Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ex. A4 B6 TDI Avant, nyk. A4 B6 1.8tq Sedan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ratti + bagi 320eur toimitettuna. Tuo on ilmeisesti joku verhoomo, joka myy tuollaisia samanlaisia ratteja Ebayssa aina aika ajoin. Nyt näin ensimmäistä kertaa bagin kanssa. Ilmab bagia hinnat ovat liikkuneet siinä 100-150eur tietämillä.

    Comment


    • Ei muuta kuin kuvia ratti paikallaan ja projektikertomusta. Itseä ainakin kiinnostaa tuo jumppa, kun jossain vaiheessa tulee ratin vaihto 4-puolaisesta 3-puolaiseen.

      Comment


      • hehe mulla samanlainen ruori....itte kärsin 100e vähemän bägin kanssa

        Comment


          Mistä sait?

          Comment


          • ebäystä ostin ilmeisesti sama myyjä kun juholla

            Comment


            • Car Leder Design oli muistaakseni keneltä oman rattini ostin Saksan Ebayn kautta. Perjantaina oli kuulemma laittanut ruorin tulemaan DHL:llä, eli hyvässä lykyssä jo ensi viikolla pääsee asentamaan!

              Comment


              • S-Line vaihdekepinnuppi:
                http://i456.photobucket.com/albums/q...ior/valmis.jpg

                Ebaystä jälleen heräteostoksia, tällä kertaa S-line vaihdekepin nuppi kun kerrankin sattui 5-vaihteinen kohdalle.

                Nupin pussi on kiinni klipsuilla ja lähtee nostamalla irti toinen puoli ensin ja sitten toinen. Vanha nuppi on kiinni akselissan metallisella klemmarilla, joka pitää vääntää auki, jonka jälkeen nuppia irtoaa vetämällä. Oma oli kohtalaisen tiukassa. Uuden nupin mukana tuli uusi klemmari, mutta laitoin omaani suosiolla ruuvattavan putkiklemmarin, sillä sellainen on todella paljon helpompi asentaa.

                Uusi nuppi ei käy akselille kuin yksin päin ja menee paikoilleen painamalla. Oma oli tosin niin tiukka, että jouduin lyömään sen paikoilleen puupalikalla. Nupin ja palikan väliin kannattaa tosin laittaa jotain pehmeää suojaksi. Nupin tulee asettua akselille niin syvälle, että nupin kiinnikkeen muovikynsissä oleva väkänen asettuu akselilla olevaan uraan. Tämän jälkeen uusi nuppi kiinnitetää klemmarilla. Jos haluaa käyttää Audin omaa klemmaria kannattaa se asettaa akselille ennen uutta nuppia.

                kuvia:
                Uusi nuppi: http://i456.photobucket.com/albums/q...ior/s-line.jpg
                Vanhan nupin irroitus: http://i456.photobucket.com/albums/q.../kiinnitys.jpg
                Nuppi irti: http://i456.photobucket.com/albums/q...nuppi_irti.jpg
                Kiinnitysklemmari: http://i456.photobucket.com/albums/q...r/kiinnike.jpg
                Viimeksi muokannut turbokiisseli; 5.2.2010, 20:55.

                Comment


                • Ambiente LED:t eteen:

                  Tämä lisäys on ollut paikoillaan jo kauan, mutta sain vihdoinkin aikaiseksi ottaa siitä muutaman kuvan.

                  http://i456.photobucket.com/albums/q...mbient_led.jpg
                  http://i456.photobucket.com/albums/q...ient_led01.jpg

                  B6:ssa on kattovalossa valmis paikka LED-moduulille, joka on käytännössä n. 4x1cm musta muovinen palikka, jossa on kaksi punaista lediä ja niiden johdot. Johdoillekin on paikka kattovalon metallisessa johdinpinassa, joka tosin kuvissa jää katon puolelle. Kattovalossa on myös valmiit merkit ledien rei'ille, jotka porataan 7mm poralla. Reunat viimeistelin vielä "senkkarilla", ettei niihin jäänyt rumia purseita.

                  Asensin samalla Ambiente LED:t myös taakse, mutta tästä en kaikessa tuoksianssa huomannut ottaa kuvia. Takana ei ole suoraa paikkaa moduulille, vaan sen joutuu värkkäämään itse paikoilleen esim. kuumaliimalla. Johdot liitin kattovaloon juottamalla ja niiden oikeat paikat etsin yleismittarilla valo kiinni autossa, jolloin oli helppo nähdä mihin pintaan tulee jännite kun mittarivalot ovat päällä.

                  Comment


                  • Keskikyynärnojan valaistus:

                    http://i456.photobucket.com/albums/q...rmrest_led.jpg
                    http://i456.photobucket.com/albums/q...rest_wires.jpg

                    Jälkiasensin keskikyynärnojan eteen jo kesällä, mutta valot sain aikaiseksi johdottaa toimimaan vasta syksyllä. Oma kyynärnoja on mallia, joka taittuu portaattomasti eikä siinä ole etupinnalla nappia, josta noja taittuisi. Tässä portaattomassa mallissa oli valaistuksen ledi valmiina paikoillaan, mutta kansainvälisten lautojen perusteella portaallisessa ja napillisessa ei kai ole?

                    Vedin valaistuksen virran ledin liittimelle keskikyynärnojan jalkaan tupakansytyttimen valolta. Johtojen värit ovat HARMAA+ ja RUSKEA-. Liitin johdot kyynärnojan liittimeen suosiolla pienillä abicoilla, sillä en löytänyt mistään Audin oman liittimen osanumeroa. Näin jälkikäteen katsottuna liitin taitaa kuitenkin olla samanlainen kuin jalkatilavaloissa, jolloin osanumero olisi 893 971 632.

                    Comment


                    • Ambiente LED:t eteen:

                      Tämä lisäys on ollut paikoillaan jo kauan, mutta sain vihdoinkin aikaiseksi ottaa siitä muutaman kuvan.

                      http://i456.photobucket.com/albums/q...mbient_led.jpg
                      http://i456.photobucket.com/albums/q...ient_led01.jpg
                      Vähän OT, mutta mikä on tuo saranoitu lippa tuossa kattovalopaneelin etupuolella? Itseltä löytyy myös samanmoinen B5:sta ja miettinyt että mitä virkaa sillä mahtaa olla..

                      Comment


                      • Vähän OT, mutta mikä on tuo saranoitu lippa tuossa kattovalopaneelin etupuolella? Itseltä löytyy myös samanmoinen B5:sta ja miettinyt että mitä virkaa sillä mahtaa olla..
                        Se on lisäaurinkolippa. Tarkoitettu kai ehkäisemään auringon pilkottaminen taustapeilin yläreunasta.

                        Comment


                        • Lieneekö "aurinkolippa", joka auttaa jos aurinko paistaa taustapeilin ja paneelin välistä!
                          EDIT: Joku ehti ensin...

                          Comment


                            Alkuperäinen kirjoittaja JiiJii Näytä viesti
                            Se on lisäaurinkolippa. Tarkoitettu kai ehkäisemään auringon pilkottaminen taustapeilin yläreunasta.
                            Oman käsityksen mukaan se estää kattovalon heijastumisen taustapeiliin. Tietenkin silloin kun valo on päällä. Ainakin mitä itse sitä kerran ihmettelin ja kokeilin, ja tuntu toimivan hyvin.

                            Kuka lie ollut tämä insinööri joka idean on keksiny.
                            Viimeksi muokannut Cronos; 7.2.2009, 22:49. Perustelu: kirjoitusvirheitä

                            Comment


                            • Saako ambiente-led palikkaa marmorilta ja mihin hintaan? Mitään johtoja ei siiis tarvitse vetää kauempaa?

                              Comment


                              • Todennäköisesti saa. En huomannut ottaa omastani ylös osanumeroa, mutta Audin alkuperäisosa se joka tapauksessa on. Johdot on palikassa kiinni eli ei tarvitse kuin porata reiät kattovaloon ja laittaa ledimoduuli paikoilleen.

                                Minäkin voin noita halukkaille tilailla. Hinta pyörii siinä 20EUR tietämillä / moduli.
                                Viimeksi muokannut turbokiisseli; 8.2.2009, 20:27.

                                Comment


                                • Sinne se ratti vaan heilahti paikoilleen. Ratin mukana tullut airbagin liitin oli erilainen kuin alkuperäinen, joten käytin alkuperäisen liittimen. Töötin johdot piti muuttaa sopimaan uuteen rattiin, mutta näin sen paremmaksi vaihtoehdoksi kun pätkiä bägin johtoja. Kuvia laitan kunhan valo sen taas sallii, pimeällä niistä ei tule mitään!

                                  Comment


                                  • Mikäs osa tuo "slip ring" oli kun ei kuulunut ratin mukana tuleviin osiin? Saiko vaihdettua vanhasta ratista? Katselin vain ebaysta samanmoisen ratit myynti-ilmoitusta!;)

                                    Comment


                                    • Ei tarvitse uutta rattiakselin jousta jos liittimen ottaa alkuperäisestä ratista. 4-puolaisen ratin bagin liitin on samanlainen kuin 3-puolaisessa, mutta töötin liittin on erilainen. 4-puolaisessa on pieni valkea, kaksinapainen liitin ja 3-puolaisessa tavalliset naarasabikot. Tämä johtuu ilmeisesti siitä, että 4-puolaisen töötin liittimet menevät bagiin ja 3-puolaisen ratin runkoon.

                                      Comment


                                      • Nätisti on muuttunut alkuperäinen ilme.
                                        Saikos turbokiisseli mun yv:n noihin ledeihin liittyen?

                                        Comment


                                        • Sain viestin ja vastasinkin jo.

                                          Ja siinä se ratti nyt on asennettuna:
                                          http://i456.photobucket.com/albums/q...sennettu-1.jpg

                                          Kuvassa pilkistää myös RS4:n poljinpinnat ja lepuutustuki ja jo kuvattu S-Line vaihdekepin nuppi.

                                          Comment


                                            Ai kun on asiallisen näköinen kabiini! Kyllä nyt kelpaa.

                                            Comment


                                            • Alulistoja ja RS4:n tai S-Line käsijarrukahvaa tuo vielä vähän kaipaisi :)

                                              Comment


                                              • aikas tyylikkään näkönen ;) kuhan sais ittekki asennettua noi roippeet vielä tohon... multa saattas kohta olla tarjolla noi kalansuomukuviolla olevat listat melkein alumiinin näköset? oisko kiinnostusta?

                                                Comment


                                                • Tommi,
                                                  Jos hinnasta päästään sopuun niin voitaisiin tehdä noista kaupat, varsinkin kun olet vielä paikkakunnalta!

                                                  Comment


                                                  • Vanneprojekti:
                                                    Kesävanteiksi tilasin melko kulahtaneet StilAuton 5+5:t koossa 17x7.5" ET37. Klo. 17 hain vanteet eilen Matkahuollosta ja 23.30 oli viimeinen lakkakerros kuivumassa. Hyvät niistä tuli vaikka itse sanonkin! Väriksi tuli grafiitin harmaa, joka tosin kuvissa näyttää vaaleammalle kuin luonnossa. Vielä pitää StilAuton keskikuppeihin tilata Audin tarrat.

                                                    Lähtökohta
                                                    Pakkelit pinnassa
                                                    Pari vannetta pohjamaalissa
                                                    Valmis!
                                                    Esimerkki pinnasta

                                                    Comment


                                                    • Mitä pakkelia oot käyttäny?

                                                      Comment


                                                      • Plastic Paddingin kevypakkelia, koska naarmut olivat melko matalia ja vain pari oli metalliin asti. Hyvin tuntui tarttuvan.

                                                        Comment


                                                        • Tosi hyvää jälkeä Juho (taas kerran).
                                                          Kun kesä alkaa koittaa ja talvinakit lähtee alta pois, niin haluaisitko jossain vaiheessa maalata talvivanteeni (korvausta vastaan tietenkin).
                                                          SpeedColorissa on kesävanteet lakattavana ja kohtahan täällä Itä-Suomessa voi jo harkita kesärenkaisiin siirtymistä. Tiedoksi: työpaikan pihalla oli jo ainakin 1% siirtynyt kesärenkaisiin; taisi olla ns. hätäinen juniori.

                                                          Comment


                                                          • Petri,
                                                            Voihan niitä vanteita vaikka vilkaistakin. Sinulla taisi olla vielä sen verran hyvässä kunnossa ne ettei tarvitse pahemmin pakkeloida?

                                                            Täytyy nuo omat viedä renkaiden asennukseen torstaina ja keräillä sitten hieman kokemuksia miten maali kestää pinnassa.

                                                            Comment


                                                            • Sellaiset niistä vanteista nyt sitten tuli!


                                                              Tähän mennessä ajokokemukset 235/45R17W Barumin Bravuriksista ovat kyllä erinomaiset. Kymmenen kertaa paremmat ajaa kuin viime kesänä alla pyörineet sentin kapeammat Goodyearin Eagle F1:t. Eivät ole lainkaan uraherkät eivätkä pidä pahaa ääntä edes karkealla asfaltilla.
                                                              Viimeksi muokannut turbokiisseli; 6.9.2009, 18:49.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X