Kyseessä tämännäköinen laitos:
Kuvassa auto on sen näköinen kuin se oli ostettaessa. Syksyllä vaihdoin etu- ja sivuvilkut kirkkaisiin ja takavalot kokopunaisiin. Puuttuva lista on myös asennettu ja muutkin ovilistat vaihdettu uusiin. :)
Auto on varustettu 160hv 2-litraisella 20v moottorilla, moottorikoodiltaan NM. Autossa ei ole katalysaattoria, eikä se ole vähäpäästöinen.
Tarkoituksena on rakennella autosta suorituskykyisempi kaikin tavoin, mutta lähinnä normaalia katukäyttöä sekä mutkaradalla ajamista silmällä pitäen.
Viime kesänä kävin radalla kokeilemassa molemmissa klubin tapahtumissa ja tein muutamia havaintoja. Jarrut tuntuivat varsin riittämättömiltä, edessä 256 x 22mm levyt, takana 245 x 10mm. Yksimäntäiset satulat joka nurkassa. Häipyminen vaivasi ja pysäytystehoakin olisi saanut olla paljon enemmän.
Vanteet ovat liian kapeat suhteessa renkaisiin, nuo vakiovanteet taitavat olla 15 x 6" ellen väärin muista. Rengas on 205 leveä. Ajossa rengas tuntui "taittuvan alle" aika pahasti ja renkaan kyljessä jäljet kertoivat samaa.
Muuten auto oli yllättävän miellyttävä ajaa, käytös oli jopa suht neutraalia vaikka takana ei ole kallistuksenvakaajaa lainkaan. Kovaa mutkaan jarruttaessa tarjoaa jopaa perää sivulle, liekö jarrupaineen säädin hieman takapainoisessa asennossa kun autoa on jonkin verran madallettu.
Moottori oli tehovajeestaan huolimatta suht ok, välitykset sattuvat siten että tehoalueella pysyttiin lähes aina. Tarkoituksena on rakentaa autoon turbomoottori, kunhan aika ja muut resurssit (lue raha) riittävät. :)
Talven aikana olen hankkinut ja osittain jo asentanut alustaan jämäkämpiä palikoita, alla ovat tällä hetkellä valutukivarret coupe-audin alapalloilla, powerflexin puslat (tällä hetkellä vasta edessä) sekä b4/s2 mallinen 26mm etuvakaaja.
Hankittuna on myös s2-malliset navat, OZ Ultraleggera-vanteet ja Brembo/Zimmermann-jarruhilut eteen (ibizan satula, 323mm levy) sekä UrS4-malliset jarrut taakse.
Takapuristimien kaveriksi olen hankkinut audi a3 etulevyt
(280mm) joita joutuu vähän koneistamaan että sopivat.
Vinkkejä ja ideoita otetaan vastaan. :) Ulkonäköä en ajatellut juuri muuttaa, ellei sillä saavuteta kierrosaikoihin positiivisesti vaikuttavia tuloksia. Etupuskuri täytynee vaihtaa jossain vaiheessa, jotta saan tilaa välijäähdyttimelle.
Kuvassa auto on sen näköinen kuin se oli ostettaessa. Syksyllä vaihdoin etu- ja sivuvilkut kirkkaisiin ja takavalot kokopunaisiin. Puuttuva lista on myös asennettu ja muutkin ovilistat vaihdettu uusiin. :)
Auto on varustettu 160hv 2-litraisella 20v moottorilla, moottorikoodiltaan NM. Autossa ei ole katalysaattoria, eikä se ole vähäpäästöinen.
Tarkoituksena on rakennella autosta suorituskykyisempi kaikin tavoin, mutta lähinnä normaalia katukäyttöä sekä mutkaradalla ajamista silmällä pitäen.
Viime kesänä kävin radalla kokeilemassa molemmissa klubin tapahtumissa ja tein muutamia havaintoja. Jarrut tuntuivat varsin riittämättömiltä, edessä 256 x 22mm levyt, takana 245 x 10mm. Yksimäntäiset satulat joka nurkassa. Häipyminen vaivasi ja pysäytystehoakin olisi saanut olla paljon enemmän.
Vanteet ovat liian kapeat suhteessa renkaisiin, nuo vakiovanteet taitavat olla 15 x 6" ellen väärin muista. Rengas on 205 leveä. Ajossa rengas tuntui "taittuvan alle" aika pahasti ja renkaan kyljessä jäljet kertoivat samaa.
Muuten auto oli yllättävän miellyttävä ajaa, käytös oli jopa suht neutraalia vaikka takana ei ole kallistuksenvakaajaa lainkaan. Kovaa mutkaan jarruttaessa tarjoaa jopaa perää sivulle, liekö jarrupaineen säädin hieman takapainoisessa asennossa kun autoa on jonkin verran madallettu.
Moottori oli tehovajeestaan huolimatta suht ok, välitykset sattuvat siten että tehoalueella pysyttiin lähes aina. Tarkoituksena on rakentaa autoon turbomoottori, kunhan aika ja muut resurssit (lue raha) riittävät. :)
Talven aikana olen hankkinut ja osittain jo asentanut alustaan jämäkämpiä palikoita, alla ovat tällä hetkellä valutukivarret coupe-audin alapalloilla, powerflexin puslat (tällä hetkellä vasta edessä) sekä b4/s2 mallinen 26mm etuvakaaja.
Hankittuna on myös s2-malliset navat, OZ Ultraleggera-vanteet ja Brembo/Zimmermann-jarruhilut eteen (ibizan satula, 323mm levy) sekä UrS4-malliset jarrut taakse.
Takapuristimien kaveriksi olen hankkinut audi a3 etulevyt
(280mm) joita joutuu vähän koneistamaan että sopivat.
Vinkkejä ja ideoita otetaan vastaan. :) Ulkonäköä en ajatellut juuri muuttaa, ellei sillä saavuteta kierrosaikoihin positiivisesti vaikuttavia tuloksia. Etupuskuri täytynee vaihtaa jossain vaiheessa, jotta saan tilaa välijäähdyttimelle.
Comment