Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi RS4 B5 Avant quattro 2001

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Taistelu epäselviä murheita vastaan jatkuu edelleen.
    Jo aiemmin kiusanneet satunnaiset satunnaiset huonot startit jatkuvat samoin kuin ajosta vajaalle tippumiset.
    Käytiin tänään hiukan ajamassa autolla seuraten samalla misfirejä blockeista 015 ja 016. Kuormitin moottoria 80-vauhdista kutosvaihteella jonkin matkaa jonka seurauksena moottorin vikavalo syttyi ja auto alkoi taas käydä vajaalla. Vaihde vapaalle ja rullaten tien sivuun. Noin 15 sekuntia myöhemmin auto käy taas aivan normaalisti ja moottorin vikavalo poistuu. Misfirejä tuli satoja 4 ja 6 sylintereiltä 2 pytyltä vain muutama kymmen. Tätä tilannetta ei saatu kuitenkaan toistettua vaikka kokeiltiin muutamia kertoja.
    Autolla voi siis ajaa täysin oireitta kun lähtee vetämään ahtoalueelta, mutta kun lähtee ohittamaan vaikka autoa maantiellä nätisti kuormittamalla hiukan raskaammin suuremmalla vaihteella veto saattaa katketa juuri rinnalla ja moottori alkaa käymään vajaalla eikä vastaa kaasuun. Näin on tapahtunut jo useita kertoja, mutta ei kuitenkaan säännöllisesti mikä vaikeuttaa aiheuttajan paikallistamista.

    Penkissä käydessäni ei saatu tulosta koska auto ei toiminut 5000 rpm jälkeen. Joku aika takaperin otin Richille logeja talvisoftaa varten. Rich ilmoitti että kaikki ME7 loggerilla otetut logit katkeaa 5000 kohdalla. Näillä kaikilla asioilla on varmaan joku yhteys jota nyt ei tiedetä. Kuka tietää?

    Comment


    • Ei toimi vakio-ohjelmalla.
      Multa vois löytyä ohjelma mitä vois kokeilla mutta suutinten skaalaus on siinä pielessä kuitenkin.

      Comment


      • Mulla olisi kanssa vielä noita Richin tekemiä ohjelmia, jos tarvit.

        Comment


          Vaihdoitteko Jape ne sytkävahvarien ohituspalikat ristiin? Kuvan mukaan ne taitaa kyllä olla pytyille 123 ja 456, joten ei sekään siirtäne misfirejä puolelta toiselle jos ohituspalikassa olisi juotosvikaa...

          Comment


            Jep, ne vaihdettiin vielä ristiin. Kotimatkalla ei ollut minkäänlaista ongelmaa, vaikka koitin ärsyttää laitetta kaikin keinoin. Ei sikäli yllätä, koska eihän tuo tee noita temppuja kuin silloin tällöin.

            Comment


              Siirsin puolakeskustelun sille paremmin kuuluvaan paikkaan:
              http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=121970

              Comment


                Aamun tunnelmia. Voi vitalis, eikä ole edes maanantai. Alla pieni video joka varmasti kertoo enemmän kuin minun sanat.
                Nyt auto ei enää halua liikkua. Hetken kävi vaivoin, mutta sitten ei enää edes startttaa. Minulta loppuu ideat. Mistä lähdetään jatkamaan? Ecu irti seuraavaksi ja tutkimaan se salauskengän tinaus? Vikakoodeja ei anna, mutta reilusti misfirejä kylläkin.

                Attached Files
                Viimeksi muokannut JAP3; 9.12.2014, 09:59.

                Comment


                  Tuo viimeinen startti kuulostaa ihan kuin siellä ei olisi puristuksia lainkaan vastassa (tai siltä kun bensa loppuu).

                  Comment


                    Kuulostaa siltä että tekisin puristuspainemittauksen.

                    Comment


                    • Vaikuttaa vähän siltä ettei löydy puristuksia kuin kakkosesta ja vitosesta. Mutta voihan videon ääni hämätä.

                      Comment


                        Itsellä kuullosti remontin jälkeen juuri samalta startatessa eikä yhdessäkään sylinterissä puristuspaineita. Kannet irti niin 15 venttiiliä baananilla. Suorat tilalle ja seetit hiottiin ja kasaan niin lähti ku palmun alta käyntiin.

                        Comment


                          No mikä oli sitten syynä että venttiilit oli kohdanneet männät?
                          Viimeksi muokannut okkim; 9.12.2014, 10:54. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                          Comment


                          • Lopussa kuulostaa kyllä tosi huolestuttavalta, eikun vaan mittailemaan ihan ensteks. Omituista kyllä, jos olisi nyt jo losahtanu.

                            Comment


                            • Kannattaa muuten tarkistaa sekin että kaikki sytytystulpat ovat paikallaan. Nimim. RS2 boschilainen tulppa päätti hypätä paikaltaan kesken ohituksen ja loput viisi olivat löystyneet sormikireyteen. Kaikki momenttiin kiristetty pari vuotta aiemmin asentaessa. Ei enää ikinä Boschin tulppia, niitä ne ei vaan osaa eikä ole koskaan osanneetkaan tehdä. NGK on laatua.

                              Comment


                                Mullakin löystynyt aiemmin sormilöysälle momenttiin vedettynä, jonka jälkeen siirryin käsimomenttiin ja on pysynyt nyt myöhemmin tulpat kiinni :)

                                Japen tapaus valitettavasti kuulostaa vajaalta puristuspaineelta :( toivottavasti tulpat vaan.

                                Comment


                                  Onpas nyt huonoa tuuri tämän kanssa. Jos tuosta on paineet kadoksissa niin jokuhan on mennyt silloin koneen kasauksen kanssa vikaan...mahdollinen takuu case?

                                  Comment


                                    Hieman kyllä omaan korvaan kuulostaa enemmän siltä, että nyt ei joka pytyssä pala, mutta puristuksia olisi. Puristukseton kone ehjällä tai kahdella pytyllä on kyllä niin tasaista hurinaa rikkinäisten ollessa vuorossa.

                                    Kuulostaa myös hyvin samalta kuin bensan loppuminen, kuten hopsiskin sanoi. Oireetkin viittaisivat vähän siihen, että yhtäkkiä ei käynnisty, kun hetken aikaa kävi huonosti (pienellä bensanpaineella). Varmistaisin nyt pumpun toiminnan ensiksi. Varsinkin, jos homma ilmeni yhtäkkiä ilman pahoja ääniä.

                                    Comment


                                      Mitä nyt Japen kanssa juttelin, niin ei se varmaankaan puristuksista johdu, mutta eiköhän tuo selviä kohta.

                                      Comment


                                        Auto on ollut käynnissä noiden videoiden jälkeen. Vajaalla käy, mutta käy. Pohdittiin tuossa, että lähdetään käymään läpi kaikki maadoitukset järjestelmällisesti ja vaihdetaan puolien maadoitukset pois paisarin alta. Polttoaine puolen tarkastelu, nokkahihna ja tulpat on varmaan hyvä tarkastaa myös. Mitäs muuta lähdettäis veikkaamaan? Tulpat tarkastettu kuitenkin ehkä 500km takaperin.

                                        Pasi, Motestilla käydessä Mika sanoi, että ihan kuin jotain palamatonta menisi moottoriin, mutta ei osannut arvata tarkemmin. Penkissä oli ne ongelmat 5000 rpm jälkeen.
                                        Siirretään rottelo ensin nosturille. Kyllä, välillä meinaa koittaa vastustaa.
                                        Attached Files

                                        Comment


                                          Kerholla pitäisi olla jäsenten lainattavaksi kunnollinen autonkuljetustraileri sähkövinssillä. Tai yksi joka läänissä ;)
                                          Ei liity erityisesti säikeen risaan ;)

                                          Comment


                                          • Niin, pikemminkin merkkiin ja/tai harrastajiin :D
                                            Toivottavasti vika löytyy ja risa alkaa taas aiheuttamaan ansaitsemaansa kateutta ympäristössään :)

                                            Comment


                                              Mitä rautamuutoksia on tehty toimivan ja toimimattoman moottorin välillä?

                                              Comment


                                              • Kylläpä se tekniikka nyt taas aiheuttaa ahdistusta... :(

                                                Comment


                                                  Pasi, vanha pata porsi puolitoista vuotta sitten. Uusi moottori on kasattu käytännössä kokonaan uusista osista. Ahtimet on samat vanhat, mutta uusilla sisuskaluilla. Kosunen teki kannet Vayneltä ostamiin 2.8 vaparin aihioihin, pakosarjat vaihtui Autospeedin tuotteisiin, suuttimet mitattiin ja penkitettiin Finjectorilla (4 suutinta uusittiin erilaisen tuoton vuoksi), koko alakerta uutta uusilla oem laakereilla ja h-profiilikangilla, männät oem RS4. Eniten vanhasta setupista poikkeaa TFSI puolakonversio joka tuli vasta tähän uuteen kokoonpanoon. Tässä kohtaa ei voi sulkea pois huonoja moottorin maadoituksia jotka ovat aihettaneet muutamissa kuulemmissani tapauksissa samantyylisiä oireita. Tutkitaan nyt huolella kun auto on saatu vihdoin "hoitoon".

                                                  Comment


                                                    Jees, tuota moottorin ulkopuolista rautaa tässä mietin. Onhan puolien korkeajännitemaadoitukset kiinnitetty moottoriin eikä koriin? Onko mitään muuta "moottorinohjauksellista", joka on muuttunut?

                                                    Sitten tulee mieleen tällainen hyvin erikoinen juttu, joka ei varmastikaan tässä ole kyseessä, mutta kerronpa silti. Omassa 20vt:ssä jälkiasennusksenonit aiheuttivat sen, että moottori pätkäisi aina, kun valot laittoi päälle. Pitkissä valoissa varsin ärsyttävä ominaisuus. :) Syy oli siinä, että ballasti oli liian lähellä jälkiasennushälytintä, jonka läpi kiertää ajonesto. Siirtämällä hälytin eri paikkaan ongelma poistui. Ei auttanut ballastien häiriösuojaus eikä kunnon maadoitukset.

                                                    Comment


                                                      Hatusta heitellään...polttoainesuodin, polttoainelinja kaikkine kilkeineen.

                                                      Comment


                                                        Joko vika on löytynyt?

                                                        Comment


                                                          Tähän tietoon auto makaa edelleen hangessa pihalla. Sen verran sillä on viime viikolla ajeltu, että on aihetta epäillä ohjainlaitevikaa. Ensin lähtee kuin palmun alta käymään ulkona kylmässä ja toimii ajossa hyvin. Sitten parin tunnin seisotuksen jälkeen tallissa ei edes lupaa. Myöhemmin lähtee taas hyvin tai vajaalla, riippuen fiiliksistä. Täysin satunnaista.

                                                          Comment


                                                            Kampiakselin asentoanturi?

                                                            Comment


                                                              Tuosta jäisi koodi muistiin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X