Jos oikein nyt tulkitsin tuota VEMSin pinout kaaviota niin siitä 15pinnisestä liittimestä pin1 on lambda signaali.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi RS4 B5 Avant quattro 2001
Collapse
X
-
-
Vastukset kiinni ja konttorille. :) Risaahan on saanut polepositioneilla eli virallisesti maahantuojalta ohjeet turvalaitteen poistoon. Muistaakseni jotenkin näin minulle kerrottiin konttorilla keväällä kun kyselin.
Comment
-
Taas vähän niinkö nipussa, mutta kaukana ehjästä. Kuukauden seisonnan jälkeen tulee taas vikakoodia joka suunnasta. Tarjoaa toisinaan myös misfireä kaikilta sylintereiltä. Mitään näitä ei tullut ennen kytkimen ja hammastangon vaihtoa. Ainoat ongelmat oli satunnainen vajaalla käyntiin lähteminen. Olennaisesti nämä kuitenkin nyt liittyvät siihen.
Nyt alkaa olla motivaatio ja into tämän osalta tässä. Tässä kohtaa tarvitaan joku asiansa osaava biturborakastaja joka hoitaisi tämän ensin kuntoon, ja sitten säätöihin. Kuka ottas kopin? Toisen kuvan koodit tulee heti takaisin kun nollaa.
Comment
-
Näyttäs siltä et joka kerta kun auto ehtii jäähtyä ja käynnistät uudelleen, tarvitaan kaasuläpän sopeutus ja koodien nollaus ekan yrityksen jälkeen.
Uutena outona riesana löysin tämmöisen tyhjäkäynnin afrn seilaamiseen liittyvän seikan. Tyhjäkäynnillä afr on mitä sattuu 16-20 välillä, mutta kun painaa kytkimen pohjaan, niin asettuu lähes heti 14.9. The f*ck?
Vayne laitoin pari kuvaa sulle viestinä.
Comment
-
Tuohon käynnistykseen voi liittyä huono akku. Kyykähtää aina startissa ja nollaa sopeutukset. Mulla parani tuo tyhjäkäynti heilahtelu loadia lisäämällä.
Eikös siellä vikoodia lambdastakin ollut, että vaynen sanoin lambda korjauksia tuijottamaan.
Comment
-
Puhdistelin maadoitukset ja oireet on pysynyt poissa ainakin kaasuläpän osalta. 1 lambdasta antaa koodia joten sen johdotus on huono tai sit se vaan on pimeä. Kumpikos puoli bank 1 olikaan?
Vemsin laajakaista on apparin puolella. Jos bank 1 on just appari, niin voiskohan tuo tyhjäkäynti johtua tuosta lambdasta. Kattelin kanavia 031-033 ajossa eikä bank 1 lambda kertonut mitään.
Comment
-
Sen verran voisin tähän väliin laittaa, että kun olen omaa eri merkkistä katiskaa laitellut ja siinä yleensä kaikki onnistuu vasta kolmannella kerralla, jos silloinkaan, niin jos nämä auton laittelut ja tämän mittakaavan projektit olisi helppoja, niin silloinhan niitä tekisi kaikki. :D
JAP3:lle voimia, kyllä se vielä iskuun tulee ja sitten nämä vastustukset unohtuu. :)
Comment
-
Kilometrejä on kertynyt pian 7000km uudella moottorilla. Pieniä lasten tauteja tuntuu vielä kuitenkin löytyvän. Yleistoiminnaltaan auto on erinomainen, muutamia hyvin satunnaisia inhottavia poikkeuksia lukuunottamatta.
Viimeiseen haenkin nyt apuja forumilaisilta. Tiedä vaikka jollain on ollut jotain vastaavanlaisia murheita.
Satunnaisia huonoja startteja.
Melkein siitä lähtien kun uusi moottori otettiin käyttöön, on satunnaiset huonot käynnistymiset vaivanneet. Tyyliin 1/30 startista.
Auto lähti toisinaan kylmänä tai pienen käytön jälkeen vajaalla. Toisinaan neljällä tai viidellä sylinterillä. Hetken pyörittyään käynti kuitenkin tasoittuu ja alkaa käydä kuudellla. Tätä tapahtui harvoin, mutta kuitenkin. Koodeja näistä en ikinä saanut, vaikka kerran oli VCDS kytkettynä kun kävi huonosti.
Tähän pulmaan puhdistelin kaikki puolien maadoitukset, jonka jälkeen huonoja startteja ei esiintynyt kuukauteen. (uuteen moottoriin tuli fsi puolat ja uudet rs2 tulpat)
Kun huonot käynnistymiset jälleen palasivat, vaihdoin akun uuteen, jonka jälkeen auto on lähtenyt käymään jokaisella tosi nätisti.
Vika vaihtaa muotoaan
Uuden akun myötä käynnistymisongelmat ovat siis tiessään. Viimeisen 3000km ajon aikana olen törmännyt kolme kertaa seuraavanlaiseen ongelmaan.
Kun ohitin edellä ajavaa maantiellä noin puolikaasulla ja vaihdoin suurempaa vaihdetta pitääkseni saavutetun nopeuden, auto alkoi käymään vajaalla heti kun nostin kytkimen. Kytkin pohjaan ja tunnustelin mitä tapahtui. Muutaman sekunnin jälkeen kokeilin vastaako kaasuun vai röpöttääkö, no röpöttihän se. Vielä hetki ja enää ei röpötä. Matka jatkui normaalisti. Täyskaasulla vastaavaa ei ole ilmennyt kertaakaan. Tämä ensimmäinen kerta tapahtui 5-6 vaihteen välillä nopeudessä 90-100kmh. Sama toistui viikkoa myöhemmin 30kmh -> 50kmh todella nätissä siirtymässä kolmoselta neloselle. Taas odottelua ja hetken päästä toimii.
Viimeisin tuli nyt sunnuntaina taas 5-6 vaihteilla jonka jälkeen vehje ei asettunut heti, vaan piti vetää sivuun ja kuunnella moottoria hetken aikaa. Noin 30sek ja taas käydään kuudella.
Dynohämmennys
Kävin kuukausi takaperin dynopenkissäkin, mutta siellä ei saatu käppyrää koska auto ei toiminut enää 5000rpm jälkeen. Oikari sanoi, että teho tippuu viiden tonnin jälkeen 50-100hv, afr menee häränpyllyä ja veikkasi että koneeseen menee jotain palamatonta. Epäili myös sytkäpuolen viaksi.
Heti penkistä lähdettyäni otin yhteyttä Richiin jolle lähetin login samantien tien päältä. Auto toimi täydellisesti joka vaihteella aivan punarajalle saakka, eikä pätkimisestä ollut tietoakaan. Richin mukaan kartta oli loistava. Tuohon dynossa toimimiattomuuteen ei ole löytynyt vielä minkäänlaista selitystä. Mikä myös ihmetyttää.
Mistä hemmetistä nämä voi johtua ja mistä lähtisin vikaa etsimään? Pitäiskö koittaa puolia ristiin ja katsoa seuraako koodit sit 1,4 ja 5 sylintereihin?
Koodeja antaa 2,3 ja 6 sylintereistä. Power supply koodi tulee vanhasta akusta ja ajonesto katkaisee tyyliin joka neljännenkymmenennen käynnistyksen.
Comment
Comment