Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ex. A4 B6 TDI Avant, nyk. A4 B6 1.8tq Sedan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tyylikkään synkkä kokonaisuus...tummat kattokaiteet ja listat sopii kyllä tosi hyvin tummine vanteiden kera.

    Maskiksi vielä tollanen RS-verkollinen versio mustalla reunuksella, niin olisi puskurin alaosan kanssa samaa puuta!;)

    Comment


    • http://i456.photobucket.com/albums/q...B6/0409_13.jpg
      http://i456.photobucket.com/albums/q...B6/0409_10.jpg

      Ja heti perään vielä muutama kuva lisää :)

      Mielessä kävi jos vaihtaisi maskin mustareunaseen S4:n maskiin ja ostaisi sen kaveriksi mustareunaisin S-Line keskiritilän puskuriin.

      Comment


      • sehän keuliii. noniin asiaan, miten kävikö tuo s-line puskurin alaosa miten hyvin paikalleen. itellä olis tarkotus maalauttaa nyt korinväriin nuo puskimien alaosat. vielä kahden vaiheillla laittaako s-linen vai antaako olla orkkiksen

        Comment


        • Ite pitäisi kans ton S4 maskin kaveriksi asentaa tulevaan S-line etupuskurin keskiritilään S4 versioinen...vaatii vähän kikkailua, että istuu S-linen kehykseen, mutta kyllä se sinne kuulemma menee kun leikkaa tota S4 ritilää. Olisi kans sitten maski ja keskiritilä tota graffiitin harmaata sävyä. Mullahan jää sitte toi ite ritiläosa ylimääräseksi tosta S-line puskurin keskiosasta jos kerta kikkailen kehykseen S4 version....vähän hirvittää alkaa sahailemaan uutta ritilää, kun ei noita käytettynä saa oikein mistään.

          Toi keuliminen on niin tuttua itsellekin...ajattelin hoitaa sen pois -35mm tai -30mm jousilla.
          Viimeksi muokannut jaarli81; 28.4.2009, 09:44.

          Comment


          • Keuliminenkin on aika jännä juttu kun katsastuksessa mittasivat kuitenkin molemmista pyörän navoista kaareen saman mitan. Pitää varmaan madaltavia jousilautasia harkita.

            Tommi, Aika paljon saa puskuria leikellä, mutta itse sain käytettyä useamman helman orkkiskiinnikkeen sumuvalojen ympäriltä. Keskikohdasta eivät kiinnikkeet satu millään. Oma helma on useammalla kiinnikkeellä, muutamalla nippusiteellä ja kahdella ruuvilla kiinni. Hyvin on pysynyt eikä kiinnikkeet näy ulospäin muuten kuin kahtena ruuvin kantana sumuvalojen ritilöiden reunoissa.

            Jari, eiköhän sitten tehdä kaupat siitä S-Line keskiritilästä? :)

            Comment


            • jooh pitänee sitten pitää tuo orkkis puskin paikallaan ja pisttää vaan överi linttaan auto. Just toi kuljetusliike tuon alustasarjan sitä pitäs lähtee asentelee mhmhmh:D

              Comment


              • Pitää varmaan madaltavia jousilautasia harkita.
                Itsekin noita mietin, mutta samalla vaivalla vaihtaa jouset...tolpan joutuu kuitenkin purkamaan.

                Jari, eiköhän sitten tehdä kaupat siitä S-Line keskiritilästä? :)
                Ilmotan heti sulle ekana kun se on vapaata riistaa...eka pitää saada onnistuneesti modattua se S4 ritilä eli jos en myy niin tiedät, että modaus meni kiville.

                Comment


                • Alustasarja sekä VAG-com

                  1. Kannattaako metsästää vähän ajettuja s-linen iskareita ja jousia perus A4 Quattroon 1,8t, 2004? (itselleni)

                  2. Kaverin pitäisi hommata vakionopeussäädin A4 Q 2004 2.5 tdi; oliskos jollain lähellä Joensuuta käytössä VAG-comia, vai kannattaako se asennus + ohjelmointi teetättää Laakkosella

                  Ajoin tuon kaverini Audia ja kyllä iski sellainen alustakuume, että oma rupesi kallistelemaan ihan liikaa mielessäni; alustapäivitys edessä.

                  t: epätietoinen

                  Comment


                  • Itse olen ollut todella tyytyväinen Eibachin Prokitiin, joka ei ole Saksasta tilattuna hinnallakaan pilattu.
                    Viimeksi muokannut turbokiisseli; 30.8.2012, 12:44.

                    Comment


                    • Moro Juho, paljonko se suunnilleen tuotteina maksaisi. Asennus on sitten toinen juttu.

                      Comment


                      • KLIKS ja KLIKS

                        edit_ niin ja pro system on se vastaava täyssatsi, KLIKS

                        Comment


                        • Kiitti Mikko. Eiköhän tuo projekti noilla spekseillä lähde kohta käyntiin.

                          Comment


                          • Hieman taas päivitystä tähänkin projektiin:

                            Eilen tuli Slamitilta S-Line etupuskurin keskiritilä ja RS4:n rei'itetty käsijarrukahva ja ne piti tietysti heti heittää paikoilleen. Joku viikko sitten vaihdoin myös ikävästi kosteutta keränneet vakioumpiot Depon tarvikkeisiin kun Saksasta halvalla sai. Ajovalot kirkastuivat kummasti, mutta Depon valojen kuvio ei alkuperäisille aivan pärjää vaan valoon jää ns. kuumia kohtia.

                            Helatorstaina olisi tarkoitus vihdoinkin asentaa jo kolmatta kuukautta hyllyssä odottaneet jalkatilavalot sekä siistiä hieman talven aikana ilmaantuneita naarmuja maalipinnasta. Kuvia loppuviikosta!

                            Comment


                            • Lammikkovalojen asennus oviin:

                              Sisävalopaketin mukana on seurannut myös lammikkovalot ovien alareunoihin. Alkuperäisten valojen osanumero on 8E0 947 101, joka on samalla myös takajalkatilavalojen osanumero. Hinta valoille on Suomessa luokkaa 20EUR / kpl, joten päätin tehdä budjettiratkaisun: Hain romikselta B5:n takakontin valoja 4kpl. ja kavensin ne käymään alkuperäisiin paikkoihin. Romikselta kaikki 4 valoa maksoivat puolet yhen alkuperäisen valon hinnasta. B5:n valot ovat 5W putkipolttimoilla kun alkuperäiset ovat W5W lasikantapolttimoilla.

                              Takaovissa on yhteensä 5 ruuvia: 3 koristelistan alla, 1 kyynärnojan alaosassa ja 1 ikkunaveivin varressa. Lista lähtee irti vetämällä etuosasta ulospäin. Ikkunaveivin nupin tapapuolella on kynsi, jota pitää vetää ulospäin ja samalla vetää veivin ulompaa suojamuovia alaspäin, pois nupista. Ovipahvi lähtee irti vetämällä kiinnikenastat irti rei'istään ja nostamalla pahvi ylös kohti ikkunaa.

                              Etuovissa on ruuvit samoissa paikoissa ja lisäksi vielä ovipahvin alareunassa. Kuskin ovessa ei ole kyynärnojassa ruuvia vaan se on nojan kahvan alla olevan muovisen suojalevyn alla.

                              Valoille otin virran ovien takalaidan varoitusvaloilta. Liitokset on luonnollisesti juotettu eikä tehty rosvoamalla.

                              Liitokset takaovessa
                              Kuskin oven lammikkovalo
                              Lammikkovalo paikoillaan kuskin ovessa
                              Lammikkovalo oven alareunassa pimeällä


                              Liitoksien kuvassa näkyvä tappi, jonka ympärillä on valkoinen rengas, pitää ovipahvin kiinni oven rungossa. Näitä tappeja kannattaa olla ovia aukoessa repullinen, sillä niitä ei saa mitenkään kaikki ehjänä irti. Itsellä rikkoutui 1-2 / ovi.
                              Viimeksi muokannut turbokiisseli; 12.6.2009, 11:08.

                              Comment


                              • Ja loppukevennykseksi kuva auton nykytilasta

                                http://i456.photobucket.com/albums/q...0B6/100609.jpg

                                PSI:n IP-Power tehoboksin asensin viime viikolla ja näin alkuun kokemukset ovat kyllä positiivisia. Tehoa tuli tuntuvasti lisää, eikä auto puudu enää 3500 kierroksen jälkeen vaan vetää nätisti punarajalle asti.

                                Jatkoa on tulossa vielä tämän kesän aikana:
                                - Poppipäivitys: Soittimeksi Concert 2+ ja alkuperäisille paikoille uudet kaiuttimet
                                - Jalkatilavalojen asennus
                                - S-Line takahelma yhdellä ulostulolla + 1 läpivirtaava vaimennin
                                Viimeksi muokannut turbokiisseli; 5.2.2010, 20:56.

                                Comment


                                • Poppipäiviyksen 1. vaihe:

                                  Poppipuolelta on tarkoitus vaihtaa soitin ja kaiuttimet vakiopaikoille (ellei auto mene vaihtoon ennen sitä). 1. vaiheessa oli soittimen vuoro. Vaihdoin autoon jo ostaessa Concer 2:n alkuperäisen Chorus-kasettisoittimen tilalle. Kakkoskonsertin säädöt ovat kuitenkin aika vajaat eikä se soita MP3-tiedostoja, joten uusiminen tuli tarpeeseen. Alunperin mielessä oli RNS-E:n asennus, mutta satuin saamaan hyvän navigaattorin valmistujaislahjaksi, joten soittimeksi tuli orkkislinjaa noudatteleva B7:n Concert 2+. Erona vanhempaan kakkoseen ovat parempi vahvistin, laajemmat säädöt, MP3-tuki ja 2 DIN ulkomitat.

                                  2 DIN konsolin, RNS-E:n adapterijohdot ja antenniadapterin olin hankkinut jo aiemmin, joten soittimen asennuksen piti olla ns. plug-n-play homma. Näin ei tietenkään ollut :) Concert 2+:ssa ja RNS-E:ssä on pieniä eroja liittimessä. Concert tarvitsee +12V DI SENS -karvaan kun taas RNS-E:ssä koko karva ei ole käytössä. Myös BOSE-vahvarin piuha on eri paikassa. Muuten johdotukset käyvät yksiin. Auton alkuperäinen antennijohto tarvitsi kaverikseen myös FAKRA-adapterin. Konsoli ja johtoadapterit ovat kaikki peräisin Ebaysta.

                                  Suuri apu asennuksessa oli mm. tästä RNS-E:n asennusohjeesta, josta käy ilmi Concertin ja navigaattorin liittimien erot.

                                  Keskikonsoli purettuna ja 2 DIN -konsoli kiinni Keskikonsolia joutuu hieman leikkelemään, että 2 DIN vehkeet mahtuvat kiinni. Kuvassa näkyy leikkauskohdat, jotka kasatessa jäävät ilmastoinnin ohjainyksikön taakse piiloon. Keltainen johto on Eberin ohjausjohto ilmastoinnille.

                                  Concert 2+ kiinni ja soimassa. Kuten kuvasta näkyy, myös ilmastoinnin ohjainlaitetta joutuu kaventamaan, että se mahtuu 2 DIN-konsolin kanssa alkuperäistä paikkaa alemmas. Kaikkiaan pois otettavaa on n. 5mm / puoli. 1 DIN tuhkis on myös erilainen ja uudella konsolilla sen taakse jää kolo. Kolon voi täyttää joko lyhentämällä alkuperäistä tuhkiksen taakse tulevaa suojamuovia tai hankkimalla 2 DIN tuhkakupin.

                                  Kaikkiaan aikaa tähän tuhrautui n. 6-8h kun teki kaiken maltilla. Hieman harmittaa keskikonsolin pehmeään pintaan tulleet muutamat naarmut, mutta niiden kanssa vaan pitää varmaankin elää. Vinkiksi muille konsolin purkajille: ESP-nappi, kortitkotelo ja juomateline kannattaa ottaa pois ennen kuin konsolin irrottaa :) Itsellä tuli myös ESP-napin pintaan aika ikävät naarmut, sillä niiden maalipinta naarmuuntuu erittäin helposti. Onneksi uusi nappi ei maksa Saksasta kuin korkeintaan 20EUR.

                                  Comment


                                    Miltä on tuo ruori tuntunut? Itse olen etsinyt nahkaista rattia tuon muovisen tilalle ja Ebayssä törmäsin Petersen Projectin tarjontaan. Konsepti kuulosti siltä (uudelleen verhoiltu ruori kotiovelle ja vanha palautuksena), että joku klubilainen on saattanut asioida puljun kanssa..

                                    Comment


                                    • Hyvin on kestänyt kasassa ja nahkakin on uuden veroinen. Kiinni tuo on nyt ollu n. 10 000km ajan.

                                      Comment


                                      • Tänään pesin penkit painehuuhtelukoneella. Sitä lian määrää ei voi uskoa mitä tuolla irtoaa olevinaan puhtaista penkeistä! Vuokraus Joensuussa maksoi 25EUR / vrk. ja pestiin kerralla kolmen auton penkit.

                                        Ebaysta tarttui taas mukaan tavaraa: uusi ESP-nappi naarmuuntuneen tilalle, valaistu kolikkolokero ja säilytyslokerot etupenkkien alle. Liittimiä, yms. sälää tuuletusritilöiden ja kolikkolokeron + mukitelineen valaistukseen tulee Tepolta.

                                        Comment


                                        • Milläs nimellä nuo säilytyslokerot penkin alle ovat tuolla eBayssä?

                                          Comment


                                          • Ei jääneetkään nuo säilytyslokerot mistä huusin. Löytyvät haulla "Audi A4 8E Schubfächer"

                                            Comment


                                            • Pientä päivitystä tähänkin. Tänään asensin kortti- ja mukitelineiden sekä tuuletusritilöiden valoille johdot. Mukiteline on vielä ilman valoa, mutta muissa palaa nyt valot kuten pitääkin. Tuuletusritilöissä oli liittimet ja ledit valmiina, mutta niille ei vain mennyt johtoja. Virrat otin tupakansytyttimen valopiiriltä kuten alkuperäisasennuksessakin on tehty.

                                              Lisäksi tilasin 2W ledi-polttimot lammikkovaloihin ja kokeeksi myös parkkeihin.
                                              Viimeksi muokannut turbokiisseli; 23.8.2009, 21:26.

                                              Comment


                                              • Mitä? Tuuletusritilöissä ledejä jo valmiina?? Siis tehtaan toimesta asennettu?? Laitahan kuvia, kun on valmista!!

                                                Comment


                                                • Hieman yleiskuvaa
                                                  Keskikonsoli kuvassa näkyvät tuuletusritilöiden säätimien ja korttitelineen valaistut symbolit.

                                                  Sekä säätimet, että kortti- ja mukitelineen valot käyttävät samoja liittimiä:

                                                  Liitinrunko 2PIN 4B0 972 623
                                                  Korjausjohto, johdin molemmissa päissä 000 979 009

                                                  Comment


                                                  • Tänään tilasin RiceRocketilta uudet takalevyt ja GreenStuffin palat joka nurkkaan kun alkoivat vanhat olla jo aika kuluneet. Eteen viime vuonna laitetut GreenStuffin palat ovat nyt n. 40 000km olleet alla ja sisäpalat alkaa olla loppu. Varoitusvalo ei tosin vielä ole syttynyt.

                                                    Lisäksi foorumin kautta on Sakari0:lta tulossa alumiiniset sisälistat ja 2DIN-tuhkakuppi täydentämään kabiinia. Sisusta alkaakin sitten olla itsestään tummentuvaa taustapeiliä ja uusia kaiuttimia vaille valmis, ellen jostain satu löytämään järkihintaan SWING harmaita sporttipenkkejä.

                                                    Comment


                                                    • Jarrut on asennettu ja toimivat mainiosti. Samoin kabiiniin löysivät tiensä jo edellä mainitut harjatut alumiiniset listat. Samalla asensin eteen jalkatilavalot johtoineen, mutta lopulliset kytkennät mukavuuselektroniikan boksiin ovat vielä tekemättä.

                                                      Tänään lisäksi tilasin S-Line takahelman ja Aero takapyyhkijän Egaysta. Entisen takapyyhkijän varsi kului viime talvena väljäksi ja Aero on muutenkin paremman näköinen.

                                                      Comment


                                                      • Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viesti
                                                        Tänään lisäksi tilasin S-Line takahelman ja Aero takapyyhkijän Egaysta. Entisen takapyyhkijän varsi kului viime talvena väljäksi ja Aero on muutenkin paremman näköinen.
                                                        ...Tai ottaa kokonaan irti sen "takalasin naarmuttajan" niin o viel paremman näkönen :)

                                                        Comment


                                                          Tai sitten pitää sen pyyhkijän pesureineen kunnossa ja näkee takalasista pihallekin.

                                                          Comment


                                                          • Kun ei sopivaa, inhimillisen hintaista diesel-quattroa tunnu löytyvän järkevillä kilometreillä niin on tullut tähänkin autoon taas tehtyä kaikenlaista:

                                                            - sporttipenkit eteen, johdot on tosin vielä vetämättä
                                                            - S-Line takahelma yhdellä ulostulolla
                                                            - Cobra Parkmaster -parkkitutka taakse
                                                            - Votex / Sebring takavaimennin
                                                            - Ledit rekkarivaloihin. Postissa myös odottamassa ledit vilkkuihin ja ovien punaisiin huomiovaloihin

                                                            Lauantaina olisi myös tarkoitus hakea kesävanteet, mutta niistä lisää myöhemmin :)

                                                            Comment


                                                            • Entinen TDI meni kaupaksi viime viikonloppuna ja tänään sain alle niin ikään A4 B6:n, tosin tällä kertaa sedanina ja 1.8t, quattrolla tietysti :)

                                                              Kotimatkakin alkoi vahvasti kun heti hajosi ykkössylinterin puola! Onneksi oli läppäri mukana ja Tommilla ylimääräinen varapuola lähettyvillä niin sain auton kotipihaan saakka. Huomenna olisi tarkoitus vaihtaa koneen ja laatikon öljyt, kaikki suodattimet, tulpat ja muutama palanut polttimo.
                                                              Viimeksi muokannut turbokiisseli; 5.2.2010, 20:57. Perustelu: Ex: A4 B6 TDI Avant, nyk: A4 B6 1.8tq Sedan

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X