Tuo s2:n puskuri onnistuu parhaiten korjata esim. Movon:in puskuriliimalla. Nuissa muovin laatu sen verta kovaa, että ei tartu hitsaamalla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
t89 90q 20v, suorituskykyä etsimässä
Collapse
X
-
Kiitos vinkistä, täytyy ehkä tuota puskuriliimaa kokeilla jossain kohtaa.
Viime päivät on olleet melkoista sekoilua. Toissayönä hakkasin tuota autoa läjään klo puoli viiteen saakka aamulla, koska sattuneesta syystä korjaamo johon minun piti tuo auto viedä pyöränsuuntaukseen, joutuikin perumaan tuon perjantain ajan koska heillä oli nosturi hajonnut. Varasivat mulle sitten ajan toiseen rengasliikkeeseen ja se sattuikin sitten keskiviikkoaamuksi klo 8.
Ajattelin että eipä hätää, tuskin juuri tuntia kauempaa tuossa menee kun kaikki paikat on kuitenkin olleet hiljattain auki ja herkistetty. Siispä tosiaan hitsasin uuden pakoputken tuonne ja laitoin koko vehkeen kiukulla nippuun tiistai-keskiviikkoyönä. Siitä sitten parin tunnin yöunilla rengasliikkeeseen suuntauksille. Puoli tuntia vartoilin offiisin puolella ennenkuin minut noteerattiin. Olisi kai voinut enemmänkin meteliä pitää, mutta olin em. syystä ehkä hieman väsyksissä. Sitten auto hallin puolelle ja sieltä marssi joku nuori jannu laittamaan vehkeitä kiinni. Jäin notkumaan siihen viereen, koska halusin säädättää kulmat tiettyihin arvoihin eikä välttämättä tehdasspeksiin.
Noh, kaveri löi vehkeet kiinni ja alkoi säätää taka-akselin aurauskulmia(???) Tässä vaiheessa kysäisin että kun tuossa takafillarissa näyttäisi olevan melkein kolme astetta negatiivista camberia, että eikö se kannattaisi säätää ensin kun muuten joudut säätämään aurauksen uudestaan. Kaveri katsoi huuli pyöreenä vähän aikaa, "kun ei me olla näitä yleensä säädelty" (???!??!!?!)
Sanoin että no nyt säädetään, ota tuosta nilkasta nuo pultit auki. Jamppa pyöri eksyneen näköisenä vähän aikaa siellä auton alla ja pari kertaa toistettuani alkoi sitten nyhräämään pultteja löysälle. Valitettavasti hänen ruumiinrakenteensa oli siinämäärin heiveröinen, ettei pulttien avaamisestakaan meinannut oikein tulla valmista. Tässä vaiheessa otin kaverilta työkalut pois ja aloin sitten itse säätää kulmia kohdalleen...
Sanomattakin lienee selvää, että fiilis ei ihan kovin korkealla ollut siinä kohtaa. Säätäjäharjoittelija ei kuitenkaan paljoa vastaan mukissut kun juoksutin häntä sitten paremman puutteessa hakemassa erinäisiä työkaluja. Kulmat sain sitten itse lopulta säädettyä kohdalleen, paitsi kuskinpuolen auraussäätö, jota en itsekään saanut edes lämmön kanssa liikkeelle. Mystistä sinänsä koska juuri keväällä tolppien vaihdon yhteydessä olin vaihtanut kyseisen raidepään, herkistellyt ja rasvannut. Autollahan ei tuon jälkeen paljoa ollut ajettu.
Aikaa tuossa kaikessa sähläämisessä sitten paloi niin paljon, että Lappeenrantaan ehtiminen määräaikaan mennessä olisi ollut mahdottomuus. Jouduin sitten ajan perumaan ja se päivä oli jo muuten heillä täynnä niin se reissu piti siis jättää väliin tykkänään.
Loistavissa fiiliksissä tästä kaikesta painuin kotiin ja otin pari tuntia unta palloon. Sitten aloin kelata tilannetta ja ajattelin kuitenkin soitella Tatechille, josko siellä olisi sattumalta ollut aikaa dynolla. Uskomattomalla säkällä näin oli, ja lähdinkin siltä seisomalta kohti Tamperetta. Perille pääsin ongelmitta ja laputkin saatiin ajettua. 181hv sieltä irtosi 0,4bar ahtopaineilla ja sehän olikin sallituissa rajoissa. :)
Keskiviikkoiltana laittelin vielä takavakaajan paikalleen koska se olisi katsastuksessa vaadittava varuste.
Tänään sitten tarvittavien lippujen ja lappujen kanssa konttorille ja leimahan sieltä tuli että pätkähti. Toisessa etukoiranluussa oli lievä välys, mutta inssi ei antanut siitä edes korjauskehotusta. Kenties uskoi että korjaan sen kehottamattakin. :)
Loppu hyvin kaikki hyvin niinkuin sanotaan ja huomenna sitten hyvissä fiiliksissä leimatulla autolla Kemoraa kohti. :) Ensi viikolla ajattelin lähetellä hieman reklamaatiota tuonne rengasliikkeeseen. Sinänsä toki ok, että maksua minulta ei kukaan kärttänyt, enkä kyllä omasta työstäni heille olisi maksanutkaan.
Comment
-
Joo kyllähä se ihan hymyilytti kun katsuri toivotti turvallista matkaa. :)
Shakal, emmä sitä kloppia varsinaisesti pois ajanu, kun ei se ollu mulkku. :) Näytin sille miten homma hoidetaan ni jos ei vaikka mokaa toiste. Ei se tavallaan sen vika ollu, se ei vaan kertakaikkiaan osannu sitä hommaa. Varmaan joku amiksen ekaluokkalainen tms. kesäharjottelija pantu siihen "joo tosson toi kone, säätelet siitä vaa"
Comment
-
Ei varmaan tapahdu moista ihan joka pajalla että asiakas ottaa ohjat käsiinsä.
Comment
-
Hienoa jälkeä näyttää tulevan.
Täältä saat puoltoäänen tuolle 90 valot+maskin ja S2 puskurin yhdistelmälle. Omassa 90:ssä oli moinen yhdistelmä siihen asti kunnes puskuri meni kerran jääradalla säpäleiksi. Ja allekirjoitan tuonkin että noin kovamuovisen puskurin ehjääminen kestäväksi ei onnistu kolvaamalla.
Se hyväpuoli 90.n orkkispuskureissa on että eivät ole moksiskaan vaikka auto jäisi niiden varaan talvikelillä kikkailun seurauksena.
Comment
-
Jep toi quattron kulmien säätö tuntuu olevan harvemmilla säätäjillä ihan rutiinia. Pussihousut alkoivat kuumenemaan kun paikallisella ex-VAG-korjaamolla lötkön taka-Camberia yritettiin säätää alatukivarsien ulkonivelistä.
Olin autoa menossa jo hakemaan kun kaveri oli porakoneen kanssa perän alle menossa. Sanoi että pitää reikiä suurentaa, liikaa camberia. Nopea selvityskierros ja kävi ilmi että ylätukivarsien olemassaolo oli jäänyt huomaamatta. @%#¤!!!
Auto nippuun, maksoin tehdystä tekemättömästä työstä kun en jaksanut alkaa besserwisser-korjaamopäällikön kanssa tappelemaan ja sain samalle päivälle ajan Vianorille. Siellä säädeltiin 2 tuntia ja maksoi 50€. =)
Comment
-
Joo kyllähän meitä asiakkaitakin on moneen lähtöön ja tarkoitukseni ei ollut ketään neuvoa saati itse sotkea käsiään. Sen verran olisin halunnut kommunikoida että olisin tilannut karvan verran enemmän camberia joka nurkkaan mitä tehdasasetuksiin kuuluu. Mutta nyt kävi näin. Tuo kulmien säätö ei minusta pitäisi olla edes mitenkään ylitsepääsemättömän vaikea päätellä että mikä mistäkin liikkuu, vaikka ei varsinaisia tehtaan ohjeita asiasta olisikaan saanut.
Vaan sitten asiaan. Kävinpä Kemorassa ajamassa ja vehkeet toimi yllättävän kivasti. Ensinnäkään mitään teknisiä murheita ei ollut, mitä nyt alavesiletku hiukan mehii termarikotelon lähdöltä. Toisekseen tuo alusta tuntui aikas kivalle, puskeehan tuo edelleen mutta ei mitenkään mahdottomasti. Aika neutraalisti itse asiassa menee Audiksi.
Alustassahan on tosiaan jäykkyyssäädöt molempiin suuntiin, mutta en nyt toistaiseksi hiplannut niitä vielä yhtään. Oli niin paljon opettelemista autossa muutenkin, kun aika suuri osa merkittävästi ajoon vaikuttavista komponenteista on vaihdettu. Kuitenkin v-box-ajelulla g-mittari näytti ajoittain jopa 1g sivuttaiskiihtyvyyksiä, että ihan metsään ei tuon kanssa ilmeisesti menty. Koitan editoida vähän tuota v-box videota ja laitan sen sitten tuonne kuvasivustolleni.
Comment
-
Noniin. Tällälailla mentiin Kemorassa. Ei nuo linjat mitään optimaalisia näytä olevan ja ihan liikaa jännittääkin, mutta videolta sentään näkee hyvin että missä kohtaa on vara parantaa.
Comment
-
Tottumattomuutta turbokoneeseen tuossa paistaa, sinänsä linjat näyttäisi sopivilta. Kone vaan niin erilainen, kuin mihin olet tottunut.
Ihan samahan tuo oli itselläni, että ekaa kertaa tutulla radalla ahdetulla. Ei vaan vastaa samoin kuin vapari, olkootkin sitten vaikka kuinka tehoton.
Comment
-
Kesän ratailuitten jäljiltä alkaa kumit olemaan aika finaalissa. Uudet pitäisi ostaa ja samalla haluttaisi siirtyä 16" vannekokoon, kun jarrutkin tuli jo modattua sitä silmälläpitäen. Nyt on vain yksi ongelma: mistä kevyet 16"x8" vanteet? Kevyet tarkoittaa tässä yhteydessä alle 8kg/pala. OZ tarjoaa 16" vain 7" leveinä ja käytettynähän sellaisia ei ole missään. Saati että olisi oikealla jaolla. Jako nyt ei sinällään ole ongelma, kunhan olisi 5 pulttinen. Mikäli ET on riittävän iso niin jaonmuutosadapterit on helppo pyöräyttää.
Kattoluukkukin tekisi mieleni poistaa vihdoin ja viimein, ajattelin tilata siihen hiilikuitulevyä tukkeeksi ja lasiliimalla kiinni. Googlaamalla löytyi muutamakin paikka netistä jotka tarjoavat levyä muotoon leikattuna, joten tuo ei sinänsä ole ongelma.
Comment
-
Peltivanteet eivät ikävä kyllä ole kevyet. Mersun vanteita olen vähän vilkuillut sillä silmällä, mutta pahaa pelkään että painavia on nekin. Täytyy vähän perehtyä aiheeseen.
Tänään hain OMP RS-penkin tuohon projektiin. Varastossa olikin jo yksi nyljetty penkin jalusta, jota ajattelin käyttää penkin kiinnityksessä. Hiukan tuo penkki on tämänkokoiselle nafti ja ennenkuin joku käskee laihduttaa niin sanottakoon että tuossa on olkapäiden tuet liian alhaalla. :) Mutta ajellaan nyt tuolla hetki, tuleepahan jalusta tehtyä kuntoon, penkkiä voi sitten vaihtaa jossain vaiheessa jos katsoo tarpeelliseksi.
Comment
-
Niinpä, niinpä. Speksi on kuitenkin 16x8 ja alle 8kg. Ikävää kun pitää olla näin niuho. ;) Tuo OZ ultraleggera painaa koossa 17x8 7,2kg, joten siitä referenssiä. Oikeankokoinen alupelti kelpaa mulle toki mainiosti, mutta pitää olla myös 5-pulttijaollinen että adapterin tekeminen onnistuu.
16" siksi, että se on minimikoko mikä mahtuu jarrujen ympärille. Lisäksi se antaa mahdollisuuden käyttää korkeamman profiilin rengasta kuin 17", koska t89 lokarinkaaret takana ovat varsin ahtaat. Korkeampi profiili siksi, että mitä korkeampi profiili, sen paremmin rengas pystyy mukautumaan tienpintaan vaikka camberkulma kuormitustilanteessa ei olisikaan optimaalinen. Toki rajansa on tässäkin, mutta epäilen että 215/40 on liian matala.
Comment
-
-
http://www.modificars.fi/tuotteet/ra...x8-ET32-5x1143
Tää taitaa olla ainoa sinnepäin oleva. reilu tonni vantehista kuulostaa köyhän korvaan kovalta.
Comment
-
Joo, tota Enkeitä katselin kans. Jos tuon saisi epäkeskopulteilla kiinni niin voisi olla ihan bueno. ET noissa ei riitä adapterien tekemiseen. Kaippa noita käytettynä voisi jostain löytyä niin ei ihan uusia tarttis.
Comment
-
Se on yksi vaihtoehto tietenkin, mutta epäkeskopultit on aavistuksen vähätöisempi. :) Googlettelin vähän niin tuo 114,3 pitäisi onnistua ihan ok. Ehkä se on koitettava nyt räpistellä tämä syyskausi vanhoilla kumeilla ja tutkailtava asioita talven mittaan. Toisaalta, talvirenkaille olisi myös kiva saada 16", mutta siihen käy vaikka peltivanteet joita mulla onkin yksi setti varastossa.
Comment
-
Kaksi sarjaa BBS RS:siä ja nuo alla pyörivät Schmidtit on saanu kaikki reilusti alle tonniin.. ja Suomesta! eli talven aikana metsästät jostain projektikuntoiset laatuvanteet eikä mitään Kiinantinoja :=)
E. esimerkki RuotsistaViimeksi muokannut antti_aamunen; 30.8.2011, 19:17.
Comment
-
BBS RS nyt on tommoinen maansiirtokoneen painoinen vanne. 16x8 ja max 8kg tosin antaa todella laajan valikoiman, mutta eikö samalla sitten laittaisi oikeesti köykäset.
Esim SSR Type-C 5,5kiloa/kpl. Tietenkin noissa oikeesti köykäsissä kevenee myös luottokortti reilusti, kun siitä pitää höylätä pintaa sen verran paljon.
Comment
-
Kiitos hyvistä vinkeistä. Jos wheelweights.net:in taulukkoon on uskominen, ei nuo bbs rs:t nyt niin älyttömän painavat ole. 16x7 olis n. 7.2kg joten eiköhän se tuuman leveämpänäkin speksiin mene. Ja linkin vanteet varsin edukkaatkin vielä, ollakseen sopivalla speksillä. Ainoa mikä niissä vastustaa on se, etten tiedä jaksanko kuunnella sitä vittuilun määrää mikä seuraa siitä etten pese niitä ~ikinä, saati että kiillottaisin. :)
Noi SSR ja muut tietty on eri kategoriassa, mutta niin on valitettavasti hintakin. Jos olis pinkka kunnossa niin mikäettei. Toki jos jostain käytettynä halvalla.
Comment
-
Mulla kävi kanssa nuo possun telefoonit mielessä, adapterillekin on tilaa.
Mutta miksi edes speksaa mitään vääränjakoisia vanteita kun painoraja on noin tarkka? Siitä adapterista ja ylimääräisistä pulteista tulee helposti ainakin puoli kiloa per nurkka lisää jousittamatonta massaa :D
Ostat vaan ne BBSit ruottista ja maalaat vaikka tuotekehitysmustalla...
Comment
Comment