Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Taitaa näin taantuman aikaan auton myynti olla aika vaikeaa, mutta katsotaan. Persnetolla en joka tapauksessa myy vaan ennemmin pysyn etuvedossa :)
Sen verran päivitystä, että sisälle tuli talveksi hankittua Rensin kaukalomatot ja valoihin tilasin juuri Piritekiltä xenonit talven pimeyttä valaisemaan. S4:n maski ja ovilistat kyllä himottelisi jos vaikka joululahjaksi tilaisi itselleen.
Kuvia on kyllä, täytyy kaivella arkistoja ja ladata niitä nettiin. Meni vaan tietokone vaihtoon hiljattain niin mm. FTP-ohjelma on vielä vähän hakusessa.
Jep, täytyy nappailla muutama kuva kun valot tulee. Jarrulevyjä en ole ehtinyt katsomaan, mutta hiilikuitukalvo sisustan listoihin tuli. Pitää nyt joululomalla testailla miten sen saa taipumaan paikoilleen.
Tänään lähti tilunkiin myös RS:n poljinpinnat ettei lepuutustuki näytä niin yksinäiseltä.
Ulkopeilien lasien vaihto lämmitettäviin:
Ennen talvea piti Saksa-auton varustusta parannella sen verran pohjoisen oloihin, että vaihdoin ulkopeilien lasit lämmitettäviin. Lämmitettävät tarvikelasit tilasin Ebaysta hintaan 20EUR / kpl. + toimitus.
http://i456.photobucket.com/albums/q...inirroitus.jpg
Lasi lähtee helpoiten irti säätämällä peili osoittamaan niin ylös kuin mahdollista ja taivuttamalla lasi irti kiinnikkeistään sen keskikohdilta. Peilin maalipinta kannattaa suojata esim. pahvilla.
http://i456.photobucket.com/albums/q.../liittimet.jpg
Vanha peilin lasi irti ja lämmityksen liittimet ja peilin kiinnike näkyvillä. Liittimien napaisuudella ei ole merkitystä. Peilin lasi kiinnittyy kiinnikeosaan painamalla.
En tullut silloin ajatelleeksi. Nyt odottelen kuitenkin Kufateciltä tarjousta tummenevasta taustapeilistä johtoineen. Peilejähän saa myös Egaysta, mutta jos Kufatecilta saisi molemmat samalla sopuhintaan niin ei tarvisi maksaa kaksia postikuluja.
ittee kiinnostas tuo sadetunnistin...liekko millanen savotta laittaa. omassa on nuo tummentuvat peilit ja on kyl pirun kätevät. ei haittaa vaikka pitkät päällä ajas takana tuleva
http://i456.photobucket.com/albums/q...0012009122.jpg
Ballastit löysivät paikat umpioiden alla olevien muovien alapuolelta. Ballastit laitoin kiinni ihan nippusiteillä, sillä tarkoitus on olla tekemättä mitään suurempia pysyviä muutoksia autoon.
http://i456.photobucket.com/albums/q...0B6/lyhyet.jpg
Pelkät lyhyet päällä. Kuvasta näkyy hyvin linssiumpiolle ominainen absoluuttisen terävä valokuvio, joka on joskus jopa melko rasittava. Muuten valo on tasaista eikä siinä ole ikäviä "kuumia" kohtia tai selkeitä varjoja.
Varoitusvaloja sarja ei sytytä kuten Piritek lupaa, mutta radioon siitä tulee vähän ylimääräistä häiriötä. Pitänee harkita jonkunlaisen häiriönpoistopalikan asennusta.
Xenonit saattaa olla pitkissä vähän turhan hitaat lämpiämään ja siinä täyden kirkkauden saavuttamisessa saattaa mennä hetki. En ole itse vielä kokeillut, mutta mielessa on ollut. Halogeenipitkilläkin kyllä pärjää, ainakin C4:ssa.
Ennenkuin laitat mitään häiriönpoistopalikoita, maadoita ballastit kunnolla.
Täytyypä kokeilla tuota ballastin maadoitusta muualle kuin ajovalojen maapiuhaan jos auttaisi radiohäiriöihin.
Itse ajattelin nyt ainakin toistaiseksi pitää pitkissä halogeenit, mutta saas nähdä miten mieli muuttuu kun pääsee kunnolla parempien valojen makuun :) Tuohon 4300K värisävyyn olen ainakin tyytyväinen. Ei ole yhtään sininen tai jälkiasennetun näköinen niin kuin esim. 6000K polttimot.
Mistä lie noi häiriöt sitten johtuu, eri merkkisistä sarjoista ehkä?
Tuossa urssin valoketjussa kirjoittelin, että ei mitään häiriöitä ilmene ja nippusiteillä oli kans ballastit kiinni.
Kun taas karppa valitteli häiriöitä samanlaisessa autossa.
Comment