Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

t89 90q 20v, suorituskykyä etsimässä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mulla on jo. :) Keittövaaka, matkalaukkuvaaka ja henkilövaaka. Kyllähän se ihan siinä määrin hauskan oloinen peli on ettei vielä ole käytetyt työtunnit päässeet harmittamaan.

    Piirtelin tuossa muuten kattoluukun peitelevystä kuvan ja laitoin tarjouspyynnön menemään. Hiilikuidusta olisi tarkoitus leikkauttaa sopiva levynpalanen ja liimata kattoon. Sitten voi hyvillä mielin riipaista kattoluukun pois.

    Comment


      Mites verhoilu, jos luukku lähtee? Sehän on myös vähän eri mallia, meinasitko vaihtaa vai jättää kokonaan pois?

      Comment


        Mulla on pihassa luukuttomalla katolla varustettu varaosakippo, josta otan näillä näkymin verhoilun omaani.

        Comment


          No mut sittenhän paino taas nousee, pitäähän se kaunis hiilari pinta näkyä myös sisälle. ;)

          Comment


            Joo, on vaan talvikäyttöä ajatellen vähän ikävä kun alkaa kondenssivesipisarat tippumaan katosta naamalle. :) Periaatteessa sinne voisi liimata vaan jonkun ohuen huovan tms, mutta epäilen että siinä on niin ikävä nyplääminen etten taida jaksaa.

            Ajattelin tehdä sellaisen liikkeen, että laikkaan tuosta varaosakiposta koko katon talteen. Sitten kun olen iso ja rikas ja muutenkin taitava niin teen tai teetän muotin siitä ja koko katon kuidusta.

            Comment


              Tee siitä katosta sitten pultattava malli, niin voit kesät ajella avokilla?

              Comment


              • Miten kuitukatto vaikuttaa korin jäykkyyteen?

                Comment


                  Oikein tehtynä kuitukatto on jäykempi kuin vastaava teräksinen. Saattaa tosin olla, että siinä vaiheessa kun tuon mittaluokan korimuutoksiin lähdetään, livahtaa samasta reiästä kaaret sisälle.

                  Comment


                    Kun noita tolppia purat, niin saatko vähän mittoja talteen niistä KW:n jousista? Jos kopioisi itselle samoilla mitoilla.

                    Comment


                      170mm pitkä, 70N/mm edessä ja 60N/mm takana. Noilla mitoilla tarvii sitten apujouset. Sisähalkaisija noissa oli kait 60mm.

                      Comment


                        Apteekki ja hylly. Kiitoksia!

                        Comment


                          Huolellinen dokumentointi on oleellinen osa onnistunutta projektia.

                          http://mrcrossfire.kuvat.fi/kuvat/90...W-var3+002.JPG

                          Speksit lukee jousissa. :)

                          Comment


                            Onkos näin, että tuossa KW:n tolpassa raidetangon varsi on alempana, mitä orkkiksena? Sehän muuttaa taas jousen pituuden, jos alalautasta ei saa riittävän alas.

                            Jos tähän vertaa: http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...a/IMAG0317.jpg

                            Comment


                              Tulipa vähän mallattua tuota KW raidetangon paikkaa vs. stanu tolppa, ja kyllähän se Kalle-Willessä on 10-20mm alempana. En lähtenyt sen tarkempia mittauksia tekemään.

                              Putkisto tuli askarreltua uusiksi 3" ruostumattomasta/hapokkaasta. 2 pönttöä, toinen motonetistä halpa sinkitty pikkupönttö ja toinen hiukan isompi ruostumaton, joka oli nurkissa. Putkimodi oli siinä mielessä onnistunut, että saatiin lisää virtauskapasitettia ja painoa putosi vanhaan putkeen verrattuna 4,5kg. Lisäksi irrottelin repaleisia lämpö/äänieristeitä taka-akselin tienoolta 1,5kg. Nyt täytyy sitten hommata vähän lämpöeristenauhaa, joka sitten tuo takaisin vähän painoa, mutta tämän päivän saldo kuitenkin -6kg.

                              Laskennallinen paino tällä hetkellä 1311,5kg.

                              E: Lähtötilanteesta yli 40kg lähtenyt painoa, yksi sementtisäkki siis pois kyydistä. En pidä huonona näin äkkiseltään.
                              Viimeksi muokannut Mr.Crossfire; 4.4.2012, 23:28.

                              Comment


                                Tuosta putkistosta sen verran, että jos joku sattuisi sellaista koiruutta harrastamaan, että tyhjentää katalysaattorin, niin sinne kannattaa laittaa putki sisälle. Muuten tulee turbulenssiä.

                                Kehittelin tuossa päivänä eräänä tuota etuakselin mallia hieman pidemmälle, klik. Nyt tuo näyttää SAI:n, camberin, casterin, kallistuskeskiön korkeuden sekä instant centterin paikan parametrisesti, eli mallia liikuttamalla arvot päivittyy. Jatkokehitysmahdollisuuksia vielä on, mutta täytyy katsoa mihin kaikkeen into riittää ja mikä on järkevää.

                                Comment


                                  Mie taivuttelin millin alumiinipellistä takapöntölle lämpösuojan. Vanhan perusteella piirsin sinnepäin ja loput pikku hiljaa peltisaksilla. Pari tuntia siihen varmaan meni. Painoa ei kummoisesti tullut, on kuitenkin selvästi kevyempi mitä orkkis.

                                  http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi%209...a/IMAG0448.jpg ja seuraava

                                  Comment


                                    Jumalattoman hienoja animaatioita Mr.Crossfireltä, millä sinä teet nuo? Aihe kiinnostaa purjehtijaa.

                                    Comment


                                      Tuolla samaisella SolidWorksillä kuin pyöränkulmiakin tutkailee.

                                      Comment


                                        Joo, solidworks ja siinä floexpress-toiminto. Hyvin simppeli ja askeettinen virtaussimulointityökalu. Virtaus pitää tapahtua suljetussa tilavuudessa, yksi syöttö ja yksi poisto. Muutama parametri massa/tilavuusvirralle ja paineelle. Lisäksi noiden virtausalkioiden, tai mikä lienee oikea nimi, määrä on rajattu viiteenkymmeneen. Eli mitään kovin isoja ja monimutkaisia juttuja ei voi simuloida järkevästi. Mutta tällaiselle autotallituunaajalle ihan suuntaa-antava työkalu.

                                        Comment


                                          Kiitos vinkistä, pitää mennä työpaikalla kokeilemaan kun kerran meillä on noita lisenssejäkin tuohon.

                                          Comment


                                          • Tuli käytettyä tuo oma typ89 vaakojen päällä ja kerrankin alkoi hymyilyttää:
                                            Pelkkä auto
                                            Oikea etu: 370kg Vasen etu: 360 kg
                                            Oikea taka: 220kg Vasen taka: 230kg


                                            Auto+kuski n.90kg
                                            Oikea etu: 390kg Vasen etu: 390kg
                                            Oikea taka: 240kg Vasen taka: 260kg


                                            Auto+kuski+ 20kg tavaraa tankkiin
                                            Oikea etu: 390kg Vasen etu: 390kg
                                            Oikea taka: 250kg Vasen taka: 270kg

                                            Tommoista tällä kertaa ja vielä ei oo edes aloitettu keventämistä.

                                            Comment


                                              Tässä 100% katukuntoisen turboahdetun Coupe quattro -85 painot

                                              367 /\ 377
                                              220 || 229

                                              Toivottavasti ei rataprojektin myötä paljon lihoa.

                                              Comment


                                                En olekaan omia nurkkapainoja tänne raportoinut:

                                                436 /\ 438
                                                278 || 316

                                                Nämä katsastuskonttorin vaakojen mukaan punnittu, kyydissä 115kg kuljettaja ja suht täysi tankki muistaakseni. Eli siis eniten läski. :)

                                                Comment


                                                  B4 Compe, ACE moottorilla. Tankki täynnä ja 90kg kyydissä

                                                  428 /\ 390
                                                  315 || 300

                                                  Comment


                                                  • No aika yks yhteen näköjään käy kun vaihtaa mukavuuden turvakaariin. Tuo orkkis lämppäri ja johtosarja varmasti suurimmat yksittäiset kevennykset.

                                                    Jarkolla mahtaapi tulla kevyehkö ratahärveli...

                                                    Comment


                                                      Tämä postaus menee varmaankin kategoriaan "lapset, älkää kokeilko tätä kotona". Koska pyöräntuennan geometriaa on muutettava, laikkasin iskaritornista yläpään irti. Plop.

                                                      Tarkoituksena on siirtää yläpään laakeri suurinpiirtein tuolle kohtaa, kun iskarin yläpää tuossa kuvassa nyt on. Näin caster-kulma asettuu n. kymmeneen asteeseen, vakion ollessa n. 2 astetta. Olen tässä pohdiskellut, että pitäisikö tuohon yläpäähän tehdä säätömahdollisuus ja jos pitäisi niin onko tarpeellista päästä säätämään myös casteria vai ei.

                                                      Camber-säätö olisi ilmanmuuta hyvä olla siksi, että ratavarikolla olisi helppo säätää cambereita ja hakea optimia rata-ajoon. Ongelmaksi muodostuu kuitenkin tuo ohjausvarren sijoittelu, eli camber-säätö muuttaa myös aurausta, suhteellisen paljon vieläpä. Toisin sanoen: onko yläpään camber-säädöstä hyötyä, jos säätöä varten pitää joka tapauksessa irrottaa pyörä että saa aurauksen kohdalleen? Toki jos raidetangot rakentaisi hieman helpommin säädettäviksi, niin tuossa voisi olla järkeä.

                                                      Toinen juttu on sitten tuo caster-säätö. En keksi mitään muuta tarvetta sille paitsi sen, että mikäli hitsaukset ei osu aivan samaan paikkaan, niin säädöllä saisi passattua casterit samoiksi molemmin puolin. Jos jollain olisi näkemystä tähän asiaan, olisin kiitollinen.

                                                      E: Jos joku ihmettelee tuota pallonivelen kuvaa, niin se liittyy takaraidetankoihin. Aikomuksenani on askarrella sellaiset, missä on uniball-sisäpää, jotta saa ylimääräiset joustot pois pelistä. Tästä myöhemmin toivottavasti lisää.

                                                      Comment


                                                      • No ilman muuta säädettävällä yläpäällä. Helpottaa elämää jos sattuu asemoinin kans hämminkiä. Ja muutenkin pääsee sitten säätämään jos on tarve.
                                                        Ja samalla vaivalla tulee se caster säätökin jos alat säädettävän yläpään tekemään. Aika helppohan siihen on saada n.2cm "varmuus vara" jolla sitten voit passailla ja hakea hieno säätöjä. ( ei puhuta siis epäkesko yläpäästä )
                                                        Voisko nuo ohjausvarret rakentaa vanttiruuvi periaattella toimiviksi??
                                                        Tämmöstä meillä, takapäässä haukkunut jo vaivansa:https://lh5.googleusercontent.com/-2...0/IMG_2466.JPG
                                                        https://lh6.googleusercontent.com/-k...0/IMG_2488.JPG
                                                        Viimeksi muokannut Okkok; 13.4.2012, 13:07. Perustelu: Lisäys

                                                        Comment


                                                          Siinäpä se ongelma vähän onkin, kun ei oikein tule samalla vaivalla. :) Johtuen siitä, että iskarin yläpää pitää viedä todella taakse, että saa maksimoitua casterit. Näinollen säätöreijille ei oikein jää tilaa, kun loppuu levy kesken. Kyllä tuon camber-säädön varmaan teen, koska se tulee vielä ihan helposti. Pitää vähän miettiä mitä tuon casterin kanssa.

                                                          Comment


                                                            Suunnittelin nyt sitten tällaisen: naps. Täytyy katsoa miten asettuu paikalleen, että joutuuko tinkimään casterin maksimiasennosta vai ei. Hain romarilta vähän 3, 4 ja 5mm levyä josta olisi tarkoitus jyrskäyttää kalikat. Valmistelin jo ensimmäiset aihiot, niin huomenna pääsee irrottamaan lastua.

                                                            Comment


                                                            • tarkoituksena vissiin että päällimmäinen levy tulee koriin kiinni? Jos ei niin voisko tehä yhtä levyä vähempänä?? Kulmissa ois vaan pikku säädöt.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X