Onnea uudelle autolle!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
ex. A4 B6 TDI Avant, nyk. A4 B6 1.8tq Sedan
Collapse
X
-
Ei ole valitettavasti kuin ProSport, mutta hieman vähemmällä siis päästään kuin entisen kanssa. Onneksi oli sen verran edukas, että jäi vielä kivasti vanhasta väliä millä rakentaa!
Käykös näihin 1.8t koneisiin kaikkiin samat puolat jos vain ovat painettavaa, eivätkä ruuvattavaa mallia? Briteissä näyttäisi olevan sarjat edullisia. Eilenkin kyllä kiitti taas, että oli vag-com mukana ja Tommilla 1 ylimääräinen puola. Vaikka noita ei olekkaan kuin 4 niin on silti rikkoutuneet etsiminen arpomalla aika v-mäistä hommaa.
Comment
-
Tällaiseen se nyt vaihtui. Kyseessä siis 2/01 rekisteröity A4 B6 Sedan 1.8t (AVJ) quattro ProSport. Varusteita mm. sporttijakkarat, ja alusta, nahkainen ratti vaihdekepin nuppi ja käsijarrukahva, vakionopeussäädin + FIS, talvipaketti ja sisävalopaketti. Autossa on myös ABT:n lastu, joka tosin lähtee Saksaan korjaukseen lähiaikoina "Memory Check Sum Error" vikakoodin takia. Lappujen mukaan kiinni on myös Forgen by-pass, mutta tämä pitää vielä tarkistaa kun ehdin.
Tähän mennessä tehtyä:
Perushuollot, kaikki öljyt, tulpat ja suodattimet ja polttimoita.
Vanhan Panasonicin mankan vaihto Pioneerin DEH-2100 MP3-soittimeen
Myllytys + vahaus ja sisustan pesu painehuuhtelulaitteella
Bridgestone Noranza 2 nastat kottikärrykoossa 195/60R16 + RS4 replica "tusinavanteet"
Ahtoletkut vaihdettu Autobahn88:n silikonisiin
Oikean takaoven ovipahvin kiinnitys oikein. On ilmeisesti jolta kulta jäänyt kalvotuksessa laittamatta kunnolla paikoilleen.
Hapettuneiden pyyhkijänvarsien vaihto kunhan saan askarreltua hommaan sopivan ulosvetäjän
Ja lähiaikoina tiedossa:
Vasemmassa takahelmassa olevan lommon oikaisu + maalaus ja samalla helmat korin väriin. S-Line helmojen kanssa olen vähän kahden vaiheilla, mutta voi olla, että jäävät laittamatta
RS4:n takavakaaja
xenonit
Kardaanin ja perän välisen stefan vaihto
Ovien kuluneiden sisäkahvojen ja sähköikkunoiden nappien vaihto
Vasemman takaoven johtojen ja lukon tarkistus ja mahd. korjaus "60-00 Won't safe" vikakoodin takiaViimeksi muokannut turbokiisseli; 6.3.2010, 23:07.
Comment
-
Ahtoletkut vaihtuivat eilen Autobahn88 silikoniletkuihin IC:n ja kaasuläpän välisessä letkussa olleen reiän takia. Reikä oli paikattu polkupyörän sisäkumipaikalla! Samalla vahdoin by-passin oikein päin, eli paine sivulta. Letkujen vaihto oli yllättävän työläs operaatio ja varsinkin IC:n 90-kulmaletku oli todella v-mäinen saada kiinni. IC - kaasuläppä välistä letkua piti lyhentää yläpäästä n. 10mm ja alapäästä 5mm, 90-kulmaletkua etupäästä 5mm ja ahtimen lähtöletkussa olevaa by-passin haaraa n. 10mm. Samalla puhdistin imuilman lämpöanturin ja totesin säteilylämmittimen olevan ehjä, vaikka tätä ei kyllä lämmitystehon perusteella todeksi uskoisikaan!
Tepolta ja Ebaysta lähti myös tilaukseen muutamia pisteosia, mm. molempien etupyörien eteen tulevat pohja"spoilerit", 710N by-pass, vasemman takaoven musta koristekolmio, ja sumuvalot.
Comment
-
Tähän mennessä tehtyä:
- Täydellinen huolto: Moottoriöljyt + Forte-käsittely, kaikki suodattimet, jarrunesteet, ohjaustehostimen nesteet, tulpat
- Vaihdettu etummainen lamda-anturi, kulutus tippui n. 0,5l / 100km
- Jo tilatut pisteosat vaihdettu. Takaoven koristekolmion vaihto olikin aika työläs homma kun piti lähes koko ovi purkaa. Samalla kävin oven lukkolaitteen juotokset läpi, mutta vikakoodi ei poistunut, joten koodasin koko safe-moden pois käytöstä.
- Vaihdatettu ohjainlaite vakioon ABT:n lastun vian takia. Samalla vaihtoivat merkkiliikkeessä kardaanin ja perän välisen stefan, joka olikin sitten viimeinen kerta kun mitään teetän merkkiliikkeessä. Aivan uskomatonta ryöstöä jos kardaanin pultit 6kpl. maksavat 25EUR!
- Takaluukun merkit poistettu estetiikan nimissä
- Kontin valot, ovivalot ja rekisterikilven valot päivitetty ledeiksi
Tulossa:
Tarkoitus olisi kevään mittaan maalata myös helmat korinväriin ja samalla uusia puskureiden maalipinnat joidenkin naarmujen ja etupuskurin kiveniskemien takia. Saas nähdä tuleeko samalla laitettua S-Line / S4 osaa vanhojen tilalle.
Tekniikkapuolelle tulee muutakin piristystä kunhan rahatilanne helpottaa. Todennäköisesti vähintään K03-073 tai ehkä jopa K04 fööni, 165kW TT:n tai DeatchWerksin suuttimet, Apikolin välijäähdytin alkuperäispaikalle ja Milltekin cat-bak putkisto. Onko vinkkejä missä ohjelma kannattaa teettää? Karala, Porkkis, muu?
Tilauksessa on myös 034 Motorsportin vaihteiston tukikumi ja moottorin etutukikumi, eli ns. "snub mount" vanhoissa olevien pienien halkeamien takia.
Jarruremontti on myös tiedossa ja tilauksessa onkin jo Brembon MAX-jarrulevyt ja RedStuffin palat joka nurkkaan. Vakiopalat ovat vielä yllättävän hyvässä kunnossa, mutta takalevyt aivan loppu ja etulevytkin aika pahasti uriutuneet.
Auto on myös mielestäni aavistuksen liian korkea vakiosporttialustalla, joten tilalle tulee jossain välissä säädettävä sarja. Saa nähdä millainen esim. Whiteben tilaama V-maxx on vai tilaanko suosiolla Eibachin ProSteer S:n.
Ja ettei menisi ihan yksinpuheluksi ja jo tehdyn selostukseksi, alla muutama kuva InterActionin 18" tusinakesävanteilla!
Comment
-
Omassa B6:ssa on jotkut RS6 replicat, ilmeisesti 8½x18 ja et jossain 30-35 luokkaa, en tiedä kun en ole vanteita vielä irti käyttänyt. Erittäin perseestä ilmeisesti S-line alustalla, kun raapii kiinni kaareen 235/40-18 kitkoilla osapuilleen jokaisessa routaheitossa. Ja paskaa kyljetkin tällaisella ropakkokelillä erittäin tehokkaasti.
Mutta näyttää kyllä hienolta. Se kai se on pääasia ja käyttöominaisuudet sikseen?
Comment
-
ET on muistaakseni 40 tai 45. Takana saisivat tulla tosiaan hieman ulommas, mutta saas nähdä viitsiikö spacereita laittaa. Mittauksien perusteella vanteen saisi kaaren yläreunan rajaan edessä 8mm ja takana 10mm spacerilla. Katsotaan nyt vielä miten madallus vaikuttaa tilanteeseen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mikalkai Näytä viestiSiis autothan ovat ulkonäkösyistä ajossa tietenkin :) ET35 taitaa olla aika passeli B6:ssa. ET30 menee jo hifistelyksi.
Comment
-
9" ET30 tulee kyllä varmasti ulos kaaresta. Jos nuo minun vanteet ovat 8" ja ET40 niin tuo mainitsemasi tulee vielä ET:n puolesta 10mm ulommas ja leveydessä 12,5mm.
Comment
-
Juho minkä kokoiset noi sun kumit on?? Itseä tässä vähän jännittää paljonko halkaisija muuttuu kun 8 ja 9 tuuman vanteelle laitetaan samanlevyiset kumit 225/45. Noh sen näkee vasta kun saa pyöräytettyä kumit vanteille. Ei vissiin ihan kauheasti saisi Quattrossa olla kehämitassa heittoa etu ja takaakselin välillä.
Comment
-
225/40R18 on mulla ja jatkossakin tulee olemaan. "Vakiokokohan" on periaatteessa 235/40R18, mutta noilla omilla mittarivirhe 100km/h nopeudessa on luokkaa 4km/h, joten en jaksa stressata ja ostaa painavampia kumeja.
8 vs. 9" vanteelle levitettynä ei pitäisi olla ongelma. Quattro sallii ainakin kulutuspinnan verran heittoa.
Comment
-
Eilen tuli vielä muutama paketti:
- Autobahn88 turbon imuletku
- Parkkeihin ledit
- 034 Motorsport street density vaihdelaatikon tukikumi
- Apikol snub mount, eli moottorin etummainen tukikumi
Ensi viikolla siis tiedossa asennusta. Samalla vaihdan loputkin alipaineletkut silikonisiin.
Comment
-
Mitenkäs sujui tukikumien vaihto ja jos saisi asennusvinkkejä? Vaikuttiko kumien vaihto oleellisesti johonkin? Ja sitten kysymäni tuosta takaovien kolmioiden vaihdosta? Millä se kolmio oikein on kiinni siellä ja missä se kiinnityspultti on? :D koitin katsella yksi kerta sitä mutta en vain löytänyt.
Comment
Comment