Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi RS4 B5 Avant quattro 2001

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ei siihen kannata eri halkaisijalla olevia renkaita laittaa, ei vaikka ero on pieni. Torsen ei tykkää.

    Comment


      Pekka, mietin et laittais eteen 255/30 ja taakse 265/30, eli sama ajatus pykälää kapeampana. Totuus on kuitenkin kuten Mikko tuossa alempana jo sanoikin. (ei torsen varmaan vielä noin pienellä erolla rikki mene, mutta ei se kyllä tykkääkään siitä)
      Varmasti on ajettavampi 265/30 koko rundilla, kuin näissä viimeisimmissä sovituskuvissa, joissa edessä on tolokuton veny ja takana ihan neliskanttinen rilla.
      Otan muutenkin eteen mielummin enemmän kantavuutta kulmiin painavan sahapukkikutosen alle, ettei sorru rengas alle nopeassa kaarreajossa.

      Tässä tuotteessa on 8,5" ja 9,5" vanteet ja joka kulmassa 225/35-18". Ei nuo näytä juurikaan eri kokoisilta esim tässä kuvassa.
      Samanlaista venyä näille ei saa, joten otetaan se suurempi veny taakse. Ei tuo 265nen vielä ihan luokille veny 11lla.

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja diffas Näytä viesti
        Rohkenen olla erimieltä.:)

        Nimim. taka sisäloksut katosta puhki :D
        Eipä ne vajukissa muutukkaan.

        Comment


        • Tulipas bongattua kyseinen menopeli Jyväskylästä Lutakon suunnalta parkista, Hetkeksi piti pysähtyä ihailemaan, on se vaan siisti ;)

          Comment


            Alkuperäinen kirjoittaja Lahis Näytä viesti
            Tulipas bongattua kyseinen menopeli Jyväskylästä Lutakon suunnalta parkista, Hetkeksi piti pysähtyä ihailemaan, on se vaan siisti ;)
            Siellä se huilaa edelleen.

            Kuka osaisi sanoa varmaksi risan suutinten mitat? Onko o-renkaiden väli 34mm?
            Osaisi tilata samanmittaiset kun alkuperäiset.

            Comment


              Renkaiden väli on 38 mm. Luepas Jape tämä.

              Comment


                Tuo ainakin loppuu disinformaatioon. Suutin voi mennä rs4:n imusarjassa liian syvälle ellei sitä pidetä klipsillä kiskossa ja kisko ole tismalleen sopivalla korkeudella. Imusarjassa on suora reikä eikä sen muoto jarruta suuttimen menemistä läpi asti niin että o-rengas killuu imusarjassa eikä tiivistämässä. Sama juttu 1.8t:ssä.

                5syl koneissa esim on sellaiset holkit imusarjassa ettei suutin voi mennä liian syvälle.

                RS4:ään isomman suuttimen valinta ei ole kyllä ihan suoraviivainen juttu. Niin erikoinen on vakiosuutin ja kisko asettaa sen 45 asteen kulmaan kaiken lisäksi.

                Comment


                  Nyt oikeastaan haluaisin alkaa halkoa hiuksia ja selvittää perusteellisesti mitä suuttimen oikeaoppisen asentamiseen tulee koska itse aikoinaan taistelin ahtovuotojen kanssa imusarjan/suuttimen välistä. Jos/kun imusarjassa on suora reikä niin onko sillä mitään väliä millä korkeudella suuttimen alempi O-rengas on kunhan ei tule ulos imusarjaan asti? Ohjeeksi sain asentaa suuttimen imusarjan "pohjaan asti" eli suutin niin syvälle kunnes suuttimen runko ottaa imusarjaan kiinni (ei tule suutin kuitenkaan läpi :D) ja sitten tarvittavan kokoinen spaceri imusarjan/kiskon väliin. Näillä konsteilla ainakin toistaiseksi pysynyt tiiviinä mutta O-rengas on muistaakseni 7mm syvemmällä kuin mitä se orkkissuuttimella menisi, tai näin ainakin olettaisin, koska O-O mitta on 10mm pidempi kuin OE suuttimessa ja 3mm spacerin joutui laitamaan...

                  Miten suutin pitäisi asentaa oikeaoppisesti?

                  Tuo 45 astetta ei oikein mulle auennut.??

                  Comment


                    Pitäskö ottaa huomioon myös ruiskutuskulma. Suuttimen syvyyden säätelyllä on pieni vaikutus siihen, mihin kohtaan suihkun reuna osuu. Taitaa olla aika pieni vaikutus, kun puhutaan vaan millien korkeuserosta.

                    Comment


                      Mikse enpä usko että muutamalla millillä on juurikaan vaikutusta varsinkin kun suutin on jo vaihdettu ja sen ruiskutuskulma todennäköisesti poikkeaa originaalista.
                      Johdin varmaan vähän harhaan kun sanoin että tismalleen sopivalla korkeudella. Onhan siinä toleranssia, mutta ei mielettömästi.

                      45 astetta meinaa sitä että rs4-koneessa on eri bensakisko ja siinä liittimet tulevat vinosti sivusta suuttimiin. Ns tavallisissa moottoreissahan liitin on kiskon suunnassa. Viuhkan suunta on siis rs4:n tehdassuuttimessa aika hassu ja vielä hassumpi jos ottaa sähköliittimen suunnan huomioon. Lisäksi suutin on ns pitkänokkainen. RS4:n SSP:ssä on hyvin selvitetty tuo homma.

                      Myös S4:ssä kiskon suuntainen liitin on ikäänkuin 90 astetta vinossa eli tyypillisen yleismallin suuttimen viuhka on tasan päin helvettiä.

                      Leikataan tämä keskustelu irti täältä johonkin muualle vähän myöhemmin.

                      Comment


                        Suutinhommelit on oikeastaan aika handelissa. Jäädään niiltä osin odottamaan kesää ja säätöjä.

                        Taas on sovitettu eräänlainen rengastus.
                        Tällä kertaa 265/30-19" Falkenit joka nurkkaan 10" ja 11" vanteille. Nämä istuu omaan silmään huomattavasti paremmin kuin tuo edellinen setti jota testasin viimeksi. Vähän täytyy vaan madaltaa niin a vot.

                        Nyt on mittaustuloksia siitä, kuinka saman kokoinen rengas käyttäytyy erilevyisellä vanteella.
                        265/30-19" 10" vs 11" vanteella, korkeusero noin 1-2mm. Ympärysmitta 10" 2002mm ja 11" 2000mm. Muutos minimaalinen.

                        Ohessa sovituskuvia.

                        Kuvassa vasemmalla 11" ja 10" oikealla.

                        Takapää istunee nätisti kun droppaa perää vähän.

                        Etupäässä oli sovitettaessa 25mm spacer. Allelaitettaessa 30mm jos ja kun ne limput joskus suvaitsee saapua.
                        Kaaret on tarkoitus rullata allelaiton yhteydessä.
                        Attached Files
                        Viimeksi muokannut JAP3; 21.3.2012, 07:15.

                        Comment


                          Suurin korkeusero tulee varmaan jos vertaillaan renkaaseen jossa sivut ovat aivan pystyssä, vrt. siihen että ne ovat ed. viestin vasemmalla vinossa. Miten nuo ympärysmitat menee kuorman alla olisi kivempi tietää, eli mikä on vanteen reunan korkeus lattiasta venytettynä ja suorana.

                          Comment


                          • Ai ai, Jape, taas kuvia likasesta autosta.. =)))

                            Comment


                            • Hyvältä näyttää :)

                              Mikäs rengaskoko tulee seuraavaks rotikoille?

                              Eihän tuo edes ole mitenkään liian matala shoppien perusteella vaikka laskee sopivaan rakoon renkaille.

                              Comment


                                Mika, sama koko. Yhdestä oli runko selkeästi rikkinäisen näkönen enkä viitsi ottaa turhia riskejä sen takia. Tilaisin yhden uuden.

                                Comment


                                • Pitkään nettiautossa M.Sipilällä myynnissä ollut rs5 oli vaihtanut omistajaa, eihän oo Jape eksyny autokaupoille? ;)

                                  Comment


                                    Alkuperäinen kirjoittaja JAP3 Näytä viesti
                                    Nyt on mittaustuloksia siitä, kuinka saman kokoinen rengas käyttäytyy erilevyisellä vanteella.
                                    265/30-19" 10" vs 11" vanteella, korkeusero noin 2mm. Ympärysmitta 10" 205cm ja 11" 200cm. Muutos minimaalinen.
                                    Voitko kertoa tarkemmin mittausjärjestelystä? Tarkoittaako korkeusero (2mm) tässä tapauksessa pyörien halkaisijoiden erotusta? Tällöin säteiden ero olisi 1mm. Ja pyöreän renkaan tapauksessa ympärysmittojen eroksi tulee 6,3mm. Tätä vasten verrattuna nuo ilmoitetut ympärysmitat (205cm vs. 200cm) poikkevat toisistaan huomattavan paljon. Tietenkin asiaan vaikuttaa kuormitus ja rengaspaineet, jos mittaus tehtiin kuormitettuna. Silti noin suuri ero kummastuttaa.

                                    Comment


                                      Ympärysmitat on mitattu rullamitalla irrallaan olevasta renkaasta. Sama rengaspaine molemmissa. Nyt kun otit puheeksi, niin mittasin renkaat pari kertaa uudelleen.
                                      Korkeusero (pyörien halkaisja) on max 1-2mm. Rengas suorakulman alle seinää vasten.
                                      Ympäryksen mittasin kahdesti. Rullamitta tosi tiukkaan samaan kohtaan renkaan ympäri, eroksi jäi 2mm. Rullamitalla mitattuna heittoa voi tulla milli tai pari helposti, koska mitta voi jäädä osittain koholle renkaan pinnasta.
                                      Mittaukset ei varmastikaan ole mikroskooppisen tarkkoja, joten en ota täyttä vastuuta niiden lopullisesta tarkkuudesta =)
                                      All in all, tuskin tuolla torseeni särkyy.

                                      Comment


                                      • No ei varmasti, todella isojakin eroja joillain ollut eikä ihme ja kumma ole ongelmia ollut.

                                        Comment


                                          Niinhän ne sanoo, että kulutuspinnan verran saa olla heittoa, mikä on mielestäni aika paljon jos pintaa on vaikka se 8mm. Itse en lähtisi laittamaan noin suurella erolla olevia renkaita nelikkoon.

                                          Comment


                                            Alkuperäinen kirjoittaja JAP3 Näytä viesti
                                            Ympäryksen mittasin kahdesti. Rullamitta tosi tiukkaan samaan kohtaan renkaan ympäri, eroksi jäi 2mm. Rullamitalla mitattuna heittoa voi tulla milli tai pari helposti, koska mitta voi jäädä osittain koholle renkaan pinnasta.
                                            Joo, tuo parin millimetrin ero ympärysmitassa on sellainen, mitä osaa jopa odottaa. Suurin piirtein samaa luokkaa kuin mittaustarkkuus. Halusin vain kysyä asiasta, koska eilisen tekstin mukaan ero oli 50 mm. Tuo vaikutti jo hurjalta (ja oli ristiridassa halkaisijoiden minimaalisen eron kanssa). Ajattelinkin, että oli vaan livahtanut virhe eiliseen tekstiin.

                                            Comment


                                              Joo aivan yössä taas oltu näitä kirjoitellessa. Heitto oli siis 5mm ei 50mm =)

                                              Comment


                                                Mikähän tossa lossissa on, kun ulkolämpömittari heittää häränpyllyä? Just vaihdettu uusi anturi, mut silti vetää lämpötilan pakkaselle (-10c) just näin kosteilla pikkuplussakeleillä.
                                                Kuvassa näkyy myös viime syksynä hankittu Vemsin laajakaista / EGT Podin ratinpäällistelineessä.

                                                Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1332773378.712046.jpg
Views:	1
Size:	194,8 Kt
ID:	1606937

                                                Comment


                                                  Voisin veikata jotain hapettumaa tai kosteutta liittimessa.

                                                  Comment


                                                  • hyhhyh, onpas pölynen :)

                                                    Comment


                                                      Jape on joteki alkanu lipsumaa tuossa auton puunaamisessa. On likane ulkoa ja pölyne sisältä. :D

                                                      Comment


                                                        Millainen tuo VEMSin mittari/anturisysteemi on asentaa?

                                                        Comment


                                                        • Töpseliä töpseliin ja vähän virtaa. Antureille joutuu hakea paikat. Mielellään pakosarjaa egt. Missäs Japella on?
                                                          E: tai se egt johdon liitin vähän vaatii pienempiä sormia, että saa johdot sisään nätisti.

                                                          Comment


                                                            Täytyy paneutua liitännän kosteuksiin ja hapettumiin.

                                                            Mulla EGT on kuskin puolen pakosarjassa ja AFR apparin puolen DPssä katin juuressa.
                                                            Näin saadaan vain puoli totuutta pakolämmöistä tai seoksesta, mutta on tuokin parempi kuin ei mitään. Paras olisi anturit molemmille puolille, mutta sitten pitäisi olla tupla määrä mittareitakin. Seuraavaksi tarvittais yksi lisäpari silmiäkin mittareiden seuraamiseen.

                                                            Comment


                                                            • Mistä oot hommannut ton podin mittari telineen?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X