisarin verran moemmille puolille. Johtuuko merkistä (Autogauge), vai onko paine epätasaista ahtoputkissa ? Anturille tein lähdon ahtoputkeen ~20cm imusarjasta (liian lähellä imusarjaa?).

          Comment


          • #6
            Bensansuodatin letkuun saattaa kuulemma auttaa tohon väpätykseen.

            Comment


            • #7
              Kokeilin tuota bensansuodatinta, mutta eipä tuo vaiva kokonaan kadonnut. Pitää vissiin hommata sähköinen mittari, josko sitten helpottaisi

              Comment


                #8
                Sähköisellä mittarilla ei minulla mitään ongelmia, vaikka ei ole mitään vaimennusta letkun välissä.

                Bensansuodatin ei aina auta, vaan jos se mittari väpättää edelleen, lisää edelleen vaimennusta, esim. vaahtomuovia tai tupakkamiehillä savukkeen filtteri (tai puolikas) jne.

                Comment


                • #9
                  Ebay on sitten hauska kauppa. Huutelin huvikseni uusia "Porsche Speedline Gemballa Competition" vanteita ja menin voittamaankin huudon aika naurettavalla hinnalla (302€). Eli tuollaisia sitten sovitellaan alle kuhan saapuvat Suomen rajojen sisäpuolelle.

                  Viimeksi muokannut repa; 16.6.2008, 20:36.

                  Comment


                  • #10
                    Odota kärsivällisesti, voi mennä viikosta yli kuukauteen.Veikkaan ainakin useampaa viikkoa, josset ole paria sataa rahdista maksanut... =)

                    Comment


                    • #11
                      Speedlinen valmistamat, 5x130 jakoiset etu: 8.5x18" ET33 taka: 11x18 ET65

                      tuollaisetko alle jotenkin sovittelet vai millaisen setin hankit?

                      Comment


                      • #12
                        Myynti ilmossa oli että 4kpl 11x18 et65 vanteita, mutta sain vaihdeltua niin että tulee 4kpl 10,5x18 et47 ja pienestä lisähinnasti vielä nuo 8,5" leveät kylkiäisiksi.

                        EDIT: Ja juu Speedlinen valmisteet

                        Comment


                        • #13
                          Mahtaa olla aika sovittaminen alle! :D Eipä siinä, hienot vanteethan noi on ja jos saat ne sopimaan alle, ni aina vaan hienompaa.
                          Tässä vastaavakorisessa avantissa ollut takavanne, jonka speksit oli 9,5x18" ET32... Toinen kuva mistä saa hieman käsitystä.

                          Comment


                          • #14
                            Pitäähän noita haasteita olla :) Vectraankin meni loppujen lopuksi heittämällä 10x17 et 25 :D Mutta jos menee turhan vaikeeksi noiden kanssa niin uskon että nuo joku korjaa parempaan talteen. Tokihan tuon jollain himogyntter kuminvenytyksellä saisi helpostikkin sopimaan :D

                            En ole vielä ehtinyt pahemmin nelkun takatukivarsia tutkia että kuinka äkkiä ne nappaa kiinni mahdollisen leveän vanteen takia. Kaarimankelilla voisi hieman venyttää kaaria jos jää pienestä kiinni mutta en kyllä lähde mihinkään levitysprojektiin.. (kop kop) :D
                            Viimeksi muokannut repa; 16.6.2008, 20:51.

                            Comment


                            • #15
                              Jonkinlaisia adaptereita joudut kuitenkin laittamaan kun noissa on 5x130 jako? Ihan pilkkahinta noissa kyllä oli :) Tosin melko erikoinen setti tuollainen 4 x 11" vannetta.

                              Comment


                              • #16
                                Vähän suunnittelin että muutettais tuo et47 et30:ksi. Vanteet on siis onneksi 10,5x18 11x18 sijaan, kun suostui noihin kapoisempiin.

                                Comment


                                • #17
                                  Itsellä on 9.5x18 et32, tuossa profiilin autossa takana. Voi olla että tuohon sinuun autoon menee joteki tollane vanne, ku vaan passaa sen niin tukivarren viereen ku mahdollista
                                  Viimeksi muokannut MikaSS; 13.12.2011, 09:00.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Siinä katos sit samalla se TDI:n plussat kun pistää 255 tai 265 rengasta alle.
                                    Varmasti vaikuttaa kulutukseen, eikä liikahda läheskään yhtä "ripeästi" kuin hieman hillityimmillä valsseilla.

                                    Hienot toki, mutta eikö kannata myydä Possuporukalle ja ostaa sillä rahalla suomesta sitten suoraan sopivat?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Nyt on softapäivitys tehty. Ahdot 1,5 kiloa jatkuvaa ja piikki heilahtaa mittarin mukaan aina parin kilon paikkeille, huomaa eron kyllä aika helposti jo persdynossakin :) Vielä putkisto ja välijäähdytin vaihtoon niin josko se siitä.
                                      Viimeksi muokannut repa; 19.6.2008, 20:05.

                                      Comment


                                      • #20
                                        ^sitten jos ahdin alkaa huutamaan hoosiannaa niin isompi tilalle ja uudet sääföt =)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tuota muuten pitikin kysymäni. Mikä olisi hyvä viritys ahdin tuon nykyisen tilalle ?

                                          Tuli tänään tuunattua lämpökilpi turbolle kun on kartiosuodatin vakion tilalla ja meinas olla lämpö ongelmia. Kempin pikaliimalla väsäilin evo1 mallin ja tuntuuhan tuo avittavan jonkun verran. Aika kantikas tuli joten varmaan joutuu uuden version väsäilemään ihan rosterilevystä pyöristetyillä kulmilla.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Eikös normaalilähestymistapa ole vaihtaa isompi ahdistin ja sitten laittaa siihen sopiva lastu?
                                            Nyt sulla on vakiopilleri ilmeisesti vedetty aika tappiin. Erikokoinen ahdin merkkaan melkein aina uutta softaakin.

                                            Onko tuo 130hp koneella?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Juu vakio ahdin tällä hetkellä, mutta saan ilmaiset muutokset tuohon softaan heti kun haluan.

                                              Ja 130hp malli on.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Joskus tuo vakioahdin kuitenkin laukeaa, ihan fiksua se on ajaa loppuun tuolleen.Ja sitten saa uuden auton tunteen toisen kerran kun vaihtaa ahtimen =)

                                                Comment


                                                  #25
                                                  ^Paitsi että nuo GT1749VA:t ovat edelleen aika haluttuja vanhempien TDI-koneiden vireistysahtimia, eli siitä kyllä saa mielestäni paremman hyödyn akseli yhtenä kappaleena kuin akseli poikki ja ahdinpyörä välijäähdyttimessä...

                                                  Mikäs softakauppias tekee muutokset ilmaiseksi?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Totta tuokin, mutta en mä paljoa satasta enempää maksais esim 150tkm ajetusta VA:sta...
                                                    Eikä se akseli nyt ehkä ekana katkea, yleinen kujerrus ja jumittaminen taitaa olla ensioireet...

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Mä voin maksaa 100e tuosta turbosta vielä kun se on ehjä :)

                                                      Kohteita on kaksi pihassa jotka ehjän ajetun turbon vielä huolii nokalleen.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        No heti kunhan joku ilmoittaa mulle että mikä tuolle nykyiselle ahtimelle olis hyvä seuraaja :) En ole turbovehkeitten kanssa peleillut oikeastaan yhtään ennen tuota.

                                                        Eikös tuossa nykyisessä ole kiinnitys kolmella pultilla ? Melkein fiksuinta olis vissiin tehdä kokonaan uusi pakosarja niin olis vapaammat kädet tuon turbon valinnan suhteen.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Olen edelleen siinä käsityksessä, että bolt-on ratkaisuja tuohon ei tuosta vakioahtimesta teetetyn monsterin lisäksi ole. Mikäli on valmis luopumaan vakiolookista, pakosarjan tekemällä melkein mikä vain on mahdollinen. Itse en ole valmis kohtaamaan katsastajaa muilla kuin vakiopakosarjalla, joten olen erittäin avoin uudelle tiedolle tuon suhteen...

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Tiukkaahan se leiman kanssa tekee jos vaihtaa tuon pakosarjan itsetehtyyn malliin. Thermotekillä pystyis peittelemään aika hyvin tuon mahdollisen vaihtokappaleen.

                                                            Tietysti jos on lämpösuoja turbon päällä, niin voiko katsastusmies vaatia ottamaan sen sivuun ?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X