Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi RS4 B5 Avant quattro 2001

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kuluvan syksyn aikana tämäkin laite on alkanut lopulta toimimaan. Suuri kiitos tästä Erikoismoottorin Porkkikselle ja Romppasamille. Tänään käytiin AMW:llä penkissä ja 630/775 jäi lappuun. Auto tuntuisi kuitenkin kulkevan raikkaammin kuin mitä numerot kertovat. Pääasia että kaikista pätkimisistä ja käyntihäiriöistä on päästy eroon.

    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=K59NXEKnD-Q[/ame]



    Kylkeen vielä pari kuvaa kulunelta kesältä.



    Viimeksi muokannut JAP3; 14.4.2016, 22:12.

    Comment


      Tosiaan tuossa elo/syyskuun taitteessa aloiteltiin tämän kanssa, joten tyypilliseen viritettyyn biturboon verraten homma oli maalissa aika nopeasti :)

      Noita paria kuoppaa en siitä ikävä kyllä pois saanut vaikka päällään olisi seissyt :(
      Eivät selity ahdolla, ruokinnalla, sytkäennakolla eikä edes ilmamassalla. Tai no viimeisimmän kasvu stoppaa, mutta ei dyykkaa. Lienee kyse jostain imusarjan/kanavan resonanssista, joka on luontainen tälle kokoonpanolle.

      N75 ei käy alle 92% 4000 jälkeen, joten ahtimista on melkolailla kaikki ulkona.

      Vannesetuppi on mun mielestä nyt sellainen, jossa kannattaa pysyä :)

      Comment


        Just meinasinki tos postailla et mistähä moiset kuopat tuolla yläpäässä oikein johtuu. Sen verran pieniä ehkä, ettei vedossa tunnu ?

        Comment


          Joo ei noista kannata murehtia, yhdessäkään dynossa ei oma ässä ole toiminut kunnolla ja tullut ties mitä kuoppia lappuihin.

          Toki jos kadulla logeissa on isojakin kuoppia, niin sitten voisi miettiä.

          Comment


            Unohtui laittaa pari pikkujuttua edelliseen postaukseen.

            Nykyinen kokoonpano:

            - RS6 ahtimet Fin-Turbon billet siivillä
            - 875cc suuttimet (Finjector)
            - 2 x 044 bensapumppuja (toinen tankissa toinen (toistaiseksi) konehuoneessa)
            - Autospeed pakosarjat
            - Vapaasti hengittävä pakoputkisto
            - Suurin nuorisosuodatin mitä löytyy
            - E85 polttoaine
            - Ahtopainetta 1.85 bar

            Vayne, olen huomannut samaa. Harvoin nämä rokkaa 100% oikein penkissä, aina jää puuttumaan jotain. Tiellä toimii kuin ajatus, niinkuin tämäkin.

            Comment


            • Alkuperäinen kirjoittaja JAP3 Näytä viesti
              - 2 x 044 bensapumppuja (toinen tankissa toinen (toistaiseksi) konehuoneessa)
              Oliko sinulla kuvaa, kuinka sijoitettu/asennettu konehuoneeseen?

              Comment


                Ei ole kuvaa, mutta tossa se on tuon nuorisosuodattimen takana ihan umpion perässä.

                Comment


                  Kyllähän se herra P osaa säätöhommat. Tämä tuli sit kuitenkin E85:lle. Mites suuttimien %:tit?

                  Comment


                    Vajaa 85%

                    Comment


                    • Hienoa Jape, että oot saanut pelit rokkaamaan!! :) Itellä ei penkki antanut ihan toivottuja lukemia.. :(

                      Comment


                        Tuudittaudutaan olotilaan, että bitukat menee maantiellä sitten paremmin mitä penkkitehot antaa olettaa.
                        Olen testannut asian tehokkaampia vastaan ja kummasti vaan pärjää.

                        Comment


                          Eihän tuo mikään yllätys ole, että eri penkit antaa eri tuloksia. Mailihan on esim. kuitenkin hyvä mittari siitä miten se auto kulkee. Ehkäpä sitä pääsee itsekin ensi vuonna kokeilemaan =)

                          Comment


                            Joo helpoin tapahan onki verrata vaikka vanha kunnon vartti. Tai sit maili, itse kun enkehtaa repäisylähtöjä ottaa kauppakassilla.

                            Ei ole tullut omaakaan vehjettä vielä penkkiin vietyä mutta kaverin 500+hv ariston kanssa kun meni rinnatusten/perätysten niin kyllä markon puheissakin perää on.

                            Comment


                            • "Vähän" otsikon ohi, kuten minulle tavallista, joten millainen ero on kulkupuolella RS4 modatuilla- tai RS6 turboilla?

                              Comment


                                Sanoisin että iso. Melkein kuin yöllä ja päivällä, mutta ei ihan. Riittääkö? :)

                                Comment


                                  En oo RS6 turboilla ajanut autoa mutta RS4 ja RS4/6 olen ja siinäkin ero on lähes kuin yöllä ja päivällä :)

                                  Comment


                                    Hyvä että auto toimii. Yksi harmi vähemmän. Mistä johtui pätkimiset?

                                    Comment


                                      Softasta.

                                      Comment


                                        Nyt on bensasofta taas sisällä talveksi. Kivasti jaksaa mennä bensallakin. On se velho säätämään tuo Petri.

                                        Etujarrulevyt on loppumaan päin ja pitäisi etsiä uudet laikat. Onko antaa suosituksia?

                                        B7 RS4 etujarruihin voi ostaa pelkät kitkapinnat ja käyttää alkuperäistä keskiosaa. JHM myy 365mm ja 380mm sarjoja suht ok hintaan. Onko kukaan laittanut noita isompia 380mm levyjä vakioihin B7 etusatuloihin? Pitäisi mennä kuulemma paikalleen bolt on, mutta osaan olla vähän skeptinen koska myyjänä ameriikkalainen yritys.

                                        Phaetonin levyt on kanssa samalla reikäjaolla ja paljon edullisempia, mutta eivät ole uritettu tai reijitetty.

                                        Phaetonin 365mm levy 3D0 615 301 N 342€/kpl
                                        B7 RS4 365mm levy 8E0 615 301 AB 890€/kpl

                                        JHM 380mm setti.

                                        JHM 365mm setti.



                                        Ohessa vielä kuva talvisen näköisestä talvilookista.
                                        Attached Files
                                        Viimeksi muokannut JAP3; 13.11.2015, 12:21.

                                        Comment


                                          Katsoin että levys oli halki mutta olikin vain palan kuvat :)

                                          Itselläni JHM:n 365mm levyt vanhoissa keskiöissä. Hyvin on toimineet.

                                          Ferodon DS2500 vaan syö levyä niin kulunuhan nuokin on jo vaikkei paljoa ole ajettu. Tietty hyvin pysähtyykin noilla paloilla.

                                          380mm levyyn tulee mukana se adapteri jolla satulaa siirretään ulommas. Tietty 18" vanne ei sen jälkeen mahdu.

                                          Comment


                                            Oli ameriikan serkulla sen verran tyyriit toimituskulut (300usd), että jätin tilaamatta. Tuohon ois tullut vielä alvit ja tullit päälle.
                                            Sen sijaan tilasin Taroxilta levyt alkuperäisiin keskiöihin.
                                            Attached Files

                                            Comment


                                              No eihän nuo Taroxit sen halvemmat oikeastaan ole.
                                              Yhdet Taroxit joutunut palauttaa sorvaukseen takaisin. Mutta tais olla vain maanantaipäivän kappale.

                                              Comment


                                                Toimituskulut ja ALV vähennyksen mahdollisuus tekee näistä edullisemmat.

                                                Comment


                                                  Duunasin joutessani koosteen kuluvan kauden vaiheista.

                                                  [ame]http://vimeo.com/146639455[/ame]

                                                  Comment


                                                  • Kyllä se vaan on huikeen siisti. Näinkin räsän tässä Niiralan huudeilla parkissa viikko-pari sitten, Rotorit toimii oikein mainiosti!

                                                    Comment


                                                      Topi, oli Jaarlin kanssa vetämässä kebangia kituseen Duranssissa kun auto oli siinä huudeilla parkissa.
                                                      Piti muuten lisätä, että suuri osa tuon videon matskuista on kuvattu iPhonella. Sopivassa valossa silläkin saa ihan jees jälkeä.

                                                      Comment


                                                      • Mitäs tänne kuuluu?

                                                        Comment


                                                          Vetelee sikeitä toukokuun puoleen väliin saakka. Sit taas viinat tankkiin ja toivon mukaan VAIN ajua.

                                                          Comment


                                                            Toukokuun puolella alettiin jälleen ajella, vaikka onhan tuossa taas reilu vuosi kulunut edellisestä postauksesta. Edelleen mennään ihan bensalla. Rotorit on kasvanut tuumalla vuodessa RS5 9x20" ET26. Lemmarit pitää sapattivapaata.

                                                            Viime syksynä turvavyöt vaihtui punaisiin ja tänä keväänä jarrut maalattiin punaiseksi. Rotorit oli ostaessa aika karussa kunnossa, mutta ostin kun sain halvalla. Pari päivää meni fiksatessa kanttarijäljet kuntoon.




                                                            Attached Files

                                                            Comment


                                                              On se vaan hiano.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X